x تبلیغات
mikimouse

درد و حساسیت بعد از کامپوزیت دندان را چگونه کاهش دهم؟

 حساسیت دندان پس از کامپوزیت، یک عارضه طبیعی است. کامپوزیت در رشت این درد و حساسیت به ویژه هنگام تنفس هوای سرد، نوشیدن نوشیدنی‌های گرم یا سرد و یا خوردن غذاهای سرد یا گرم احساس می‌شود. به طور معمول این عارضه پس از گذشت ۱ هفته بهبود پیدا کرده و از بین می‌رود.
اما چنانچه برای مدت زمان بیشتری باقی بماند، باید فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید و یا به طور حضوری مراجعه کنید. چرا که باید علت باقی ماندن آن تشخیص داده شده و درمان‌های لازم انجام شوند.
در ادامه راه‌حل‌هایی را که معمولاً دندانپزشکتان نیز پس از انجام ترمیم دندان‌هایتان برای کاهش درد و حساسیت به شما آموزش می‌دهد را بیان کرده‌ایم:

  1. استفاده از داروهای مسکن

    برای تسکین درد و کاهش حساسیت دندان‌ها و لثه‌ها، توصیه می‌شود که داروهای مسکن و ضدالتهاب مصرف کنید.
    برای این کار می‌توانید قرص‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را از داروخانه‌ها تهیه کنید. با توجه به دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی آنها و یا مطابق با دستورالعمل که دندانپزشکتان گفته است، آنها را مصرف کنید.

  2. استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت دندان

    خمیر دندان‌های ضد حساسیت دارای موادی مانند نیترات پتاسیم و فلوراید سدیم یا فلوراید استنوس هستند. این محصول در مارک‌های مختلفی از جمله سنسوداین، سیگنال، کولگیت، مریدنت، اورال بی و … تولید می‌شوند.
    برای تهیه خمیر دندان ضد حساسیت مناسب دندان‌های خود بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

  3. اجتناب از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای سرد یا داغ

    از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های بسیار سرد و یا بسیار گرم تا چند روز اول پس از کامپوزیت کردن دندان‌ها اجتناب کنید.

  4. شستشوی دهان با آب نمک

    شستشوی دهان با محلول آب نمک به کاهش التهاب و حساسیت دندان‌ها کمک می‌کند. بهتر است برای شستشوی دهان خود سعی کنید از محلول آب نمک ولرم استفاده کنید.

  5. اجتناب از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای اسیدی

    غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی مانند مرکبات و آب مرکبات به خصوص لیمو، گوجه فرنگی، نوشیدنی‌های گازدار، خوراکی‌های ترش، میوه‌های خشک، سرکه و … تا زمانی که حساسیت دندان‌ها و لثه‌هایتان از بین برود، پرهیز کنید.

از چه مسواکی بعد از کامپوزیت کردن دندانم استفاده کنم؟


مسواک زدن منظم پس از کامپوزیت کردن دندان‌ها همانند قبل ضروری است. از آنجایی که این مواد به سرعت خشک شده و در جای خود محکم می‌شوند، مسواک زدن فرد بلافاصله پس از انجام این روش ممانعتی ندارد. اما چه نوع مسواکی مناسب‌تر است؟
توصیه می‌شود که از مسواک نرم استفاده کنید تا به کامپوزیت‌های خود آسیب نرسانید.
استفاده از مسواک زبر به مرور زمان به سطح ونیرها آسیب می‌رساند و باعث خراش دادن آنها می‌شود. در نتیجه آن تغییر رنگ و زرد و لکه‌دار شدن کامپوزیت به دلیل جذب رنگ‌دانه‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌ها و همچنین تجمع ذرات مواد غذایی، باکتری‌ها و تشکیل جرم درون آنها است.
مسواک‌های مناسب کامپوزیت دندان در مارک‌های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. برای تهیه مناسب‌ترین نوع و بهترین برند، بهتر است با دندانپزشک خود در این باره مشورت کنید.

نخ دندان مناسب برای کامپوزیت


کامپوزیت‌های دندانی نیاز به مراقبت‌های متفاوت یا خاصی در منزل ندارند و مراقبت‌هایی که فرد باید انجام دهد، کاملاً مشابه با مراقبت از دندان‌های طبیعی است.
افرادی که دندان‌های خود را کامپوزیت می‌کنند، باید همانند قبل به طور روزانه نخ دندان بکشند تا از باقی نماندن ذرات مواد غذایی بین دندان‌های خود اطمینان حاصل کنند. نخ دندان در انواع مختلف و توسط برندهای مختلف تولید می‌شود.
اگر می‌خواهید مناسب‌ترین نخ دندان برای دندان‌های کامپوزیت شده خود را تهیه کنید بهتر است که با دندانپزشک خود مشورت کنید. ایشان بهترین نخ دندان را به شما معرفی می‌کند و با استفاده از آن فضای بین ونیرهای خود را تمیز کنید.

دهانشویه مناسب برای کامپوزیت دندان


از دهان‌شویه‌های حاوی الکل یا فلوراید برای شستشوی دندان‌های کامپوزیت شده خود استفاده نکنید.
الکل می‌تواند به چسب کامپوزیت آسیب برساند و باعث شل شدن یا افتادن آن از روی دندان شود. از سوی دیگر فلوراید نیز ماده فعالی است که می‌تواند به ترمیم‌های دندانی آسیب برساند و باعث تغییر رنگ آن شود؛ به همین دلیل باید در انتخاب دهانشویه خود دقت کافی را داشته باشید.
حتماً پیش از استفاده از هر نوع دهانشویه‌ای با دندانپزشک خود درباره آن مشورت کنید و از ایشان بخواهید نوع مناسب آن را به شما معرفی کند.

عوارض ناشی از عدم رعایت رژیم غذایی پس از کامپوزیت دندان

 

گرچه پس از کامپوزیت کردن دندان‌ها محدودیت‌های غذایی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر آن، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های الکلی، اسیدی، رنگی و شیرین اجتناب کنید و یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.
توجه نکردن به رژیم غذایی پس از این روش می‌تواند عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. تغییر رنگ کامپوزیت، زرد و یا لکه‌دار شدن آن
  2. شل شدن کامپوزیت و یا افتادن آن از روی دندان
  3. پوسیده شدن دندان و در نتیجه نیاز به برداشتن ونیر و صرف هزینه‌های اضافی برای ترمیم دندان و جایگزین کردن کامپوزیت قبلی
  4. عفونت لثه در نتیجه پیشرفت پوسیدگی دندان
  5. بوی بد دهان بر اثر پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت
  6. شکستن یا لب پر شدن ونیر بر اثر گاز زدن خوراکی‌ها و مواد غذایی سفت

نکات مهم راجع به هیات نظار در شرکت بامسئولیت محدود

 شرکت بامسئولیت محدود بین دو یا چند نفر ( حداقل دو نفر ) تشکیل می شود و شرکا می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. هم چنین شخص محجور توسط ولی یا قیم می تواند شریک شرکت بامسئولیت محدود شود.

شرکت مزبور را به این جهت بامسئولیت محدود می گویند که مسئولیت هر یک از شرکاء محدود به همان مقدار سرمایه ای است که در شرکت سهیم می باشد و بیشتر از سرمایه خود مسئولیتی نداشته و متعهد به پرداخت دیون و قروض شرکت نخواهد بود.
مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های بامسئولیت محدود وجود داشته ولی انتخاب بازرس پیش بینی نشده است ، بلکه چنانچه تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند، هیئتی مرکب از 3 نفر یا بیشتر تحت عنوان هیئت نظارت یا هیئت نظار، از طرف مجمع عمومی عادی انتخاب شده که اولین وظیفه آن، بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات مربوط به تادیه سرمایه و ارزیابی سهم الشرکه های غیرنقدی می باشد. این هیئت می بایست دفاتر، صندوق و کلیه اسناد شرکت را زیر نظارت خود داشته و همه ساله گزارشی در این خصوص به مجمع عمومی عادی تسلیم نماید.
با توجه به آنچه آمد، در ادامه به بررسی مهم ترین نکات راجع به هیات نظار ثبت شرکت مسئولیت محدود می پردازیم.

  • نکات مهم راجع به هیات نظار در شرکت بامسئولیت محدود

- نکته اول : هر شرکت بامسئولیت محدود که عده ی شرکای آن بیش از دوازده نفر باشد باید دارای هیئت نظار باشد.
- چنانچه عده شرکای شرکت بامسئولیت محدود کمتر از دوازده نفر باشد موضوع تشکیل هیات نظار منتفی می باشد پس شرط اساسی برای ایجاد هیات نظار این است که حداقل تعداد شرکاء دوازده نفر باشد.
- اگر تعداد شرکاء دوازده نفر یا بیشتر باشد تشکیل هیات نظار الزامی است و مدیران شرکت نمی توانند به بهانه عدم نیاز به نظارت و یا عدم انجام معاملات تجاری این الزام قانونی را نادیده بگیرند.
- هیات نظار لااقل مرکب از سه نفر از شرکاء شرکت است و این هیئت را مجمع عمومی شرکاء بلافاصله بعد از تشکیل قطعی شرکت و قبل از هر اقدامی در امور شرکت معین می کند .
- انتخاب هیئت بر حسب شرایط مقرر در اساسنامه شرکت تجدید می شود.
- اولین هیئت نظار برای یک سال انتخاب خواهد شد.
- پس از تشکیل هیات نظار این هیات اختیار دارد که به صورت سالیانه مجمع عمومی عادی را برای بررسی ترازنامه و گزارش مدیران شرکت تشکیل دهد.
- هیات نظار به محض تشکیل وظیفه دارد بررسی کند در تشکیل شرکت آیا تمام سرمایه نقدی تادیه و سرمایه غیرنقدی تسلیم و تقویم گردیده است یا خیر ؟ و دیگر این که آیا میزان تقویم آورده غیرنقدی در شرکت نامه صراحتاَ قید گردیده است یا خیر ؟
- پس از این که هیات نظار تحقیق نمود و مطمئن گردید که کلیه آورده نقدی تادیه و آورده غیرنقدی تسلیم و تقویم و در شرکت نامه میزان آورده غیرنقدی تقویم شده و صراحتاَ قید گردیده است به پشتوانه حقوقی که به او اعطا شده، به وظایف خود عمل می کند والا باید به علت عدم رعایت تشریفات قانونی در تادیه آورده نقدی و یا عدم تسلیم یا عدم تقویم آورده غیرنقدی به طور صحیح نسبت به تقاضای انحلال یا سایر اقدامات لازم را انجام دهد.
- نکته دیگر این که هیات نظار دارای حق تشکیل مجمع عمومی فوق العاده می باشد .

https://danasabt.ir/

- هیئت نظار پس از انتخاب توسط اولین مجمع عمومی دارای حقوق و تکالیفی می گردد که این حقوق و تکالیف دارای اولویت بندی می باشد که به این منظور که اول به تحقیق درباره تشریفات الزامی در تشکیل شرکت می پردازند بعد مسئولیت های جاری را به انجام می رسانند اما چنانچه در انجام ماموریت هایی که در راستای مسئولیت های هیئت است تقصیراتی باشد یا به عبارتی چنانچه هیئت نظار تعدی ( زیاده روی ) تفریط ( قصور و کوتاهی ) نماید دارای مسئولیت ناشی از تقصیرات خود می باشد.
- اگرچه هیئت نظار مسئول اعمال و تقصیرات در قوانین معموله مملکتی هستند اما از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارند.

 

خاستگاه و منابع سنگ جواهر اسکاپولیت چشم گربه ای

 اسکاپولیت نخستین بار در سال 1913 در مجسمه سنگی Mogok در برمه پیدا شد. خواص سنگ لاجورد اسکاپولیت چشم گربه ای کمیاب است ولی در بسیاری از نقاط مختلف دنیا یافت می شود.
آمارها نشان می دهند که تانزانیا با کیفیت ترین اسکاپولیت را تولید می کند.
از برخی منابع قابل توجه دیگر می توان به کانادا، نروژ، ایتالیا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا اشاره نمود.
مواد با کیفیت سنگ جواهر شفاف همچنین در برزیل، ماداگاسکار، نامیبیا، کنیا، کانادا و برمه یافت شده اند.
کانادا نیز گونه ای از اسکاپولیت را تولید می کند که بسیار به دیوپسید مرتبط است.
گرچه این سنگ کدر است، الگوی لکه دار پس از برش کوژ و جلاکاری به شکل سنگ هایی با کیفیت سنگ جواهر تولید می کند.

رنگ اسکاپولیت چشم گربه ای

اسکاپولیت چشم گربه ای معمولا به رنگ سبز، خاکستری یا قهوه ای بوده اما به صورت طبیعی به رنگ های روشن تری همچون صورتی روشن و یاسی وجود دارد.
رنگ عسلی-زرد از رایج ترین اسکاپولیت های شفاف هستند اما همچنین به صورت بی رنگ، سفید، صورتی، قرمز، زرد، نارنجی و مایل به سبز، خاکستری و قهوه ای(همانند اسکاپولیت چشم گربه ای) مشاهده می شوند.
هر چه درجه ی رنگی تیره تر باشد، ارزش سنگ بیشتر خواهد شد.

درخشندگی و وضوح اسکاپولیت چشم گربه ای

اسکاپولیت چشم گربه ای در زیر تابش نور وضوح تراشفاف از خود بروز می دهد.
علیرغم نبود شفافیت کافی، هنوز مورد توجه و بسیار کمیاب هستند.
اسکاپولیت چشم گربه ای در مقایسه با سایر سنگ های چشم گربه ای اغلب تیزتر، واضح تر و با چشم های مشخص هستند.
انعکاس چشم گربه ای در نتیجه ی ناسرگی های سوزنی شکل موازی پدید می آیند.
ناسرگی ها حتی در گونه های شفاف اسکاپولیت بسیار رایج هستند.
همه ی سنگ های اسکاپولیت پس از برش و جلاکاری درخشندگی شیشه ای خواهند داشت.
«اسکاپولیت رنگین کمانی» نام تجاری اسکاپولیت هایی است که ناسرگی های طیفی رنگین کمانی دارند.
ممکن است اسکاپولیت رنگین کمانی بی رنگ، با رنگ بدنه ی شفاف و یا تیره تر با رنگ بدنه ی تراشفاف مایل به خاکستری باشد.
جلوه ی رنگین کمانی همانند اسکاپولیت چشم گربه ای در زیر نور متمرکز بهترین حالت خود را خواهد داشت.
اسکاپولیت رنگین کمانی در موارد نادر به هر دو شکل رنگین کمانی و چشم گربه ای وجود خواهد داشت.

برش و شکل اسکاپولیت چشم گربه ای

همه ی سنگ های اسکاپولیت چشم گربه ای به صورت کوژتراش هستند تا به این ترتیب جلوه های چشم گربه ای را به حداکثر سطح مطلوب خود برسانند.

در برش سنگ های چشم گربه ای جهت برش از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر جواهرات چشم گربه ای به شکل بیضی برش می خورند، اما اشکال گرد نیز نایاب نیستند.

اندازه های درجه بندی شده به دلیل کمیابی اسکاپولیت طرفداران بسیاری دارند.

با وجود اینکه اسکاپولیت با کیفیت سنگ جواهر بسیار کمیاب است، اما در اندازه های بسیار بزرگ قابل مشاهده هستند.

در حقیقت بیشتر سنگ های جواهر اسکاپولیت وزن میانگین بیش از ۶ قیراط دارند.

پردازش اسکاپولیت چشم گربه ای

اسکاپولیت چشم گربه ای معمولا به هیچ روشی پردازش و یا بهبودسازی نمی شوند، اما برخی از سنگ های اسکاپولیت صورتی تا بنفش کمرنگ از طریق گرمادهی بهبودسازی رنگی می شوند.
این پردازش ها پایدار نخواهند بود.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C
رنگ آن با قرار گرفتن در معرض گرما و نور از بین رفته که این موضوع به خصوص در سنگ های بنفش درخشان رخ می دهد.
اسکاپولیت هایی که رنگ بنفش تا یاسی طبیعی دارند رنگ خود را از دست نخواهند داد.

مراقبتهای قبل و بعد از جراحی فک

 

آشنایی با جراحی فک

جراحی فک یا جراحی ارتوگناتیک، برای اصلاح وضعیت دندان‌ها و تناسب آنها با فک انجام می‌شود.کامپوزیت در رشت  این نوع جراحی، تغییرات مهمی را در صورت به وجود می‌آورد. در مواقعی که ارتودنسی به تنهایی ناهنجاری مورد نظر را درمان نکند، متخصص دندانپزشکی، درمان بیمار به کمک ارتودنسی و جراحی فک را باهم پیشنهاد می‌دهد.

منظور از دوره نقاهت جراحی فک چیست؟

بعد از انجام هر عمل جراحی، با توجه به نوع عمل و شرایط آن، بیمار باید زمانی را برای استراحت سپری کند که به اصطلاح به آن دوره نقاهت می‌گویند. بنابراین دوره نقاهت با توجه به نوع عمل برای هر بیمار، متفاوت خواهد بود. این نکته حائز اهمیت است که مدت زمان بهبودی برای هر بیمار با توجه به شرایط روحی و فیزیکی متغیر است. جراح دستورالعمل‌ها و نکات مربوط به هر بیمار را در نظر می‌گیرد.

مراقبت‌های قبل از جراحی فک

اگر قصد انجام جراحی فک را دارید، باید قبل از عمل، نکات و مراقبت‌هایی را رعایت نمایید:

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده درست از مسواک و نخ دندان و همچنین دهانشویه
  2. پرهیز از مصرف دخانیات
  3. اجتناب از مصرف برخی از دارو ها مانند آسپرین، بروفن و بعضی از داروهای گیاهی که در روند انعقاد خون اختلال ایجاد می‌کنند.
  4. پرهیز از مصرف الکل چند روز قبل از عمل، زیرا مصرف الکل اختلالاتی را در حین عمل ایجاد می‌کند.
  5. انتخاب متخصص ارتودنسی و جراح با مهارت و در جریان قرار دادن آنها از تمامی انتظارات خود
  6. در صورت نیاز به جراحی، قبل از مشاوره با جراح، با یک متخصص ارتودنسی با تجربه مشورت کنید.
  7. در صورت نیاز به جرم گیری دندان، قبل از جراحی توسط دندانپزشک انجام شود.

اقدامات حین انجام جراحی فک

یکی از اصلی‌ترین مراحل جراحی فک که به وسیله جراح انجام می‌شود، اقدامات حین انجام جراحی است که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. بعد از قرار گرفتن دندان‌ها در موقعیت صحیح خود به کمک ارتودنسی، متخصص جراح فک، عمل را شروع خواهد کرد.
  2. در زمان جراحی فک وجود براکت‌ها بر روی دندان‌ها سبب می‌شود تا دندان‌ها در موقعیت صحیح و جدید خود ثبات داشته باشند. برای حفظ این ثبات در حین و بعد از عمل، جراح از ابزارهایی مانند الاستیک‌ها استفاده می‌کند.
  3. در حین جراحی برای جابه‌جایی صحیح موقعیت فک، جراح از ابزار هایی مانند سیو و کش کمک می‌گیرد.
  4. گاهی اوقات احتمال دارد، علاوه بر برش‌های داخل دهان، برش‌هایی روی صورت و خارج از دهان انجام گیرد. در این صورت پزشک تمام سعی خود را خواهد کرد تا اثر بخیه و اسکار جراحی روی صورت بیمار باقی نماند.

اقدامات بعد از جراحی فک

مرحله بعد از عمل یکی از حساس‌ترین مراحل جراحی است؛ زیرا برای جلوگیری از تمایل فک برای بازگشت به موقعیت قبلی، باید اقدامات مهمی صورت گیرد. در این مرحله بیمار تحت نظارت کامل جراح و متخصص ارتودنسی، مرحله دوم درمان ارتودنسی خود را شروع خواهد کرد. البته این مرحله بلافاصله بعد از عمل جراحی نبوده و حدود چند ماه بعد از آن انجام می‌شود.
این مرحله برای ثابت ماندن موقعیت فک اهمیت بسیاری دارد و حدود ۶ تا ۹ ماه زمان می‌برد. پس از اتمام این دوره و خارج کردن دستگاه ارتودنسی از دهان بیمار، تا مدتی هم نیاز به استفاده از ریتینر و پلاک‌های متحرک ارتودنسی است.

مراقبت‌های بعد از جراحی فک

مراقبت‌های لازم پس از جراحی فک که باید توسط بیمار رعایت شوند، عبارت‌اند از:

  1. برای کاهش کبودی و تورم از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  2. تا دو روز بعد از جراحی، از شستن دهان و دندان خود اجتناب کنید.
  3. توجه داشته باشید که در هنگام استراحت وضعیت سر باید بالاتر از بدن قرار گیرد.
  4. برای جلوگیری از عفونت، به طور منظم داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را مصرف کنید.
  5. از انجام فعالیت‌های سنگین دوری کنید.
  6. برای بررسی روند بهبودی، مراجعات منظمی به مطب دندانپزشکی داشته باشید.
  7. حدود سه هفته بعد از عمل از مصرف الکل و دخانیات دوری کنید.
  8. دهانشویه را با مشورت دندانپزشک خود استفاده کنید.
  9. داروهایی مانند آسپرین و وارفارین را مصرف نکنید.
  10. مراقب تغذیه پس از جراحی خود باشید.
  11. آبمیوه طبیعی می‌تواند برای تسریع در بهبود زخم‌ها، بسیار کمک دهنده باشد.
  12. در دوره نقاهت میزان کافی پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید.
  13. از آناناس و کرفس برای کاهش ورم استفاده کنید.

نقش تغذیه بعد از جراحی فک

‌بعد از انجام هر درمان کوچک و به خصوص جراحی، برای بازگشت نیروی از دست رفته نیاز به یک رژیم غذایی مناسب است. البته تفاوتی بین درمان‌های دیگر با جراحی فک و دندان وجود دارد، زیرا بعد از انجام این جراحی‌ها، عمل جویدن دچار مشکل می‌شود. بنابراین فرد باید با داشتن یک برنامه مناسب، مواد غذایی لازم را به بدن خود برساند تا دوره نقاهت را به خوبی سپری کند.
تمام افرادی که درمان ارتودنسی و جراحی فک را انجام داده‌اند، باید به نکات تغذیه‌ای توجه داشته و از آنها پیروی کنند تا نتیجه مورد نظر خود را به دست آورند.
رعایت مراقبت‌های تغذیه‌ای بعد از جراحی فک علاوه بر اینکه درد و کبودی را کاهش می‌دهد، به بیمار برای راحت‌تر و سریع‌تر سپری شدن دوره نقاهت کمک می‌کند.

مراقبت‌های تغذیه ای بعد از جراحی فک

در این قسمت نکات تغذیه‌ای بعد از جراحی فک را برای شما بیان می‌کنیم.

مراقبت‌های تغذیه‌ای در هفته اول بعد از جراحی فک

 

این را در نظر بگیرید که بعد از عمل باید تا حدود ۲.۵ لیتر آب مصرف کنید. در هفته اول بعد از جراحی فک، باید مایعاتی مانند انواع آبمیوه‌های طبیعی، آب مرغ، آب گوشت و آب کله پاچه مصرف کنید.
توجه داشته باشید که پس از جراحی فک به هیچ عنوان نباید برای خوردن این نوشیدنی‌ها از نی استفاده کنید؛ زیرا زیرا مکش هوا به از بین رفتن لخته منجر می‌شود. می‌توانید از قاشق و یا سرنگ برای این کار استفاده کنید.

مراقبت‌های تغذیه‌ای از هفته دوم تا هفته چهارم بعد از جراحی فک

 

در این دوره نباید با خوردن غذاهای سفت به فک خود فشار وارد کنید؛ زیرا دوره نقاهت را افزایش خواهد داد. سعی کنید غذاهای نرم مانند تخم مرغ آب پز، سیب زمینی پخته و کارامل مصرف کنید. برای بازگشت نیروی از دست رفته می‌توانید از نوشیدنی‌های مکمل نیز استفاده کنید. آناناس و کرفس نیز برای کاهش ورم به شما کمک می‌کند.

تغذیه بعد از ۴ ماه

 

معمولا بعد از گذشت ۴ ماه، استخوان‌های فک به درستی در جایگاه خود جوش خورده‌اند و می‌توانید به رژیم نرمال خود بازگردید. البته بعد از ۴ ماه بهتر است تا با دندانپزشک خود مشورت کنید.

بعد از جراحی فک از مصرف چه غذاها و نوشیدنی‌هایی باید پرهیز کرد؟

  1. حدود سه هفته قبل از جراحی باید از مصرف آسپرین، وارفامین و برخی دیگر از داروهای گیاهی کاملا دوری کنید.
  2. لبنیات، کافئین، الکل و شیرینی را از سه هفته قبل از عمل تا حدود یک ماه بعد از جراحی مصرف نکنید؛ زیرا لبینات مخاط را افزایش داده و کافئین، شیرینی و الکل می‌توانند سبب استرس و گرفتگی عضلات شوند.
  3. از خوردن غذاهای سفت مانند سیب، ذرت و ته دیگ کاملا پرهیز کنید؛ زیرا این مواد با ایجاد فشار به فک و دندان‌ها روند بهبودی را کند می‌کنند.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  1. نمک مصرف نکنید، زیرا باعث تورم و کبودی می‌شود. اما استفاده از آب نمک می‌تواند به کاهش بار عفونی محل زخم کمک کند.

آموزش نقره سازی

 

۵ قدم در نقره کاری

در واقع تنها ۵ قدم از طراحی آنچه در ذهن دارید تا حلقه ی روی دست یا هر قطعه جواهر موردنظر فاصله دارید. خواص سنگ آکوامارین بسیاری از پروژه های نقره کاری مستلزم همه ی این پنج مرحله نیستند.
با خلاصه کردن نقره کاری به مراحل قابل مدیریت و فرا گرفتن نوبت به نوبت آنها، درمی یابیم که نقره کاری روند قابل دستیابی( و بسیار هیجان انگیز) است.

۱. اره کشی

متخصصین ماهر نقره کاری به شما خواهند گفت که کلید موفقیت در اره کشی فلزات داشتن اره ی مناسب با بهترین تیغه های در دسترس و فراگیری مهارت های اره کشی می باشد.

ابتدا با تیغه ی اره ی ۲.۰ آغاز کنید، و سپس کار را با تیغه ی ۴.۰ ادامه داده و مهارت های خود را گسترده تر سازید.

پس از آن برای انجام کارهای ظریف نقره کاری از تیغه ی ۶.۰ اره استفاده کنید.

تیغه ی اره را با استفاده از Burlife، beeswax یا Gemlube روغن کاری نموده و حرکات اره کشی خود را آرام و متعادل سازید.

۲. سوهان کشی

هرچه کار اره کشی تمیز تر انجام شود، نیاز شما به سوهان کشی کمتر خواهد شد.
سخت ترین قسمت سوهان کشی شاید این باشد که جهت حرکت سوهان را به خاطر بیاورید.
نکته: این کار مانند سوهان کشی ناخن نیست.
سوهان را به عقب و جلو حرکت ندهید و تنها در یک جهت و به سمت مخالف بدن سوهان بکشید.
سوهان ها معمولا مسطح یا نیم دایره هستند و با شماره اندازه گیری می شوند، هرچه این عدد بالاتر باشد برش تمیزتر خواهد بود.
به این ترتیب سوهان های ۰ و ۱ دندانه بزرگ هستند و به راحتی در کوتاه ترین زمان مقدار زیادی از فلز را از بین خواهند برد.

۳. فلزکاری ( آهنگری، چکش کاری، بافت سازی، ریخته گری و مخراج کاری و غیره)

یک چکش پوستی یا پلاستیکی می تواند در اطراف حلقه، دستبند یا میله ی گردن یا سطوح منحنی فلز را خم کرده و به اشکال دلخواه شما درآورد.
چکش های نقره کاری در هر بافت قابل تصور در دسترس هستند و هر آنچه را که لازم داشته باشید برای شما به وجود خواهند آورد.
چکش کاری و بافت سازی و دیگر بخش ها شکل دادن به فلز در نقره کاری نیازمند تمرین بر روی فلزات ارزان تری همچون مس هستند و
پس از آنکه با تمام جوانب چکش های مختلف آشنا شدیم، کار بر روی نقره آغاز می شود.
قالب های ریخته گری به شما کمک می کنند تا قطعات مسطح را به شکل فلزات گنبدی شکل در آورید.

۴. لحیم کاری

هر چه بیشتر با مشعل جوشکاری کار کنید، انجام آن برای شما آسانتر خواهد شد.پس از آن تفاوت میان شعله های اکسایشی(بخار کننده) و فرسایشی(زرد رنگ) و طبیعی( نوک زرد رنگ) را خواهید دانست،
و اینکه چگونه شعله را در هنگام حرارت دادن جواهر نقره با سرعت مناسب و ارتفاع درست حرکت دهید،
از چه مقدار گدازه استفاده کنید تا علاوه بر محافظت از جواهر آن را دگرگون نکنید، نقاط دقیق لحیم کاری و
اینکه پس از ذوب شدن و جاری شدن به چه حالتی در خواهد آمد، و اینکه چگونه با استفاده از ظاهر گدازه دمای لازم برای فلز را تشخیص دهید.
نکته: دستگاه ترشی ساز را در هنگام شروع پروژه ی نقره کاری روشن کنید و پس از آن ترشی داغ آماده است تا جواهرات نقره ی شما را تمیز کند.

۵. پایان کار( بافت سازی، صیقل دادن، براق کردن، جلا دادن، رنگ آمیزی)

پس از لحیم کاری، شاید نیاز باشد تا مقداری سوهان بکشید و یا آثار باقی مانده از ترشی را پاک کنید.
با توجه به نوع جواهر مورد نظر شاید لازم باشدتا بافت بیشتری به طراحی جواهر نقره ی خود بیافزایید.
گام بعدی استفاده از چرخ صیقل برای صیقل کاری نقره و دستیابی به درخشش عالی و صیقلی است.
همچنین می توانید نواقص کوچک را نیز با سوهان برطرف سازید.

می توانید با استفاده از سولفور یا روش های دیگر به طراحی جواهر نقره ی خود پتینه اضافه کنید و به آن جلوه ای آنتیک ببخشید و
همچنین بافت آن را بهبود داده و جزییات بیشتری به کار اضافه کنید تا به این ترتیب ظاهر براق نقره را تیره کرده و ظاهر آن را کاملا تغییر دهید.

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

این مورد سبب برجسته تر شدن نواقص کار می شود و به همین خاطر لازم است تا همه ی مراحل قبل را پیش از افزودن پتینه انجام داده باشید.
طبیعتا، این تنها بخشی خلاصه شده از مراحل نقره کاری است و حال دریافتیم که نقره کاری چندان هم وحشت آور و غیرممکن نیست و به راحتی می توانید جواهرات نقره ی خود را بسازید.

غذا خوردن بعد از ایمپلنت چگونه است؟

 

چرا بعد از کاشت ایمپلنت باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرد؟


مراجعه به کلینیک دندانپزشکی برای انجام چکاپ‌های لازم بعد از ایمپلنت دندان، یکی از کارهای مهمی است که فرد باید آن را انجام دهد. کامپوزیت در رشت معمولا بعد از کاشت ایمپلنت دندان متخصص ایمپلنت یک عکس اشعه ایکس تهیه کرده تا بتواند موارد زیر را بررسی نماید:

  1. ارزیابی مقاومت ایمپلنت دندان
  2. نحوه قرار گرفتن ایمپلنت درون لثه
  3. اندازه گیری لثه اطراف ایمپلنت دندان
  4. نحوه عملکرد دندان‌های کاشته شده
  5. بررسی قطعات متصل به ایمپلنت دندان

در این جلسات دندانپزشک تمام توصیه‌های لازم را برای شما شرح خواهد داد. نکته بسیار مهمی که در این ویزیت‌ها وجود دارد، بررسی مشکلات و بیماری‌های دهان و دندان است. اگر دندانپزشک از وجود آنها با خبر شود، این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به درمان آنها بپردازید. در این صورت از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری خواهد شد.

مراقبت‌های قبل از انجام ایمپلنت دندان

 

قبل از کاشت ایمپلنت دندان، دندانپزشک باید برخی موارد را در بیمار بررسی کند. مراقبت‌های قبل از انجام این درمان شامل موارد زیر است:

  1. قبل از انجام ایمپلنت دندان، بیمار پرسش نامه خاصی را در زمینه پرونده پزشکی خود تکمیل می کند.
  2. دندانپزشک با معاینه کامل لثه، از سلامت دهان و دندان فرد اطمینان پیدا می‌کند. اگر فردی دارای پوسیدگی دندان و یا عفونت‌های دهانی دیگر باشد، قبل از انجام ایمپلنت باید به درمان آنها پرداخته شود.
  3. بعد از اینکه دندانپزشک با کمک معاینه، از سلامت دهان و دندان بیمار مطمئن شد، بیمار باید یک اسکن رادیوگرافی انجام دهد.
  4. اگر بیمار داروهای خاصی مانند داروهای رقیق کننده خون استفاده می ‌کند، باید این موضوع را به دندانپزشک خود اطلاع دهد تا دندانپزشک دوز دارو را تغییر دهد. زیرا این داروها با رقیق کردن خون باعث خونریزی بیش از اندازه لثه در هنگام کاشت دندان می‌شوند.
  5. برخی از افراد بهتر است قبل از جراحی به منظور کاهش ریسک عفونت و درد با مشورت دندانپزشک خود، آنتی بیوتیک مصرف نمایند.
  6. بعضی از افراد نسبت به این جراحی ترس بیش از اندازه و استرس زیادی دارند. برای کاهش این استرس و ترس، بهتر است چند جلسه برای مشاوره با دندانپزشک خود داشته باشند و در صورت لزوم از آرامبخش استفاده نمایند.

مراقبت‌های دوران ریکاوری کاشت ایمپلنت دندان


برای ریکاوری لثه‌ها و استخوان فک حدود ۱ الی ۹ ماه زمان مورد نیاز است. در این مدت زمان، استخوان فک با ایمپلنت جوش می‌خورد. احتمال درد و تورم در چند هفته اول وجود داشته که با رعایت دستورالعمل‌های دندانپزشک بهبود پیدا می‌کند. البته برخی از افراد  به دلیل داشتن شرایط خاص، باید در دوران ریکاوری تحت نظر دندانپزشک خود قرار داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت دندان


دانستن و رعایت نکات مربوط به مراقبت‌های پس از کاشت ایمپلنت از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا با عدم رعایت این نکات و مراقبت‌ها، درمان شما شکست می‌خورد و ممکن است دچار عوارض خطرناکی شوید.
دندانپزشک پس از کاشت ایمپلنت، نکات لازم را به بیمار آموزش می‌دهد. در ادامه مراقبت‌های لازم در طول دوره‌های زمانی مختلف را بیان کرده‌ایم:

نکات و مراقبت‌های مربوط به ۴۸ ساعت اول

 

بیمار در ۴۸ ساعت اول ممکن است درد و حساسیت‌هایی را تجربه کند که طبیعی بوده و بخشی از روند بهبودی است.
در طول این مدت زمان بیمار باید نکاتی را رعایت کند تا از بروز عوارضی مانند عفونت که می‌توانند باعث شکست درمان شوند، جلوگیری کرده و سریع‌تر بهبود یابد. در ادامه این نکات را بیان کرده‌ایم:

  1. دندانپزشک پس از پایان جراحی پانسمانی را در دهان و بر روی زخم قرار می‌دهد که بیمار تا ۱ساعت پس از جراحی نباید آن را جابجا کند. تنها لازم است آن را به آرامی بر روی بافت لثه خود فشار دهد. در غیر این صورت احتمال خونریزی وجود خواهد داشت.
  2. پس از گذشت ۱ ساعت بیمار اجازه دارد گاز استریل را از دهان خود خارج کند. اما چنانچه خونریزی آن کاهش پیدا نکند باید آن را مجدداً به مدت زمان ۳۰ دقیقه بر روی دندان خود قرار دهد. تعویض پانسمان هر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، یک بار توصیه می‌شود.
  3. سعی نکنید ناحیه جراحی شده را با دست یا زبان لمس کنید.
  4. بروز علائمی مانند خونریزی‌های کوچک لثه، تورم آن و یا خارج شدن مایع از لثه در روزهای ابتدایی پس از جراحی طبیعی است. این علائم نشان دهنده بهبودی محل جراحی و جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک هستند. این علائم به طور معمول پس از گذشت ۳ تا ۴ روز از بین می‌روند.
  5. توصیه می‌شود تا ۸ ساعت اول پس از جراحی، دهان خود را شستشو ندهید.
  6. استراحت کامل داشته باشید، دراز بکشید و با قرار دادن بالشت زیر سرتان، آن را بالاتر از سطح قلب نگه دارید.
  7. سعی کنید کمتر صحبت کنید.
  8. از انجام فعالیت‌های ورزشی و سنگین تا زمانی که دندانپزشک اجازه انجام آن را ندهد، خودداری کنید.
  9. زمانی که می‌خواهید تغییر وضعیت دهید، به عنوان مثال وقتی می‌خواهید از حالت خوابیده بلند شوید، باید ابتدا به آرامی بنشینید و سپس از جایتان بلند شوید تا دچار سرگیجه نشوید.
  10. توصیه می‌شود برای کاهش درد و تورم تا ۲۴ ساعت اول پس از جراحی کمپرس یخ را به مدت ۱۰ دقیقه در بازه‌های زمانی ۱ تا ۲ ساعته، روی صورت خود و بالای قسمتی که جراحی شده است، قرار دهید. پس از ۷۲ ساعت بهتر است از کمپرس گرم برای انجام این کار استفاده کنید.
  11. بیمار به ویژه در ساعات اولیه پس از جراحی، درد و ناراحتی را تجربه خواهد کرد که طبیعی است. بیمار باید داروهای مسکن و آنتی بیوتیک را که دندانپزشک تجویز کرده است، به موقع مصرف کند تا درد و التهاب ناشی از جراحی تسکین پیدا کند. در صورت عدم کاهش درد و حساسیت ایجاد شده با وجود مصرف داروهای تجویزی، باید در این باره با دندانپزشک خود صحبت کنید.
  12. پس از جراحی باید از مسواک نرم برای مسواک زدن دندان‌های خود استفاده کنید و دقت کنید که آن را بر روی ناحیه جراحی شده نکشید؛ زیرا در این صورت احتمال خونریزی وجود خواهد داشت.
  13. پس از ۲۴ ساعت می‌توانید از محلول آب نمک برای شستشوی دهان خود استفاده کنید. این کار را روزی ۳ تا ۴ بار انجام دهید تا از بروز عفونت جلوگیری کرده و همچنین درد و االتهاب کاهش یابد.
  14. توجه داشته باشید که تا ۲۴ ساعت نباید مایعات داغ مصرف کنید.
  15. از مصرف نوشیدنی‌های گازدار، الکلی و همچنین نوشابه پرهیز کنید.
  16. پس از هر بار مصرف مواد غذایی حتماً دهان خود را شستشو دهید.
  17. استعمال سیگار و مصرف الکل باعث ایجاد اختلال در گردش خون شده و همچنین احتمال ایجاد عفونت و خونریزی را به همراه خواهند داشت.
  18.  به هیچ عنوان از دهانشویه بدون مشورت با دندانپزشک استفاده نکنید. دهانشویه‌ها معمولا حاوی الکل بوده و می‌توانند سبب تحریک بافت لثه شوند.

نکات و مراقبت‌های مربوط به ۳ تا ۴ روز پس از کاشت ایمپلنت

 

نکاتی که بیمار پس از کاشت ایمپلنت در طول این مدت زمان باید رعایت کند، شامل موارد زیر هستند:

  1. در طول این چند روز از مصرف نوشیدنی‌های گازدار، الکلی و همچنین سیگار پرهیز کنید.
  2. بیمار باید به بروز علائمی از جمله تب، درد و تورم توجه کند. چنانچه این علائم پس از گذشت ۲ روز کاهش پیدا نکنند باید فوراً موضوع را به دندانپزشک خود اطلاع دهد.
  3. در صورتی که بدن بیمار نسبت به داروهای تجویزی واکنش نشان دهد، باید موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارد.
  4. استفاده از کمپرس گرم برای کاهش درد، تورم و التهاب توصیه می‌شود.
  5. بهداشت دهان و دندان باید با دقت رعایت شود.

مراقبت‌های بلند مدت بعد از کاشت ایمپلنت دندان


باید توجه داشته باشید که مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان تنها محدود به چند روز ابتدایی بعد از جراحی نیست. برای افزایش ماندگاری و حفظ سلامت ایمپلنت دندان و همچنین پیشگیری از به خطر افتادن سلامت دهان و دندان، لازم است در طولانی مدت مراقبت‌هایی رعایت شوند. در ادامه این مراقبت‌ها را بیان کرده‌ایم:

  1. یکی از مهمترین مسائلی که در این باره وجود دارد، رعایت بهداشت دهان و دندان است. فرد باید حتماً روزی ۲ بار با استفاده از مسواک و خمیر دندان این کار را انجام دهد. همچنین بیمار باید روزی ۱ بار نخ دندان بکشد و از دهانشویه‌ای که دندانپزشک پیشنهاد داده است برای شستشوی دهان و حفظ بیشتر سلامت دندان‌ها و لثه‌های خود استفاده کند.
  2. هر ۶ ماه یک بار برای کنترل وضعیت ایمپلنت دندان به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. درست است که ایمپلنت دندان بسیار با دوام بوده و همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند، اما به هر حال یک جسم خارجی بوده که در دهان شما قرار گرفته است. به همین دلیل اگر به نکات گفته شده توجه نداشته باشید، عفونت و انواع بیماری‌های دهان و دندان برایتان مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

رژیم غذایی بعد از کاشت ایمپلنت دندان


در حین درمان، دندانپرشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند که اثر آن تا چند ساعت باقی می‌ماند. توصیه می‌شود تا از بین رفتن اثر آن، غذا نخورید. پس از آن رژیم غذایی که شرایط زیر را داشته ابشد، توصیه می‌شود:

  1. معمولا دندانپزشک توصیه می‌کند که بعد از کاشت دندان از نوشیدنی‌های سرد استفاده کنید و زیاد مایعات بنوشید.
  2. همچنین از مصرف غذاهای داغ و تند دوری کنید. با اینکه در روزهای ابتدایی غذا خورد سخت است، اما نباید مصرف غذاهای مغذی را فراموش کنید. زیرا این غذاها با ایجاد انرژی بیشتر، سرعت بهبود را افزایش می‌دهند. البته توصیه شده است از غذاهای نرم استفاده کنید تا دچار درد و تورم نشوید.
  3. به طور معمول حدود ۷ الی ۱۰ روز بعد از کاشت دندان، می‌توانید رژیم غذایی نرمال خود را دنبال کنید.

عوارض عدم انجام مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان

 

باید این را در نظر داشته باشید که برای کاشت ایمپلنت دندان، جراحی انجام می شود. اگر مراقبت‌های لازم را انجام ندهید، قطعا مشکلات متعددی برایتان ایجاد خواهد شد. در ادامه به برخی از این عوارض اشاره شده است:

  1. عفونت یکی از شایع‌ترین این مشکلات، عفونت است. عفونت می‌تواند برای پایه ایمپلنت مشکلاتی را ایجاد نماید. به همین دلیل در بیشتر مواردی که عفونت ایجاد می‌شود، کاشت ایمپلنت دندان با شکست رو‌به‌رو می‌گردد.
  2. لق شدن پایه ایمپلنت توجه نکردن به رژیم غذایی مناسب، می‌تواند لق شدن پایه ایمپلنت را در پی داشته باشد. لق شدن آن، به دنبال خود مشکلات دیگری خواهد داشت.
  3. خونریزی

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 به عنوان مثال اگر بعد از جراحی گاز را زودتر از موعد مشخص بردارید، احتمال تشکیل لخته کمتر خواهد بود. به همین دلیل هم ممکن است خونریزی تا مدت زیادی ادامه داشته باشد.

شرکت تضامنی و نسبی و نکات مهم آن

 شرکت های تضامنی و نسبی، در زمره شرکت های شخصی می باشند.مراحل تغییرآدرس شرکت در این نوع شرکت ها مسئولیت شرکاء نامحدود است و تعهد شرکاء به تمامی اموال و دارایی آن ها تسری دارد.

شرکت تضامنی در ماده 116 قانون تجارت اینگونه تعریف شده است : " شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود ".
با توجه به این ماده و مواد بعدی این قانون می توان مهم ترین اصول شرکت تضامنی را مسئولیت تضامنی شرکا و غیرقابل انتقال بودن سهم الشرکه دانست.
همچنین، ماده 183 قانون تجارت شرکت نسبی را اینگونه تعریف کرده است : " شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه است که به شرکت گذاشته است".
همان طور که گفته شد، شرکت نسبی مانند شرکت تضامنی، شرکت شخص محسوب می شود و مقررات آن تقریباَ با شرکت تضامنی یکی است و تفاوت عمده آن ها در میزان مسئولیت شرکا می باشد. در این نوشتار، نکات مهم شرکت تضامنی و نسبی را مورد بررسی قرار می دهیم.
1- شرکت های تضامنی و نسبی حداقل از دو شریک تشکیل می شوند.
2- در شرکت های تضامنی و نسبی ، سرمایه شرکا به سهم الشرکه تقسیم می شود.
3- شرکا ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند.
4- موضوع فعالیت شرکت تضامنی و نسبی، باید امور تجاری باشد.
5- شرکت تضامنی و نسبی مانند شرکت بامسئولیت محدود، زمانی تشکیل می شوند که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی تقویم و تسلیم شده باشد.
6- تنظیم شرکتنامه شرط پذیرش درخواست ثبت این شرکت ها از سوی اداره ثبت شرکت ها محسوب می شود.
7- در اسم شرکت تضامنی یا نسبی باید عبارت ( شرکت تضامنی یا نسبی ) و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل ( و شرکا ) یا ( و برادران ) قید شود .
8- در شرکت های تضامنی و نسبی، شرکا باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج شرکت به سمت مدیریت معین نمایند.
9- در شرکت نسبی و تضامنی منافع به نسبت سهم شراکت بین شرکا تقسیم می شود، مگر آنکه شرکتنامه غیر از این ترتیب را در نظر گرفته باشد.
10- در هر دو شرکت، اگر سهم شراکت یک یا چند نفر از شرکا غیرنقدی باشد باید به تمام شرکا اعلام شود. در هر دو شرکت نسبی و شرکت تضامنی بدون رضایت تمام شرکا، نمی توانند سهم شراکت خود را به دیگری منتقل کنند.

  • وظایف مدیران شرکت های تضامنی و نسبی

مدیر یا مدیران شرکت های تضامنی و نسبی موظف به اداره شرکت می باشند و همان طور که در شرکتنامه و یا اساسنامه وظایف ایشان تعریف شده، بر اساس مقررات اسناد ذکر شده خواهد بود. چنانچه که اساسنامه وجود نداشته باشد به ناچار باید وظایف و اختیارات مدیران این شرکت ها را در چهارچوب قواعد کلی اداره شرکت باشد. مسئولیت مدیر در مقابل شرکا مانند مسئولیتی است که وکیل در مقابل موکول موکل دارد.
با توجه به عدم پیش بینی وظایف مدیران این شرکت ها در قانون تجارت باید وظایف و اختیارات مدیران شرکت ها در چهارچوب قواعد بالا، در پیوند با یکدیگر تحلیل گردد. به نوعی دیگر مدیر به عنوان وکیل شرکت باید وظایف مربوط با آنچه که عرفاَ در راستای اداره امور تعبیر می شود را به انجام رساند. از جمله این وظایف رعایت مصلحت و توجه به منافع شرکت و پرهیز از قرار گرفتن در موقعیتی که تعارض منافع مدیر با شرکت را گریز ناپذیر سازد می توان نام برد.

  • تهاتر دیون

به موجب ماده 130 ق.ت، عدم قابلیت تهاتر دیون یکی از آثار استقلال شخصیت حقوقی شرکت می باشد. مثلاَ شرکت تضامنی 10 میلیون تومان از علی که ثالث می باشد طلبکار است و علی نیز 10 میلیون تومان از یکی از شرکای شرکت که ناصر است طلبکار می باشد. در این صورت اگر شرکت به سراغ بدهکار خود یعنی علی برود، او نمی تواند به تهاتر دین خود با طلبی که از شریک دارد استناد نماید. هم چنین شریک شرکت نمی تواند در مقابل بدهی که به شخص ثالث دارد به طلبی که شرکت از این شخص دارد استناد کند و دین خود را پرداخت نکند.
تنها فرضی که امکان استناد به تهاتر وجود دارد، زمانی است که شرکت منحل شود و شخصی طلبکار شرکت و مدیون به یکی از شرکا بوده و در مقابل آن شریک به تهاتر استناد کند. مثلاَ اکبر که ثالث است، از شرکت ده میلیون طلب داشته باشد و ده میلیون نیز به قباد که شریک شرکت است بدهکار باشد. در این صورت شروط استناد به تهاتر توسط اکبر در برابر قباد :
1. انحلال شرکت
2. عدم وصول طلب توسط اکبر از شرکت

  • تقسیم منفعت و منع الزام به تکمیل سرمایه و افزایش اجباری سرمایه

به موجب ماده 132 و 133 ق.ت، اگر سهم الشرکه شرکا به علت ضررهای وارده به شرکت کم شود، مثلاَ اگر سرمایه شرکت از 100 میلیون تومان به 80 میلیون تومان برسد، چنانچه شرکت در سال های بعد سودی حاصل کند ابتدائاَ باید این کسری سرمایه را جبران کند و پس از آن مبادرت به تقسیم سود نماید. پس اصولاَ امکان الزام به تکمیل سرمایه وجود ندارد مگر برای پرداخت سود. هم چنین در شرکت مختلط غیرسهامی به شریک بامسئولیت محدود نمی توان سود داد مگر آن که اعطای سود باعث کسری سرمایه نشود زیرا طبق اصل ثابت و غیرقابل برداشت بودن سرمایه، سرمایه اصلی شرکت قابل تقسیم بین شرکا نمی باشد و فقط در صورت وجود منافع می توان آن را بین شرکا تقسیم نمود.
امکان افزایش سرمایه به همراه ایجاد تعهد در این شرکت ها وجود ندارد مگر با تراضی تمام شرکا.
به موجب ماده 119 ق.ت، تقسیم منفعت بین شرکا اصولاَ به نسبت سهم الشرکه می باشد مگر شرط خلاف شده باشد.

  • اخراج شریک توسط شرکا و دادگاه

به موجب ماده 131 ق.ت، در دو حالت شرکا می توانند شریک را از شراکت اخراج کنند :
1. در صورتی که یکی از شرکا ورشکسته شود سایر شرکا می توانند سهم آن شریک را از دارایی شرکت نقداَ تادیه و او را اخراج نمایند.
2. در صورتی که طلبکاران شخصی یکی از شرکا به موجب ماده 129 ق.ت انحلال شرکت را تقاضا کنند، سایر شرکا می توانند سهم ان شریک را از دارایی شرکت نقداَ تادیه و او را اخراج نمایند.
هم چنین به موجب تبصره ماده 136 ق.ت، در صورتی که یکی از شرکا به دلایلی انحلال شرکت را از محکمه تقاضا نماید اما دادگاه انحلال را منحصراَ مربوط به شریک یا شرکای معیتی تشخیص دهد، محکمه می تواند به تقاضای سایر شرکا به جای انحلال، حکم اخراج آن شریک یا شرکای معین را بدهد.

  • موارد انحلال شرکت

1- وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است، انجام داده باشد و انجام آن تمام شده باشد.
2- وقتی که انجام موضوعی که شرکت برای آن تشکیل شده، غیرممکن شده باشد.
3- در صورتی که شرکت برای مدت معینی، مثلاَ ده سال تشکیل شده و مدت ذکر شده منقضی شده باشد.
4- در صورتی که شرکت ورشکست شود.
5- در صورت رضایت تمام شرکاء
6- در صورتی که کی از شرکاء به هر دلیلی انحلال شرکت را از دادگاه درخواست نماید و دادگاه آن دلایل را بپذیرد و حکم به انحلال شرکت بدهد.
7- هر گاه یکی از شرکاء شرکت را فسخ کند. ( فسخ شرکت در صورتی ممکن است که در اساسنامه این حق از شرکاء سلب نشده و ناشی از قصد اضرار نباشد. تقاضای فسخ باید شش ماه قبل از فسخ، کتباَ به شرکاء اعلام شود ).
8- در صورت ورشکستگی یکی از شرکاء
9- در صورت فوت یا ممنوعیت یکی از شرکاء
10- در صورت درخواست طلبکاران هر یک از شرکاء ، چنانچه که نتوانسته باشند طلب خود را از دارائی شخص مورد نظر وصول کنند و سهم مدیون از منافع شرکت، برای پرداخت آن کافی نباشد.
در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت ثبت هر یک از این شرکت ها می پردازیم.

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت های تضامنی

جهت ثبت شرکت تضامنی لازم است مدارک ذیل فراهم گردد :
1-  شرکتنامه تکمیل شده  ( دو نسخه )
2- تقاضانامه تکمیل شده ( دو نسخه )
3- اساسنامه تکمیل شده ( دو نسخه )
4-  صورتجلسه مجمع عمومی موسسین ( دو نسخه )
5- صورتجلسه هیات مدیره ( دو نسخه )
6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیر عامل
8- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء ، مدیران و هیات نظار ( در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند).
9- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت نسبی به قرار ذیل است :

1. دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده
2. دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
3. دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
4. تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
5. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.

https://danasabt.ir/

6. کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء ، مدیران و هیات نظار ( در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند).
7. اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره ، مدیر عامل
8. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
9. دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
10. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

نکاتی که قبل از ثبت شرکت بامسئولیت محدود باید بدانیم

 شرکت بامسئولیت محدود شرکتی است که حداقل با دو نفر علاقمند به تاسیس شرکت که قصد آن ها انجام امور تجاری باشد پس از طی تشریفات تشکیل می گردد یعنی پس از تادیه آورده نقدی و تسلیم آورده غیرنقدی تشکیل می گردد از آن پس آورده های آن ها سرمایه شرکت تلقی می گردد که این سرمایه به صورت سهام یا قطعات سهام نمی باشد. تغییرات شرکت همچنین ماده 94 قانون تجارت، در تعریف شرکت بامسئولیت محدود آورده است : شرکت بامسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
توجه داشته باشید که به موجب ماده 95 قانون تجارت، شرکت بامسئولیت محدود الزاماَ برای امور تجاری تشکیل می شود، اما وفق ماده 2 لایحه قانون تجارت، شرکت سهامی می تواند برای امور تجاری یا غیرتجاری تشکیل شود.
در این مقاله، به مهم ترین نکاتی که قبل از ثبت شرکت بامسئولیت محدود، باید در نظر داشته باشید پرداخته ایم. شایان ذکر است، متقاضیان گرامی علاوه بر مطالعه این نوشتار، می توانند با ما در ثبت شرکت فکر برتر در ارتباط باشند. همکاران مجرب و توانمند ما در این مرکز، پاسخگوی کلیه سوالات ثبتی شما عزیزان خواهند بود.
نکاتی که قبل از ثبت شرکت بامسئولیت باید بدانیم :
1- همانطور که از عنوان شرکت نیز برمی آید مسئولیت شرکا در برابر طلبکاران شرکت، به هر آنچه که به عنوان سرمایه به شرکت آورده اند، محدود می گردد. به عبارت روشن تر ، طلبکاران شرکت برای وصول مطالبات خویش از شرکت، تنها به سرمایه شرکت متکی هستند و شرکا در برابر آنان مسئولیتی ندارند.
2- تشکیل شرکت بامسئولیت محدود برخلاف شرکت سهامی عام و خاص تشریفات پیچیده ای ندارد. به موجب ماده 96 قانون تجارت، " شرکت بامسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد ". در این شرکت تعهد سرمایه امکان پذیر نیست و تمام سرمایه باید در لحظه تشکیل پرداخت شود. در ماده 115 قانون تجارت، برای اشخاصی که به طور غیرواقعی پرداخت تمام سرمایه را تصدیق کرده باشند، مجازات کلاهبرداری پیش بینی شده است.
3- سازوکار اداره شرکت بامسئولیت محدود برای گردآمدن تعداد زیادی شریک طراحی نشده است.
4- برای ایجاد شرکت بامسئولیت محدود همچون شرکت های نسبی و تضامنی حداقل سرمایه تعیین نشده است.
5- سرمایه شرکت بامسئولیت محدود به قطعات سهام تقسیم نمی شود و این شرکت نه سهامدار دارد و نه سهم، بلکه شریک دارد و سهم الشرکه .
6- از جمله الزاماتی که در تشکیل شرکت بامسئولیت محدود باید رعایت گردد، تنظیم شرکتنامه و اساسنامه است. شرکتنامه قرارداد تشکیل شرکت است و باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد و سند رسمی محسوب می شود.
شرکتنامه بایستی به امضای کلیه شرکا ( موسسین ) رسیده و به حکم بند 2 ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک 1310 به ثبت برسد. البته در عمل و مستنبط از ماده 4 نظامنامه قانون تجارت، ثبت شرکتنامه در اداره ثبت شرکت ها در حکم ثبت دفترخانه و به عنوان سند رسمی تلقی می گردد.
7- در شرکت بامسئولیت محدود، هر شریک به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رای خواهد بود، مگر آنکه اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.
8- تصمیمات راجعه به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود. اگر در دفعه ی اولی این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکاء مجددا دعوت شوند در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکاء اتخاذ می شود اگرچه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشند اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد. ( ماده 106 قانون تجارت )
9- در اسم شرکت باید عبارت بامسئولیت محدود تیتر شود والا در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب می شود.
نام شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکاء باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را دارد.
10- مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده در شرکت های بامسئولیت محدود وجود داشته ولی انتخاب بازرس پیش بینی نشده است، بلکه چنانچه تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند، هیئتی مرکب از 3 نفر یا بیشتر تحت عنوان هیئت نظارت از طرف مجمع عمومی عادی انتخاب شده که اولین وظیفه آن، بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات مربوط به تادیه سرمایه و ارزیابی سهم الشرکه های غیرنقدی می باشد. این هیئت ، می بایست دفاتر ، صندوق و کلیه شرکت را زیر نظارت خود داشته و همه ساله گزارشی در این خصوص، به مجمع عمومی عادی تسلیم نماید.
11- در شرکت بامسئولیت محدود، برخلاف شرکت سهامی که انتقال سهام با تحویل اوراق سهام و نهایتاَ در مورد سهام بانام با ثبت در دفتر شرکت به عمل می آید، انتقال سهم الشرکه فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد.
12- انتقال سهم الشرکه به اشخاص دیگر موکول به رضایت تعدادی از شرکاء می باشد که ضمن داشتن اکثریت عددی، لااقل سه چهارم سرمایه متعلق به آنان باشد.
13- با وجود آن که شرکت بامسئولیت محدود شرکت سرمایه ای محسوب می شود مقررات انتقال سهم الشرکه از شرکت سهامی دشوارتر است زیرا به موجب ماده 41 لایحه، نمی توان نقل و انتقال سرمایه در شرکت سهامی عام را محدود نمود اما در سهامی خاص می توان نقل و انتقال را منوط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی نمود.
14- به موجب مواد 113 و 57 قانون تجارت، هر ساله حداقل یک بیستم از سود خالص شرکت به عنوان سرمایه احتیاطی یا اندوخته قانونی موضوع خواهد شد و هر زمان که به یک دهم سرمایه رسید، موضوع کردن آن اختیاری است.
15- انحلال شرکت های بامسئولیت در یکی از حالات ذیل انجام می شود :
- در صورتی که موضوع شرکت انجام یافته یا تحقق آن غیرممکن باشد.
- هنگام تمام شدن مدت شرکت
- در صورت ورشکستگی
- در صورت موافقت عده ای از شرکاء که دارای بیش از نصف سرمایه شرکت باشند.
- در صورت فوت یکی از شرکاء ، چنانچه این مطلب در اساسنامه آمده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود به قرار ذیل است :
- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

ثبت شرکت در کرمانشاه

 • معرفی استان کرمانشاه :

کرمانشاه، نهمین شهر پر جمعیت و یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه در ایران است که دارای جمعیتی بالغ بر 947هزار نفر در سال 95 می باشد.پلمپ دفاتر  شهر کرمانشاه بزرگترین شهر کُردنشین و مهمترین شهر در منطقه مرکزی غرب ایران است. استان کرمانشاه ناحیه ای کوهستانی است که بین فلات ایران و جلگه بین النهرین قرار گرفته و سراسر آن را کوه ها، قله ها و ارتفاعات رشته کوه های زاگرس پوشانده است. رشته کوه های زاگرس در محدوده استان کرمانشاه به صورت موازی قرار دارند و دشت های مرتفع کوهستانی و گذرگاه های مهم زاگرس در این بین شکل گرفته است.
در این استان چهارفصل، چهاراقلیم متفاوت وجود دارد، اما به طور کلی می توان این استان را به دو بخش گرمسیر و سردسیر تقسیم کرد.
کرمانشاه گهواره تمدن و پاپیتخت گردشگری ایران است و دارای زیبایی های دیدنی زیادی می باشد که هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند.
بزرگترین صنعت کارخانه ای این استان تصفیه خانه نفت است که کارخانه آن در کنار رودخانه قره سو ساخته شده است. همچنین مهمترین کارخانه های شهر کرمانشاه عبارتند از: کارخانه های قند، پالایشگاه کرمانشاه، مجتمع پتروشیمی، کارخانه سیمان غرب، و تنها کارخانه اسید سیتریک خاورمیانه.
در استان کرمانشاه به علت شرایط آب و هوایی مناسب محصولات کشاورزی متعددی از قبیل: گندم، جو، چغندرقند، برنج، صیفی و سبزی و میوه هایی چون گردو، بادام، انار، مرکبات و خرما تولید می شود. از آن جا که بیشتر ساکنان این استان از گذشته های دور زندگی کوچ نشینی توأم با معیشتی بر اساس دامداری داشته اند، این استان از مناطق عمده ایران در امر دامپروری به شمار می آید.
• ثبت شرکت در کرمانشاه :
امروزه یکی از راه های سرمایه گذاری در این شهر، ثبت شرکت می باشد. از میان هفت نوع شرکت ( سهامی خاص، با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی ) شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود از رایج ترین نوع شرکت ها جهت ثبت در این شهر می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط ، ومدارک موردنیاز جهت به ثبت رسانیدن شرکت در قالب های ثبتی متداول وهمچنین فرآیند ثبت شرکت در کرمانشاه بیشتر آشنا شویم.
• شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه :

  • حداقل سرمایه اولیه، یک میلیون ریال
  • حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳ نفر باشد + 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.
  • حداقل ۳۵ درصد سرمایه نقداً پرداخت شود.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه :

  • تکمیل فرم تعیین نام.
  • دوبرگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران.
  • دونسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین.
  • پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور.
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابراصل شده کلیه سهامداران.
  • تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی برغیردولتی بودن آن.
  • دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  • دوجلد صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  • معرفی نامه نمایندگان در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن.
  • گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آنجا افتتاح شده است.
  • اخذ مجوز درصورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.

• شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه :

  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است.
  • تعداد شرکاء جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۲نفر می باشد.
  • در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به دریافت نماید.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه :

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیرعامل خارج از اعضاء هیأت مدیره باشد.
  • دو نسخه شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران.
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین.
  • پرداخت مبلغ تعین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام.
  • دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.
  • دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط شرکاء.
  • دو برگ صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین وهیأت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  • تکمیل فرم تعیین نام.
  • تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی برغیر دولتی بودن آن.
  • دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  • اخذ مجوز درصورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.
  • معرفی نمایندگان، درصورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن.

• مراحل ثبت شرکت درکرمانشاه :
پس ازانتخاب قالب ثبتی و تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز به سامانه اداره ثبت شرکتها مراجعه کرده، در این سامانه درقسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و سپس در گام بعد به ترتیب اولویت 5 نام برای شرکت خود با رعایت نکاتی از جمله :
1ـ دارای معنا و مطابق فرهنگ اسلامی بودن نام انتخابی
2ـ تکراری نبودن نام انتخابی و اینکه نام مد نظر قبلاً به ثبت نرسیده باشد.
3ـ لاتین نبودن نام انتخابی برای شرکت
4ـ رعایت حداقل تعداد سیلاب در نام شرکت ( 3 سیلاب)
5ـ و در نهایت استفاده از اسم خاص در انتخاب نام شرکت
انتخاب نمایید.
درگام بعد متقاضی باید اصل مدارک را از طریق پست به مرجع ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل اقامت ارسال نماید. چنانچه مدارک و مستندات ارائه شده نقصی نداشته و کامل باشند کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می نماید.
مدارک مربوطه به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل داده می شود،آن وقت مسئول مربوطه بعد از ثبت دردفتر و ضبط آن بر روی اظهارنامه، از متقاضی می خواهد که بعد از درج جمله ثبت با سند برابر است زیردفتر را امضاء کند، سپس رئیس اداره ثبت شرکت ها نسبت به امضاء آگهی تأسیس تایپ شده اقدام می نماید. بعد از مهر شدن مدارک یک نشخه از از مدارک در بایگانی اداره ثبت نگهداری و نسخه دیگر به متقاضی ثبت شرکت داده می شود؛ پس از قبولی تمامی مراحل لازم است آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید. درانتها فعالیت خود را بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی می توانید در کرمانشاه آغاز کنید.

آیا می‌توان لمینت‌ها را مجدداً سفید کرد؟

 زمانی که لمینت‌ها تغییر رنگ می‌دهند ممکن است افراد وسوسه شوند از روش‌هایی برای سفید کردن لمینت استفاده کنند.کامپوزیت در رشت استفاده از کیت‌های سفید کننده دندان در منزل، روش‌های خانگی مانند شستشو با جوش شیرین و سرکه و برخی موارد دیگر از جمله این موارد‌ هستند. اما استفاده از این روش‌ها نه تنها تأثیری بر بهبود رنگ آنها نمی‌گذارند، بلکه می‌توانند آسیب‌های دیگری نیز به لمینت‌ها وارد کنند.

بنابراین بهتر است پیش از امتحان کردن هریک از این روش‌ها حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید.
بهترین راه این است که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید تا با پالیش دندان و تمیز کردن حرفه‌ای لمینت‌ها (در صورت امکان) لکه‌های سطحی حذف شده و لمینت‌ها دوباره سفید شوند.
توجه: لمینت‌هایی که دچار تغییر رنگ و یا لکه‌های شدید شده‌اند را نمی‌توان با پالیش سفید کرد و احتمالاً بهترین راه، تعویض آنها باشد.

هزینه ترمیم تغییر رنگ لمینت دندان چقدر است؟

 

به طور کلی ترمیم رنگ لمینت دندان در صورتی که تنها نیاز به پالیش کردن داشته باشد، هزینه زیادی ندارد.
اما در مواردی که تغییر رنگ شدید بوده و یا دندان‌های زیر آن دچار تغییر رنگ‌های شدیدی شده باشند، نیاز به تعویض خواهد داشت و مجدداً باید هزینه پرداخت شود.
برای اطلاع از قیمت دقیق انجام این ترمیم به شما پیشنهاد می‌دهیم با کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی تماس بگیرید.

عوارض تغییر رنگ لمینت کدام‌اند؟


تغییر رنگ لمینت سرامیکی دندان عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. نیاز به تعویض زود هنگام

    این ونیرها به طور کلی ماندگاری بالایی دارند، اما هنگامی که در مدت زمانی کوتاه‌تر از مدت زمان تعیین شده دچار آسیب دیدگی می‌شوند، باید تعویض گردند.

  2. ایجاد ظاهر نامطلوب

    تغییر رنگ و لکه دار شدن لمینت‌ها، زیبایی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ظاهر نامطلوبی را ایجاد می‌کند.

  3. نیاز به صرف هزینه‌های اضافی برای ترمیم

    پالیش و یا نیاز به تعویض ونیر پرسلن، هر دو نیازمند پرداخت هزینه‌های اضافی هستند.

چگونه می‌توان از تغییر رنگ لمینت سرامیکی پیشگیری کرد؟


در ادامه نکات و مراقبتهای پس از لمینت را برای روشن و سفید نگه داشتن رنگ و پیشگیری از لکه دار شدن آن بیان کرده‌ایم:

  1. به طور مرتب مسواک بزنید.

    با مسواک زدن مرتب علاوه بر سالم نگه داشتن دندان‌های زیرین، لکه‌های سطحی و پلاک‌های تشکیل شده بر روی سطح ونیر پرسلن پاک شده و از تغییر رنگ آنها پیشگیری می‌شود.

  2. استعمال سیگار را ترک کنید.

    سیگار کشیدن نه تنها زردی و تغییر رنگ قابل توجهی را در دندان‌ها به وجود می‌آورد، بلکه رنگ لمینت را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
    علاوه بر این، استحکام چسبی که این روکش‌ها را در موقعیت خود محکم نگه می‌دارد را نیز کم می‌کند و به مرور فرد ناچار به تعویض زودهنگام آنها می‌شود.

  3. مراجعه‌های منظم به کلینیک دندانپزشکی

    مراجعه‌های منظم به کلینیک دندانپزشکی همانند رعایت بهداشت دهان و دندان امری ضروری است.
    با انجام این کار دندانپزشک قادر خواهد بود پالیش‌های لازم را به موقع و قبل از شدید شدن لکه‌ها انجام دهد و به حفظ سفیدی و روشنی لمینت‌ها کمک کند.

  4. محدود کردن مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های با رنگ تیره

    مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های با رنگ تیره باعث می‌شود که رنگ ونیرها به مرور تغییر کند و یا لکه دار شوند.
    پس با حذف آنها از رژیم غذایی خود و یا محدود کردن میزان مصرف آنها، می‌توانید از تغییر رنگ لمینت پیشگیری کنید.

سؤالات متداول

 

  1. بهترین راه برای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت‌ها چیست؟

    بهترین راه برای بدون لکه و سفید نگه داشتن این روکش‌ها این است که از آنها مانند مینای دندان طبیعی خود مراقبت کنید.
    پس از نوشیدن قهوه یا هر غذای دیگری، مسواک زدن را فراموش نکنید.
    علاوه بر این مراجعه منظم به کلینیک دندانپزشکی برای بررسی وضعیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

  2. آیا می‌توان با استفاده از بلیچینگ، لمینت‌های تغییر رنگ داده را سفید کرد؟

    خیر. امکان سفید کردن این روکش‌ها با استفاده از روش‌هایی مانند بلیچینگ یا با استفاده از کیت‌های سفید کننده دندان خانگی و یا سایر روش‌ها وجود ندارد.
    زیرا هیچ یک از این موارد نمی‌توانند بر بافت این روکش‌ها تأثیر مثبتی داشته و به بهبود رنگ آنها کمک کنند.

صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد