x تبلیغات
mikimouse

سنگهای مرجان تقلبی، بهسازی شده

 به طور گسترده تا کنون از مواد مختلفی نظیر پلاستیک، شیشه، شاخ، سرامیک، کامپوزیت، مواد پلیمری و اپوکسی و پوسته های صدف رنگ شده جهت ساخت شبهه سنگ مرجان استفاده شده است. خواص سنگ لاجورد به تازگی محققان GIA دریافتند که از مواد اورگانیک استخوان طبیعی و رنگ به صورت همزمان در جهت ساخت نگین های کابوشن مرجان تولید شده است. استفاده از استخوان در جواهرات به همراه رنگ کردن آنها از زمان باستان در جواهرسازی کاربرد داشته است. احتمالا ریسه های ارزان قیمت سنگ مرجان قرمز بسیار تند را در بازار به وفور دیده اید. امروزه این گوهر را با انواع روش های رنگ دهی مانند رزین ها و نفوذ رنگ به درون حفرات آن بهسازی میکنند.

آیا سنگ مرجان چراغ دار که روشن میشود حقیقت دارد؟

امروزه سنگهایی تحت عنوان سنگ مرجان چراغ دار در ایران باب شده که لازم است ذکر کنم این نمونه ها از اندونزی غالبا می آیند و اساسا پلاستیک بوده و درون آنها نوعی باتری میگذارند که با تماس با آب یا دست روشن میشود. این نمونه ها بسیار کم ارزشند و قیمت هر عدد بیشتر از 20 هزار تومان نباید تجاوز کند!. باید بدانید که قیمت سنگ مرجان قرمز طبیعی و اعلی نسبتا بالا و گران قیمت میباشد. 

روش تشخیص سنگ مرجان اصل

 

به عنوان یک تست تخریبی در مورد تشخیص سنگ مرجان هایی که رنگ میشوند میتوان آنها را در ظرفی حاوی استون که زیر آن پارچه نخی سفید است تست کرد. اگر رنگ پارچه نخی مقداری قرمز شد یعنی مرجان رنگ شده است. جهت تفاوت مرجان اصل با پلاستیک میتوانید آن را در هیدروکلریک اسید یا جوهرنمک بگذارید و واکنش سنگ مرجان به علت داشتن جنس کلسیوم کربناتی را به صورت حباب ها و تجزیه شدن آن را مشاهده کنید. توجه کنید این تست سنگ مرجان اصل از بین میبرد! . بنظرم برای ریسه های ارزان قیمت جهت آموزش مفید است. در روش های تخصصی گوهرشناس از میکروسکوپ، طیف سنجی مادون قرمز، اسپکتروسکوپی فوتولومینسنس و رامان، وزن مخصوص، ضریب انعکاس نوری و دیگر موارد جهت تشخیص سنگ مرجان استفاده میشود. در طیف سنجی رامان با تشخیص کاروتن به عنوان عامل رنگ قرمز در سنگ مرجان به راحتی میتوان تفاوت سنگهای مرجان بهسازی شده یا مصنوعی را از طبیعی دریافت. امروزه برخی تست هایی نظیر انداختن در شیر و.. رواج پیدا کرده که پشتوانه علمی نداشته و وقت تلف کردن هستند.

مرجان خیزرانی یا بامبو کورال

این نوع مرجان های شاخه ای از خانواده Isididae بوده و در دریاهای عمیق یافت میشوند. علت معرفی بامبو کورال ها در این مقاله این بود که امروزه آنها را بوسیله رزین رنگ کرده و به عنوان بدل مرجان قرمز روبروم کورالیوم و گاهی با رنگ نارنجی به فروش میرسانند. شکل و شمایل درخت گونه و ساخته شده از کلسیوم کربنات و راسته خراشهای روی سطح آن شبیه نوع باکیفیت مرجان قرمز است. برخی از قطعات ساخته شده از مرجان خیزرانی مربوط به 4000 سال پیش است.

انواع دیگر مرجان گوهری

 

سنگ مرجان آبی

Heliopora coerulia یا مرجان آبی رنگ با ترکیب بافت رشته بلورین آراگونیت خود و شاخی آلی در مناطقی از اقیانوس هند و جنوب غربی اقیانوس آرام و مناطق دیگری نظیر ژاپن و استرالیا در سدهای آبسنگی از صخره های مرجانی یافت میشود. آنها بر خلاف مرجان های درختی شکل، در حجم وسیعی در ساختار اسکلتی آراگونیتی آبی رنگ و در حفرات باریکی که پولیپ ها زندگی میکنند پوشیده شده اند. بزرگترین کلنی از مرجان آبی در جنوب غربی ژاپن یافت شده است. تاجران مرجان های آبی رنگ فقط تحت شرایط بسیار سخت گیرانه و اخذ مجوز، اجازه تجارت دارند.

https://chaav.ir/about-us

 

سنگ مرجان سیاه

Antipatharian یا مرجان سیاه رنگ بیشتر با ساختار اسکلتی درختی با رنگ شبق سیاه مانند خود و پوشیده از پولیپ های زنده و سطحی براق معروف اند. ارتفاع آنها میتواند از 10 cm تا 3 m باشد. آنها تقریبا در هر منطقه آب های عمیق (بخصوص عمق 30 متری) دریاها وجود دارند. برخلاف نام آنها، مرجان های سیاه به ندرت سیاه هستند و اغلب بسته به نوعشان قهوه ای، قرمز، سبز، زرد و یا سفید هستند.

 

انواع شکل های کریزوکولا

 نوعی کریزوکولا پوشیده شده توسط ریز کریستال های کوارتز دروزی درخشان در پرو یافت می شود که “Drusy Chrysocolla” نامیده می شود و برای جواهرات بسیار محبوب است.گالری چاو انواع دیگر عبارتند از: Stellarite: نام تجاری برای مخلوط آبی روشن از کریزوکولا و کوارتز. Parrot-wing: مخلوطی از کریزوکولا و جاسپر با ظاهر سبز مایل به قهوه ای. کریزوکولا-کلسدونی (جم سیلیکا): که به صورت ژل مخلوط با سیلیس تشکیل می شود و به شکل کلسدونی کریزوکولا آبی تا سبز آبی سفت می شود، سنگ گووهری بسیار سخت و محبوبی است. البته این نوع از انواع کلسدونی سرشار از اینکلوژنهای کریزوکولا است و نه نوعی کریزوکولا.

سنگهای مشابه کریزوکولا و تشخیص آن

 

از نظر ظاهری ، کریزوکولا ممکن است با فیروزه بخصوص نوع فیروزه شهر بابک کرمان با بافت اقیانوسی اشتباه گرفته شود. اگرچه سختی کریزوکولا معمولا کمتر از فیروزه است با این حال اگر درصد ترکیبات سیلیسی در آن بالا باشد، این تست خطا می دهد و نیاز به بررسی های بیشتری نظیر وزن مخصوص و ضریب شکست و بافت شناسی است. در بحث شکنندگی نیز کریزوکولا نرم تر از فیروزه است.

واریسیت که در یزد نیز یافت می شود، می تواند یک گزینه مشابه باشد، اگرچه بافت تارعنکبوتی آن و همچنین رنگش معمولا سبز پر رنگ است و سختی آن از کریزوکولا (به جز نوع سیلیسی شده) بیشتر است. اسمیت زونیت نیز می تواند گزینه بدل کریزوکولا باشد، اما این سنگ گرانبها و کمیاب است و جدا از آن رنگش مقداری روشن تر و سختی آن بیشتر است.

نحوه نگهداری

لطفاً به طیف گسترده ای از سختی در این سنگ توجه کنید. یک سکه می تواند سنگ هایی با سختی 2 را خراش دهد، در حالی که نمونه های مخلوط شده با کوارتز می توانند سختی 7 داشته باشند.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

اگر از ترکیب سنگ خود مطمئن نیستید، آن را با احتیاط تمیز کرده و نگهداری کنید. از تمیز کردن مکانیکی مانند فرآیندهای بخار یا اولتراسونیک خودداری کنید. در عوض، از یک برس نرم، مواد شوینده ملایم و آب گرم برای تمیز کردن استفاده کنید. کریزوکلاهای خود را جدا از سنگ های دیگر نگهداری کنید (همانطور که با اوپال و مروارید رفتار می کنید) تا از خراش های تماسی جلوگیری کنید. یک آزمایشگاه گوهرشناسی حرفه ای می تواند خواص فیزیکی گوهر شما را بررسی کند و استفاده ایمن را توصیه کند.

مراقبت‌های روز اول بعد از کشیدن دندان برای پیشگیری از خونریزی

 بعد از کشیدن دندان چه باید کرد؟ در زیر به نکات و مراقبت‌هایی که در روز اول پس از این درمان باید به آن‌ها توجه داشته باشید،دندانپزشک زن در رشت اشاره کرده‌ایم. این موارد عبارت‌اند از:

  1. بر روی محل دندان کشیده شده حداقل تا یک ساعت گاز استریل گذاشته و فشار دهید.
  2. پس از برداشتن گاز استریل دهان خود را با آب سرد بشویید و بستنی بخورید. بستنی در ایجاد لخته خون بسیار کمک دهنده است.
  3. سعی کنید روز اول بعد از جراحی به خصوص در چند ساعت ابتدایی، کمتر صحبت کنید تا فرآیند لخته شدن خون سریع‌تر انجام شود.
  4. دقت داشته باشید که مسواک زدن را نباید ترک کنید؛ اما بهتر است تا چند شب ناحیه مورد نظر را مسواک نزنید. به یاد داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و سایر دندان‌ها بسیار ضروری است؛ چرا که می‌تواند به کاهش احتمال عفونت کمک کند.
  5. برای بهداشت دهان و دندان از روز دوم به بعد از دهانشویه و آب نمک استفاده نمایید.
  6. برای کاهش درد و خونریزی از کمپرس یخ در فواصل زمانی 10 دقیقه استفاده نمایید.
  7. جهت کاهش درد می‌توانید از استامینوفن استفاده نمایید، اما از مصرف آسپرین و هر داروی دیگری بدون مشورت دندانپزشک خودداری نمایید.
  8. از خوردن غذای سفت و همچنین لمس جای خالی دندان با زبان پرهیز نمایید.

