x تبلیغات
mikimouse

مقررات مربوط به ثبت نام های تجاری و نشانه های جغرافیایی توسط شرکت های خارجی

 

ام های تجاری

نام تجاری عنوانی است که تاجر یا شرکت تجاری برای معرفی خود از آن استفاده می نماید. ثبت شرکت برای تشخیص نام تجاری از علامت تجاری لازم به ذکر است که نام تجاری نشانگر اعتبار کل یک شرکت می باشد، نه آن که به یک محصول خاص آن شرکت اشاره داشته باشد. به عنوان مثال : اگر مارک معروف خمیردندان " کرست " متعلق به شرکت " پراکتر و گرمبل " را در نظر بگیریم، " پراکتر و گرمبل " یک نام تجاری است ، حال آن که " کرست " علامت تجاری آن می باشد.
قانون تجارت در حقوق ایران، کلیه شرکت ها را مکلف نموده است تا با نام مخصوص تشکیل شوند. نام مخصوص شرکت های تجاری اصولاَ شامل دو قسمت است : یکی قسمت مربوط به نوع شرکت ، مثل " شرکت سهامی " ، " با مسئولیت محدود " ، " تضامنی " که در کلیه شرکت های از یک نوع ، یکسان می باشد و قسمت دیگر مربوط است به اسم شرکت که در هر یک از آن ها متفاوت خواهد بود.
نام های تجاری برخلاف علائم تجاری که همواره توجه قانوگذار را به خود معطوف داشته است و از سال 1310 قانونی خاص را ذیل عنوان " قانون ثبت علائم و اختراعات " به خود اختصاص داده بود، تنها در 7 ماده در باب چهاردهم قانون تجارت، مصوب 1311 بدان اشاره شده بود. طبق این قانون ثبت اسم تجاری اختیاری می باشد، مگر در مواردی که وزارت دادگستری ثبت آن را الزامی نماید ؛ و در صورت ثبت ، مدت اعتبار آن 5 سال خواهد بود.

متاسفانه با وجود آن که طبق ماده 582 قانون تجارت ، وزارت دادگستری در سال 1311 مسئول تنظیم آیین نامه ای شده بود که ترتیب ثبت اسم تجاری و اعلان آن و اصول محاکمات در دعاوی مربوط به اسم تجاری را معین نماید ، اما چنین آیین نامه ای تاکنون به تصویب نرسیده است. به همین جهت در حال حاضر ثبت اسم تجاری در ایران ممکن نیست ؛ زیرا نه مقامی که باید آن را ثبت کند معلوم است و نه تشریفاتی که برای ثبت باید انجام شود. از آن جا که طبق ماده 578 قانون تجارت، اسم تجارتی فقط در صورتی حمایت می شود که به ثبت رسیده باشد، بر اساس این قانون نمی توان اسم تجاری را حمایت نمود.
با این حال به نظر می رسد که قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386، این گونه نام ها را حتی بدون نیاز به ثبت حمایت کرده است. طبق این قانون نام تجاری به معنای اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد، تعریف شده است و از آن جا که به موجب آیین نامه دفتر ثبت تجاری، کلیه بازرگانان و بنگاه های بازرگانی و شرکت های تجاری ایرانی و خارجی باید نام خود را در دفتر ثبت نمایند، ماده 47 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علایم تجاری بدون نیاز به ثبت مجدد نام های تجاری، مقرر نموده : " با رعایت قوانین و مقررات ثبت اجباری نام های تجاری، این قبیل نام ها حتی بدون ثبت، در برابر عمل خلاف قانون اشخاص ثالث حمایت می شوند ... "
لذا به نظر می رسد که با تصویب قانون یاد شده شرایط حمایت ملی از نام های تجاری نیز فراهم آمده است.

مضاف بر این که از آن جا که ایران جزء کشورهای عضو کنوانسیون پاریس می باشد، از این طریق نیز نام های تجاری اشخاص خارجی که کشور متبوعشان عضو این کنوانسیون می باشد، می تواند در ایران حمایت شود. طبق ماده 8 کنوانسیون پاریس :" نام تجاری بدون آنکه الزامی به تسلیم اظهارنامه یا ثبت آن باشد در کلیه کشورهای اتحادیه حمایت خواهد شد چه جزء علامت صنعتی یا تجاری باشد چه نباشد ".
شایان ذکر است، طبق ماده 1 قانون سرمایه گذاری، اسامی تجاری نیز می توانند به عنوان سرمایه خارجی پذیرفته شوند؛ اما ثبت این گونه سرمایه ها به عنوان سرمایه خارجی در سازمان سرمایه گذاری به اظهارنظر و تایید وزارتخانه ذی ربط وابسته می باشد، که البته تاکنون به ندرت تقاضای ثبت این قبیل سرمایه ها مطرح گردیده است.

نشانه های جغرافیایی

نشانه جغرافیایی نشانه ای است که مبدا کالایی را به قلمرو ، منطقه یا ناحیه ای از کشور منتسب می نماید، مشروط بر این که کیفیت و مرغوبیت ، شهرت یا سایر خصوصیات کالا به طور اساسی قابل انتساب به مبدا جغرافیایی آن باشد. لازم به ذکر است که قانون نشانه های جغرافیایی برای نخستین بار در سال 1383 به تصویب رسید. طبق این قانون ، قانونگذار برای حمایت از نشانه های جغرافیایی علاوه بر ایجاد نظام خاص حمایتی از طریق ثبت نشانه های جغرافیایی به موضوع حمایت از نشانه های جغرافیایی در چارچوب حمایت در مقابل رقابت مکارانه یا نامشروع توجه نموده است. علاوه بر این قانون مزبور ، نشانه جغرافیایی را اعم از این که ثبت شده یا نشده باشد، چنان چه دارای شرایط مقرر در قانون باشد، حمایت می نماید. چنان چه نشانه ای به ثبت رسیده باشد، موجد این اماره قانونی می باشد که نشانه ثبت شده با تعریف و شرایط مقرر در قانون نشانه های جغرافیایی انطباق دارد.
ماده 7 قانون یاد شده، در خصوص ثبت نشانه جغرافیایی چنین مقرر می نماید : " اظهارنامه ثبت نشانه های جغرافیایی توسط اشخاص زیر به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تسلیم می شود :
الف- هر شخص حقیقی یا حقوقی و همچنین گروه هایی از اشخاص که در مکان جغرافیایی مندرج در اظهارنامه به تولید کالای مذکور در آن مشغولند.
ب- هر مرجع صلاحیتدار در امر تولید، توزیع و سیاستگذاری کالای مورد ثبت ".
بنابراین شرکت های خارجی به طور معمول می توانند به موجب بند " الف " این قانون به ثبت نشانه جغرافیایی اقدام نمایند و به نحو ممکن از مزایای مندرج در این قانون برخوردار گردند.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

لازم به ذکر است که علاوه بر مقررات داخلی فوق الذکر، کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی، موافقت نامه مادرید در مورد جلوگیری از نصب نشانه های منبع غیرواقعی یا گمراه کننده بر کالا و موافقت نامه لیسبون در مورد حمایت از اسامی مبدا و ثبت بین المللی آن ها، دربرگیرنده مقرراتی در مورد نشانه های جغرافیایی می باشند و با توجه به آن که ایران عضو آن ها می باشد، می توانند مورد توجه قرار گیرند.

سنگ جواهر گراندیدریت

 گراندیدریت بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم بوده و یکی از کمیاب ترین سنگ های جواهر دنیا می باشد. خواص سنگ آکوامارین در حقیقت، این سنگ اغلب در رده ی ده سنگ کمیاب و یکی از گرانبهاترین سنگ های جهان می باشد.
گونه های گراندیدریت حتی در مجموعه ها و موزه های مواد معدنی نیز بسیار نایاب هستند.
اسم گراندیدریت به افتخار آلفرد گراندردیر، محقق و جغرافی دان فرانسوی که سه بار به ماداگاسکار، جایی که نخستین بار در سال ۱۹۰۲ سنگ گراندیدریت توسط آلفرد لاکروا، معدن شناس فرانسوی کشف شد سفر کرده بود، بر روی این سنگ نهاده شد.

رنگ زیبای آبی متمایل به سبز گراندیدریت به خاطر وجود عنصر آهن در آن است.
گونه های شفاف تا چند سال قبل و پیش از کشف ذخیره ی ماداگاسکار جنوبی و همچنین سنگ جواهر گراندیریت ۰.۲۹ قیراطی تراش دار در سریلانکا تقریبا نایاب بودند.
در سال های اخیر تعداد محدودی از سنگ های جواهر گراندیدریت بزرگتر به بازار عرضه شدند که با توجه به تاریخچه ی قرن پیش می توان گفت که برای مدت های طولانی تنها سنگ های موجود خواهند بود.

تشخیص گراندیدریت

از جمله ویژگی های گراندیدریت می توان به درجه سختی ۷ تا ۷.۵ در سنجه ی مو، درخشندگی شیشه ای، رنگ آبی-سبز و سبز-آبی و همچنین ویژگی سه رنگی، امکان مشاهده به سه رنگ مختلف با توجه به زاویه ی دید اشاره نمود.
با توجه به کمیاب بودن گراندیدریت شفاف و ارزش بالای آن، بهتر است نمونه های بزرگتر و تراش دار آن را به صورت شناسنامه دار تهیه کنید تا به دلیل تشابه ظاهری آن با آپتیت دودی یا تورمالین پاربا به راحتی قابل شناسایی باشند.

خاستگاه و منابع گراندیدریت

بیشتر گراندیدریت هایی که دارای خواص سنگ جواهر هستند از معادن ماداگاسکار و تا حدودی از سریلانکا و نیوزلند استخراج می شوند.
از زمان کشف این سنگ در سال ۱۹۰۲ تا سال ۲۰۱۴ که معادن جدید آن در ماداگاسکار جنوبی کشف شدند، مقدار بسیار کمی از گراندیدریت ها با خواص سنگ معدنی مشاهده گردیدند.
ذخایر گراندیدریت با خواص سنگ جواهر اغلب بسیار کوچک بوده و به دلیل هجوم خریداران برای دریافت این نمونه ی کمیاب پس از کشف به زودی تخلیه می شوند.
از این رو گراندیدریت را می توان سنگ جواهر کلکسیون داران دانست.

رنگ گراندیدریت

سنگ جواهر گراندیدریت معمولا به رنگ های آبی متمایل به سبز، آبی-سبز یا آبی و رنگ نئون بدون سفید از ارزشمندترین گونه ها هستند.
با توجه به اینکه گراندیدریت دارای خاصیت سه رنگی است در زیر نور پلاریزه در زوایای مختلف به رنگ های زرد، آبی متمایل به سبز و آبی قابل مشاهده می باشد.
رنگ آبی به دلیل وجود عنصر آهن است، بنابراین هرچه مقدار آهن در سنگ بیشتر باشد، رنگ آبی آن سیرتر خواهد بود.

درخشندگی و وضوح گراندیدریت

پیشتر باور بر این بود که سنگ های جواهر گراندیدریت شفاف وجود ندارند، و بیشتر سنگ های جواهر معمولا تراشفاف تا کدر هستند.
گرچه نخستین سنگ جواهر گراندیدریت شفاف توسط GIA در نشریه ی «سنگ های جواهر و جواهرشناسی» در سال ۲۰۰۳ معرفیشد، این سنگ یک سنگ جواهر ۰.۲۹ قیراطی از سریلانکا بود.
حتی سنگ های جواهر گراندیدریت شفاف بسیار کوچک ارزش بسیاری داشته و به این ترتیب سنگ های کدرتر قیمت پایین تری خواهند داشت.
سنگ جواهر گراندیدریت بسیار شفاف شدیدا کمیاب بوده و هر قیراط آن معادل ۲۰۰۰ دلار و یا بیشتر خرید و فروش می شود.

 

برش و شکل گراندیدریت

مواد کدر به صورت کوژ تراش خورده و گراندیدریت تراشفاف برش دار است و معمولا به گونه ای همچون بیضی شکل برش می خورد که وزن قیراطی آن حفظ شود.
گراندیدریت با اشکال و یا برش های دیگر تقریبا نایاب است.
سنگ جواهر گراندیدریت با وزن دو قیزاط یا بیشتر بسیار نایاب وده و بنابراین می توان گفت که گونه های بسیار بزرگ تراش آن طرافداران بسیار زیادی دارند.

پردازش گراندیدریت

گراندیدریت معمولا به هیچ شکلی پردازش و بهبود نمی یابد.

خواص گوهرشناختی گراندیدریت

فرمول شیمیایی: (Mg,Fe2+)Al3[O[BO4]SiO4] بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم
ساختار بلوری: قائم الزاویه
رنگ: سبز-آبی، آبی-سبز، آبی
سختی: ۷ تا ۷.۵
شاخصه ی انکساری: ۱.۵۹۰ تا ۱.۶۲۳
تراکم: ۲.۸۵ تا ۳.۰۱
کلیواژ: خوب تا عالی
شفافیت: تراشفاف تا کدر
انکسار مضاعف یا شکست نور: ۰.۰۳۳
درخشندگی: شیشه ای
فلورسنس: ندارد

 

سنگ های جواهر مرتبط و یا مشابه به گراندیدریت

گراندیدریت مشابه شیمیایی امینلیت است با این تفاوت که به جای بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم، بوروسیلیکات آلومینیوم آهن می باشد.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

کرنروپین نوعی سنگ جواهر بروسیلیکات آلومینیوم منیزیم بسیار کمیاب است که ترکیب شیمیایی نزدیکی به گراندیدریت دارد و یک دورتریت یعنی ماده ی معدنی سیلیکات بورات آلومینیوم است که در میان کوارتز رشد کرده و به عنوان یک سنگ جواهر کمیاب با نام کوارتز دورتریت به فروش می رسد.
سنگ های جواهری همچون سرندییت، کوارتز، سینهالیت، انستاتیت، دیپوسیت و تورمالین با گراندیدریت مرتبط هستند.

با خصیصه نسبی بودن مارک ها و علائم در ثبت علائم تجاری آشنا شوید

 یکی از خصایص اصلی حق مالکیت هر مارک و علامت تجاری وصف نسبی بودن آن است، به این معنا که حقوق ناشی از مالکیت مارک محدود به موضوع یا موضوعاتی است که علامت یا مارک انتخابی آن ها را پوشش می دهد و در اظهارنامه تقدیمی به اداره ثبت علایم تجاری یا صنعتی و یا خدماتی، اظهار و کتباَ ذکر شده است. تغییرات شرکت به تعبیر دیگر حقوق ناشی از مالکیت مارک، در قلمرو موضوع مشخص شده در اظهارنامه ای که به ثبت رسیده است مورد حمایت قرار می گیرد، همان طور که حقوق مؤلف یا حق اختراع ناظر بر اثر فکری و موضوع تالیف با موضوع اختراع است و حمایت قانونی محدود به موضوع تالیف یا اختراع خواهد بود و اگر واجد حق از حمایت مطلق برخوردار است به این معنی است که در برابر هر تجاوز یا هرگونه بهره برداری از موضوع حق، صاحب تالیف یا مخترع می تواند اعتراض کرده، از تضییع حقوق خود به کمک قانون و مراجع صالح جلوگیری کند.

با این ترتیب صاحب و دارنده یک مارک یا علامت تجاری، دارای حق انحصاری بهره برداری از آن ، در ارتباط با موضوع تولیدات یا خدمات معین شده در اظهارنامه که حدود آن صریحاَ و دقیقاَ مشخص شده و به ثبت رسیده است، خواهد بود. یعنی در همین قلمرو از مارک و صاحب حقوق ناشی از مارک حمایت می شود و این حق به صورت کلی و به طور مطلق و نامحدود برای مارک وجود ندارد تا صاحب مارک بتواند در سایر موضوعات و غیرمرتبط با موضوع و قلمرو فعالیت تولیدی، توزیعی یا خدماتی به ثبت رسیده، استفاده کرده و از بهره برداری و استفاده از مارک مزبور جلوگیری کند. به طور مثال صاحب مارک آدیداس که موضوع آن کفش کتانی یا سایر کفش های ورزشی است، نمی تواند از تولید ادوکلن با آرم و مارک آدیداس که موضوع علامت ثبت شده آن تولید ادوکلن نیست، جلوگیری کند.

در حقوق فرانسه مانند حقوق ایران علائم تجاری دارای اثر نسبی است ولی در گذشته دیوان کشور فرانسه بر این عقیده بود که مالکیت علایم تجاری اثر مطلق دارد و در واقع اعتقاد قضایی بر این بود که مارک ثبت شده صرف نظر از موضوع مارک، برای صاحب آن حق انحصاری مطلق ایجاد خواهد کرد و استفاده از آن بدون رضایت صاحب مارک و اخذ مجوز به هیچ وجه ولو در موضوعات خارج از قلمرو موارد مندرج در اظهارنامه مجاز نخواهد بود. توجیه اتحادیه اروپا در حمایت مطلق از مارک اولیه، به اعتبار مارک و ارزش آن لطمه وارد خواهد کرد و افراد یا اشخاص را به اشتباه و گمراهی می کشاند و اذهان عمومی را وقتی با تولیدات نامرغوب با مارک مشهور و معروف و آرم های اصیل مواجه گردد، نسبت به محصولات و خدمات صاحب مارک دچار تردید و بدبینی می کند.

بنابراین باید از مارک استفاده کند و نباید حمایت از مارک اصیل محدود به مشابهت محصولات یا خدمات مارک تقلیدی گردد و خطر گمراه شدن اذهان عمومی و مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مشابه، نباید معیار و ملاک حمایت از مارک اصلی باشد. توجیه مذکور منطقی به نظر می رسد، زیرا از سوء استفاده جلوگیری می شود و ضمن حفظ اعتبار صاحب مارک، از حقوق مصرف کنندگان نیز حمایت خواهد شد.

در نظام حقوقی فرانسه با توجه به مواد 1- 711 و 2- 711 قانون مالکیت فکری و صنعتی که به خصوصیات و مشخصات مارک و علامت تجاری اشاره دارند ، اصل نسبی بودن اثر حقوقی ناشی از مارک پذیرفته شده است. یعنی همان طور که معیار بررسی قانونی اظهارنامه متقاضی ثبت مارک در مراجع قانونی، محصولات یا خدمات موضوع اظهارنامه است، حمایت قانونی از مارک نیز در چهارچوب موضوع آن قرار دارد، مگر آن که مارک ثبت شده دارای خصوصیات تالیف باشد، که در این صورت، صاحب مارک تجاری، صاحب حق تالیف نیز خواهد بود و غالباَ واجد مارک تجاری، اثری ادبی ، فنی یا هنری را خلق نمی کند و فقط محصولات یا خدمات اقتصادی یا تجاری خود را معرفی و آن را از محصولات و خدمات مشابه ای که به وسیله دیگران عرضه می شود متمایز می گرداند.

در مقررات کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی مصوب 20 مارس 1883 و اصلاحات بعدی از جمله ماده 10 مکرر این کنوانسیون آمده است که :
1- کشورهای عضو اتحادیه مکلفند حمایت واقعی اتباع اتحادیه را در مقابل رقابت ( غیرقانونی ) نامشروع ( رقابت مکارانه ) تامین کنند.
2- هر رقابتی که برخلاف معمول شرافتمندانه صنعت یا تجارت انجام گیرد، رقابت نامشروع تلقی می شود.
3- اعمال زیر مخصوصاَ باید ممنوع شوند.
اولاَ- هر عملی که ایجاد اشتباه به نحوی از انحاء با موسسه یا محصولات یا فعالیت صنعتی یا تجاری رقیب بنماید.
ثانیاَ- اظهارات خلاف واقع در کار تجارت به نحوی که اعتبار موسسه یا محصولات یا فعالیت صنعتی یا تجاری رقیب را از بین ببرد.
ثالثاَ- مشخصات یا اظهاراتی که به کار بردن آن در بازرگانی، موجب اشتباه عامه راجع به ماهیت ، طرز شناخت ، صفات ممیزه جنس و قابلیت استعمال و مالکیت کالا گردد.

از مفاد ماده مذکور خصوصاَ بندهای اول و سوم شق 3 آن به خوبی استباط می شود که اثر حقوقی مارک و علامت تجاری نسبی است و منحصراَ موضوعات مارک یعنی محصولات یا خدمات مربوط به مارک یا علامت ثبت شده مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

در حقوق ایران با توجه به بندهای ه- و – ز ماده 32 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 که مقرر داشته است، علامت هایی که موجب فریب یا گمراهی اذهان عمومی و مشتریان کالا یا خدمات با آرم ها و مارک های تولیدی یا خدماتی اصلی شود، قابل ثبت نیست ، مشخص و روشن است که اثر حقوقی مارک هایی که به ثبت رسیده باشد، نسبی و منحصر به کالا یا خدمات مندرج در اظهارنامه تقدیمی متقاضی به اداره ثبت مالکیت صنعتی سازمان ثبت است و همانند مقررات فرانسه و نظر حقوق دانان فرانسوی، در حقوق ایران قانون در حق مالکیت مارک ، از اصل نسبی بودن اثر حقوقی آن پیروی کرده است و هیچ مارک یا آرمی به طور مطلق مورد حمایت قانون گذار نیست.

مراحل و نحوه پرکردن دندان؛ چگونه دندان را ترمیم میکنند؟

 

پر کردن دندان در چند جلسه انجام می‌شود؟


تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام پر کردن دندان معمولاً بین 1 تا 2 جلسه است. بهترین متخصص ریشه دندان در رشت این زمان با توجه به تعداد دندان پوسیده، شدت پوسیدگی و نیاز به سایر درمان‌ها مانند عصب کشی، مشخص می‌شود.

پر کردن دندان با کدام ماده پر کننده فرایند طولانی‌تری دارد؟

 

معمولا مدت زمان پر کردن دندان با استفاده از کامپوزیت نسبت به موادی مثل آمالگام بیشتر است. چرا که کامپوزیت برای باندینگ بهتر نیاز دارد تا به صورت لایه لایه درون حفره قرار بگیرد. علاوه بر این نیز، دندانپزشک باید حدود 20 تا 40 ثانیه برای تاباندن نور دستگاه لایت کیور به هر لایه وقت صرف کند.

مراحل پر کردن دندان با لیزر چگونه است؟

 

 

برای انجام پر کردن دندان با لیزر، دندانپزشک ابتدا با استفاده از لیزر پلاک‌ها، پوسیدگی‌ها و بخش‌های آسیب دیده دندان را برمی‌دارد. سپس مواد پر کننده را درون حفره قرار می‌دهد. در صورتی که جنس این مواد از کامپوزیت باشد، با استفاده از نور لایت کیور در جای خود محکم می‌شوند. 

نحوه و مراحل ترمیم دندان با آمالگام

 

 

در صورتی که پوسیدگی در دندان‌های عقبی و غیر قابل دید، ایجاد شده باشد، دندانپزشک طی مراحلی و با استفاده از آمالگام شروع به پر کردن دندان می‌کند.
پرکردن دندان با مواد سیاه طی مراحلی انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. بی‌حس کردن در ابتدا برای برطرف کردن پوسیدگی دندان و تراشیدن آن، بی‌حسی تزریق می‌شود. بعد از بی‌حس شدن و اثر کردن داروی آمپول، دندانپزشک شروع به تراشیدن دندان می‌کند.
  2. تراشیدن دندان و رفع پوسیدگی دندانپزشک بعد از بی‌حس شدن دندان، قسمت‌های آسیب دیده و پوسیده آن را تراشیده و از دهان خارج می‌کند.
  3. تهیه آمالگام مورد نیاز و آماده کردن آن دندانپزشک ترکیبات مورد نیاز برای پرکردن دندان را آماده کرده و ذره ذره درون حفره دندان قرار می‌دهد.
  4. استفاده از کندانسور برای متراکم کردن آمالگام معمولا با قرار دادن هر لایه دندانپزشک با استفاده از کندانسور، آمالگام را متراکم می‌کند. این مرحله کمک می‌کند تا آمالگام بهتر با حفره دندان، گیر مکانیکی ایجاد کند. دندانپزشک این کار را تا زمانی انجام می‌دهد که آمالگام کمی بالاتر از حفره را نیز پر کند.
  5. استفاده از کارور برای ایجاد شیارهای دندان برای اینکه بایت بیمار بعد از پر کردن دندان به هم نخورد، دندانپزشک قبل از برنیش کردن دندان، از کارور استفاده می‌کند. این ابزار کمک می‌کند تا دندانپزشک علاوه بر برداشتن قسمت‌های اضافی آمالگام، شیار‌های دندان را همانند یک دندان طبیعی ایجاد کند. این کار سبب می‌شود تا دندان بالایی بتواند همانند سابق روی دندان ترمیم شده قرار بگیرد.
  6. تمیز کردن آمالگام و صیقل دادن آن در مرحله آخر دندانپزشک با استفاده از یک برنیشر، سطح آمالگام را صاف و صیقلی می‌کند. علاوه بر این نیز، با استفاده از پنبه مرطوب شروع به برداشتن قسمت‌های اضافی آمالگام از روی دندان خواهد کرد.

مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت

 

دقت داشته باشید که ترمیم دندان با کامپوزیت نیز در خیلی از مراحل شبیه به آمالگام است. اما برخی از مراحل آن کمی متفاوت‌اند. مراحل ترمیم دندان با کامپوزیت عبارت‌اند از:

  1. استفاده از اسید اچ
    در مرحله اول دندانپزشک از اسید فسفریک 37 درصد استفاده می‌کند. این مرحله کمک می‌کند تا ساختار دندان کمی متخلخل شود. ایجاد تخلخل به گیر و باندینگ بهتر کامپوزیت کمک شایانی می‌کند. معمولا قرار دادن اسید اچ روی دندان بیشتر از 30 ثانیه انجام نمی‌شود.
  2. استفاده از باندینگ و کیور کردن آن

     

    در مرحله بعد، دندانپزشک از مواد باندینگ استفاده می‌کند تا کامپوزیت را به حفره دندان بچسباند. بعد از قرار دادن این مواد روی دندان، با استفاده از دستگاه لایت کیور، این ترکیبات را فعال خواهد کرد.
  3. قرار دادن کامپوزیت در داخل دندان

     

    دندانپزشک با دقت شروع به قرار دادن ماده پر کننده درون دندان کرده و داخل دندان آسیب دیده را پر می‌کند. البته این کار را به صورت لایه لایه انجام می‌دهد تا باند بهتری به دندان ایجاد کند.
  4. قرار دادن دستگاه لایت کیور بر روی دندان

     

    دندانپزشک با قرار دادن دستگاه لایت کیور و با تاباندن اشعه بر روی دندان ترمیم شده با کامپوزیت، مواد پر کننده را به خوبی روی دندان فیکس می‌کند.
  5. پولیش کامپوزیت دندانپزشک در مرحله آخر کامپوزیت را پولیش می‌کند تا سطح صیقلی داشته باشد. علاوه بر این نیز، از یکسری ابزارها برای برداشتن قسمت‌های اضافی کامپوزیت استفاده می‌کند.

مراحل پر کردن دندان کودکان

 

 

چنانچه میزان پوسیدگی دندان کودک گسترده باشد، مراحل پر کردن آن همانند بزرگسالان انجام می‌شود؛ با این تفاوت که دندانپزشک از ماده آمالگام برای ترمیم دندان کودکان زیر 6 سال استفاده نمی‌کنند. به جای آن موادی مانند کامپوزیت را به کار می‌برد.

اگر مراحل پر کردن دندان به درستی انجام نشوند، چه عوارضی ایجاد می‌شوند؟

 

 

در صورتی که دندانپزشک مراحل پر کردن دندان‌ها را به درستی انجام ندهد، ممکن است هر یک از موارد زیر به عنوان عوارض پر کردن دندان رخ دهند:

  1. درد دندان احساس درد و ناراحتی پس از این درمان تا چند روز طبیعی است. اما چنانچه این درد تا چند هفته طول بکشد، می‌تواند نشان دهنده عدم پر کردن دندان توسط دندانپزشک به طور صحیح باشد. این امر درد و احساس ناراحتی مداومی را برای فرد به وجود می‌آورد.
  2. افتادن مواد پر کننده دندان و ایجاد پوسیدگی ثانویه عدم اتصال صحیح و محکم مواد پر کننده به بافت دندان و یا استفاده از مواد نامرغوب برای انجام این کار می‌تواند منجر به افتادن مواد پر کننده شود. علاوه بر این نیز، در صورتی که اتصال مواد پرکننده به دندان ضعیف باشد، فضاهای کوچکی بین این دو ایجاد می‌شوند. این فضاها امکان نفوذ باکتری و ایجاد پوسیدگی را فراهم می‌کنند. به این نوع پوسیدگی، پوسیدگی ثانویه گفته می‌شود.
  3. ایجاد مشکل در جویدن غذا و صحبت کردن تراز نبودن سطح مواد پر کننده دندان و عدم پالیش آن می‌تواند مشکلاتی را هنگام جویدن غذا و یا صحبت کردن برای فرد ایجاد کند.
  4. ایجاد مشکلات مربوط به بهداشت دهان و دندان پر کردگی نامناسب و ضعیف می‌تواند مشکلاتی را هنگام تمیز کردن دندان‌ها به وجود آورد. فرد نمی‌تواند دندان‌های خود را به طور اصولی مسواک بزند و یا نخ دندان بکشد و این امر به مرور سلامت دندان‌ها را به خطر خواهد انداخت.
  5. از دست دادن دندان در مواردی که پوسیدگی‌ها به طور کامل و درست از حفره دندان خارج نشوند، به مرور زمان پوسیدگی‌ها در زیر مواد گسترش پیدا می‌کنند. در موارد شدید دیگر تعویض پر کردگی‌ها و یا عصب کشی نیز نمی‌تواند دندان را نجات دهد. در این شرایط فرد ناچار به کشیدن دندان پوسیده خود خواهد بود

 

چند روش ابتدایی برای تشخیص اوپال طبیعی

 

  • از بغل به سنگتان نگاه کنید . خواص سنگ آکوامارین اگر خط لایه ای دیدید یعنی سنگ شما از دو لایه اوپال روی همدیگر دوبلت یعنی لایه باریکی از اُپال روی یک لایه ماده تیره رنگ تر غیر از جنس اُپال چسبانیده شده است.
  • در حالت قبل اگر سه خط دیدید به آن تریپلت یعنی سه لایه چسبانیده روی همدیگر گویند معمولا لایه سوم را از جنس کوارتز بصورت گنبدی شکل روی اوپال طبیعی می چسبانند.
  • چنانچه پشت نگین را مشاهده کردید و مثل پلاستیک سخت و به رنگ سیاه یا خاکستری بود بدانید که احتمالا تریپلت را روی پلاستیک سیاه یا شیشه چسبانیده اند. تریپلت را برای انواع قلوه سنگی، سیاه و یا کیفیت پایین تر می چسبانند و تشخیص را دشوار می کند. 
  • همیشه پیوستگی و ادامه دار بودن نقاط مرزی را سرتاسر زیر نگین چک کنید. اوپال هایی با کیفیت پایینتر دارای سطوح ناهموار و نوع مصنوعی آن کاملا مسطح هستند. این نکته قابل ذکر است که در انگشتر به دلیل دیده نشدن سطوح چسبیده شده روی همدیگر تشخیص برای متخصصان نیز دشوار است.
  • گر سطح اُپال شما شیشه ای و انعکاس نور را متفاوت عبور می دهد ممکن است از تریپلت با روکش پلاستیک شفاف و کوارتز در آن استفاده شده و چنانچه از پهلو نیز مشاهده کنید محافظ را می توانید ببینید دقت کنید این قسمت با بحث کریستال اوپال های شفاف طبیعی با بدنه بی رنگ متفاوت هست.
  • اوپال های مصنوعی گیلسون رنگهای روشن و تندی در لکه های بزرگ دارند و نقش رنگها در آنها منظم و مانند پوست مار و به صورت ستونی در بغل سنگ است. البته برخی اوپال های اتیوپی نیز مشابه وجود دارد. برای تشخيص باید به آزمایشگاه گوهرشناسی مراجعه کرد.
  • چنانچه اُپال شما بعد از مدتی ابری شد احتمالا سنگ شما تریپلت دار بوده است. این حالت مخصوصا در هنگام شنا یا تماس طولانی با آب ایجاد شده و به تدریج لایه چسب ها از بین رفته است.
  • اُپال سنتز شده مشابه ویژگی های اوپال طبیعی را داراست و حتما باید زیر میکروسکوپ و الگوی رشد ستون های بسیار ریز گلوله های سیلیسی ته نشین شده را مشاهده کرد.

خواص سنگ اوپال در چاکرا درمانی

 

  • خواص سنگ اوپال معمولی: عنصر آن زمین است و باعث گشابش درونی از طریق شفای آسیب های روحی می شود. نوع سفید رنگ آن چاکرای تاج(هفتم)، نوع صورتی چاکرای قلب (چهارم) و نوع آبی رنگ آن شچم سوم(پنجم و ششم)، نوع قهوه ای و سیاه آن ریشه و طحال و اندام تناسلی ( چاکرای اول و دوم) را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • خواص اوپال سفید گران بها: عنصر آن آب است و این نوع برای تمامی چاکراها مناسب است و انجام مدیتیشن در سنگ درمانی با آن عامل تسهیل تصفیه درونی است که به اتصال با خویشتن برتر منجر می شود.
  • خواص سنگ اوپال سیاه گران بها: عنصر آن طوفان است. از خواص اوپال سیاه گرانبها در چاکرا درمانی می توان به تقویت چاکرای ریشه (اول) و تاج (هفتم) اشاره نمود. اگر به درستی از این سنگ استفاده شود می تواند فرد را دریافتن نور زیبایی در میان بخش های تاریک وجود خویش یاری دهد
  • خواص اوپال آتشین: عنصر آن آتش است. از خواص اوپال آتشین در سنگ درمانی می توان به تنظیم و تقویت چاکرای دوم که متعلق به خلاقیت و اندام تناسلی است اشاره نمود. این سنگ باعث تحریک انرژی های خلاقیت، صلح اظهار وجود و قدرت جنسی می شود.
  • خواص سنگ اوپال ارگون: این نوع نیز دارای عنصر طبیعی آتش است و چاکرای سوم یعنی ناف، قلب (چهارم) و تاج (هفتم) را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این سنگ در چاکرا درمانی باعث تسهیل کشف الگوهای منفی گذشته که فرد را به عقب رانده و مانع پیشرفت بوده اند می شود.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

  • خواص اوپال اویهی آبی: عنصر آن آب بوده و در چاکراهای گلو (پنجم)، چشم سوم(ششم) و ناف(سوم) کاربرد دارد. این گوهر تسهیل کننده یادآوری خاطرات نامحسوس بوده و موفقیت در جادوی مثبت و مفید را ایجاد می کند.

تزریق بوتاکس و ژل

 تغییرات زیبایی صورت و لبخند جذاب از جمله اهداف مهمی است که بسیاری از افراد، برای رسیدن به آن در نظر می‌ گیرند.کامپوزیت در رشت از زمان معرفی تزریق بوتاکس و ژل به عنوان روش‌ های جدیدی برای افزایش جذابیت چهره و لبخند، تعداد زیادی از افراد به دنبال این روش‌ ها در کلینیک‌ های دندانپزشکی هستند.

مزایای تزریق بوتاکس و ژل

تزریق ژل یک روش دیگر برای افزایش حجم لب‌ ها و بهبود شکل آنها است.

  • کاهش چین و چروک: تزریق بوتاکس به عنوان یک ماده ضد چین و چروک عمل می‌ کند و می‌ تواند به بهبود ظاهر خطوط و چین‌ های صورت کمک کند.
  • جلوگیری از تشدید چین و چروک: با انجام منظم تزریق‌ های بوتاکس، می‌ توانید از تشدید چین و چروک‌ های جدید جلوگیری کنید.
  • جلوگیری از برخی مشکلات دهانی: تزریق بوتاکس به عنوان یک روش درمانی بهبودی در برخی مشکلات دهانی مانند برخی انواع بروکسیسم (فشار زیاد بر دندان‌ ها) نیز مؤثر است.

مراحل انجام تزریق بوتاکس و ژل

  1. مشاوره: در ابتدا، باید یک جلسه مشاوره داشته باشید تا اهداف شما مشخص شود و برنامه‌ ای برای انجام تزریق بوتاکس تدوین شود.
  2. انجام تزریق: تزریق بوتاکس توسط پزشک ماهری انجام می‌ شود که با دقت بالا و با استفاده از تکنیک‌ های حرفه‌ ای این ماده را در نقاط مورد نیاز تزریق می‌ کند.
  3. مراقبت‌ های پس از عمل: بعد از تزریق بوتاکس، ممکن است نیاز به مراقبت‌ های خاصی داشته باشید. پزشک شما به شما راهنمایی‌ های لازم را در این زمینه ارائه خواهد داد.

 تزریق ژل در کلینیک دندانپزشکی رایا

  • افزایش حجم لب: تزریق ژل به عنوان یک روش غیرجراحی موثر برای افزایش حجم لب‌ ها و بهبود شکل آنها عمل می‌ کند. این روش به شما لب‌ های پرتر و جذاب‌ تری می‌ دهد.
  • نتایج فوری: یکی از مزایای بزرگ تزریق ژل این است که نتایج آن تقریباً فوری و قابل مشاهده هستند. به عبارت دیگر، شما تغییرات جذابیتی در لب‌ های خود را به سرعت تجربه خواهید کرد.
  • ماندگاری موقت: ژل‌ های استفاده شده در این روش معمولاً ماندگاری موقت دارند، به این معنا که اگر نتیجه نپسند باشد، با گذشت زمان به طور طبیعی جذابیت قبلی لب‌ ها باز می‌ گردد.

مراحل انجام تزریق بوتاکس و ژل

  1. مشاوره: مانند تزریق بوتاکس، انجام تزریق ژل هم با یک جلسه مشاوره آغاز می‌ شود. پزشکان در کلینیک با شنیدن اهداف شما و بررسی وضعیت لب‌ هایتان، به شما یک برنامه درمانی مخصوص پیشنهاد می‌ دهند.
  2. انجام تزریق: پس از مشاوره و تصویب برنامه، پزشک ماهر ژل را با دقت در نقاط مورد نیاز در لب‌ ها تزریق می‌ کند. این تزریق‌ ها به طور دقیق و با استفاده از تکنیک‌ های حرفه‌ ای انجام می‌ شوند.
  3. مراقبت‌ های پس از عمل: پس از تزریق ژل، مراقبت‌ های خاصی ممکن است نیاز باشد. پزشک شما به شما راهنمایی‌ های لازم را ارائه می‌ دهد تا نتایج بهتر و ماندگارتری داشته باشید.

 

اهمیت تزریق ژل و بوتاکس 

تزریق ژل و بوتاکس به عنوان دو روش غیرجراحی مهم در حوزه دندانپزشکی و زیبایی صورت به شمار می‌ روند. این دو روش توسط متخصصین دندانپزشکی با تجربه و مهارت بالا به منظور بهبود جذابیت چهره و بهبود برخی مشکلات دهانی و صورتی انجام می‌ شوند. در ادامه، به اهمیت تزریق ژل و بوتاکس توسط متخصصین در دندانپزشکی می‌ پردازیم.

بهبود زیبایی و ظاهر:

  • تزریق ژل: تزریق ژل به عنوان یکی از روش‌ های اصولی در دندانپزشکی استفاده می‌ شود تا بهبود ظاهر لب‌ ها و افزایش حجم آنها انجام شود. متخصصین دندانپزشکی با توانایی‌ های خود در انتخاب و تزریق ژل‌ های مناسب، به بیماران خود لب‌ های جذاب‌ تری ارائه می‌ دهند.
  • تزریق بوتاکس: این روش معمولاً برای کاهش چین و چروک‌ های صورت به کار می‌ رود. متخصصین دندانپزشکی با دقت بالا و تجربه مطلوب در تزریق بوتاکس، به بیماران خود امکان می‌ دهند تا چهره‌ های جوان‌ تر و جذاب‌ تری داشته باشند.

جلوگیری و درمان مشکلات دهانی:

  • تزریق بوتاکس: بوتاکس به عنوان یک روش درمانی معتبر برای مشکلات دهانی مانند بروکسیسم (فشار زیاد بر دندان‌ها) مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصین دندانپزشکی با استفاده از بوتاکس می‌توانند به بیماران کمک کنند تا از مشکلات دهانی خود کاسته یا بهبود یابند.
  • تجربه و تخصص تزریق ژل و بوتاکس: تزریق ژل و بوتاکس نیاز به مهارت و تخصص دقیق دارد. متخصصین دندانپزشکی با آموزش و تجربه در انجام این روش‌ ها، اطمینان از انجام صحیح و ایمنی این مراحل را به بیماران می‌ دهند.

نتایج فوری و ماندگار:

یکی از مزایای تزریق ژل و بوتاکس این است که نتایج تقریباً فوری و قابل مشاهده دارند. بیماران به سرعت تغییرات جذابیتی در ظاهر خود را تجربه می‌ کنند. همچنین، این نتایج معمولاً ماندگاری موقت دارند، به این معنا که در صورت نیاز به تنظیمات بیشتر، این تغییرات قابل تنظیم هستند.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

ایمنی و کیفیت:

 

متخصصین دندانپزشکی با استفاده از مواد و تجهیزات ایمن و مرغوب، از ایمنی و کیفیت انجام تزریق ژل و بوتاکس اطمینان حاصل می‌ کنند. این امر به اطمینان بیماران از عدم وقوع مشکلات جانبی یا عوارض ناخواسته کمک می‌ کند.

لزوم ثبت برند در چیست ؟

 این روزها واژه برند از واژگان بسیار پر کاربرد است و افراد بسیاری که در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، بدنبال موفقیت بیشتر به دنبال ثبت برند و استفاده از مزایای آن هستند، اما باید دید که در واقع لزوم ثبت برند در چیست ؟

برند در واقع عنصری است که با استفاده از یک فرم یا یکسری خطوط، رنگ، علامت و ... و یا مجموعه ای از تمامی اینها می تواند ایجاد تمایز نماید و محصول یا خدماتی را معرفی نماید. ثبت افزایش سرمایه شرکت  در دنیای تبلیغات به تعبیری زیبا، برند روحی است که در قالب بی جان محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک مجموعه دمیده می شود تا مجموعه ها بتوانند ارتباط بهتری با مخاطبین برقرار نمایند. 

 ثبت برند برای مالک یا مالکین آن مزایای بیشماری دارد که از جمله آنها می توان به موراد ذیل اشاره نمود:

1-ثبت برند باعث می شود تا شناسایی محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک مجموعه در بازارهای رقابتی برای مشتریان آسانتر باشد.

2-توسط ثبت قانونی برند، شخص دیگری نمیتواند از این نام یا نشان استفاده نماید و استفاده از آن در انحصار مالک آن می باشد.

3-تاثیر بسیار مثبتی در کسب هویت مجموعه ها در بازار های کسب و کار دارد.

4-استفاده از برند یکی از مهمترین اهرم های تبلیغات می باشد.

5-  ثبت برند برای سهامداران می تواند ارزش افزوده ی سهام ایجاد نماید و همچنین باعث افزایش درآمد و افزایش فروش محصولات وخدمات شود. 

6- از سویی می توان گفت گفت که ثبت برند علاوه بر منافعی که برای فروشندگان، تولیدکنندگان و یا ارائه دهندگان خدمات دارد، مزایای بسیاری نیز برای مصرف کنندگان دارد، چرا که با ثبت برند افراد می توانند از محصولات و یا خدمات شناخته شده با کیفیت بالاتر استفاده نمایند.

7- برند ثبت شده مانند بسیاری دیگر از دارایی های افراد قابلیت انتقال به غیر را دارد، البته این انتقال باید طبق قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت قانونی برسد.

ثبت برند علاوه بر مواردی که بدان اشاره گردید دارای مزایای بسیار دیگری نیز برای دارندگان برند می باشد اما توجه داشته باشید، با وجود تمامی مزایایی که از ثبت شدن برند برشمردیم، ثبت برند بنا بر قوانین رایج در ایران اجباری نمی باشد، مگر در مواردی محدود که قانون ثبت برند را اجباری اعلام نموده است .

بنابراین در پاسخ این پرسش که لزوم ثبت برند در چیست؟ می بایست از مواردی که در قانون اجباری اعلام شده است نیز نام برد که عبارتند از:

1. داروهای اختصاصی (سپسیالتیه) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.

2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره

3. آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه … که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.

4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد

تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود. می بایست حاوی برچسب اطلاعاتی باشد که عبارتند از :

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا

ب- شماره ثبت علامت در ایران

بر اساس ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.

خدمات تخصصی پروتز ثابت و متحرک

 احتمالا شما هم هنگامی که با فردی صحبت می‌کنید، اولین چیزی که در ظاهر و چهره وی نظرتان را جلب می‌کند دندان‌های اوست. بهترین متخصص ریشه دندان در رشت همین موضوع نشان می‌دهد که دندان‌ها از اهمیت بسیار زیادی در زیبایی ظاهر و اعتماد به نفس برخوردار هستند. از این رو ما قصد داریم در این مقاله به توضیح کامل روش‌های بهبود دندان‌های آسیب دیده و یا روشی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، بپردازیم.

قبل از این که در مورد خدمات تخصصی پروتز ثابت و متحرک صحبت کنیم، به اختصار کلمه پروتز را توضیح می دهیم. پروتز (prosthesis) یا اندام ساختگی و مصنوعی، در حقیقت جایگزین بخش یا عضو از دست رفته می‌شود تا بتواند برخی یا تمام عملکرد از دست رفته‌اش را به دست آورد.

اگر یک یا چند دندان در فک بالا از بین رفته باشد (به عنوان مثال به دلیل تصادف یا پوسیدگی) دیگر مثل زمان‌های قدیم نیازی به نگرانی نیست و شما می‌توانید توسط پروتز ثابت دندان مانند بریج یا ایمپلنت دندان‌های از دست رفته خود را بازگردانید.

این که کدام نوع از روش های بازسازی دندان برای بیمار مناسب است، به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از این موارد عبارت اند از:

اولین نکته در انتخاب روش مناسب پروتز دندان از دست رفته به وضعیت لثه، استخوان فک و دندان‌های مجاور بستگی دارد که به تشخیص و توصیه‌های متخصص پروتز نیاز داردٔ‌ٰ. مورد بعدی نیازهای زیبایی دندان بیمار است. مسئله بعدی ترجیح بیمار در رابطه با پروتز ثابت یا متحرک می‌باشد و بالاخره مهم‌ترین فاکتور برای هر فرد، هزینه پروتز دندان است که به عملکرد دندانپزشک، ماده بکار برده شده در ساخت دندان، تجربه و زمانی که برای درمان پروتز دندان صرف می‌شود و … بستگی دارد.

 

انواع پروتز دندان

منظور از پروتز دندانی، دندان‌هایی است که در لابراتوار برای پر کردن فضای خالی دندان‌های از دست رفته و آسیب دیده درست می‌شود. پروتزهای دندانی در دو نوع مختلف ساخته می‌شوند:

  • پروتزهای ثابت: همانطور که از نامشان پیداست، در دهان بیمار ثابت هستند و قابلیت خارج کردن توسط بیمار وجود ندارد .
  • پروتز های متحرک: همانطور که از نامشان پیدا است اتصال دائمی به دهان بیمار ندارند و صرفا در طول روز در داخل دهان بیمار قرار دارد. هرچند که این درمان برای تعداد زیادی از بیماران یک راه حل بسیار مناسب برای فرار از بی‌دندانی می‌باشد اما برخی مشکلات را در زمینه غذا خوردن، صحبت کردن و … برایشان ایجاد می‌کند.

تقاوت پروتز متحرک و ایمپلنت دندان

یکی از روش‌های مطمئن و فوق العاده در جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته و بهبود طرح لبخند شما، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان، روشی برای جایگزینی دندان از دست رفته بدون آسیب به دندان‌های باقی مانده می‌باشد.

پروتزهای متحرک به دلیل قابلیت جابه جایی در دهان ، ممکن است مشکلاتی را هنگام غذا خوردن، و یا صحبت کردن برای شما به وجود بیاورند. برای تمیز کردن پروتزهای متحرک باید آن ها را از دهان خارج کرده و مرتبا به طور روزانه آن‌ها را تمیز کنید.

این موضوع برای برخی از افراد احساس ناخوشایندی را به وجود می آورد و باعث می‌شود که خیلی از بیماران ایمپلنت را به پروتز متحرک ترجیح می‌دهند .

بسیاری از مشکلات همراه با پروتز متحرک، با استفاده از ایمپلنت ها مرتفع یا کمتر می‌شوند.

بریج یا پل دندانی چیست؟

هنگامی که شما یکی از دندان هایتان را از دست می‌دهید، احتمال کج شدن و ناصافی در سایر دندان‌های مجاور وجود دارد، یکی از روش‌های پرکاربرد برای جایگزین کردن دندان از دست رفته، بریج یا پل دندانی است که شامل یک یا چند دندان مصنوعی ساده است که به راحتی کنار سایر دندان‌ها قرار می گیرد و مانع از بین رفتن طرح لبخندتان می‌شود.

تنها نکته ای که در امر بریج دندان وجود دارد این است که دندان‌های مجاور فضای خالی دندان از دست رفته، باید کاملا صاف، محکم و سالم باشند تا بتوانند پل دندانی را تحمل کنند و به آن‌ها آسیبی نرسد.


 

مزایای بریج دندان

  1. بریج دندان موجب می‌شود طرح لبخند شما اصلاح و زیباتر شود.
  2. گفتار و نحوه ادای کلمات را بهبود می بخشد.
  3. فرآیند جویدن و غذا خوردن را تسهیل می بخشد.
  4. توزیع نیرو در فک و دندان‌ها را متعادل می کند.
  5. مانع از حرکت دندان‌ها و کج یا ناصاف شدن آن ها می‌شود.

شرایط ثبت شرکت مهندسی عمران

 برای اطلاع یافتن از شرایط ثبت شرکت مهندسی عمران به صورت حرفه ای، دانستن مفاهیم عمران، سازندگی و سپس شرایط ثبت شرکت ها الزامی است. فعالیت در یک شرکت مهندسی عمران درآمد مناسبی دارد.  مهندسی عمران از شاخه ‌های مهندسی است که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌ های طبیعی و مصنوعی شامل انواع جاده ‌ها، پل ‌ها، کانال ‌ها، سدها و ساختمان‌ ها می‌ پردازد.

از جمله دلایل گرایش های دیگر اشخاص به آشنایی با شرایط ثبت شرکت مهندسی عمران و ورود به فعالیت های عمرانی، همواره مورد حمایت بودن توسط دولت ها است. چرا که قوی تر بودن فعالیت های عمرانی در هر کشوری، موجب تقویت اقتصاد و قدرت آن کشور می شود و به دلیل همین حمایت دولت است که اغلب مهندسان به سراغ تاسیس شرکت های عمرانی برای کسب درآمد بیشتر و آینده بهتر می روند.

مهندسی عمران پس از مهندسی جنگ، قدیمی ‌ترین نظام مهندسی محسوب می‌ شود و امروزه مهندسی عمران را حد واصل مهندسی نظامی و مهندسی غیرنظامی می دانند. تا پیش از دوران مدرن، تفاوت و نگرش واضحی بین مهندسی عمران و معماری نبود و اغلب اوقات از این دو عنوان به جای یکدیگر استفاده می ‌شد.

رشته عمران رشته بسیار گسترده ای است که گرایش‌ ها و زیرمجموعه‌ های متنوعی دارد. مهندسین عمومی عمران با همکاری مهندسان نقشه ‌بردار و متخصصین عمران به طراحی زهکشی (زهکشی یعنی خارج کردن آب و نمک ‌های قابل حل از سطح و زیر سطح مزرعه به منظور تسهیل در رشد گیاه)، پیاده ‌روها، تامین آب، فاضلاب شهری، سدها، و سیستم ‌های برق رسانی و ارتباطی می ‌پردازند.

انواع قالب های شرکت های مهندسی عمران

شرکت های عمرانی نیز همچون اغلب شرکت ها، در قالب های با مسئولیت محدود و سهامی خاص قابلیت ثبت شدن دارند. شرکت عمرانی سهامی خاص و شرکت عمرانی با مسئولیت محدود، تفاوت چندانی با هم ندارند، اما در این جا به پاره ای از این تفاوت های جزئی اشاره می شود.

تفاوت های شرکت عمرانی سهامی خاص با شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

  1. به هنگام ثبت یک شرکت سهامی خاص لازم است که مقدار 35% از سرمایه ای که برای راه اندازی شرکت در نظر گرفته شده است، به بانک سپرده شود و رسید آن به اداره مربوطه، تحویل داده شود. اما در ثبت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود نیازی به سپرده پولی نیست. البته این تفاوت در صورتی لحاظ می گردد که سرمایه شرکت به صورت نقدی برآورد شده باشد، در غیر این صورت، برای هر دو قالب شرکت احتیاج به سپرده پولی نیست.

  2. در شرکت های سهامی عمرانی، دو بازرس به صورت همیشگی وجود دارد. اما در شرکت عمرانی با مسئولیت محدود، بازرسی در شرکت فعالیت نمی کند و تنها در صورتی که تعداد اعضای هیئت مدیره زیاد باشد، از بازرس استفاده می شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت عمرانی

اسناد و مدارک الزامی به نوع شرکتی که قرار است راه اندازی شود، وابسته است.

همچنین حضور اعضای هیئت مدیره در ثبت یک شرکت عمرانی از ضروریات است، اما تعدد اعضای آن در قالب های شرکتی با هم متفاوت است. به عنوان نمونه اگر قصد ثبت شرکت عمرانی از نوع مسئولیت محدود باشد، باید حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره حضور داشته باشند و الزامی به حضور بازرس نیست. در صورتی که در یک شرکت عمرانی سهامی خاص، باید حداقل سه نفر از اعضای هیئت مدیره حضور داشته باشند. همچنین حضور دو نفر بازرس نیز از الزامات است.

مدارک مورد نیاز برای شرکت عمرانی از نوع سهامی

  •  شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکا
  •  ارائه گواهی عدم سوء پیشینه همه ی اعضای شرکت
  •  ارائه اساسنامه امضا شده توسط شرکا
  •  ارائه اظهارنامه
  •  تهیه صورتجلسه مجمع و صورتجلسه هیات مدیره
  •  ارائه تعهدنامه ای که خاطرنشان می سازد اعضای هیئت مدیره در جای دیگری اشتغال به فعالیت ندارند.
  •  ارائه فیش بانکی که نشان دهد مبلغی به عنوان سپرده، به بانک تحویل داده شده است.
  •  در صورت انجام کارها توسط وکیل قانونی، ارائه وکالتنامه از جانب شخص نیز الزامی است.

مدارک لازم جهت شرکت عمرانی با مسئولیت محدود

  •  شناسنامه و کارت ملی شرکا
  •  ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  •  ارائه اساسنامه شرکت
  •  تهیه و ارائه فرم تقاضانامه و شرکتنامه مربوط به شرکت
  •  تهیه فرم امضا شده صورتجلسه مربوط به مجمع عمومی
  •  تحویل فرم تعهدنامه مربوط به عدم کار در مشاغل دولتی
  •  ارائه وکالتنامه وکیل شخص متقاضی

در شرایط ثبت شرکت مهندسی عمران، لازم است بدانیم که یک شرکت با مسئولیت محدود میان دو یا چندین نفر به قصد امور تجارتی تشکیل می شود و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به ‌سهام یا قطعاتی از سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزانی از سرمایه خود در شرکت، مسئول پرداخت قروض و تعهدات شرکت است.

مراحل ثبت شرکت عمرانی

پس از تصمیم گیری شخص برای ثبت یک شرکت عمرانی، مراحلی وجود دارد.

  • گام اول. در ابتدا فرد متقاضی می بایست اطلاعات کلی در مورد شرکت عمران، ثبت شرکت و قوانین حاکم بر ثبت شرکت بدست آورد. سپس اعضایی که قرار است هیئت مدیره را تشکیل دهند، مشخص می شوند و میزان سرمایه ای که قرار است برای این امر در نظر گرفته شود، تعیین می گردد. همچنین محل شروع فعالیت شرکت و وظیفه هر یک از اعضا نیز شرح داده می شود.
  • گام دوم. سپس متقاضی ثبت شرکت یا وکیل به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کند و کلیه اطلاعات الزامی را در اختیار آنها قرار می دهد و اطلاعات مربوط به پرونده نیز در سامانه بارگذاری می گردد. در این گام، باید نام انتخاب شده برای ثبت شرکت عمرانی نیز تعیین تکلیف شود.
  • گام سوم. در این مرحله باید تمام مدارک درخواست شده برای ثبت شرکت عمرانی به اداره تکمیل شود و تحویل داده شود. روند تحویل این مدارک، هم به صورت حضوری و هم از طریق اداره پست امکان پذیر است.
  • گام چهارم. پس از مدتی تایید و یا عدم تایید اطلاعات درخواست داده شده از سوی اداره به متقاضی ثبت شرکت داده می شود. اگر درخواست تایید شده باشد، باید به صورت حضوری به اداره مراجعه شود و مدارک به تایید و امضای شخص برسد. در صورت عدم تایید درخواست نیز باید نسبت به رفع نقص موجود و ارائه درخواست مجدد اقدام کرد.
  • https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

  • گام پنجم. در نهایت چنان چه طی کردن مراحل فوق الذکر با موفقیت صورت پذیرد، لازم است یک آگهی تحت عنوان این موضوع که شرکت جدید تاسیس شده است، در یکی از روزنامه های رسمی اعلام شود. پس از درج آگهی نیز، شرکت به صورت رسمی می تواند آغاز به کار نماید و خدمات رسانی ها و فعالیت های متعهد شده را انجام دهد.

مزایا بلیچینگ دندان

 امروزه استفاده از بلیچینگ دندان یکی از راه هایی است که می تواند در رسیدن به لبخندی زیبا تاثیر گذار باشد. کامپوزیت در رشت این روش یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای سفید کردن دندان های زرد می باشد که امروزه بیش از روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که برای انجام بلیچینگ از روش های مختلفی می توان استفاده کرد بنابراین می توان گفت مزایا بلیچینگ دندان طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد. در رابطه با مزایا بلیچینگ دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1_ بدون درد بودن بلیچینگ

معمولا روش انجام بلیچینگ دندان به گونه ای می باشد که بیمار هیچ گونه دردی را در ناحیه دهان و دندان خود احساس نکرده و این کار در راحت ترین حالت ممکن بدون کوچکترین آسیبی به دهان، دندان و لثه انجام می گیرد.

2_ سریع بودن بلیچینگ

معمولا این روش را در گروه روش های سریع برای سفید کردن دندان دسته بندی می کنند. البته با توجه به این که بلیچینگ دندان با روش های مختلفی انجام پذیر می باشد می توان گفت این مورد قاعده کلی در رابطه با بلیچینگ دندان نمی باشد چرا که بلیچینگ با لیزر در زمانی کمتر از 10 دقیقه انجام می گیرد و این در حالی است که در بلیچینگ خانگی این زمان تا چند روز طول می کشد.

3_ بی خطر و مطمئن بودن

یکی از مزایا بلیچینگ دندان بی خطر بودن این روش می باشد. در صورتی که به مرکزی تخصصی مراجعه کنید و این کار توسط پزشکی متخصص انجام گیرد هیچ گونه خطری برای شما به وجود نخواهد آمد و نگرانی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

4_ قیمت مناسب

یکی از مسائل مهم در انتخاب روش های سفید کردن دندان ها قیمت آن می باشد. یکی از مزایا بلیچینگ دندان که باعث شده است افراد زیادی به استفاده از این روش روی بیاورند قیمت مناسب آن نسبت به روش های دیگر می باشد به طوری که این روش را می توان ارزان ترین روش سفیدی دندان معرفی کرد.

5_ عدم ایجاد تغییرات در ساختار دندان ها

در روش بلیچینگ دندان نیازی به تراش مینای دندان نیست و در واقع تغییرات خاصی در ساختار دندان ها اتفاق نمی افتد که این موضوع می تواند به عنوان مزیت برتر این روش شناخته شود. در روش های مشابه با ایجاد تغییرات در روی مینای دندان ممکن است دندان ها دچار پوسیدگی، فرسایش، عفونت دندان و ... شوند که این مشکلات در بلیچینگ دندان دیده نمی شود.

6_ افزایش اعتماد به نفس

یکی از مزایا بلیچینگ دندان افزایش اعتماد به نفس در افراد می باشد. هنگامی که دندان های شما سفید باشد و هیچ گونه لکه زرد و ناخوشایندی بر روی آن وجود نداشته باشد با خیالی آسوده می توانید لبخند بزنید و این موضوع به تنهایی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.

آیا مزایا بلیچینگ دندان در روش های مختلف متفاوت خواهد بود؟

همان طور که گفته شد برای بلیچینگ دندان از روش های متفاوتی می توان استفاده کرد که هر یک از این روش ها در جایگاه خود از مزیت هایی برخوردار می باشند. به طور کلی مزایا بلیچینگ دندان در روش های مختلف تفاوت چشم گیری با یکدیگر ندارند و فقط ممکن است برخی از روش ها نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری داشته باشند. برای مثال در رابطه با بلیچینگ دندان با لیزر می توان گفت که در این روش سفیدی دندان ها در حداقل زمان ممکن اتفاق می افتد و میزان سفیدی دندان ها در این روش بیشتر از روش بلیچینگ معمولی یا بلیچینگ در منزل می باشد. به همین دلیل می توان گفت مزایا این روش بیشتر می باشد.

در مثالی دیگر می توان گفت بلیچینگ دندان در منزل هزینه ی پایین تری نسبت به روش های دیگر دارد و این موضوع مزیت برتر این روش را نشان می دهد. هم چنین در این روش نیازی به رفت و آمد به مطب پزشک وجود ندارد و از لحاظ وقت و هزینه می توان شاهد صرفه جویی بود. بنابراین برای این که بتوانید به انتخابی مناسب دست یابید بهتر است مزایا هر مورد را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید و متناسب با نیاز خود دست به انتخاب بزنید.

تاثیر مراقبت های بعد از بلیچینگ بر افزایش مزایا بلیچینگ دندان

گاهی افراد این تصور را دارند که بعد از انجام بلیچینگ دندان کار سفیدی دندان ها به پایان رسیده است و با خیالی آسوده می توانند از دندان های سفید خود لذت ببرند. در پاسخ باید گفت که چنین تصوری غلط می باشد و انجام بلیچینگ، تازه شروع کار شما می باشد. مراقبت هایی که بعد از انجام بلیچینگ دندان انجام می گیرد می تواند به افزایش مزایا بلیچینگ دندان کمک کند. برای مثال توجه به اصول بهداشتی دهان و دندان می تواند باعث افزایش طول عمر بلیچینگ دندان شود. در مثالی دیگر می توان گفت پرهیز از برخی موارد مانند سیگار می تواند تاثیر بسزایی در ماندگاری بلیچینگ دندان داشته باشد.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده نکردن از موادی مانند چای، نسکافه و امثال آن ها می تواند در افزایش مزایا بلیچینگ دندان تاثیر گذار باشد. در صورتی که هر یک از این مواد غذایی را استفاده کردید بلافاصله دندان های خود را شستشو دهید تا رنگدانه های آن از بین رفته و باعث تغییر رنگ دندان های شما نشود. به این ترتیب می توان به اهمیت مراقبت های بعد از انجام بلیچینگ دندان پی برد و از این طریق مزایای آن را افزایش داد.

صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد