x تبلیغات
mikimouse

کشیدن و جراحی دندان با لیزر

 

آیا کشیدن دندان با لیزر قابل انجام است؟


لیزر ابزار جدیدی است که امروزه در حوزه دندانپزشکی پرکاربرد شده است.بهترین متخصص ریشه دندان در رشت این روش می‌تواند برای کشیدن دندان، مورد استفاده قرار بگیرد و مزایای زیادی نیز به همراه داشته باشد.
معمولا انجام این درمان با لیزر نسبت به روش‌های معمولی، علاوه بر اینکه پروسه را برای دندانپزشک راحت‌تر می‌کند، با سرعت بالاتری نیز انجام می‌شود. به همین دلیل دندانپزشکان امروزه به این روش روی آورده‌اند.

هزینه کشیدن دندان با لیزر در سال 1402 چقدر است؟

 

قیمت کشیدن دندان با لیزر در سال 1402 در حدود 1,500,000 تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان) است.
 به طور کلی موارد متعددی در هزینه نهایی این درمان تأثیر دارند. از جمله این موارد می‌توان به نوع دندان، شرایط آن، نوع روش کشیدن دندان و بیمه اشاره کرد.
جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات لازم درمورد این روش درمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم با کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی تماس بگیرید.

کشیدن دندان با لیزر چه مزایایی دارد؟


استفاده از لیزر در کنار ابزارهای دندانپزشکی برای کشیدن دندان می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  1. کاهش طول دوره درمان

     این روش خونریزی پس از کشیدن دندان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و سبب تشکیل سریع‌تر و بهتر لخته خون درون حفره می‌گردد. همچنین، با توجه به اینکه آسیب کمتری حین کشیدن دندان به بافت لثه وارد می‌کند، بهبودی نیز در زمان کمتری اتفاق خواهد افتاد.
  2. کاهش احتمال عفونت

     با از بین بردن باکتری‌ها و پاک‌سازی آنها به جلوگیری از بروز عفونت در دهان کمک می‌کند.
  3. کاهش درد پس از درمان

     با توجه به اینکه بافت لثه آسیب خیلی جزئی حین این پروسه می‌بیند، بعد از آن بیمار دردی را تجربه نخواهد کرد.
  4. عدم نیاز به بی‌حسی

     در خیلی از موارد، کشیدن دندان با لیزر نیازی به تزریق بی‌حسی ندارد. چرا که این روش نسبت به سایر روش‌ها سبب ایجاد درد نمی‌شود.
  5. عدم نیاز به بخیه

     استفاده از لیزر برای کشیدن دندان، معمولا به نیاز به زدن بخیه را نیز برطرف می‌سازد.
  6. دقیق و راحت

     این روش نسبت به کشیدن دندان با فشار فورسپس، خیلی راحت‌تر است. علاوه بر این نیز، بسیار دقیق بوده و آسیبی به هیچ یک از بافت‌های دهان وارد نمی‌کند.
  7. آیا کشیدن دندان با لیزر درد دارد؟

 

باید بدانید که به طور کلی فرایند کشیدن دندان یکی از درمان‌های ساده در دندانپزشکی محسوب می‌شود. در حین درمان بیمار با بی‌حسی موضعی که دریافت می‌کند، هیچ درد و ناراحتی نخواهد داشت.
علاوه بر این، استفاده از لیزر باعث می‌شود بافت‌ها و عصب‌های کمتری آسیب ببینند. 
در نتیجه شاید اصلا نیاز به بی‌حسی نباشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در حین پروسه، احساس کمی ناراحتی طبیعی است؛ اما دیگر دردی وجود نخواهد داشت.

آیا کشیدن دندان با لیزر دندانپزشکی ایمن است؟


یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد لیزر دندانپزشکی، ایمن بودن این گزینه درمانی است. این روش در مقایسه با روش سنتی، ایمن‌تر است.
دندانپزشک هنگام استفاده از آن به بیمار عینک مخصوصی می‌دهد تا از چشم بیمار در برابر پرتو لیزر محافظت ‌کند. این کار ایمنی روند درمان را بیشتر می‌کند.
در کشیدن دندان با لیزر خطر عفونت و آسیب کمتر زمان بهبودی برای بیماران کاهش می‌یابد.
علاوه بر این، لیزرها دارای تأییدیه FDA هستند و آنها را به گزینه‌ای امن برای استفاده در دندانپزشکی تبدیل می‌کند.

سؤالات متداول

 

  1. آیا کشیدن دندان با استفاده از لیزر خطر دارد؟

     لیزر مورد استفاده در دندانپزشکی با اهداف خاص و مزایای بی نظیر خود به کار گرفته می‌شود و هیچ آسیبی به بافت دهان وارد نمی‌کند.
  2. آیا کشیدن دندان عفونی با لیزر انجام می‌شود؟

     در صورتی که دندان عفونت شدیدی داشته باشد و دندانپزشک تشخیص دهد که استفاده از لیزر برای کاهش و جلوگیری از تشدید عفونت مؤثر است، ممکن است استفاده از لیزر را برای کشیدن دندان عفونی توصیه کند.

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. آیا هزینه کشیدن دندان با لیزر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

     با توجه به نوع بیمه‌ای که با آن قرارداد دارید، ممکن است این درمان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

 

سنگ رودراکشا

 رودراکشا نوعی از سنگ‌های قیمتی است که افزون بر اینکه زیبایی زیادی دارد، خواص و ویژگی‌های فراوانی هم برای بدن انسان دارند.خواص سنگ آکوامارین  اگر طرفدار سنگ‌های طبیعی هستید، سنگ رودراکشا یکی از زیباترین سنگ‌هایی است که می‌توانید برای انواع زیورآلات مثل گردنبند، دستبند و پابند و… از آن استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی سنگ رودراکشا و خواص و ویژگی‌های آن توضیحاتی برای شما ارائه بدهیم.

سنگ رودراکشا چیست

رودراکشا که نام دیگر آن رودراکش Rudraksha است، نوعی دانه‌ی خشک‌شده از میوه‌ی یک درخت است که در برخی مناطق کره‌ی زمین مانند، جنوب شرق آسیا و برخی از گیاه شناسان نام آن درخت را درخت همیشه‌سبز نام‌گذاری کرده‌اند. این درخت که دانه‌ی رودراکشا را به وجود می‌آورد، برگ‌هایی پهن دارد و مانند درخت زیتون است. این درخت در مناطق جنوب شرقی آسیا و مخصوصاً در کشور هندوستان بسیار طرفدار دارد و ازنظر آن‌ها این درخت بسیار باارزش است.

رودراکشا همان‌طور که گفتیم در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، مانند هندوستان بسیار طرفدار دارد. در هندوستان و نپال نوعی گردنبند مانند تسبیح از آن‌ها درست می‌کنند که برخی اعتقاددارند ویژگی‌های این سنگ بسیار فرا طبیعی است و خاصیت‌های درمانی آن زیاد است. در یوگا و مدیتیشن هم از این سنگ برای کنترل کردن چاکراها استفاده می‌گردد.

معنای سنگ رودراکشا

این سنگ در زبان باستانی هندی‌ها، یا همان زبان سانسکریت، در معنای درخت خدا می‌باشد. در برخی از افسانه‌ها گفته‌شده که، هنگامی‌که اشک شیوا از سوی آسمان روی زمین می‌ریزد، از دانه‌های اشکی که روی زمین می‌خورد، درختی به اسم رودراکشا رشد می‌کند که هرکسی میوه یا همان دانه‌های درخت را بخورد، با ذات هستی پیوند خورده و یکی می‌شود و دردهای آن از بین می‌رود. درواقع روی رودراکشا، اشک شیوا هم نام‌گذاری کردند.

پیشینه‌ی سنگ رودراکشا

پیشینه‌ی این سنگ همان‌طور که بیان کردیم، به هندوستان بازمی‌گردد. ازآنجایی‌که در هندوستان مکتب‌های زیادی وجود دارد، باورهای زیادی هم در این مکتب‌ها هست که برخی از مردمان آن سرزمین سرسختانه طرفدار آن هستند. یکی از مکتب‌های هندی مکتب یا آیین شیوائیسم می‌باشد که رودراکشا را به آن نسبت می‌دهند و اعتقاددارند که دانه‌ی رودراکشا از اشک شیوا به وجود می‌آید.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

شیوا یکی از خدایان هندوستان می‌باشند که در تصور مردم هند، خدای شیوا به شکل یک مردی است که روی پوست حیوانی مانند پلنگ نشسته است و یک کاری بر دور گردن آن حلقه‌زده است. آن‌ها اعتقاددارند که خدای شیوا، روی پیشانی خود، چشم سوم دارد و گوشواره در گوش خود آویز کرده است.

 

4 تفاوت لمینت و ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت یا لمینت دندان؟ کدام یک بهتر است؟


معمولاً افرادی که شناخت کامل و دقیقی از کاربردهای این دو روش ندارند،کامپوزیت در رشت زمانی که به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنند کمی سردرگم می‌شوند و اولین سؤال آنها این است که کدام یک برایشان گزینه بهتری است.
در پاسخ این سؤال باید بیان کرد که این دو روش هر یک کاربردها و کارایی خاص خود را دارند و اساساً مقایسه لمینت و ایمپلنت کار درستی نیست.
در صورتی که قصد دارید جای خالی دندان از دست رفته خود را پر کنید، باید ایمپلنت دندان را انتخاب کنید.
در حالی که اگر تنها می‌خواهید دندان‌های طبیعی خود را زیباتر کنید، می‌توانید از لمینت سرامیکی استفاده نمایید.
در ادامه شما را به طور دقیق‌تر با این روش‌ها آشنا می‌کنیم:

آشنایی با لمینت سرامیکی


لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلن دندان، یک روش زیبایی در دندانپزشکی است که برای اصلاح برخی از نواقص ظاهری دندان‌ها به کار گرفته می‌شود. در واقع لمینت یک روش درمانی نیست. برای انجام این روش در ابتدا سلامت دهان به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اگر فرد دارای بیماری‌های لثه و یا پوسیدگی‌های دندانی باشد، باید در ابتدا برای درمان این موارد اقدام نماید.
در ادامه روند آماده سازی دندان‌ها صورت می‌گیرد. برای این کار باید مقدار بسیار جزئی از مینای دندان برای برقراری پیوند با لمینت تراشیده شود.
این کار آسیبی به ساختار دندان وارد نمی‌کند، اما بعد از این اقدام فرد دیگر نمی‌تواند از دندان‌های طبیعی خود بدون هیچ نوع روکشی استفاده کند.
سپس از دندان‌ها قالبی تهیه شده و برای ساخت لمینت سرامیکی به لابراتوار ارسال می‌شود. در جلسه بعدی فرد برای نصب لمینت سرامیکی به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کند.
در صورتی که لمینت مشکلی نداشته باشد، دندانپزشک آن را روی سطح دندان می‌چسباند. گاهی اوقات بعد از نصب، بیمار متوجه کمی درد حین جویدن غذا می‌شود. در این شرایط، با مراجعه به دندانپزشک، می‌تواند مشکل آن را برطرف کند. معمولا درد حین جویدن بعد از لمینت، مربوط به بلند بودن ارتفاع آن است.

آشنایی با ایمپلنت دندان


ایمپلنت یکی از بهترین و نوین‌ترین روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. افرادی که به هر دلیلی مانند کشیدن دندان آسیب دیده و یا حادثه، یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با کاشت ایمپلنت دندان از آن به عنوان جایگزنی برای دندان طبیعی خود استفاده نمایند.
پایه ایمپلنت معمولاً از جنس تیتانیوم است که سازگاری بسیار بالایی با بافت دهان دارد و نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. این پایه درون استخوان فک قرار می‌گیرد و تاج دندان روی آن نصب می‌شود.
ایملپنت جزء درمان‌هایی است که اگر به درستی از آن مراقبت شود، می‌تواند نیاز بیمار را تا پایان عمر پاسخگو باشد.
امروزه این روش درمانی موفقیت بیش از 95 درصد را دارا بوده و مزایای بسیاری برای سلامت دهان از خود نشان داده است.

ایمپلنت دندان را انتخاب کنم یا لمینت سرامیکی را؟

اگر آگاهی دقیقی از هر یک از این روش‌ها به دست آورده‌اید، بخش زیر را نیز مطالعه نمایید تا بدانید کدام یک از این روش‌ها را انتخاب کنید:

ایمپلنت دندان را انتخاب کنید اگر:

 

به هر دلیلی یک و یا چند دندان خود را از دست داده‌اید و به دنبال بهترین روش برای جایگزینی آنها هستید.
دندان به شدت پوسیده و آسیب دیده دارید و دندانپزشک تشخیص داده است که هیچ یک از روش‌های درمانی دندانپزشکی مانند ترمیم‌های دندانی، عصب کشی و غیره نمی‌توانند برای نجات آن مؤثر واقع شوند. در نتیجه باید آن را بکشید و با ایمپلنت جایگزین نمایید.

لمینت سرامیکی را انتخاب کنید اگر:

 

  1. دندان‌های بد فرم و بد شکل
  2. دندان‌های بد رنگ، زرد و دارای لکه‌های شدید
  3. دندان‌های نامرتب در حد جزئی
  4. دندان‌های ترک خورده و یا لب پر شده
  5. دندان‌های شکسته
  6. دندان‌های دارای فاصله جزئی
  7. دندان‌های کوتاه یا ناهموار

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

دارید. همان‌طور که پیش‌تر مطالعه کردید، لمینت سرامیکی یک نوع لایه نازک است که روی سطح جلویی دندان‌ها قرار داده می‌شود. زمانی که ساختار دندان سالمی دارید و تنها قصد دارید نواقص ظاهری دندان‌های خود را رفع کنید، می‌توانید این روش را انتخاب کنید.

نحوه دعوت و گردهمایی شرکا جهت تشکیل، اداره و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 شرکت با مسئولیت محدود بین دو یا چند نفر ( حداقل دو نفر ) تشکیل می شود و شرکا می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. هم چنین شخص محجور توسط ولی یا قیم می تواند شریک شرکت با مسئولیت محدود شود. ثبت افزایش سرمایه شرکت شرکت مزبور را به این جهت با مسئولیت محدود می گویند که مسئولیت هر یک از شرکاء محدود به همان مقدار سرمایه ای است که در شرکت سهیم می باشد و بیشتر از سرمایه خود مسئولیتی نداشته و متعهد به پرداخت دیون و قروض شرکت نخواهد بود.

برای بررسی مقررات حاکم بر این نوع شرکت، در این نوشتار از نحوه دعوت و گردهمایی شرکا در شرکت با مسئولیت محدود صحبت خواهیم کرد.
در شرکت با مسئولیت محدود که عموماَ دارای تنها دو شریک هستند تصمیم گیری و سیاست گذاری درباره روند فعالیت شرکت بدون انجام ترتیبات رسمی و دعوت و با توافق صورت می پذیرد. لکن در صورت اختلاف و ادعای عدم اطلاع یک شریک، ممکن است تصمیم مورد اعتراض در مرجع ثبت شرکت ها و یا در صورت ثبت آن، از سوی دادگاه بی اعتبار دانسته شود . چرا که قانون گذار با استباط از بخش دوم ماده 106 قانون تجارت، دعوت از شرکا را برای تصمیم گیری در هر حال الزامی دانسته است. به موجب ماده قانونی یاد شده :
" تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود- اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجدداَ دعوت شوند در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می شود اگر چه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد – اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد . "
عبارت " اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجدداَ دعوت شوند " ، به صراحت حکایت از لزوم دعوت از شرکا بدون اشاره به شیوه و شرایط دعوت دارد. در نتیجه ، شیوه و تشریفات دعوت باید یا در اساسنامه مورد پیش بینی قرار گیرد و یا آنکه به شکل توافق شده میان شرکا و یا هر شیوه قابل اثبات از جمله نامه سفارشی، اظهارنامه رسمی و یا ... صورت گیرد .
پرسشی که در همین ارتباط نیازمند تامل می باشد آن است که اگر صورتجلسه تهیه شده به موافقت دارندگان اکثریت سرمایه برسد و شرکای اقلیت از وجود صورتجلسه و تصمیمات متخذه بی اطلاع گذاشته شده باشند ، آیا چنین تصمیماتی معتبر است و آیا شرکای معترض می توانند ابطال آن صورتجلسه را درخواست کنند ؟
از یک نگاه ، می توان استدلال نمود که چون آگاهی و دخالت شرکا مخالف اقلیت در امضای صورتجلسه یا عدم اطلاع آن ها از تصمیمات اتخاذ شده نتیجه یکسانی را به همراه دارد و در هر حال به دلیل موضع ضعیف و اقلیت آن ها ، اکثریت رای خود را بر ایشان تحمیل می نمایند، در نتیجه ، تجویز امکان ابطال چنین تصمیماتی نه مطابق قاعده و نه منطبق بر مصلحت است.
از دیدگاه دیگر که در رد استدلال نظریه بالا قرار دارد ، باید یادآور شد که اصل حق آگاهی و دخالت هر شریک از چنان اهمیتی برخوردار است که نبود آن مفهوم شرکت و شخصیت حقوقی را مخدوش می سازد. افزون بر آن، آگاهی هر شریک از موارد موضوع تصمیم و اظهارنظر مخالف یا موافق او که ممکن است همراه با دلایل روشنفکری باشد که در تصمیم دیگر شرکا تاثیر بگذارد، در نتیجه ، لزوم اطلاع و مشارکت هر شریک علاوه بر آنکه حق بنیادین در امر شرکتداری به شمار می آید، در روند تصمیم گیری شرکا نیز موثر است. بر این اساس، چنین تصمیمی مخدوش و محکوم به بی اعتباری است.
افزودن بر آن و در تایید دیدگاه اخیر، همان گونه که در آغاز این بند آمد، بخش دوم ماده 106 قانون تجارت نظر به لزوم دعوت از شرکا و در نتیجه آگاهی ایشان دارد.
حال چنانچه در اساسنامه شرکت مجمع پیش بینی شده باشد و یا در صورتی که شمار شرکا از دوازده عضو بیشتر باشد و در نتیجه تعریف و تشکیل مجمع با استباط از ماده 109 قانون تجارت الزامی باشد، تشریفات دعوت و تشکیل بایستی پیش بینی و رعایت شود.
برخلاف شرکت سهامی که نشر آگهی، رعایت مهلت و نیز اعلام زمان ، مکان و دستور جلسه ضروری دانسته شده است، در رابطه با شیوه دعوت و دیگر تشریفات راجع به مجامع عمومی شرکت با مسئولیت محدود در قانون تجارت، هیچ گونه مقرره ای به چشم نمی خورد. بنابراین، چنانچه ضرورت مجمع در اساسنامه مقرر شده باشد، معمولاَ و بر اساس اساسنامه نمونه اداره ثبت شرکت ها، نحوه دعوت نیز ذکر می گردد. حال، چنانچه مجمع نه بر اساس مفاد اساسنامه ، بلکه به علت الزام قانونی ناشی از افزایش شمار شرکا به بیش از دوازده عضو منعقد گردد، در این صور ت دعوت بایستی با شیوه های قابل قبول مانند نامه سفارشی و یا حتی داده پیام ( نامه های الکترونیکی ) انجام گیرد. در دعوت باید موارد دستور جلسه به روشنی قید و زمان متعارفی میان تاریخ دریافت دعوتنامه و زمان تشکیل جلسه مجمع منظور شود.
مطلب مهم دیگر آنکه ، ماده 109 قانون تجارت، دعوت از مجمع عمومی سالیانه را در صورت وجود هیئت نظار، وظیفه هیئت مزبور دانسته و اختیار دعوت از مجمع عمومی فوق العاده را نیز به ناظرین واگذار نموده است.
سوالی که ممکن است مطرح شود این است که اگر هیئت نظار به تکلیف خود عمل ننماید، چه مرجعی به این مهم همت خواهد گماشت ؟ آیا مدیران می توانند در صورت خودداری ناظرین به دعوت از مجمع عمومی مبادرت ورزند ؟
از آنجا که در نبود هیئت نظار، دعوت از شرکا را مدیر یا مدیران انجام می دهند، در صورت خودداری یا ناتوانی ناظرین از دعوت از مجامع عمومی و به ویژه مجمع عمومی سالیانه، مدیران را باید موظف به ایفای این نقش به شمار آورد.
نکته دیگری که در این رابطه مطرح است این است که اساسنامه یا شرکتنامه می تواند حق دعوت از مجامع را برای دارندگان بخشی از سرمایه و یا حتی یک یا چند شریک با فرض خودداری مدیران و ناظرین از این امر، وضع نماید.

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

البته لازم به ذکر است که اعطای اختیار دعوت از مجامع که متضمن تهیه دستور جلسات از سوی ناظرین نیز هست، موجب محرومیت مدیران از دخالت مستقیم در این امر مهم و عدم هماهنگی میان سیاست گذاری و اداره شرکت می گردد. این درحالی است که ، مدیران از جزئیات اداره و مشکلات فعالیت شرکت بیش از هر کس دیگر آگاهی دارند.

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

 روایات اسلامی در مورد سنگ زمرد

در حدیثی از حضرت امام رضا [ع] در مورد سنگ زمرد نقل شده است ، فرمود : انگشتر زمرد در دست داشتن فقر را به توانگری بدل می کند .

عیون اخبار الرضا ج2ص132

 حضرت امیر المؤمنین [ع] فرمودند :

انگشتر زمرد در دست کردن باعث آسان شدن و گره گشایی کارها می شود و مشکل ساز نیست .

[کافی ۶/۴۷۱ – وسائل الشیعه ۵/۹۳] .

رسول اکرم [ص] فرمودند:

دست کردن انگشتر زمرد باعث برطرف شدن  فقر می شود .

[مکارم الاخلاق ص ۸۹]

امام رضا[ع] فرمودند:

دست داشتن انگشتر زمرد فقر را به ثروتمندی تبدیل می کند .

[ حلیه المتقین ص ۱۸]

خلاصه‌ فواید

  • تقویت قلب و سیستم گردش خون .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • بهبود حافظه و تمرکز .
  • افزایش قدرت بینایی .
  • پیشگیری از بیماری‌های چشمی .
  • درمان زخم‌ها و عفونت‌ها .
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن .
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • افزایش خلاقیت .
  • ایجاد احساس صلح و آرامش .

فواید سنگ زمرد  خواص درمانی Emerald  اطلاعات و خاصیت .

سنگ تولد اردیبهشت .

طبقه معدنی : سیکلوسیلیکات ها ،خواص سنگ آکوامارین خانواده بریل .

فرمول شیمیایی : Be3Al2[Si6O18] + K, Li, Na + [Cr] .

زمرد منشا دگرگونی و گرمایی دارد و رنگ سبز تند احتمالاً به دلیل وجود کروم است .

زمردها با استفاده از چهار پارامتر اصلی درجه بندی می شوند : رنگ ، برش ، یکپارچگی و شفافیت آنها تاثیر گذار است .

مهمترین جنبه جواهر رنگ و به دنبال آن شفافیت است .

در واقع ، یک نمونه خوب نه تنها باید سایه خالص سبز داشته باشد ، بلکه باید شفافیت بالایی نیز داشته باشد .

همچنین می توان آن را به صورت مصنوعی تولید کرد .

زمرد با عنصر آب به حوزه عواطف و زنانگی [ عشق ، شفا ، شفقت ، آشتی ، محبت و خلاقیت ] مربوط می شود .

چاکرای چهارم آناهاتا – قلب مانند تمام سنگ های سبز دیگر مربوط به این قسمت میباشد .

فراوان‌ ترین رنگ در طبیعت ، که چشم انسان بیش از هر رنگ دیگری میبیند سبز است .

این رنگ حس وضوح ، تجدید ، و جوانی را به ارمغان می آورد ، که در دنیای پیچیده امروز بسیار مهم است .

زمرد همیشه یکی از با ارزش ترین سنگ ها در میان سنگ های قیمتی بوده است .

زمانی سنگ‌ های قیمتی مورد علاقه ماهاراجه‌های هند و معروف‌ترین فرعون زن مصر ، کلئوپاترا بوده است

نام این سنگ تولد ماه اردیبهشت از کلمه یونانی باستان به معنای سبز “smaragdus” گرفته شده است .

زمردی در مصر استخراج شد که قدمت آن حداقل از 330 قبل از میلاد تا 1700 است .

هنگامی که کاشفان اسپانیایی در قرن شانزدهم به قاره آمریکا حمله کردند ، زمرد از کلمبیای کنونی غارت شد .

اینکاها تا زمان ورود اسپانیایی ها بیش از 500 سال از زمرد در جواهرات و مراسم مذهبی خود استفاده می کردند .


 

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

این نام از کلمه یونانی smaragdus گرفته شده و از یک اصطلاح فارسی ” زمرد ” به معنای سنگ سبز گرفته شده است .

در اساطیر زمرد به الهه زهره تقدیم شده است ، نماد زیبایی است و رنگ آن نشان دهنده تولد دوباره طبیعت در بهار است .

آن را یکی از هفت گنج می دانستند و با حکمت مطابقت دارد .

رومیان نیز بر این باور بودند که زمرد برای بینایی تأثیر مفیدی دارد ، چنانکه پلینی می‌نویسد : اگر بینایی با مشاهده‌ی شدید هر شیء دیگر ضعیف یا تار شود ، با خیره شدن به این سنگ ، طراوت و بهبود می‌یابد .

 طبق روایات تاریخی ، به کشف صداقت و وفاداری عاشقان کمک می کند .

زمرد نماد عشق و رفاه است .

رشد درونی ، حساسیت و حس زیبایی شناسی را تحریک می کند .

میل به صلح و هماهنگی را تقویت کند و عشق و دوستی را تقویت ترویج میکند .

تا بر نگرانی‌ها اثر آرام‌بخش داشته باشد و به غلبه بر لحظات سخت کمک می‌کند و لذت زندگی را تقویت می‌کند ، تا خوش‌بینی و سرزندگی را ایجاد کند .

تا با تسهیل درک متقابل با دیگران همکاری کنید .

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

در گذشته کسانی که به طلا و نقره علاقه داشتند ، زمرد را با فلزات گرانبها معامله کردند .

در طول راه ، چشمان آنها به شکوه زمرد و فرصت های تجاری که به خانواده سلطنتی اروپایی و آسیایی ارائه می کردند باز شد .

امروزه کلمبیا بزرگترین تامین کننده زمرد است که بیش از 60 درصد تولید جهانی را بر عهده دارد .

زمرد همچنین از برزیل ، زامبیا و زیمبابوه تهیه می شود ، در حالی که از نظر تاریخی زمرد در مصر و هند نیز استخراج شده است .


 

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

زمردها از دیرباز به دلیل خواص منحصر به فردشان مورد توجه بوده اند .

برخی از روایات تاریخی می گویند که داشتن زمرد می تواند یک گوینده با سخنانی روان بسازد .

در زمان های قبل از طب مدرن ، زمرد برای درمان بیماری هایی مانند وبا و مالاریا استفاده می شد .

Emerald | زمرد با چاکرای قلب مرتبط است و تصور می شود که اثر شفابخشی بر روی قلب فیزیکی و همچنین عاطفی دارد .

تا وفاداری را به ارمغان آورد و عشق بی قید و شرط را با اتحاد در دوستی تقویت کند .

ویژگی های زمرد

سنگ سبز رنگی است که سرشار از امید است . منادی آمدن بهار ، بازسازی و رشد جدید است . رنگ سبز شاداب آن بسیار خیره کننده است .

این گونه سبز مایل به آبی از خانواده بریل مدتهاست که به دلیل رنگ غنی و عجیبی که با وجود کروم وانادیوم و آهن ایجاد می شود مورد تحسین قرار گرفته است .


 

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

زمرد روح ما را به رشد تشویق می کند .

تا دیدگاه‌های قدیمی را از آنچه نباید باشد تسلیم کنیم و در عوض از پتانسیل کامل آنچه که می‌ توانیم برای بهتر شدن استفاده کنیم .

برای رهایی از تفکر کمبود و در عوض پرورش فراوانی خوب است .

ما را مستقیماً با قدرت عشق مرتبط می کند و به ما کمک می کند تا انتخاب هایی را انجام دهیم که تأیید کننده زندگی هستند .

تا انگیزه لازم را در اختیار داشته باشیم که بیشتر دلسوز و قدردان باشیم و زیبایی واقعی را در همه ببینیم .

زمرد سنگ عشق موفق است و یک متحد سنگی فوق العاده خوب برای هر دو شریک متعهد و هر کسی که به دنبال یک رابطه عاشقانه طولانی مدت است .

تا همکاری , تفاهم و وابستگی متقابل را افزایش دهد و به ما امکان دهد بدون از دست دادن احساس خود با دیگران ادغام شویم .

تا صبر را بیاموزیم و به ما کمک کند تا بر شکست ها و بدبختی ها غلبه کنیم و به آینده امیدوار بمانیم .

این کار قلب ما را جوان نگه می دارد و به ما اجازه می دهد تا دوستان و معشوقه های خود را همانطور که در اولین ملاقاتمان بودند به یاد بیاوریم و هرگز اجازه ندهیم که عشقمان نسبت به آنها کهنه یا خسته شود .

ما را تشویق می کند که بدون ترس از طرد شدن یا سوء تفاهم ، عشق و علاقه را به دیگران را نشان دهیم .


 

سلامت روان – بهبود فیزیکی – قلب و احساسات

تا یک دید معقول داشته باشیم و به ما کمک کند تا موقعیت ها را به وضوح ببینیم و دیدگاه های مختلف را بدون قضاوت منفی درک کنیم .

قدرت تشخیص بهتری داشته باشیم و از هوش خود بهتر استفاده کنیم و تا بر اساس اطلاعات فعلی بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم .

تا هدف گرا باشیم و اجازه ندهیم ترس از شکست یا بی لیاقتی ما را باز دارد .

گفته میشود حافظه را تقویت می کند و به ما کمک می کند از نظر ذهنی متمرکز و فعال بمانیم .

تشویق می کند که بزرگ شویم و هرگونه خود خواهی کوچک را کنار بگذاریم و در عوض با اشراف و قدرت رفتار کنیم .

سنگ زمرد برای درمان چشم ها ، سینوس ها ، دستگاه تنفسی فوقانی و قلب فیزیکی و کبد استفاده می شود .

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نماد عشق موفق است .

اتحاد را تقویت می کند و دوستی را ترویج می دهد .

جرم گیری دندان با دستگاه ایرفلو

 

دستگاه ایرفلو چیست؟

جرم گیری به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌شود.کامپوزیت در رشت اما یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌ها، استفاده از دستگاه ایرفلو است.
استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل ایرفلو، سبب شده است تا انجام پروسه جرم گیری هم برای دندانپزشک و هم برای بیمار خیلی راحت‌تر باشد. دقت داشته باشید که این دستگاه می‌تواند برای لکه برداری دندان نیز به کار گرفته شود. به همین دلیل هم می‌توان برای سفیدتر کردن دندان از آن بهره گرفت.

جرم گیری دندان با ایرفلو چگونه انجام می‌شود؟


در این تکنولوژی، جرم گیری دندان با فشار آب انجام می‌شود. به این صورت که آب با فشار همراه با گلیسین و سدیم بی کربنات به لکه‌ها و جرم‌های دندانی برخورد می‌کند. ترکیب این سه سبب می‌شود تا جرم به راحتی از روی دندان جدا شود. به همین دلیل هم دیگر نیاز به اعمال نیروی زیاد توسط ابزارهای دستی نیست.
شایان ذکر است که این دستگاه می‌تواند جرم‌های زیر لثه‌ را هم به همین صورت حذف نماید. لکه‌هایی که به دلیل مصرف زیاد مواد رنگی مثل چای، قهوه و سایر محصولات ایجاد می‌شوند، جزء لکه‌های بیرونی هستند. این لکه‌ها نیز به کمک ایرفلو قابل حذف بوده و دندانپزشک می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی، لبخندی زیبا برای شما به ارمغان آورد.

هزینه جرم گیری با ایرفلو

 

هزینه جرم گیری با استفاده از دستگاه ایرفلو ممکن است کمی از هزینه جرم گیری در حالت معمولی بیشتر باشد.
دلیل بالاتر بودن هزینه این نوع جرم گیری نسبت به روش معمولی این است که طی دو جلسه انجام می‌شود:

  1. در جلسه اول یک سری جرم‌ها باید با استفاده از دستگاه اولتراسونیک برداشته شوند. 
  2. در جلسه دوم، یعنی به فاصله 2 الی 3 هفته بعد، کنترل جرم گیری انجام می‌شود و با دستگاه ایرفلو درمان تکمیل می‌گردد.

برای جرم گیری دندان با ایرفلو به کدام دندانپزشکی مراجعه کنم؟

دستگاه ایرفلو، در هر مطب و کلینیکی استفاده نمی‌شود. چرا که این تکنولوژی هزینه زیادی برای دندانپزشک دارد و باید مبلغ زیادی برای آن بپردازد. اما برخی از کلینیک‌ها این تکنولوژی را خریداری کرده و برای جرم گیری دندان‌های بیماران خود استفاده می‌کنند.
کلینیک دکتر لبافی با به کارگیری بهترین و جدیدترین تجهیزات در انجام هر روش درمانی، جزء مدرن‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی است. این کلینیک جزء کلینیک‌هایی است که این نکتولوژی را خریداری کرده و برای بیماران خود از آن استفاده می‌کند.

آیا جرم گیری با دستگاه ایرفلو درد دارد؟

 

جرم گیری با دستگاه ایرفلو هیچ گونه درد و ناراحتی برای شما به همراه نخواهد داشت. اتفاقا استفاده از روش‌های سنتی و ابزارهای جرم گیری دستی، ممکن است با خونریزی و درد همراه باشند. اما دستگاه ایرفلو صرفا با پرفشار کردن جریان آب و یکسری ترکیبات این کار را انجام می‌دهد. به همین دلیل هیچ گونه دردی نخواهد داشت.

مدت زمان ماندگاری اثر جرم گیری با ایرفلو

 

توجه به این نکته ضروری است که جرم دندانی در اثر عدم رعایت بهداشت دهان ایجاد می‌شود. این یعنی اگر شما به خوبی از مسواک و نخ دندان استفاده کنید، هیچ وقت نیاز به چنین درمانی پیدا نخواهید کرد. اما بعضی از افراد ممکن است بعد از جرم گیری دندان، با تصور اینکه دیگر جرمی روی دندانشان تشکیل نمی‌شود، رعایت بهداشت دهان را کنار بگذارند. به همین دلیل مدت ماندگاری اثر جرم گیری، به رعایت بهداشت توسط فرد بستگی دارد.

جرم گیری با ایرفلو چه لکه‌هایی را حذف می‌کند؟


توجه داشته باشید که استفاده از این تکنولوژی برای حذف هر لکه‌ای مناسب نیست. با اینکه این تکنولوژی می‌تواند جرم دندانی را به راحتی حذف کند، اما نمی‌تواند لکه‌های درونی را حذف نماید. صرفا لکه‌هایی که به دلیل مصرف مواد رنگی روی سطح دندان ایجاد می‌شوند، می‌توانند به خوبی توسط این تکنولوژی حذف شوند.

مزایای جرم گیری با دستگاه ایرفلو

مزایای جرم گیری با دستگاه ایرفلو مزایای زیادی به همراه دارد. این دستگاه مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. بدون درد
  2. امکان حذف انواع لکه سطحی روی دندان
  3. روش بسیار سریع و کارآمد
  4. آسیب نرسیدن به دندان‌ها
  5. عدم ایجاد حساسیت برای دندان‌ها
  6. نیاز به انجام پولیش دندان ندارد.
  7. مناسب برای افراد دارای روکش، پروتز و ایمپلنت
  8. حذف کامل پلاک و جرم‌های دندانی

مدت زمان جرم گیری با ایرفلو چقدر است؟


توجه داشته باشید که زمان دقیقی نمی‌توان برای این روش درمانی مشخص کرد. اما معمولا استفاده از این تکنولوژی حدود 1 ساعت زمان می‌برد. البته این زمان بسته به میزان جرم و لکه‌ای که وجود دارد، می‌تواند تغییر کند.

جرم گیری با ایرفلو برای چه کسانی مناسب نیست؟


این تکنولوژی ممکن است برای برخی از افراد توصیه نشود. افراد زیر بهتر است از این روش درمانی استفاده نکنند:

  1. بیماران دارای بیماری‌های تنفسی
  2. بیماران دارای التهاب دهانی زیاد
  3. خانم‌های باردار (برای خانم‌های باردار اکیدا ممنوع است)
  4. خانم‌های شیرده
  5. افرادی که مینای خیلی نازکی دارند. (افراد مسن)
  6. افرادی که دندان‌های خیلی پوسیده دارند.
  7. کودکان زیر 10 سال

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آیا جرم گیری با ایرفلو عوارض دارد؟

 

استفاده از این تکنولوژی به دلیل نداشتن عوارض جانبی، خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. البته این روش ممکن است بریدگی‌های خیلی ریزی روی لثه ایجاد کند. اما مشکل خاصی برای فرد به وجود نمی‌آورد.

 

مقررات مربوط به ثبت نام های تجاری و نشانه های جغرافیایی توسط شرکت های خارجی

 

ام های تجاری

نام تجاری عنوانی است که تاجر یا شرکت تجاری برای معرفی خود از آن استفاده می نماید. ثبت شرکت برای تشخیص نام تجاری از علامت تجاری لازم به ذکر است که نام تجاری نشانگر اعتبار کل یک شرکت می باشد، نه آن که به یک محصول خاص آن شرکت اشاره داشته باشد. به عنوان مثال : اگر مارک معروف خمیردندان " کرست " متعلق به شرکت " پراکتر و گرمبل " را در نظر بگیریم، " پراکتر و گرمبل " یک نام تجاری است ، حال آن که " کرست " علامت تجاری آن می باشد.
قانون تجارت در حقوق ایران، کلیه شرکت ها را مکلف نموده است تا با نام مخصوص تشکیل شوند. نام مخصوص شرکت های تجاری اصولاَ شامل دو قسمت است : یکی قسمت مربوط به نوع شرکت ، مثل " شرکت سهامی " ، " با مسئولیت محدود " ، " تضامنی " که در کلیه شرکت های از یک نوع ، یکسان می باشد و قسمت دیگر مربوط است به اسم شرکت که در هر یک از آن ها متفاوت خواهد بود.
نام های تجاری برخلاف علائم تجاری که همواره توجه قانوگذار را به خود معطوف داشته است و از سال 1310 قانونی خاص را ذیل عنوان " قانون ثبت علائم و اختراعات " به خود اختصاص داده بود، تنها در 7 ماده در باب چهاردهم قانون تجارت، مصوب 1311 بدان اشاره شده بود. طبق این قانون ثبت اسم تجاری اختیاری می باشد، مگر در مواردی که وزارت دادگستری ثبت آن را الزامی نماید ؛ و در صورت ثبت ، مدت اعتبار آن 5 سال خواهد بود.

متاسفانه با وجود آن که طبق ماده 582 قانون تجارت ، وزارت دادگستری در سال 1311 مسئول تنظیم آیین نامه ای شده بود که ترتیب ثبت اسم تجاری و اعلان آن و اصول محاکمات در دعاوی مربوط به اسم تجاری را معین نماید ، اما چنین آیین نامه ای تاکنون به تصویب نرسیده است. به همین جهت در حال حاضر ثبت اسم تجاری در ایران ممکن نیست ؛ زیرا نه مقامی که باید آن را ثبت کند معلوم است و نه تشریفاتی که برای ثبت باید انجام شود. از آن جا که طبق ماده 578 قانون تجارت، اسم تجارتی فقط در صورتی حمایت می شود که به ثبت رسیده باشد، بر اساس این قانون نمی توان اسم تجاری را حمایت نمود.
با این حال به نظر می رسد که قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386، این گونه نام ها را حتی بدون نیاز به ثبت حمایت کرده است. طبق این قانون نام تجاری به معنای اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد، تعریف شده است و از آن جا که به موجب آیین نامه دفتر ثبت تجاری، کلیه بازرگانان و بنگاه های بازرگانی و شرکت های تجاری ایرانی و خارجی باید نام خود را در دفتر ثبت نمایند، ماده 47 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علایم تجاری بدون نیاز به ثبت مجدد نام های تجاری، مقرر نموده : " با رعایت قوانین و مقررات ثبت اجباری نام های تجاری، این قبیل نام ها حتی بدون ثبت، در برابر عمل خلاف قانون اشخاص ثالث حمایت می شوند ... "
لذا به نظر می رسد که با تصویب قانون یاد شده شرایط حمایت ملی از نام های تجاری نیز فراهم آمده است.

مضاف بر این که از آن جا که ایران جزء کشورهای عضو کنوانسیون پاریس می باشد، از این طریق نیز نام های تجاری اشخاص خارجی که کشور متبوعشان عضو این کنوانسیون می باشد، می تواند در ایران حمایت شود. طبق ماده 8 کنوانسیون پاریس :" نام تجاری بدون آنکه الزامی به تسلیم اظهارنامه یا ثبت آن باشد در کلیه کشورهای اتحادیه حمایت خواهد شد چه جزء علامت صنعتی یا تجاری باشد چه نباشد ".
شایان ذکر است، طبق ماده 1 قانون سرمایه گذاری، اسامی تجاری نیز می توانند به عنوان سرمایه خارجی پذیرفته شوند؛ اما ثبت این گونه سرمایه ها به عنوان سرمایه خارجی در سازمان سرمایه گذاری به اظهارنظر و تایید وزارتخانه ذی ربط وابسته می باشد، که البته تاکنون به ندرت تقاضای ثبت این قبیل سرمایه ها مطرح گردیده است.

نشانه های جغرافیایی

نشانه جغرافیایی نشانه ای است که مبدا کالایی را به قلمرو ، منطقه یا ناحیه ای از کشور منتسب می نماید، مشروط بر این که کیفیت و مرغوبیت ، شهرت یا سایر خصوصیات کالا به طور اساسی قابل انتساب به مبدا جغرافیایی آن باشد. لازم به ذکر است که قانون نشانه های جغرافیایی برای نخستین بار در سال 1383 به تصویب رسید. طبق این قانون ، قانونگذار برای حمایت از نشانه های جغرافیایی علاوه بر ایجاد نظام خاص حمایتی از طریق ثبت نشانه های جغرافیایی به موضوع حمایت از نشانه های جغرافیایی در چارچوب حمایت در مقابل رقابت مکارانه یا نامشروع توجه نموده است. علاوه بر این قانون مزبور ، نشانه جغرافیایی را اعم از این که ثبت شده یا نشده باشد، چنان چه دارای شرایط مقرر در قانون باشد، حمایت می نماید. چنان چه نشانه ای به ثبت رسیده باشد، موجد این اماره قانونی می باشد که نشانه ثبت شده با تعریف و شرایط مقرر در قانون نشانه های جغرافیایی انطباق دارد.
ماده 7 قانون یاد شده، در خصوص ثبت نشانه جغرافیایی چنین مقرر می نماید : " اظهارنامه ثبت نشانه های جغرافیایی توسط اشخاص زیر به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تسلیم می شود :
الف- هر شخص حقیقی یا حقوقی و همچنین گروه هایی از اشخاص که در مکان جغرافیایی مندرج در اظهارنامه به تولید کالای مذکور در آن مشغولند.
ب- هر مرجع صلاحیتدار در امر تولید، توزیع و سیاستگذاری کالای مورد ثبت ".
بنابراین شرکت های خارجی به طور معمول می توانند به موجب بند " الف " این قانون به ثبت نشانه جغرافیایی اقدام نمایند و به نحو ممکن از مزایای مندرج در این قانون برخوردار گردند.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

لازم به ذکر است که علاوه بر مقررات داخلی فوق الذکر، کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی، موافقت نامه مادرید در مورد جلوگیری از نصب نشانه های منبع غیرواقعی یا گمراه کننده بر کالا و موافقت نامه لیسبون در مورد حمایت از اسامی مبدا و ثبت بین المللی آن ها، دربرگیرنده مقرراتی در مورد نشانه های جغرافیایی می باشند و با توجه به آن که ایران عضو آن ها می باشد، می توانند مورد توجه قرار گیرند.

سنگ جواهر گراندیدریت

 گراندیدریت بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم بوده و یکی از کمیاب ترین سنگ های جواهر دنیا می باشد. خواص سنگ آکوامارین در حقیقت، این سنگ اغلب در رده ی ده سنگ کمیاب و یکی از گرانبهاترین سنگ های جهان می باشد.
گونه های گراندیدریت حتی در مجموعه ها و موزه های مواد معدنی نیز بسیار نایاب هستند.
اسم گراندیدریت به افتخار آلفرد گراندردیر، محقق و جغرافی دان فرانسوی که سه بار به ماداگاسکار، جایی که نخستین بار در سال ۱۹۰۲ سنگ گراندیدریت توسط آلفرد لاکروا، معدن شناس فرانسوی کشف شد سفر کرده بود، بر روی این سنگ نهاده شد.

رنگ زیبای آبی متمایل به سبز گراندیدریت به خاطر وجود عنصر آهن در آن است.
گونه های شفاف تا چند سال قبل و پیش از کشف ذخیره ی ماداگاسکار جنوبی و همچنین سنگ جواهر گراندیریت ۰.۲۹ قیراطی تراش دار در سریلانکا تقریبا نایاب بودند.
در سال های اخیر تعداد محدودی از سنگ های جواهر گراندیدریت بزرگتر به بازار عرضه شدند که با توجه به تاریخچه ی قرن پیش می توان گفت که برای مدت های طولانی تنها سنگ های موجود خواهند بود.

تشخیص گراندیدریت

از جمله ویژگی های گراندیدریت می توان به درجه سختی ۷ تا ۷.۵ در سنجه ی مو، درخشندگی شیشه ای، رنگ آبی-سبز و سبز-آبی و همچنین ویژگی سه رنگی، امکان مشاهده به سه رنگ مختلف با توجه به زاویه ی دید اشاره نمود.
با توجه به کمیاب بودن گراندیدریت شفاف و ارزش بالای آن، بهتر است نمونه های بزرگتر و تراش دار آن را به صورت شناسنامه دار تهیه کنید تا به دلیل تشابه ظاهری آن با آپتیت دودی یا تورمالین پاربا به راحتی قابل شناسایی باشند.

خاستگاه و منابع گراندیدریت

بیشتر گراندیدریت هایی که دارای خواص سنگ جواهر هستند از معادن ماداگاسکار و تا حدودی از سریلانکا و نیوزلند استخراج می شوند.
از زمان کشف این سنگ در سال ۱۹۰۲ تا سال ۲۰۱۴ که معادن جدید آن در ماداگاسکار جنوبی کشف شدند، مقدار بسیار کمی از گراندیدریت ها با خواص سنگ معدنی مشاهده گردیدند.
ذخایر گراندیدریت با خواص سنگ جواهر اغلب بسیار کوچک بوده و به دلیل هجوم خریداران برای دریافت این نمونه ی کمیاب پس از کشف به زودی تخلیه می شوند.
از این رو گراندیدریت را می توان سنگ جواهر کلکسیون داران دانست.

رنگ گراندیدریت

سنگ جواهر گراندیدریت معمولا به رنگ های آبی متمایل به سبز، آبی-سبز یا آبی و رنگ نئون بدون سفید از ارزشمندترین گونه ها هستند.
با توجه به اینکه گراندیدریت دارای خاصیت سه رنگی است در زیر نور پلاریزه در زوایای مختلف به رنگ های زرد، آبی متمایل به سبز و آبی قابل مشاهده می باشد.
رنگ آبی به دلیل وجود عنصر آهن است، بنابراین هرچه مقدار آهن در سنگ بیشتر باشد، رنگ آبی آن سیرتر خواهد بود.

درخشندگی و وضوح گراندیدریت

پیشتر باور بر این بود که سنگ های جواهر گراندیدریت شفاف وجود ندارند، و بیشتر سنگ های جواهر معمولا تراشفاف تا کدر هستند.
گرچه نخستین سنگ جواهر گراندیدریت شفاف توسط GIA در نشریه ی «سنگ های جواهر و جواهرشناسی» در سال ۲۰۰۳ معرفیشد، این سنگ یک سنگ جواهر ۰.۲۹ قیراطی از سریلانکا بود.
حتی سنگ های جواهر گراندیدریت شفاف بسیار کوچک ارزش بسیاری داشته و به این ترتیب سنگ های کدرتر قیمت پایین تری خواهند داشت.
سنگ جواهر گراندیدریت بسیار شفاف شدیدا کمیاب بوده و هر قیراط آن معادل ۲۰۰۰ دلار و یا بیشتر خرید و فروش می شود.

 

برش و شکل گراندیدریت

مواد کدر به صورت کوژ تراش خورده و گراندیدریت تراشفاف برش دار است و معمولا به گونه ای همچون بیضی شکل برش می خورد که وزن قیراطی آن حفظ شود.
گراندیدریت با اشکال و یا برش های دیگر تقریبا نایاب است.
سنگ جواهر گراندیدریت با وزن دو قیزاط یا بیشتر بسیار نایاب وده و بنابراین می توان گفت که گونه های بسیار بزرگ تراش آن طرافداران بسیار زیادی دارند.

پردازش گراندیدریت

گراندیدریت معمولا به هیچ شکلی پردازش و بهبود نمی یابد.

خواص گوهرشناختی گراندیدریت

فرمول شیمیایی: (Mg,Fe2+)Al3[O[BO4]SiO4] بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم
ساختار بلوری: قائم الزاویه
رنگ: سبز-آبی، آبی-سبز، آبی
سختی: ۷ تا ۷.۵
شاخصه ی انکساری: ۱.۵۹۰ تا ۱.۶۲۳
تراکم: ۲.۸۵ تا ۳.۰۱
کلیواژ: خوب تا عالی
شفافیت: تراشفاف تا کدر
انکسار مضاعف یا شکست نور: ۰.۰۳۳
درخشندگی: شیشه ای
فلورسنس: ندارد

 

سنگ های جواهر مرتبط و یا مشابه به گراندیدریت

گراندیدریت مشابه شیمیایی امینلیت است با این تفاوت که به جای بوروسیلیکات آلومینیوم منیزیم، بوروسیلیکات آلومینیوم آهن می باشد.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

کرنروپین نوعی سنگ جواهر بروسیلیکات آلومینیوم منیزیم بسیار کمیاب است که ترکیب شیمیایی نزدیکی به گراندیدریت دارد و یک دورتریت یعنی ماده ی معدنی سیلیکات بورات آلومینیوم است که در میان کوارتز رشد کرده و به عنوان یک سنگ جواهر کمیاب با نام کوارتز دورتریت به فروش می رسد.
سنگ های جواهری همچون سرندییت، کوارتز، سینهالیت، انستاتیت، دیپوسیت و تورمالین با گراندیدریت مرتبط هستند.

با خصیصه نسبی بودن مارک ها و علائم در ثبت علائم تجاری آشنا شوید

 یکی از خصایص اصلی حق مالکیت هر مارک و علامت تجاری وصف نسبی بودن آن است، به این معنا که حقوق ناشی از مالکیت مارک محدود به موضوع یا موضوعاتی است که علامت یا مارک انتخابی آن ها را پوشش می دهد و در اظهارنامه تقدیمی به اداره ثبت علایم تجاری یا صنعتی و یا خدماتی، اظهار و کتباَ ذکر شده است. تغییرات شرکت به تعبیر دیگر حقوق ناشی از مالکیت مارک، در قلمرو موضوع مشخص شده در اظهارنامه ای که به ثبت رسیده است مورد حمایت قرار می گیرد، همان طور که حقوق مؤلف یا حق اختراع ناظر بر اثر فکری و موضوع تالیف با موضوع اختراع است و حمایت قانونی محدود به موضوع تالیف یا اختراع خواهد بود و اگر واجد حق از حمایت مطلق برخوردار است به این معنی است که در برابر هر تجاوز یا هرگونه بهره برداری از موضوع حق، صاحب تالیف یا مخترع می تواند اعتراض کرده، از تضییع حقوق خود به کمک قانون و مراجع صالح جلوگیری کند.

با این ترتیب صاحب و دارنده یک مارک یا علامت تجاری، دارای حق انحصاری بهره برداری از آن ، در ارتباط با موضوع تولیدات یا خدمات معین شده در اظهارنامه که حدود آن صریحاَ و دقیقاَ مشخص شده و به ثبت رسیده است، خواهد بود. یعنی در همین قلمرو از مارک و صاحب حقوق ناشی از مارک حمایت می شود و این حق به صورت کلی و به طور مطلق و نامحدود برای مارک وجود ندارد تا صاحب مارک بتواند در سایر موضوعات و غیرمرتبط با موضوع و قلمرو فعالیت تولیدی، توزیعی یا خدماتی به ثبت رسیده، استفاده کرده و از بهره برداری و استفاده از مارک مزبور جلوگیری کند. به طور مثال صاحب مارک آدیداس که موضوع آن کفش کتانی یا سایر کفش های ورزشی است، نمی تواند از تولید ادوکلن با آرم و مارک آدیداس که موضوع علامت ثبت شده آن تولید ادوکلن نیست، جلوگیری کند.

در حقوق فرانسه مانند حقوق ایران علائم تجاری دارای اثر نسبی است ولی در گذشته دیوان کشور فرانسه بر این عقیده بود که مالکیت علایم تجاری اثر مطلق دارد و در واقع اعتقاد قضایی بر این بود که مارک ثبت شده صرف نظر از موضوع مارک، برای صاحب آن حق انحصاری مطلق ایجاد خواهد کرد و استفاده از آن بدون رضایت صاحب مارک و اخذ مجوز به هیچ وجه ولو در موضوعات خارج از قلمرو موارد مندرج در اظهارنامه مجاز نخواهد بود. توجیه اتحادیه اروپا در حمایت مطلق از مارک اولیه، به اعتبار مارک و ارزش آن لطمه وارد خواهد کرد و افراد یا اشخاص را به اشتباه و گمراهی می کشاند و اذهان عمومی را وقتی با تولیدات نامرغوب با مارک مشهور و معروف و آرم های اصیل مواجه گردد، نسبت به محصولات و خدمات صاحب مارک دچار تردید و بدبینی می کند.

بنابراین باید از مارک استفاده کند و نباید حمایت از مارک اصیل محدود به مشابهت محصولات یا خدمات مارک تقلیدی گردد و خطر گمراه شدن اذهان عمومی و مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مشابه، نباید معیار و ملاک حمایت از مارک اصلی باشد. توجیه مذکور منطقی به نظر می رسد، زیرا از سوء استفاده جلوگیری می شود و ضمن حفظ اعتبار صاحب مارک، از حقوق مصرف کنندگان نیز حمایت خواهد شد.

در نظام حقوقی فرانسه با توجه به مواد 1- 711 و 2- 711 قانون مالکیت فکری و صنعتی که به خصوصیات و مشخصات مارک و علامت تجاری اشاره دارند ، اصل نسبی بودن اثر حقوقی ناشی از مارک پذیرفته شده است. یعنی همان طور که معیار بررسی قانونی اظهارنامه متقاضی ثبت مارک در مراجع قانونی، محصولات یا خدمات موضوع اظهارنامه است، حمایت قانونی از مارک نیز در چهارچوب موضوع آن قرار دارد، مگر آن که مارک ثبت شده دارای خصوصیات تالیف باشد، که در این صورت، صاحب مارک تجاری، صاحب حق تالیف نیز خواهد بود و غالباَ واجد مارک تجاری، اثری ادبی ، فنی یا هنری را خلق نمی کند و فقط محصولات یا خدمات اقتصادی یا تجاری خود را معرفی و آن را از محصولات و خدمات مشابه ای که به وسیله دیگران عرضه می شود متمایز می گرداند.

در مقررات کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی مصوب 20 مارس 1883 و اصلاحات بعدی از جمله ماده 10 مکرر این کنوانسیون آمده است که :
1- کشورهای عضو اتحادیه مکلفند حمایت واقعی اتباع اتحادیه را در مقابل رقابت ( غیرقانونی ) نامشروع ( رقابت مکارانه ) تامین کنند.
2- هر رقابتی که برخلاف معمول شرافتمندانه صنعت یا تجارت انجام گیرد، رقابت نامشروع تلقی می شود.
3- اعمال زیر مخصوصاَ باید ممنوع شوند.
اولاَ- هر عملی که ایجاد اشتباه به نحوی از انحاء با موسسه یا محصولات یا فعالیت صنعتی یا تجاری رقیب بنماید.
ثانیاَ- اظهارات خلاف واقع در کار تجارت به نحوی که اعتبار موسسه یا محصولات یا فعالیت صنعتی یا تجاری رقیب را از بین ببرد.
ثالثاَ- مشخصات یا اظهاراتی که به کار بردن آن در بازرگانی، موجب اشتباه عامه راجع به ماهیت ، طرز شناخت ، صفات ممیزه جنس و قابلیت استعمال و مالکیت کالا گردد.

از مفاد ماده مذکور خصوصاَ بندهای اول و سوم شق 3 آن به خوبی استباط می شود که اثر حقوقی مارک و علامت تجاری نسبی است و منحصراَ موضوعات مارک یعنی محصولات یا خدمات مربوط به مارک یا علامت ثبت شده مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

در حقوق ایران با توجه به بندهای ه- و – ز ماده 32 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 که مقرر داشته است، علامت هایی که موجب فریب یا گمراهی اذهان عمومی و مشتریان کالا یا خدمات با آرم ها و مارک های تولیدی یا خدماتی اصلی شود، قابل ثبت نیست ، مشخص و روشن است که اثر حقوقی مارک هایی که به ثبت رسیده باشد، نسبی و منحصر به کالا یا خدمات مندرج در اظهارنامه تقدیمی متقاضی به اداره ثبت مالکیت صنعتی سازمان ثبت است و همانند مقررات فرانسه و نظر حقوق دانان فرانسوی، در حقوق ایران قانون در حق مالکیت مارک ، از اصل نسبی بودن اثر حقوقی آن پیروی کرده است و هیچ مارک یا آرمی به طور مطلق مورد حمایت قانون گذار نیست.

مراحل و نحوه پرکردن دندان؛ چگونه دندان را ترمیم میکنند؟

 

پر کردن دندان در چند جلسه انجام می‌شود؟


تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام پر کردن دندان معمولاً بین 1 تا 2 جلسه است. بهترین متخصص ریشه دندان در رشت این زمان با توجه به تعداد دندان پوسیده، شدت پوسیدگی و نیاز به سایر درمان‌ها مانند عصب کشی، مشخص می‌شود.

پر کردن دندان با کدام ماده پر کننده فرایند طولانی‌تری دارد؟

 

معمولا مدت زمان پر کردن دندان با استفاده از کامپوزیت نسبت به موادی مثل آمالگام بیشتر است. چرا که کامپوزیت برای باندینگ بهتر نیاز دارد تا به صورت لایه لایه درون حفره قرار بگیرد. علاوه بر این نیز، دندانپزشک باید حدود 20 تا 40 ثانیه برای تاباندن نور دستگاه لایت کیور به هر لایه وقت صرف کند.

مراحل پر کردن دندان با لیزر چگونه است؟

 

 

برای انجام پر کردن دندان با لیزر، دندانپزشک ابتدا با استفاده از لیزر پلاک‌ها، پوسیدگی‌ها و بخش‌های آسیب دیده دندان را برمی‌دارد. سپس مواد پر کننده را درون حفره قرار می‌دهد. در صورتی که جنس این مواد از کامپوزیت باشد، با استفاده از نور لایت کیور در جای خود محکم می‌شوند. 

نحوه و مراحل ترمیم دندان با آمالگام

 

 

در صورتی که پوسیدگی در دندان‌های عقبی و غیر قابل دید، ایجاد شده باشد، دندانپزشک طی مراحلی و با استفاده از آمالگام شروع به پر کردن دندان می‌کند.
پرکردن دندان با مواد سیاه طی مراحلی انجام می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. بی‌حس کردن در ابتدا برای برطرف کردن پوسیدگی دندان و تراشیدن آن، بی‌حسی تزریق می‌شود. بعد از بی‌حس شدن و اثر کردن داروی آمپول، دندانپزشک شروع به تراشیدن دندان می‌کند.
  2. تراشیدن دندان و رفع پوسیدگی دندانپزشک بعد از بی‌حس شدن دندان، قسمت‌های آسیب دیده و پوسیده آن را تراشیده و از دهان خارج می‌کند.
  3. تهیه آمالگام مورد نیاز و آماده کردن آن دندانپزشک ترکیبات مورد نیاز برای پرکردن دندان را آماده کرده و ذره ذره درون حفره دندان قرار می‌دهد.
  4. استفاده از کندانسور برای متراکم کردن آمالگام معمولا با قرار دادن هر لایه دندانپزشک با استفاده از کندانسور، آمالگام را متراکم می‌کند. این مرحله کمک می‌کند تا آمالگام بهتر با حفره دندان، گیر مکانیکی ایجاد کند. دندانپزشک این کار را تا زمانی انجام می‌دهد که آمالگام کمی بالاتر از حفره را نیز پر کند.
  5. استفاده از کارور برای ایجاد شیارهای دندان برای اینکه بایت بیمار بعد از پر کردن دندان به هم نخورد، دندانپزشک قبل از برنیش کردن دندان، از کارور استفاده می‌کند. این ابزار کمک می‌کند تا دندانپزشک علاوه بر برداشتن قسمت‌های اضافی آمالگام، شیار‌های دندان را همانند یک دندان طبیعی ایجاد کند. این کار سبب می‌شود تا دندان بالایی بتواند همانند سابق روی دندان ترمیم شده قرار بگیرد.
  6. تمیز کردن آمالگام و صیقل دادن آن در مرحله آخر دندانپزشک با استفاده از یک برنیشر، سطح آمالگام را صاف و صیقلی می‌کند. علاوه بر این نیز، با استفاده از پنبه مرطوب شروع به برداشتن قسمت‌های اضافی آمالگام از روی دندان خواهد کرد.

مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت

 

دقت داشته باشید که ترمیم دندان با کامپوزیت نیز در خیلی از مراحل شبیه به آمالگام است. اما برخی از مراحل آن کمی متفاوت‌اند. مراحل ترمیم دندان با کامپوزیت عبارت‌اند از:

  1. استفاده از اسید اچ
    در مرحله اول دندانپزشک از اسید فسفریک 37 درصد استفاده می‌کند. این مرحله کمک می‌کند تا ساختار دندان کمی متخلخل شود. ایجاد تخلخل به گیر و باندینگ بهتر کامپوزیت کمک شایانی می‌کند. معمولا قرار دادن اسید اچ روی دندان بیشتر از 30 ثانیه انجام نمی‌شود.
  2. استفاده از باندینگ و کیور کردن آن

     

    در مرحله بعد، دندانپزشک از مواد باندینگ استفاده می‌کند تا کامپوزیت را به حفره دندان بچسباند. بعد از قرار دادن این مواد روی دندان، با استفاده از دستگاه لایت کیور، این ترکیبات را فعال خواهد کرد.
  3. قرار دادن کامپوزیت در داخل دندان

     

    دندانپزشک با دقت شروع به قرار دادن ماده پر کننده درون دندان کرده و داخل دندان آسیب دیده را پر می‌کند. البته این کار را به صورت لایه لایه انجام می‌دهد تا باند بهتری به دندان ایجاد کند.
  4. قرار دادن دستگاه لایت کیور بر روی دندان

     

    دندانپزشک با قرار دادن دستگاه لایت کیور و با تاباندن اشعه بر روی دندان ترمیم شده با کامپوزیت، مواد پر کننده را به خوبی روی دندان فیکس می‌کند.
  5. پولیش کامپوزیت دندانپزشک در مرحله آخر کامپوزیت را پولیش می‌کند تا سطح صیقلی داشته باشد. علاوه بر این نیز، از یکسری ابزارها برای برداشتن قسمت‌های اضافی کامپوزیت استفاده می‌کند.

مراحل پر کردن دندان کودکان

 

 

چنانچه میزان پوسیدگی دندان کودک گسترده باشد، مراحل پر کردن آن همانند بزرگسالان انجام می‌شود؛ با این تفاوت که دندانپزشک از ماده آمالگام برای ترمیم دندان کودکان زیر 6 سال استفاده نمی‌کنند. به جای آن موادی مانند کامپوزیت را به کار می‌برد.

اگر مراحل پر کردن دندان به درستی انجام نشوند، چه عوارضی ایجاد می‌شوند؟

 

 

در صورتی که دندانپزشک مراحل پر کردن دندان‌ها را به درستی انجام ندهد، ممکن است هر یک از موارد زیر به عنوان عوارض پر کردن دندان رخ دهند:

  1. درد دندان احساس درد و ناراحتی پس از این درمان تا چند روز طبیعی است. اما چنانچه این درد تا چند هفته طول بکشد، می‌تواند نشان دهنده عدم پر کردن دندان توسط دندانپزشک به طور صحیح باشد. این امر درد و احساس ناراحتی مداومی را برای فرد به وجود می‌آورد.
  2. افتادن مواد پر کننده دندان و ایجاد پوسیدگی ثانویه عدم اتصال صحیح و محکم مواد پر کننده به بافت دندان و یا استفاده از مواد نامرغوب برای انجام این کار می‌تواند منجر به افتادن مواد پر کننده شود. علاوه بر این نیز، در صورتی که اتصال مواد پرکننده به دندان ضعیف باشد، فضاهای کوچکی بین این دو ایجاد می‌شوند. این فضاها امکان نفوذ باکتری و ایجاد پوسیدگی را فراهم می‌کنند. به این نوع پوسیدگی، پوسیدگی ثانویه گفته می‌شود.
  3. ایجاد مشکل در جویدن غذا و صحبت کردن تراز نبودن سطح مواد پر کننده دندان و عدم پالیش آن می‌تواند مشکلاتی را هنگام جویدن غذا و یا صحبت کردن برای فرد ایجاد کند.
  4. ایجاد مشکلات مربوط به بهداشت دهان و دندان پر کردگی نامناسب و ضعیف می‌تواند مشکلاتی را هنگام تمیز کردن دندان‌ها به وجود آورد. فرد نمی‌تواند دندان‌های خود را به طور اصولی مسواک بزند و یا نخ دندان بکشد و این امر به مرور سلامت دندان‌ها را به خطر خواهد انداخت.
  5. از دست دادن دندان در مواردی که پوسیدگی‌ها به طور کامل و درست از حفره دندان خارج نشوند، به مرور زمان پوسیدگی‌ها در زیر مواد گسترش پیدا می‌کنند. در موارد شدید دیگر تعویض پر کردگی‌ها و یا عصب کشی نیز نمی‌تواند دندان را نجات دهد. در این شرایط فرد ناچار به کشیدن دندان پوسیده خود خواهد بود

 

صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 صفحه بعد