سوالات متداول

 

  1. خونریزی بعد از کشیدن دندان چقدر طول می‌کشد؟

     تا چند ساعت بعد از کشیدن دندان خونریزی طبیعی است. معمولا 1 الی 2 ساعت طول می‌کشد.
  2. بعد از کشیدن دندان چه بخوریم که خونش بند بیاید؟

     برای بند آمدن خونریزی بعد از کشیدن دندان خوردن بستنی توصیه می‌شود.
  3. چرا بعد از کشیدن دندان خونریزی قطع نمی‌شود؟

     علت بند نیامدن خون بعد از کشیدن دندان معمولا به دلیل مشکلات انعقاد خون و تشکیل نشدن لخته پیش می‌آید. چنانچه این خونریزی بعد از 8 تا 12 ساعت پس از انجام این درمان متوقف نشود، باید حتما مشکل را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.
  4. آیا چای کیسه ای برای خونریزی دندان موثر است؟

     چای کیسه ای مرطوب شده جهت جلوگیری از خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان، تاثیر بسزایی دارد. برای این کار چای کیسه ای را مرطوب کرده و پس از خنک شدن آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. در این صورت به دلیل وجود تانیک اسید موجود در چای که خاصیت ضد درد و انقباض دهندگی دارد، باعث قطع خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان می‌شود.
  5. آیا خونریزی بعد از کشیدن دندان طبیعی است؟

     به طور معمول برای جراحی دهان و دندان، دندانپزشک مقداری از لثه را برش می‌دهد که این برش سبب خونریزی می‌شود، بنابراین امری طبیعی است. نکته مهم برای این اتفاق، کنترل خونریزی است که دندانپزشک متخصص از همان ابتدا کنترل خونریزی را آغاز کرده و پس از اتمام کار تمام نکات و مراقبت‌های لازم جهت جلوگیری از خونریزی را به شما می‌دهد.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آیا تعویض گاز استریل روی دندان کشیده شده در فاصله زمانی کوتاه صحیح است؟

 گاز استریل باید حدود 1 الی 2 ساعت روی ناحیه مورد نظر بماند، زیرا در صورت سریع تعویض کردن گاز استریل لخته تشکیل شده از بین رفته و خونریزی تشدید می‌گردد.

نقش هیئت مدیره پس از ثبت شرکت های سهامی

 هیئت مدیره عبارت است از اجتماع عده ای از صاحبان سهام که بر حسب مورد توسط مجمع عمومی موسس یا مجمع عمومی عادی برای مدت معینی به منظور اداره امور شرکت سهامی انتخاب و با سپردن سهام تضمینی، انجام وظیفه می نمایند و کلاَ یا بعضاَ، قابل عزل می باشند. تغییرات شرکت ماده 72 لایحه قانونی اصلاح قانون تجارت مصوب 24 / 12 / 1347 می گوید :
" شرکت سهامی به وسیله هیئت مدیره ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده و کلاَ یا بعضاَ، قابل عزل می باشند، اداره خواهد شد. عده اعضای هیئت مدیره در شرکت های سهامی عمومی نباید از پنج نفر کم تر باشد . "

عناصر تشکیل دهنده تعریف هیئت مدیره

خصوصیات و عناصر تشکیل دهنده تعریفی که از هیئت مدیره ذکر شد به قرار آتی می باشد :
1- اعضای هیئت مدیره از بین صاحبان سهام انتخاب می شوند، نه خارج از سهامداران .
2- اعضای هیئت مدیره انتخابی هستند، نه انتصابی .
3- مدیران شرکت توسط مجمع عمومی موسس و مجمع عمومی عادی انتخاب می شوند. اولین مدیران شرکت در سهامی عام توسط مجمع عمومی موسس با اکثریت دوسوم آرای حاضر در جلسه رسمی و در سهامی خاص اولین مدیران با توافق تمامی سهامداران یا موسسین انتخاب می شوند.
4- هیئت مدیره شرکت سهامی عام مرکب از حداقل 5 عضو می باشد . در شرکت سهامی خاص، تصریح قانونی در رابطه با تعداد اعضای هیئت مدیره وجود ندارد اما اعضای هیئت مدیره سهامی خاص نباید از 3 نفر عضو کم تر باشند. حداکثر تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی عام و خاص در قانون مشخص نشده است.
5- اعضای هیئت مدیره برای مدت معینی انتخاب می شوند.
6- اعضای هیئت مدیره با سپردن سهام وثیقه انجام وظیفه می نمایند.
7- ماموریت اعضای هیئت مدیره اداره امور شرکت سهامی است.
8- اعضای هیئت مدیره کلاَ یا بعضاَ قابل عزل هستند.

وظایف و اختیارات هیئت مدیره ( رئیس و اعضای آن ) در شرکت های سهامی

هیئت مدیره ( مدیران ) شرکت های سهامی جز درباره موضوعاتی که به موجب مقررات لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24 / 12 / 1347 اخذ تصمیم و اقدام درباره آن ها در صلاحیت خاص مجامع عمومی است، دارای کلیه اختیارات لازم برای اداره امور شرکت می باشند . مشروط بر آن که تصمیمات و اقدامات آن ها ، در حدود موضوعات شرکت باشد.
محدود کردن اختیارات مدیران در اساسنامه یا به موجب تصمیمات مجامع عمومی ، فقط از لحاظ روابط بین مدیران و صاحبان سهام معتبر بوده و در مقابل اشخاص ثالث باطل و کان لم یکن است.
اهم وظایف هیئت مدیره ( مدیران شرکت ) بر اساس مصرحات لایحه قانونی فوق الذکر، به قرار ذیل می باشد :
یک – اداره جلسات هیئت مدیره اعم از دعوت به جلسه و تشکیل جلسات هیئت مدیره و اتخاذ تصمیمات لازم و تنظیم صورتجلسه مربوط
دو – دعوت مجامع عمومی صاحبان سهام : مواردی که هیئت مدیره مکلف به دعوت مجامع عمومی می باشد، عبارتند از :
الف- دعوت مجمع عمومی عادی ( سالانه ) در موعد مقرر. یعنی دعوت بعد از انقضای سال مالی شرکت، ظرف مهلتی که در اساسنامه پیش بینی شده است. مجمع عمومی سالانه را برای تصویب عملیات سال مالی قبل و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت دعوت می نماید.
ب- دعوت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده
ج- دعوت مجمع عمومی صاحبان سهام ، به درخواست سهامدارانی که اقلا یک پنجم سهام شرکت را مالک باشند. حداکثر تا بیست روز از تاریخ درخواست با رعایت تشریفات مقرره .
د- دعوت مجمع عمومی فوق العاده به منظور تقلیل یا افزایش سرمایه یا تغییر در اساسنامه
در مورد عدم دعوت مجمع عمومی عادی در موعد مقرر قانونی، مقنن ضمانت اجرای کیفری پیش بینی و در ماده 254 لایحه قانونی فوق الذکر می گوید :
" رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی که حداکثر تا شش ماه پس از پایان هر سال مالی، مجمع عمومی عادی صاحبان سهام را دعوت نکنند، یا مدارک مقرر در ماده 232 را به موقع تنظیم و تسلیم ننمایند، به حبس از دو ماه تا شش ماه، یا به جزای نقدی از بیست هزار تا دویست هزار ریال، یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد " .
به علاوه چون با عدم تشکیل مجمع عمومی عادی در مهلت مقرر قانونی و در نتیجه با عدم تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و عملکرد سال مالی قبل ، تسلیم اظهارنامه مالیاتی به حوزه مالیاتی مربوط به موقع به عمل نخواهد آمد، در نتیجه مالیات متعلقه برای عملکرد سال مالی قبل، به استناد ماده 110 قانون مالیات های مستقیم مصوب 3 / 12 / 1366 به طور علی الراس از طرف ممیز مالیاتی، تشخیص خواهد گردید.
سه – تنظیم صورت شش ماهه دارایی و قروض شرکت : هیئت مدیره باید لااقل هر شش ماه یک بار، صورت دارایی و قروض شرکت را تنظیم کرده و به بازرسان بدهد.
چهار- هیئت مدیره شرکت باید پس از انقضای سال مالی، صورت دارایی و دیون شرکت را در پایان سال، و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و حساب سود و زیان شرکت را به ضمیمه گزارشی درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت طی سال مالی مزبور تنظیم کند. اسناد مذکور باید اقلاَ بیست روز قبل از تاریخ مجمع عمومی عادی سالانه، در اختیار بازرسان گذاشته شود.
قانون گذار برای ترک این تکلیف ضمانت اجرای کیفری تعیین کرده و عدم تنظیم و تسلیم به موقع مدارک را جرم شمرده و نیز در ماده 258 لایحه قانونی مذکور می گوید :
" اشخاص ذیل به حسب تادیبی از یک سال تا سه سال، محکوم خواهند شد :
1- رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت که بدون صورت دارایی و ترازنامه یا به استناد صورت دارایی و ترازنامه مزور، منافع موهومی را بین صاحبان سهام تقسیم کرده باشند.
2- رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت که ترازنامه غیرواقع، به منظور پنهان داشتن وضعیت واقعی شرکت، به صاحبان سهام ارائه یا منتشر کرده باشند.
3- رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت که اموال یا اعتبارات شرکت را برخلاف منافع شرکت، برای مقاصد شخصی یا برای شرکت یا موسسه دیگری که خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن ذینفع می باشند، مورد استفاده قرار دهند .
4- رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت که با سوء نیت ، از اختیارات خود برخلاف منافع شرکت برای مقاصد شخصی یا به خاطر شرکت یا موسسه دیگری که خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن ذینفع می باشد، استفاده کنند.
پنج- صدور ورقه ورود به جلسه مجمع عمومی : هر صاحب سهمی باید قبل از تشکیل مجمع عمومی، اگر مایل به حضور در جلسه مجمع عمومی باشد، با ارائه دادن ورقه سهم یا تصدیق موقت سهم متعلق به خود، از هیئت مدیره شرکت ورقه ورودیه تحصیل نماید. زیرا فقط سهامدارانی حق ورود به مجمع عمومی را دارند که ورقه ورودی دریافت کرده باشند.
ضمانت اجرای کیفری عدم انجام این تکلیف در ماده 253 لایحه قانونی تجارت پیش بینی شده است.
شش- ترتیب دادن صورتی از حاضرین در مجمع عمومی که در آن هویت کامل و اقامتگاه و تعداد سهام و تعداد آرای هر یک از حاضرین قید و به امضای آنان خواهد رسید.
ضمانت اجرای کیفری عدم انجام این تکلیف در ماده 255 لایحه قانونی تجارت پیش بینی شده است.
هفت- صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ، پس از به ثبت رسیدن شرکت . و تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده، صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است. در صورت تخلف ، امضاکنندگان مسئول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود و امضاکنندگان دو نفر خواهند بود که به موجب مقررات اساسنامه تعیین می شوند که ضمانت اجرای کیفری عدم انجام تکلیف در ماده 243 لایحه قانونی تجارت پیش بینی شده است.
هشت – صدور اوراق قرضه : در شرکت سهامی عام که در اثر پیش بینی اساسنامه یا تصویب مجمع عمومی فوق العاده، انتشار اوراق قرضه تجویز و اجازه صدور آن به هیئت مدیره داده شده، هیئت مدیره می تواند وقتی که کلیه سرمایه شرکت تادیه شده و دو سال تمام از تاریخ ثبت گذشته، و دو ترازنامه به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده باشد، نسبت به انتشار اوراق قرضه اقدام نماید.
ضمانت اجرای کیفری عدم انجام تکلیف در ماده 246 لایحه قانونی مورد بحث پیش بینی شده است.
از ماده 246- " رئیس و اعضای هیئت مدیره هر شرکت سهامی در صورت ارتکاب یکی از جرایم زیر به حسب تادیبی از دو ماه تا شش ماه یا به جزای نقدی از سی هزار تا سیصد هزار ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد :
1- ...
2- در صورتی که قبل از پرداخت کلیه سرمایه شرکت، به صدور اوراق قرضه مبادرت کرده یا صدور آن را اجازه دهند ."
و همچنین ضمانات اجرایی کیفری دیگری در مواد 250 تا 252 و ماده 262 پیش بینی شده است :
ماده 250- " رئیس و اعضای هیئت مدیره هر شرکت سهامی عام که قبل از تادیه کلیه سرمایه ثبت شده شرکت و قبل از انقضای دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت و تصویب دو ترازنامه آن توسط مجمع عمومی، مبادرت به صدور اوراق قرضه نمایند، به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد ".
ماده 251- " رئیس و اعضای هیئت مدیره هر شرکت سهامی عام که بدون رعایت مقررات ماده 56 این قانون مبادرت به صدور اوراق قرضه بنمایند ، به حبس تادیبی از سه ماه تا دو سال و جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال، محکوم خواهند شد ".
ماده 252- " رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل هر شرکت سهامی که نکات مندرج در ماده 60 این قانون را در اوراق قرضه قید ننمایند، به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد ".
و درباره صدور اوراق قرضه قابل تعویض با سهم، مقررات جزایی پیش بینی شده در بند 2 ماده 262 لایحه قانونی فوق الذکر بدین شرح است :
ماده 262- " رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل هر شرکت سهامی که مرتکب جرایم ذیل بشوند، به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال محکوم خواهند شد :
1- ...
2- در صورتی که شرکت قبلاَ اوراق قرضه قابل تعویض با سهم منتشر کرده باشد، حقوق دارندگان این گونه اوراق قرضه را نسبت به تعویض اوراق آن ها با سهام شرکت در نظر نگرفته ، یا قبل از انقضای مدتی که طی آن این قبیل اوراق قرضه با سهام شرکت است، اوراق قرضه جدید قابل تعویض یا قابل تبدیل به سهام منتشر کنند، یا قبل از تبدیل یا تعویض اورا قرضه یا بازپرداخت مبلغ آن ها، سرمایه شرکت را مستهلک سازند یا آن را از طریق بازخرید سهام کاهش دهند، یا اقدام به تقسیم اندوخته کنند یا در نحوه تقسیم منافع تغییراتی بدهند ".
نه- مطالبه قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام شرکت : مبلغ پرداخت نشده سهام هر شرکت سهامی باید ظرف مهلت مقرر در اساسنامه مطالبه شود. مطالبه مبلغ پرداخت نشده سهام یا هر مقدار از آن باید از کلیه صاحبان سهام بدون تبعیض به عمل آید.
در صورت عدم مطالبه مبلغ پرداخت نشده سهام هر شرکت سهامی در ظرف مدت مقرر در اساسنامه، هیئت مدیره شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را به منظور تقلیل سرمایه شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده سرمایه، دعوت کند و تشکیل دهد وگرنه هر ذینفع حق خواهد داشت که برای تقلیل سرمایه ثبت شده شرکت، تا میزان مبلغ پرداخت شده ، به دادگاه رجوع کند .
ده- نظارت در ارسال و ایصال مستندات لازم التحویل به مرجع مربوطه و پیگیری اقدامات مربوط به نشر آن قسمت از مصوبات یا مطالب لازم الانتشار مصرحه در قوانین در روزنامه های رسمی و روزنامه مورد انتخاب مجامع عمومی موسس و عادی، تا مرحله انتشار نهایی آن ضمانت اجرای کیفری عدم انجام این تکلیف در بندهای 1 و 3 ماده 243 لایحه قانونی تجارت چنین است :
ماده 243- " اشخاص زیر به حبس تادیبی از سه ماه تا دو سال یا به جزای نقدی از بیست هزار ریال تا دویست هزار ریال یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد :
1- هر کس که عالماَ و برخلاف واقع ... مدارک خلاف واقع حاکی از تشکیل شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کند و یا در تعیین ارزش آورده غیرنقدی تقلب اعمال کند.
2- ...
3- هر کس از اعلام مطالبی که طبق مقررات این قانون باید به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کند، بعضا یا کلاَ خودداری نماید و یا مطالب خلاف واقع به مرجع مزبور اعلام دارد ".
یازده – صدور اجازه انجام معامله : طبق ماده 129 لایحه قانونی :
" اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت و همچنین موسسات و شرکت هایی که اعضای هیئت مدیره و یا مدیرعامل شرکت، شریک یا عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل آن ها باشند، نمی توانند بدون اجازه هیئت مدیره در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت می شود، به طور مستقیم یا غیرمستقیم طرف معامله واقع و یا سهیم شوند ."
دوازده – مطلع ساختن بازرس شرکت از صدور اجازه انجام معامله : هیئت مدیره مکلف است در صورت صدور اجازه معامله موضوع ماده 129 لایحه قانونی ، بازرس شرکت را از معامله ای که اجازه آن داده شده است بلافاصله مطلع نماید و گزارش آن را به اولین مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بدهد.
عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل ذینفع در معامله، در جلسه هیئت مدیره و نیز در مجمع عمومی عادی، هنگام اخذ تصمیم نسبت به معامله مذکور حق رای نخواهد داشت. معاملات مذکور فوق، در هر حال ولو آن که توسط مجمع عمومی عادی تصویب نشود، در مقابل اشخاص ثالث معتبر است. مگر در موارد تدلیس و تقلب که شخص ثالث در آن شرکت کرده باشد.
در صورتی که بر اثر انجام معامله به شرکت خسارتی وارد آمده باشد، و در هر صورت جبران خسارت بر عهده هیئت مدیره و مدیرعامل یا مدیران ذینفع و مدیرانی است که اجازه آن را داده اند ، که همگی آن ها متضامناَ مسئول جبران خسارات وارده از معامله به شرکت می باشند.
در صورتی که معاملات مذکور در ماده 129 لایحه قانونی، بدون اجازه هیئت مدیره صورت گرفته باشد، هر گاه مجمع عمومی شرکت آن ها را تصویب نکند، آن معاملات قابل ابطال خواهد بود و شرکت می تواند تا سه سال از تاریخ کشف معامله، بطلان معامله را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند. لیکن در هر حال مسئولیت مدیر و مدیران و مدیرعامل ذینفع در مقابل شرکت باقی خواهد بود.
تصمیم به درخواست بطلان معامله با مجمع عادی صاحبان سهام است که پس از استماع گزارش بازرس مشعر بر عدم رعایت تشریفات لازم جهت انجام معامله، در این مورد رای خواهد داد. مدیر یا مدیرعامل ذینفع در معامله، حق شرکت در رای نخواهد داشت.
مجمع عمومی عادی مذکور به دعوت هیئت مدیره یا بازرس شرکت تشکیل خواهد شد.
سیزده – اجرای تصمیمات و مصوبات مجامع عمومی شرکت که طبق قانون اتخاذ شده است.
چهارده – تهیه و تنظیم صورتجلسه هر یک از جلسات هیئت مدیره و رساندن آن به امضای لااقل اکثریت مدیران حاضر در جلسه با ذکر حضور یا غیبت مدیران و انعکاس خلاصه ای از مذاکرات و همچنین تصمیمات متخذه در جلسه با قید تاریخ در آن و نیز درج نظرات هر یک از مدیران در صورتجلسه ، وقتی که هر یک از آن ها با تمام یا بعضی از تصمیمات متخذه و مندرج در صورتجلسه، مخالف باشند.
طبق مندرجات صورت جلسات تنظیمی، به یکی از اعضای هیئت مدیره وکالت داده می شود تا مراتب لازم الثبت در دفتر ثبت شرکت ها را با نظر مسئولین مرجع ثبت شرکت ها در آن دفتر ثبت و مطابقت ثبت با سند را گواهی نماید.
پانزده- انتخاب اقلاَ یک نفر شخص حقیقی به مدیریت عامل شرکت و تعیین حدود اختیارات و مدت تصدی و حق الزحمه او و اعلام نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیرعامل به مرجع ثبت شرکت ها جهت آگهی در روزنامه رسمی و جراید کثیرالانتشار معینه، با ارسال نسخه ای از صورتجلسه مربوطه هیئت مدیره و نیز داشتن اختیار عزل مدیرعامل، و اقدام در این مورد به ترتیب تشریفات مرقوم در مورد انتخاب او .
شانزده – سازمان دادن به تشکیلات شرکت و ایجاد یا تغییر و یا حذف واحد سازمانی یا مشاغل مربوط، بر اساس نیاز شرکت به نیروی انسانی فعال و متعهد و متخصص لازم در زمینه نیل به انجام موضوع شرکت و سنجش حجم کار واحدها و مشاغل مربوط در رابطه با تعیین حقوق و مزایای کارکنان.
هفده- اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در واحدهای وابسته به شرکت بر اساس صعوبت و دشواری وظایف و حدود مسئولیت ها و تصویب میزان حقوق و اضافه حقوق و ترفیع و مزایای کارکنان شرکت و احدهای وابسته و تابعه، بر مبنای ارزیابی معموله طبق معیارهای طبقه بندی مشاغل و تصویب میزان پاداش و فوق العاده و هرگونه مزایای اصولی دیگر درباره کارکنان با نتیجه گیری از سنجش حجم کار واحدها و مشاغل مربوط به آن ها ، با تکلیف بیمه نمودن تمام کارگران و کارکنان اداری شرکت در مقابل خسارات وارده از ناحیه آنان به اشخاص ثالث .
هیجده- کمک به صندوق بازنشستگی کارکنان و در صورت لزوم و امکان ، کمک به این طرح با انجام امور مربوط به مسائل بیمه های اجتماعی کارگران با رعایت مقررات قوانین کار و بیمه های اجتماعی.
نوزده – حق اقامه و طرح هر گونه دعاوی و شکایت اعم از تجاری، مدنی، ثبتی ، کارگری ، تامین اجتماعی ، مالیاتی ، جزایی و غیره از سوی شرکت به طرفیت هر شخص حقیقی و حقوقی که لازم شود، و همچنین دفاع از دعاوی و شکایات مطروحه و معموله علیه شرکت از هر نوع که باشد. در تمام مراحل رسیدگی اعم از بدوی و تجدید نظر نزد مراجع قضایی و دادگاه های صالحه و مراجع اختصاصی و در تمام مراجع اداری، کشوری، مملکتی ، نظامی ، مالیاتی ، کشاورزی ، آموزشی ، دانشگاهی ، انجمن ها ، جمعیت ها ، کمیسیون ها، هیئت ها ، سازمان ها ، موسسات ، شرکت های دولتی و وابسته به دولت ، موسسات ملی و اجتماعی از قبیل شهرداری ها ، هلال احمر ، انجمن های خانه و مدرسه، اولیای مربیان ، پیشاهنگی و نظایر آن ها و نهادهای کشوری و لشگری، سازمان ها ، موسسات ، شرکت ها و به طور کلی واحدهای مربوط به بخش خصوصی و تعاونی .
هیئت مدیره به منظور انجام وظایف حقوقی و قضایی خود به طور کلی حق تعیین وکیل با اختیار توکیل غیر، در تمام مراحل و موارد را دارد و می تواند به شخص دیگری وکالت با حق توکیل غیر تفویض نموده و حق الوکاله قانونی پرداخت نماید. همچنین هر یک از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل می تواند اختیارات خود را به عضو دیگر هیئت مدیره تفویض نماید.
بیست – اتخاذ تصمیم در مورد پرداخت حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در جلسات با توجه به تعداد ساعات و اوقاتی که هر عضو غیرموظف هیئت مدیره ، در جلسات هیئت حضور داشته و به تصویب مجمع عمومی عادی صاحبان سهام رسیده است.
بیست و یک – تعیین نحوه پرداخت سود قابل تقسیم. اگر مجمع عمومی در خصوص نحوه پرداخت تصمیمی نگرفته باشد و اقدام به پرداخت نسبت معینی از سود خالص سالانه شرکت به عنوان پاداش، که با پیش بینی شدن در اساسنامه و تصویب مجمع عمومی عادی، به اعضای هیئت مدیره تخصیص داده خواهد شد.
بیست و دو – نظارت در تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی از سوی واحد امور مالی شرکت و بررسی و تصویب آن جهت طرح در مجمع عمومی عادی سالانه و پس از تایید و ممضی شدن به امضاء دارندگان حق امضاء و ممهور شدن به مهر شرکت، تسلیم آن به حوزه مالیاتی مربوطه .
بیست و سه – انجام هر گونه معامله و انعقاد هر نوع قرارداد از جمله :
خرید و فروش هر مال منقول و غیرمنقول و اجاره و رهن آن ها در ارتباط با موضوع شرکت، تهاتر ، معاوضه ، دادن ودیعه و وثیقه و قبول هر گونه ودیعه و وثیقه ، دادن و گرفتن بیعانه ، صدور و قبول و یا تحصیل و تسلیم ضمانت نامه ضروری ، وام دادن و وام گرفتن با هر شرط صحیحی که لازم باشد.
بیست و چهار – انجام امور مربوط به صدور کارت بازرگانی به منظور واردات و صادرات بر اساس مصوبه مجمع عمومی عادی و ترجمه متون خارجی پروفورم ها ( پیش فاکتورها ) ، کاتالوگ ها ، تلکس ها ، تلگرافات و مکاتبات واصله. در این راستا تحصیل پروانه عدم ساخت از وزارت مربوط و پیگیری امور مربوط به تخصیص ارز در مورد پروفورم های ارسالی به وزارتخانه ها مربوط، تحصیل تاییدیه و ثبت سفارش در مرکز تهیه و توزیع وابسته به وزارت بازرگانی و تحویل پروفورم ها به بانک طرف قرارداد، ( بانک کارگشا ) تکمیل فرم های بانکی به منظور گشایش اعتبار اسنادی نسبت به پروفورم های تحویلی به بانک کارگشا، پیگیری اقدامات تا وصول تاییدیه از بانک مرکزی و بالاخره دریافت مدارک حمل که از طریق بانک کارگزار در کشور خارج به بانک کارگشای طرف قرارداد در داخل کشور رسیده باشد، به قصد اخذ مجوز ترخیص سفارشات واصله از گمرک با اخذ مجوز معافیت های گمرکی ممکنه .
بیست و پنج – انجام هر نوع عملیات ساختمانی مربوط، از هر قبیل که باشد.
بیست و شش- صدور هر گونه اسناد مالی و محاسباتی و اوراق تجاری. ( برات ، سفته و چک ) به امضاء دارندگان امضای مجاز و با مهر شرکت ، باحق ظهرنویسی این قبیل اسناد و اوراق و انجام هر نوع عملیات بانکی نسبت به آن اسناد و اوراق با حق افتتاح انواع حساب های لازم نزد بانک های مجاز و معتبر کشور بر اساس مقررات قانونی بانکی، و عقد هر گونه پیمان های ضروری با موسسات بانکی و سایر موسسات.
بیست و هفت – موضوع نمودن سالانه یک بیستم از سود خالص شرکت به عنوان اندوخته قانونی، تا موقعی که اندوخته قانونی به یک دهم سرمایه برسد و اقدام وفق ماده 140 اصلاح قانون تجارت مصوب 24 / 12 / 1347
بیست و هشت- دعوت مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام – در صورتی که بر اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود- به منظور مورد شور واقع شدن بقاء یا انحلال شرکت .
بیست و نه – اجرای تصمیم مجمع عمومی فوق العاده در مورد کاهش سرمایه شرکت تا مبلغ سرمایه موجود با رعایت ماده 6 لایحه قانون تجارت، در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به علت از میان رفتن حداقل نصف سرمایه شرکت بر اثر زیان های وارده، رای به انحلال شرکت ندهند.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

سی- انتخاب و عزل رئیس و نایب رئیس: هیئت مدیره که اقدام به انتخاب رئیس و نایب رئیس می نماید، در هر موقع می تاند رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره را از سمت های مذکور عزل کند. هر ترتیبی خلاف این امر مقرر شود، کان لم یکن است .

کشیدن و جراحی دندان با لیزر

 

آیا کشیدن دندان با لیزر قابل انجام است؟


لیزر ابزار جدیدی است که امروزه در حوزه دندانپزشکی پرکاربرد شده است.بهترین متخصص ریشه دندان در رشت این روش می‌تواند برای کشیدن دندان، مورد استفاده قرار بگیرد و مزایای زیادی نیز به همراه داشته باشد.
معمولا انجام این درمان با لیزر نسبت به روش‌های معمولی، علاوه بر اینکه پروسه را برای دندانپزشک راحت‌تر می‌کند، با سرعت بالاتری نیز انجام می‌شود. به همین دلیل دندانپزشکان امروزه به این روش روی آورده‌اند.

هزینه کشیدن دندان با لیزر در سال 1402 چقدر است؟

 

قیمت کشیدن دندان با لیزر در سال 1402 در حدود 1,500,000 تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان) است.
 به طور کلی موارد متعددی در هزینه نهایی این درمان تأثیر دارند. از جمله این موارد می‌توان به نوع دندان، شرایط آن، نوع روش کشیدن دندان و بیمه اشاره کرد.
جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات لازم درمورد این روش درمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم با کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی تماس بگیرید.

کشیدن دندان با لیزر چه مزایایی دارد؟


استفاده از لیزر در کنار ابزارهای دندانپزشکی برای کشیدن دندان می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  1. کاهش طول دوره درمان

     این روش خونریزی پس از کشیدن دندان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و سبب تشکیل سریع‌تر و بهتر لخته خون درون حفره می‌گردد. همچنین، با توجه به اینکه آسیب کمتری حین کشیدن دندان به بافت لثه وارد می‌کند، بهبودی نیز در زمان کمتری اتفاق خواهد افتاد.
  2. کاهش احتمال عفونت

     با از بین بردن باکتری‌ها و پاک‌سازی آنها به جلوگیری از بروز عفونت در دهان کمک می‌کند.
  3. کاهش درد پس از درمان

     با توجه به اینکه بافت لثه آسیب خیلی جزئی حین این پروسه می‌بیند، بعد از آن بیمار دردی را تجربه نخواهد کرد.
  4. عدم نیاز به بی‌حسی

     در خیلی از موارد، کشیدن دندان با لیزر نیازی به تزریق بی‌حسی ندارد. چرا که این روش نسبت به سایر روش‌ها سبب ایجاد درد نمی‌شود.
  5. عدم نیاز به بخیه

     استفاده از لیزر برای کشیدن دندان، معمولا به نیاز به زدن بخیه را نیز برطرف می‌سازد.
  6. دقیق و راحت

     این روش نسبت به کشیدن دندان با فشار فورسپس، خیلی راحت‌تر است. علاوه بر این نیز، بسیار دقیق بوده و آسیبی به هیچ یک از بافت‌های دهان وارد نمی‌کند.
  7. آیا کشیدن دندان با لیزر درد دارد؟

 

باید بدانید که به طور کلی فرایند کشیدن دندان یکی از درمان‌های ساده در دندانپزشکی محسوب می‌شود. در حین درمان بیمار با بی‌حسی موضعی که دریافت می‌کند، هیچ درد و ناراحتی نخواهد داشت.
علاوه بر این، استفاده از لیزر باعث می‌شود بافت‌ها و عصب‌های کمتری آسیب ببینند. 
در نتیجه شاید اصلا نیاز به بی‌حسی نباشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در حین پروسه، احساس کمی ناراحتی طبیعی است؛ اما دیگر دردی وجود نخواهد داشت.

آیا کشیدن دندان با لیزر دندانپزشکی ایمن است؟


یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد لیزر دندانپزشکی، ایمن بودن این گزینه درمانی است. این روش در مقایسه با روش سنتی، ایمن‌تر است.
دندانپزشک هنگام استفاده از آن به بیمار عینک مخصوصی می‌دهد تا از چشم بیمار در برابر پرتو لیزر محافظت ‌کند. این کار ایمنی روند درمان را بیشتر می‌کند.
در کشیدن دندان با لیزر خطر عفونت و آسیب کمتر زمان بهبودی برای بیماران کاهش می‌یابد.
علاوه بر این، لیزرها دارای تأییدیه FDA هستند و آنها را به گزینه‌ای امن برای استفاده در دندانپزشکی تبدیل می‌کند.

سؤالات متداول

 

  1. آیا کشیدن دندان با استفاده از لیزر خطر دارد؟

     لیزر مورد استفاده در دندانپزشکی با اهداف خاص و مزایای بی نظیر خود به کار گرفته می‌شود و هیچ آسیبی به بافت دهان وارد نمی‌کند.
  2. آیا کشیدن دندان عفونی با لیزر انجام می‌شود؟

     در صورتی که دندان عفونت شدیدی داشته باشد و دندانپزشک تشخیص دهد که استفاده از لیزر برای کاهش و جلوگیری از تشدید عفونت مؤثر است، ممکن است استفاده از لیزر را برای کشیدن دندان عفونی توصیه کند.

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. آیا هزینه کشیدن دندان با لیزر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

     با توجه به نوع بیمه‌ای که با آن قرارداد دارید، ممکن است این درمان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

 

سنگ رودراکشا

 رودراکشا نوعی از سنگ‌های قیمتی است که افزون بر اینکه زیبایی زیادی دارد، خواص و ویژگی‌های فراوانی هم برای بدن انسان دارند.خواص سنگ آکوامارین  اگر طرفدار سنگ‌های طبیعی هستید، سنگ رودراکشا یکی از زیباترین سنگ‌هایی است که می‌توانید برای انواع زیورآلات مثل گردنبند، دستبند و پابند و… از آن استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی سنگ رودراکشا و خواص و ویژگی‌های آن توضیحاتی برای شما ارائه بدهیم.

سنگ رودراکشا چیست

رودراکشا که نام دیگر آن رودراکش Rudraksha است، نوعی دانه‌ی خشک‌شده از میوه‌ی یک درخت است که در برخی مناطق کره‌ی زمین مانند، جنوب شرق آسیا و برخی از گیاه شناسان نام آن درخت را درخت همیشه‌سبز نام‌گذاری کرده‌اند. این درخت که دانه‌ی رودراکشا را به وجود می‌آورد، برگ‌هایی پهن دارد و مانند درخت زیتون است. این درخت در مناطق جنوب شرقی آسیا و مخصوصاً در کشور هندوستان بسیار طرفدار دارد و ازنظر آن‌ها این درخت بسیار باارزش است.

رودراکشا همان‌طور که گفتیم در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، مانند هندوستان بسیار طرفدار دارد. در هندوستان و نپال نوعی گردنبند مانند تسبیح از آن‌ها درست می‌کنند که برخی اعتقاددارند ویژگی‌های این سنگ بسیار فرا طبیعی است و خاصیت‌های درمانی آن زیاد است. در یوگا و مدیتیشن هم از این سنگ برای کنترل کردن چاکراها استفاده می‌گردد.

معنای سنگ رودراکشا

این سنگ در زبان باستانی هندی‌ها، یا همان زبان سانسکریت، در معنای درخت خدا می‌باشد. در برخی از افسانه‌ها گفته‌شده که، هنگامی‌که اشک شیوا از سوی آسمان روی زمین می‌ریزد، از دانه‌های اشکی که روی زمین می‌خورد، درختی به اسم رودراکشا رشد می‌کند که هرکسی میوه یا همان دانه‌های درخت را بخورد، با ذات هستی پیوند خورده و یکی می‌شود و دردهای آن از بین می‌رود. درواقع روی رودراکشا، اشک شیوا هم نام‌گذاری کردند.

پیشینه‌ی سنگ رودراکشا

پیشینه‌ی این سنگ همان‌طور که بیان کردیم، به هندوستان بازمی‌گردد. ازآنجایی‌که در هندوستان مکتب‌های زیادی وجود دارد، باورهای زیادی هم در این مکتب‌ها هست که برخی از مردمان آن سرزمین سرسختانه طرفدار آن هستند. یکی از مکتب‌های هندی مکتب یا آیین شیوائیسم می‌باشد که رودراکشا را به آن نسبت می‌دهند و اعتقاددارند که دانه‌ی رودراکشا از اشک شیوا به وجود می‌آید.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

شیوا یکی از خدایان هندوستان می‌باشند که در تصور مردم هند، خدای شیوا به شکل یک مردی است که روی پوست حیوانی مانند پلنگ نشسته است و یک کاری بر دور گردن آن حلقه‌زده است. آن‌ها اعتقاددارند که خدای شیوا، روی پیشانی خود، چشم سوم دارد و گوشواره در گوش خود آویز کرده است.

 

4 تفاوت لمینت و ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت یا لمینت دندان؟ کدام یک بهتر است؟


معمولاً افرادی که شناخت کامل و دقیقی از کاربردهای این دو روش ندارند،کامپوزیت در رشت زمانی که به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنند کمی سردرگم می‌شوند و اولین سؤال آنها این است که کدام یک برایشان گزینه بهتری است.
در پاسخ این سؤال باید بیان کرد که این دو روش هر یک کاربردها و کارایی خاص خود را دارند و اساساً مقایسه لمینت و ایمپلنت کار درستی نیست.
در صورتی که قصد دارید جای خالی دندان از دست رفته خود را پر کنید، باید ایمپلنت دندان را انتخاب کنید.
در حالی که اگر تنها می‌خواهید دندان‌های طبیعی خود را زیباتر کنید، می‌توانید از لمینت سرامیکی استفاده نمایید.
در ادامه شما را به طور دقیق‌تر با این روش‌ها آشنا می‌کنیم:

آشنایی با لمینت سرامیکی


لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلن دندان، یک روش زیبایی در دندانپزشکی است که برای اصلاح برخی از نواقص ظاهری دندان‌ها به کار گرفته می‌شود. در واقع لمینت یک روش درمانی نیست. برای انجام این روش در ابتدا سلامت دهان به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اگر فرد دارای بیماری‌های لثه و یا پوسیدگی‌های دندانی باشد، باید در ابتدا برای درمان این موارد اقدام نماید.
در ادامه روند آماده سازی دندان‌ها صورت می‌گیرد. برای این کار باید مقدار بسیار جزئی از مینای دندان برای برقراری پیوند با لمینت تراشیده شود.
این کار آسیبی به ساختار دندان وارد نمی‌کند، اما بعد از این اقدام فرد دیگر نمی‌تواند از دندان‌های طبیعی خود بدون هیچ نوع روکشی استفاده کند.
سپس از دندان‌ها قالبی تهیه شده و برای ساخت لمینت سرامیکی به لابراتوار ارسال می‌شود. در جلسه بعدی فرد برای نصب لمینت سرامیکی به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کند.
در صورتی که لمینت مشکلی نداشته باشد، دندانپزشک آن را روی سطح دندان می‌چسباند. گاهی اوقات بعد از نصب، بیمار متوجه کمی درد حین جویدن غذا می‌شود. در این شرایط، با مراجعه به دندانپزشک، می‌تواند مشکل آن را برطرف کند. معمولا درد حین جویدن بعد از لمینت، مربوط به بلند بودن ارتفاع آن است.

آشنایی با ایمپلنت دندان


ایمپلنت یکی از بهترین و نوین‌ترین روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. افرادی که به هر دلیلی مانند کشیدن دندان آسیب دیده و یا حادثه، یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با کاشت ایمپلنت دندان از آن به عنوان جایگزنی برای دندان طبیعی خود استفاده نمایند.
پایه ایمپلنت معمولاً از جنس تیتانیوم است که سازگاری بسیار بالایی با بافت دهان دارد و نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. این پایه درون استخوان فک قرار می‌گیرد و تاج دندان روی آن نصب می‌شود.
ایملپنت جزء درمان‌هایی است که اگر به درستی از آن مراقبت شود، می‌تواند نیاز بیمار را تا پایان عمر پاسخگو باشد.
امروزه این روش درمانی موفقیت بیش از 95 درصد را دارا بوده و مزایای بسیاری برای سلامت دهان از خود نشان داده است.

ایمپلنت دندان را انتخاب کنم یا لمینت سرامیکی را؟

اگر آگاهی دقیقی از هر یک از این روش‌ها به دست آورده‌اید، بخش زیر را نیز مطالعه نمایید تا بدانید کدام یک از این روش‌ها را انتخاب کنید:

ایمپلنت دندان را انتخاب کنید اگر:

 

به هر دلیلی یک و یا چند دندان خود را از دست داده‌اید و به دنبال بهترین روش برای جایگزینی آنها هستید.
دندان به شدت پوسیده و آسیب دیده دارید و دندانپزشک تشخیص داده است که هیچ یک از روش‌های درمانی دندانپزشکی مانند ترمیم‌های دندانی، عصب کشی و غیره نمی‌توانند برای نجات آن مؤثر واقع شوند. در نتیجه باید آن را بکشید و با ایمپلنت جایگزین نمایید.

لمینت سرامیکی را انتخاب کنید اگر:

 

  1. دندان‌های بد فرم و بد شکل
  2. دندان‌های بد رنگ، زرد و دارای لکه‌های شدید
  3. دندان‌های نامرتب در حد جزئی
  4. دندان‌های ترک خورده و یا لب پر شده
  5. دندان‌های شکسته
  6. دندان‌های دارای فاصله جزئی
  7. دندان‌های کوتاه یا ناهموار

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

دارید. همان‌طور که پیش‌تر مطالعه کردید، لمینت سرامیکی یک نوع لایه نازک است که روی سطح جلویی دندان‌ها قرار داده می‌شود. زمانی که ساختار دندان سالمی دارید و تنها قصد دارید نواقص ظاهری دندان‌های خود را رفع کنید، می‌توانید این روش را انتخاب کنید.

نحوه دعوت و گردهمایی شرکا جهت تشکیل، اداره و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 شرکت با مسئولیت محدود بین دو یا چند نفر ( حداقل دو نفر ) تشکیل می شود و شرکا می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. هم چنین شخص محجور توسط ولی یا قیم می تواند شریک شرکت با مسئولیت محدود شود. ثبت افزایش سرمایه شرکت شرکت مزبور را به این جهت با مسئولیت محدود می گویند که مسئولیت هر یک از شرکاء محدود به همان مقدار سرمایه ای است که در شرکت سهیم می باشد و بیشتر از سرمایه خود مسئولیتی نداشته و متعهد به پرداخت دیون و قروض شرکت نخواهد بود.

برای بررسی مقررات حاکم بر این نوع شرکت، در این نوشتار از نحوه دعوت و گردهمایی شرکا در شرکت با مسئولیت محدود صحبت خواهیم کرد.
در شرکت با مسئولیت محدود که عموماَ دارای تنها دو شریک هستند تصمیم گیری و سیاست گذاری درباره روند فعالیت شرکت بدون انجام ترتیبات رسمی و دعوت و با توافق صورت می پذیرد. لکن در صورت اختلاف و ادعای عدم اطلاع یک شریک، ممکن است تصمیم مورد اعتراض در مرجع ثبت شرکت ها و یا در صورت ثبت آن، از سوی دادگاه بی اعتبار دانسته شود . چرا که قانون گذار با استباط از بخش دوم ماده 106 قانون تجارت، دعوت از شرکا را برای تصمیم گیری در هر حال الزامی دانسته است. به موجب ماده قانونی یاد شده :
" تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود- اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجدداَ دعوت شوند در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می شود اگر چه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد – اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد . "
عبارت " اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجدداَ دعوت شوند " ، به صراحت حکایت از لزوم دعوت از شرکا بدون اشاره به شیوه و شرایط دعوت دارد. در نتیجه ، شیوه و تشریفات دعوت باید یا در اساسنامه مورد پیش بینی قرار گیرد و یا آنکه به شکل توافق شده میان شرکا و یا هر شیوه قابل اثبات از جمله نامه سفارشی، اظهارنامه رسمی و یا ... صورت گیرد .
پرسشی که در همین ارتباط نیازمند تامل می باشد آن است که اگر صورتجلسه تهیه شده به موافقت دارندگان اکثریت سرمایه برسد و شرکای اقلیت از وجود صورتجلسه و تصمیمات متخذه بی اطلاع گذاشته شده باشند ، آیا چنین تصمیماتی معتبر است و آیا شرکای معترض می توانند ابطال آن صورتجلسه را درخواست کنند ؟
از یک نگاه ، می توان استدلال نمود که چون آگاهی و دخالت شرکا مخالف اقلیت در امضای صورتجلسه یا عدم اطلاع آن ها از تصمیمات اتخاذ شده نتیجه یکسانی را به همراه دارد و در هر حال به دلیل موضع ضعیف و اقلیت آن ها ، اکثریت رای خود را بر ایشان تحمیل می نمایند، در نتیجه ، تجویز امکان ابطال چنین تصمیماتی نه مطابق قاعده و نه منطبق بر مصلحت است.
از دیدگاه دیگر که در رد استدلال نظریه بالا قرار دارد ، باید یادآور شد که اصل حق آگاهی و دخالت هر شریک از چنان اهمیتی برخوردار است که نبود آن مفهوم شرکت و شخصیت حقوقی را مخدوش می سازد. افزون بر آن، آگاهی هر شریک از موارد موضوع تصمیم و اظهارنظر مخالف یا موافق او که ممکن است همراه با دلایل روشنفکری باشد که در تصمیم دیگر شرکا تاثیر بگذارد، در نتیجه ، لزوم اطلاع و مشارکت هر شریک علاوه بر آنکه حق بنیادین در امر شرکتداری به شمار می آید، در روند تصمیم گیری شرکا نیز موثر است. بر این اساس، چنین تصمیمی مخدوش و محکوم به بی اعتباری است.
افزودن بر آن و در تایید دیدگاه اخیر، همان گونه که در آغاز این بند آمد، بخش دوم ماده 106 قانون تجارت نظر به لزوم دعوت از شرکا و در نتیجه آگاهی ایشان دارد.
حال چنانچه در اساسنامه شرکت مجمع پیش بینی شده باشد و یا در صورتی که شمار شرکا از دوازده عضو بیشتر باشد و در نتیجه تعریف و تشکیل مجمع با استباط از ماده 109 قانون تجارت الزامی باشد، تشریفات دعوت و تشکیل بایستی پیش بینی و رعایت شود.
برخلاف شرکت سهامی که نشر آگهی، رعایت مهلت و نیز اعلام زمان ، مکان و دستور جلسه ضروری دانسته شده است، در رابطه با شیوه دعوت و دیگر تشریفات راجع به مجامع عمومی شرکت با مسئولیت محدود در قانون تجارت، هیچ گونه مقرره ای به چشم نمی خورد. بنابراین، چنانچه ضرورت مجمع در اساسنامه مقرر شده باشد، معمولاَ و بر اساس اساسنامه نمونه اداره ثبت شرکت ها، نحوه دعوت نیز ذکر می گردد. حال، چنانچه مجمع نه بر اساس مفاد اساسنامه ، بلکه به علت الزام قانونی ناشی از افزایش شمار شرکا به بیش از دوازده عضو منعقد گردد، در این صور ت دعوت بایستی با شیوه های قابل قبول مانند نامه سفارشی و یا حتی داده پیام ( نامه های الکترونیکی ) انجام گیرد. در دعوت باید موارد دستور جلسه به روشنی قید و زمان متعارفی میان تاریخ دریافت دعوتنامه و زمان تشکیل جلسه مجمع منظور شود.
مطلب مهم دیگر آنکه ، ماده 109 قانون تجارت، دعوت از مجمع عمومی سالیانه را در صورت وجود هیئت نظار، وظیفه هیئت مزبور دانسته و اختیار دعوت از مجمع عمومی فوق العاده را نیز به ناظرین واگذار نموده است.
سوالی که ممکن است مطرح شود این است که اگر هیئت نظار به تکلیف خود عمل ننماید، چه مرجعی به این مهم همت خواهد گماشت ؟ آیا مدیران می توانند در صورت خودداری ناظرین به دعوت از مجمع عمومی مبادرت ورزند ؟
از آنجا که در نبود هیئت نظار، دعوت از شرکا را مدیر یا مدیران انجام می دهند، در صورت خودداری یا ناتوانی ناظرین از دعوت از مجامع عمومی و به ویژه مجمع عمومی سالیانه، مدیران را باید موظف به ایفای این نقش به شمار آورد.
نکته دیگری که در این رابطه مطرح است این است که اساسنامه یا شرکتنامه می تواند حق دعوت از مجامع را برای دارندگان بخشی از سرمایه و یا حتی یک یا چند شریک با فرض خودداری مدیران و ناظرین از این امر، وضع نماید.

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

البته لازم به ذکر است که اعطای اختیار دعوت از مجامع که متضمن تهیه دستور جلسات از سوی ناظرین نیز هست، موجب محرومیت مدیران از دخالت مستقیم در این امر مهم و عدم هماهنگی میان سیاست گذاری و اداره شرکت می گردد. این درحالی است که ، مدیران از جزئیات اداره و مشکلات فعالیت شرکت بیش از هر کس دیگر آگاهی دارند.

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

 روایات اسلامی در مورد سنگ زمرد

در حدیثی از حضرت امام رضا [ع] در مورد سنگ زمرد نقل شده است ، فرمود : انگشتر زمرد در دست داشتن فقر را به توانگری بدل می کند .

عیون اخبار الرضا ج2ص132

 حضرت امیر المؤمنین [ع] فرمودند :

انگشتر زمرد در دست کردن باعث آسان شدن و گره گشایی کارها می شود و مشکل ساز نیست .

[کافی ۶/۴۷۱ – وسائل الشیعه ۵/۹۳] .

رسول اکرم [ص] فرمودند:

دست کردن انگشتر زمرد باعث برطرف شدن  فقر می شود .

[مکارم الاخلاق ص ۸۹]

امام رضا[ع] فرمودند:

دست داشتن انگشتر زمرد فقر را به ثروتمندی تبدیل می کند .

[ حلیه المتقین ص ۱۸]

خلاصه‌ فواید

  • تقویت قلب و سیستم گردش خون .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • بهبود حافظه و تمرکز .
  • افزایش قدرت بینایی .
  • پیشگیری از بیماری‌های چشمی .
  • درمان زخم‌ها و عفونت‌ها .
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن .
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • افزایش خلاقیت .
  • ایجاد احساس صلح و آرامش .

فواید سنگ زمرد  خواص درمانی Emerald  اطلاعات و خاصیت .

سنگ تولد اردیبهشت .

طبقه معدنی : سیکلوسیلیکات ها ،خواص سنگ آکوامارین خانواده بریل .

فرمول شیمیایی : Be3Al2[Si6O18] + K, Li, Na + [Cr] .

زمرد منشا دگرگونی و گرمایی دارد و رنگ سبز تند احتمالاً به دلیل وجود کروم است .

زمردها با استفاده از چهار پارامتر اصلی درجه بندی می شوند : رنگ ، برش ، یکپارچگی و شفافیت آنها تاثیر گذار است .

مهمترین جنبه جواهر رنگ و به دنبال آن شفافیت است .

در واقع ، یک نمونه خوب نه تنها باید سایه خالص سبز داشته باشد ، بلکه باید شفافیت بالایی نیز داشته باشد .

همچنین می توان آن را به صورت مصنوعی تولید کرد .

زمرد با عنصر آب به حوزه عواطف و زنانگی [ عشق ، شفا ، شفقت ، آشتی ، محبت و خلاقیت ] مربوط می شود .

چاکرای چهارم آناهاتا – قلب مانند تمام سنگ های سبز دیگر مربوط به این قسمت میباشد .

فراوان‌ ترین رنگ در طبیعت ، که چشم انسان بیش از هر رنگ دیگری میبیند سبز است .

این رنگ حس وضوح ، تجدید ، و جوانی را به ارمغان می آورد ، که در دنیای پیچیده امروز بسیار مهم است .

زمرد همیشه یکی از با ارزش ترین سنگ ها در میان سنگ های قیمتی بوده است .

زمانی سنگ‌ های قیمتی مورد علاقه ماهاراجه‌های هند و معروف‌ترین فرعون زن مصر ، کلئوپاترا بوده است

نام این سنگ تولد ماه اردیبهشت از کلمه یونانی باستان به معنای سبز “smaragdus” گرفته شده است .

زمردی در مصر استخراج شد که قدمت آن حداقل از 330 قبل از میلاد تا 1700 است .

هنگامی که کاشفان اسپانیایی در قرن شانزدهم به قاره آمریکا حمله کردند ، زمرد از کلمبیای کنونی غارت شد .

اینکاها تا زمان ورود اسپانیایی ها بیش از 500 سال از زمرد در جواهرات و مراسم مذهبی خود استفاده می کردند .


 

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

این نام از کلمه یونانی smaragdus گرفته شده و از یک اصطلاح فارسی ” زمرد ” به معنای سنگ سبز گرفته شده است .

در اساطیر زمرد به الهه زهره تقدیم شده است ، نماد زیبایی است و رنگ آن نشان دهنده تولد دوباره طبیعت در بهار است .

آن را یکی از هفت گنج می دانستند و با حکمت مطابقت دارد .

رومیان نیز بر این باور بودند که زمرد برای بینایی تأثیر مفیدی دارد ، چنانکه پلینی می‌نویسد : اگر بینایی با مشاهده‌ی شدید هر شیء دیگر ضعیف یا تار شود ، با خیره شدن به این سنگ ، طراوت و بهبود می‌یابد .

 طبق روایات تاریخی ، به کشف صداقت و وفاداری عاشقان کمک می کند .

زمرد نماد عشق و رفاه است .

رشد درونی ، حساسیت و حس زیبایی شناسی را تحریک می کند .

میل به صلح و هماهنگی را تقویت کند و عشق و دوستی را تقویت ترویج میکند .

تا بر نگرانی‌ها اثر آرام‌بخش داشته باشد و به غلبه بر لحظات سخت کمک می‌کند و لذت زندگی را تقویت می‌کند ، تا خوش‌بینی و سرزندگی را ایجاد کند .

تا با تسهیل درک متقابل با دیگران همکاری کنید .

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

در گذشته کسانی که به طلا و نقره علاقه داشتند ، زمرد را با فلزات گرانبها معامله کردند .

در طول راه ، چشمان آنها به شکوه زمرد و فرصت های تجاری که به خانواده سلطنتی اروپایی و آسیایی ارائه می کردند باز شد .

امروزه کلمبیا بزرگترین تامین کننده زمرد است که بیش از 60 درصد تولید جهانی را بر عهده دارد .

زمرد همچنین از برزیل ، زامبیا و زیمبابوه تهیه می شود ، در حالی که از نظر تاریخی زمرد در مصر و هند نیز استخراج شده است .


 

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

زمردها از دیرباز به دلیل خواص منحصر به فردشان مورد توجه بوده اند .

برخی از روایات تاریخی می گویند که داشتن زمرد می تواند یک گوینده با سخنانی روان بسازد .

در زمان های قبل از طب مدرن ، زمرد برای درمان بیماری هایی مانند وبا و مالاریا استفاده می شد .

Emerald | زمرد با چاکرای قلب مرتبط است و تصور می شود که اثر شفابخشی بر روی قلب فیزیکی و همچنین عاطفی دارد .

تا وفاداری را به ارمغان آورد و عشق بی قید و شرط را با اتحاد در دوستی تقویت کند .

ویژگی های زمرد

سنگ سبز رنگی است که سرشار از امید است . منادی آمدن بهار ، بازسازی و رشد جدید است . رنگ سبز شاداب آن بسیار خیره کننده است .

این گونه سبز مایل به آبی از خانواده بریل مدتهاست که به دلیل رنگ غنی و عجیبی که با وجود کروم وانادیوم و آهن ایجاد می شود مورد تحسین قرار گرفته است .


 

فواید سنگ زمرد – خواص درمانی Emerald – اطلاعات و خاصیت

زمرد روح ما را به رشد تشویق می کند .

تا دیدگاه‌های قدیمی را از آنچه نباید باشد تسلیم کنیم و در عوض از پتانسیل کامل آنچه که می‌ توانیم برای بهتر شدن استفاده کنیم .

برای رهایی از تفکر کمبود و در عوض پرورش فراوانی خوب است .

ما را مستقیماً با قدرت عشق مرتبط می کند و به ما کمک می کند تا انتخاب هایی را انجام دهیم که تأیید کننده زندگی هستند .

تا انگیزه لازم را در اختیار داشته باشیم که بیشتر دلسوز و قدردان باشیم و زیبایی واقعی را در همه ببینیم .

زمرد سنگ عشق موفق است و یک متحد سنگی فوق العاده خوب برای هر دو شریک متعهد و هر کسی که به دنبال یک رابطه عاشقانه طولانی مدت است .

تا همکاری , تفاهم و وابستگی متقابل را افزایش دهد و به ما امکان دهد بدون از دست دادن احساس خود با دیگران ادغام شویم .

تا صبر را بیاموزیم و به ما کمک کند تا بر شکست ها و بدبختی ها غلبه کنیم و به آینده امیدوار بمانیم .

این کار قلب ما را جوان نگه می دارد و به ما اجازه می دهد تا دوستان و معشوقه های خود را همانطور که در اولین ملاقاتمان بودند به یاد بیاوریم و هرگز اجازه ندهیم که عشقمان نسبت به آنها کهنه یا خسته شود .

ما را تشویق می کند که بدون ترس از طرد شدن یا سوء تفاهم ، عشق و علاقه را به دیگران را نشان دهیم .


 

سلامت روان – بهبود فیزیکی – قلب و احساسات

تا یک دید معقول داشته باشیم و به ما کمک کند تا موقعیت ها را به وضوح ببینیم و دیدگاه های مختلف را بدون قضاوت منفی درک کنیم .

قدرت تشخیص بهتری داشته باشیم و از هوش خود بهتر استفاده کنیم و تا بر اساس اطلاعات فعلی بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم .

تا هدف گرا باشیم و اجازه ندهیم ترس از شکست یا بی لیاقتی ما را باز دارد .

گفته میشود حافظه را تقویت می کند و به ما کمک می کند از نظر ذهنی متمرکز و فعال بمانیم .

تشویق می کند که بزرگ شویم و هرگونه خود خواهی کوچک را کنار بگذاریم و در عوض با اشراف و قدرت رفتار کنیم .

سنگ زمرد برای درمان چشم ها ، سینوس ها ، دستگاه تنفسی فوقانی و قلب فیزیکی و کبد استفاده می شود .

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نماد عشق موفق است .

اتحاد را تقویت می کند و دوستی را ترویج می دهد .

جرم گیری دندان با دستگاه ایرفلو

 

دستگاه ایرفلو چیست؟

جرم گیری به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌شود.کامپوزیت در رشت اما یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌ها، استفاده از دستگاه ایرفلو است.
استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل ایرفلو، سبب شده است تا انجام پروسه جرم گیری هم برای دندانپزشک و هم برای بیمار خیلی راحت‌تر باشد. دقت داشته باشید که این دستگاه می‌تواند برای لکه برداری دندان نیز به کار گرفته شود. به همین دلیل هم می‌توان برای سفیدتر کردن دندان از آن بهره گرفت.

جرم گیری دندان با ایرفلو چگونه انجام می‌شود؟


در این تکنولوژی، جرم گیری دندان با فشار آب انجام می‌شود. به این صورت که آب با فشار همراه با گلیسین و سدیم بی کربنات به لکه‌ها و جرم‌های دندانی برخورد می‌کند. ترکیب این سه سبب می‌شود تا جرم به راحتی از روی دندان جدا شود. به همین دلیل هم دیگر نیاز به اعمال نیروی زیاد توسط ابزارهای دستی نیست.
شایان ذکر است که این دستگاه می‌تواند جرم‌های زیر لثه‌ را هم به همین صورت حذف نماید. لکه‌هایی که به دلیل مصرف زیاد مواد رنگی مثل چای، قهوه و سایر محصولات ایجاد می‌شوند، جزء لکه‌های بیرونی هستند. این لکه‌ها نیز به کمک ایرفلو قابل حذف بوده و دندانپزشک می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی، لبخندی زیبا برای شما به ارمغان آورد.

هزینه جرم گیری با ایرفلو

 

هزینه جرم گیری با استفاده از دستگاه ایرفلو ممکن است کمی از هزینه جرم گیری در حالت معمولی بیشتر باشد.
دلیل بالاتر بودن هزینه این نوع جرم گیری نسبت به روش معمولی این است که طی دو جلسه انجام می‌شود:

  1. در جلسه اول یک سری جرم‌ها باید با استفاده از دستگاه اولتراسونیک برداشته شوند. 
  2. در جلسه دوم، یعنی به فاصله 2 الی 3 هفته بعد، کنترل جرم گیری انجام می‌شود و با دستگاه ایرفلو درمان تکمیل می‌گردد.

برای جرم گیری دندان با ایرفلو به کدام دندانپزشکی مراجعه کنم؟

دستگاه ایرفلو، در هر مطب و کلینیکی استفاده نمی‌شود. چرا که این تکنولوژی هزینه زیادی برای دندانپزشک دارد و باید مبلغ زیادی برای آن بپردازد. اما برخی از کلینیک‌ها این تکنولوژی را خریداری کرده و برای جرم گیری دندان‌های بیماران خود استفاده می‌کنند.
کلینیک دکتر لبافی با به کارگیری بهترین و جدیدترین تجهیزات در انجام هر روش درمانی، جزء مدرن‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی است. این کلینیک جزء کلینیک‌هایی است که این نکتولوژی را خریداری کرده و برای بیماران خود از آن استفاده می‌کند.

آیا جرم گیری با دستگاه ایرفلو درد دارد؟

 

جرم گیری با دستگاه ایرفلو هیچ گونه درد و ناراحتی برای شما به همراه نخواهد داشت. اتفاقا استفاده از روش‌های سنتی و ابزارهای جرم گیری دستی، ممکن است با خونریزی و درد همراه باشند. اما دستگاه ایرفلو صرفا با پرفشار کردن جریان آب و یکسری ترکیبات این کار را انجام می‌دهد. به همین دلیل هیچ گونه دردی نخواهد داشت.

مدت زمان ماندگاری اثر جرم گیری با ایرفلو

 

توجه به این نکته ضروری است که جرم دندانی در اثر عدم رعایت بهداشت دهان ایجاد می‌شود. این یعنی اگر شما به خوبی از مسواک و نخ دندان استفاده کنید، هیچ وقت نیاز به چنین درمانی پیدا نخواهید کرد. اما بعضی از افراد ممکن است بعد از جرم گیری دندان، با تصور اینکه دیگر جرمی روی دندانشان تشکیل نمی‌شود، رعایت بهداشت دهان را کنار بگذارند. به همین دلیل مدت ماندگاری اثر جرم گیری، به رعایت بهداشت توسط فرد بستگی دارد.

جرم گیری با ایرفلو چه لکه‌هایی را حذف می‌کند؟


توجه داشته باشید که استفاده از این تکنولوژی برای حذف هر لکه‌ای مناسب نیست. با اینکه این تکنولوژی می‌تواند جرم دندانی را به راحتی حذف کند، اما نمی‌تواند لکه‌های درونی را حذف نماید. صرفا لکه‌هایی که به دلیل مصرف مواد رنگی روی سطح دندان ایجاد می‌شوند، می‌توانند به خوبی توسط این تکنولوژی حذف شوند.

مزایای جرم گیری با دستگاه ایرفلو

مزایای جرم گیری با دستگاه ایرفلو مزایای زیادی به همراه دارد. این دستگاه مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. بدون درد
  2. امکان حذف انواع لکه سطحی روی دندان
  3. روش بسیار سریع و کارآمد
  4. آسیب نرسیدن به دندان‌ها
  5. عدم ایجاد حساسیت برای دندان‌ها
  6. نیاز به انجام پولیش دندان ندارد.
  7. مناسب برای افراد دارای روکش، پروتز و ایمپلنت
  8. حذف کامل پلاک و جرم‌های دندانی

مدت زمان جرم گیری با ایرفلو چقدر است؟


توجه داشته باشید که زمان دقیقی نمی‌توان برای این روش درمانی مشخص کرد. اما معمولا استفاده از این تکنولوژی حدود 1 ساعت زمان می‌برد. البته این زمان بسته به میزان جرم و لکه‌ای که وجود دارد، می‌تواند تغییر کند.

جرم گیری با ایرفلو برای چه کسانی مناسب نیست؟


این تکنولوژی ممکن است برای برخی از افراد توصیه نشود. افراد زیر بهتر است از این روش درمانی استفاده نکنند:

  1. بیماران دارای بیماری‌های تنفسی
  2. بیماران دارای التهاب دهانی زیاد
  3. خانم‌های باردار (برای خانم‌های باردار اکیدا ممنوع است)
  4. خانم‌های شیرده
  5. افرادی که مینای خیلی نازکی دارند. (افراد مسن)
  6. افرادی که دندان‌های خیلی پوسیده دارند.
  7. کودکان زیر 10 سال

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آیا جرم گیری با ایرفلو عوارض دارد؟

 

استفاده از این تکنولوژی به دلیل نداشتن عوارض جانبی، خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. البته این روش ممکن است بریدگی‌های خیلی ریزی روی لثه ایجاد کند. اما مشکل خاصی برای فرد به وجود نمی‌آورد.

 

صفحه قبل 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد