x تبلیغات
mikimouse

مزایای ثبت شرکت برای کسب و کارها

 

شرح تعدادی از مزایای ثبت شرکت

امروزه، به دلایل متعددی از قبیل محافظت از برند، مدیریت هزینه‌ها و کسب اعتبار، ثبت شرکت ضروری است.ثبت شرکت  با اینکار شما می‌توانید احاطه‌ی بیشتری بر درآمد شرکت داشته باشید. همچنین، در صورت برندسازی دیگر شخص دیگری قادر به انتخاب نامی مشابه نام شرکت شما نخواهد بود. دقت کنید که مزایای ثبت شرکت دانش بنیان نسبت به شرکت های عادی بسیار بیشتر است.

گذشته از آن، یکی دیگر از دلایلی که شما را مجاب به ثبت شرکت می‌کند، برخورداری از مصونیت قانونی و عدم مسئولیت فردی در برابر بسیاری از مسائل است. ثبت شرکت همچنین می تواند شما را از بیمه های تجاری بی نیاز کند. مهمتر اینکه شرکت شما در زمان حیاتتان روز به روز رونق می گیرد و پس از مرگتان هم باقی خواهد ماند. چرا که این شرکت در واقع نهادی با ماهیت خاص است و افراد دیگر غیر از خودتان می توانند آن را در اختیار بگیرند. اداره کنند یا بفروشند.

در حالت کلی، علاوه بر موارد ذکر شده مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران شامل موارد زیر است:

افتتاح حساب بانکی تجاری

افتتاح این حساب نیاز به ارائه‌ مدارکی مبنی بر داشتن یک شرکت ثبت شده است. این حساب نوعی حساب ارزشمند برای شرکت است که برای جدا کردن فعالیت‌ های شرکت از فعالیت های فردی کاربرد دارد. مهمتر اینکه زمانی که حساب تجاری خود را به مشتریان ارائه می کنید، آن ها نگرش مثبتی نسبت به فعالیت شما پیدا می کنند که بسیار ارزشمند است.

برخورداری از وام و منابع مالی

گرفتن وام نیز مانند افتتاح حسای نیاز به اثبات داشتن شرکت ثبت شده دارد. چرا که اعتماد بانک و سرمایه گذاران تنها در صورت مشاهده اسناد و مدارک شرکت جلب می شود. این موضوع باعث جلب اعتماد مشتریان نیز می گردد. بنابراین، با ثبت شرکت می توانید راه توسعه و پیشرفت را برای خود و سهامداران شرکت باز کنید.

کسب اعتماد

همانطور که اشاره شد ثبت شرکت می تواند اعتماد مشتریان و خریداران و به خصوص اعتماد آن هایی را جلب کند که برای اولین بار از شما خرید می‌کنند. این افراد در واقع با خرید از یک شرکت نسبت به قانونی بودن فعالیت آن اطمینان حاصل می کنند.

انجام معاملات سودمند

ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که هنگام معامله با فروشندگان تخفیف های مناسبی از آن ها دریافت کنید. چرا که فروشندگان به دلیل قانونی بودن فعالیت شرکت های ثبت شده به آن ها اعتماد کرده و تخفیف مناسبی حین معاملات در نظر می گیرند. این مورد هنگام معامله با دولت نیز صادق است.

سفر تجاری به سایر کشورها

مسلما با ثبت شرکت شما می توانید از مزایای سفر کاری و تجاری به کشورهای خارجی برخوردار شوید. مهمتر اینکه در صورت اقدام به چنین سفرهایی گرفتن ویزا بسیار آسان خواهد بود. چرا که دولت‌های مختلف همواره از سرمایه گذارانی که قصد انجام فعالیت تجاری در کشور مقصد را دارند، استقبال می کنند. چرا که آنها حاوی ارزش افزوده اقتصادی زیادی برای کشور مقصد هستند. در این مورد شما می توانید از مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد در صورت راه اندازی شرکت خود در این مناطق بهره ببرید.

معرفی شرکت حقوقی

برخی شرکت ها وجود دارند که به منظور به نتیجه رسیدن امور حقوقی مردم تاسیس می شوند و با عنوان شرکت حقوقی فعالیت دارند. ثبت این شرکت‌ ها نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارد که در زیر مدارک لازم برای ثبت شرکت حقوقی آمده است:

  • دو نسخه از اساسنامه شرکت
  • پرداخت مبلغ مشخص و در اختیار داشتن فیش آن
  • دو نسخه از شرکت نامه
  • دو نسخه صورت جلسه با ضمیمه قرارنامه به آن
  • اصل مدرک قیم نامه در صورت نیاز
  • شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکا و داشتن کپی از آن ها
  • نسخه اصلی وکالت نامه
  • گواهی عدم جرایم کیفری یا فساد اخلاقی برای تمامی شرکا و وکلا

این شرکت ها دارای دو نوع مختلف شرکت های غیر انتفاعی و شرکت های غیر تجاری هستند که تعریف هرکدام از آن ها در ادامه آمده است:

شرکت های حقوقی غیر انتفاعی

این شرکت ها مؤسساتی برای رسیدگی به امور خیریه، برگزاری همایش های اسلامی، سمینارهای علمی و نظایر آن می باشد. هدف از تاسیس موسسات موردنظر به هیچ عنوان جذب سود و منفعت شخصی نیست.

این شرکت ها می توانند به صورت مجازی نیز ثبت شوند که در اینصورت شما حق برخورداری از مزایای ثبت شرکت مجازی را خواهید داشت. علاوه بر آن شما می توانید با ثبت شرکت مجازی از سریعترین روش ثبت شرکت برخوردار شوید.

شرکت های حقوقی غیر تجاری

این شرکت ها خلاف شرکت های غیر انتفاعی با هدف جذب سود بیشتر ثبت می شوند. تعداد کثیری از شرکت های غیر تجاری به منظور خدمت رسانی به مردم در راستای زمینه های علمی و آموزشی زبان های مختلف یا به عنوان مراکز ارائه مشاوره حقوقی به فعالیت می پردازند. در این شرکت ها معمولا چند مشاور حقوقی یا وکیل حضور دارند که به صورت تخصصی در حوزه مسائل حقوقی فعالیت دارند. این موسسات قادر به ارائه خدمات گوناگونی از قبیل خدمات علمی، ورزشی، آموزشی و مواردی از این دست به مردم هستند و در کنار آن در جهت امور خیر نیز فعالیت می کنند. به طور کلی، شرکت های حقوقی وظایف زیر را دنبال می کنند:

این شرکت ها نقش واسطه را میان افراد جویای کار و شرکت هایی را بازی می کنند که به دنبال جذب کارمند و کارگر در داخل و خارج کشور هستند.

یکی دیگر از وظایف شرکت های مزبور کاریابی و ارائه مشاوره های شغلی است.

ارائه مشاوره های حقوقی درباره مهاجرت، کسب و کار در خارج، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان و ... نیز جزو فعالیت های شرکت حقوقی است.

نحوه ثبت شرکت حقوقی

با توجه به اینکه جلب رضایت تمامی شرکای شرکت به هنگام ثبت شرکت حقوقی ضروری است، تنظیم قرارداد رسمی و قانونی طبق اساسنامه و شرکت نامه باید انجام شود. بدین ترتیب، توافقات شرکت برای تمامی اعضا شفاف بوده و انکار این توافقات توسط آن ها غیر ممکن می شود. البته، شرایط ثبت شرکت حقوقی کاملا متغیر است و بنابراین در ادامه به شرح سایر شرایط این شرکت ها می پردازیم:

قانون ایجاب می کند که در تاسیس و ثبت شرکت حقوقی سه وکیل حضور داشته باشند که هر سه آن ها در یک محل دارای دفتر وکالت باشند تا شرکت نیز در همان محل تاسیس شود. از میان این سه نیز یک نفر به عنوان رئیس و نماینده قانونی منتخب می گردد. توجه داشته باشید که یکی از وکلای شرکت حقوقی باید دارای سابقه ۱۰ ساله در زمینه وکالت دادگستری باشد.

گذشته از آن، برای ثبت این شرکت‌ ها وجود سرمایه اولیه ضروری است. بعلاوه، تهیه اساسنامه شرکت های مزبور قبل از مراجعه به قوه قضائیه و درج نام تمامی شرکا، مشخصات آن ها و درج نام شرکت نیز از ضروریات است. این مشخصات باید به تایید دادگستری نیز برسد. شما می توانید برای آگاهی از سایر شرایط ثبت این شرکت‌ به وبسایت فکر برتر مراجعه کنید.

مزایای شرکت های حقوقی نسبت به دفاتر وکالت

مسلما در دفاتر وکالت تنها یک وکیل حضور دارد که خدمات حقوقی را در اختیار موکلان قرار می دهد. این در حالی است که شرکت های حقوقی قادر به ارائه پکیجی از خدمات تخصصی حقوقی به مشتری است که این مسئله می تواند دارای منافع دونفره هم برای مشتری و هم موسسه باشد.

معرفی شرکت مالی

به طور کلی شرکت های مالی شرکت هایی هستند که به ارائه خدمات مالی به افراد می پردازند که این خدمت نوعی خدمت اقتصادی محسوب می شود که دربرگیرنده طیف وسیعی از کسب و کارهاست. این شرکت ها که وظیفه مدیریت پول را بر عهده دارند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه تعدادی از آن ها معرفی شده اتد:

  • اتحادیه های اعتباری بانک ها، شرکت های کارت اعتباری، شرکت های بیمه، شرکت های حسابداری، شرکت های مالی مصرف کننده، کارگزاری های سهام صندوق های سرمایه گذاری و...

شرکت های مالی معمولا از بخش های مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام از این بخش ها از مشاغل مختلفی تشکیل می شوند که وظیفه ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان را بر عهده دارند. از این میان شرکت های گروه بندی شده در یک بخش به ارائه محصولات مشابهی می پردازند.

مزایای شرکت های مالی

قسمت خدمات مالی شرکت های مالی به عنوان محرک اصلی اقتصاد یک کشور عمل می کند و وظیفه فراهم کردن جریان آزاد سرمایه و نقدینگی را در بازار بر عهده دارد. بنابراین، در صورت قوی بودن این قسمت اقتصاد رشد می کند و مدیریت ریسک موجود توسط شرکت های این صنعت بهتر اتفاق می افتد.

علاوه بر آن، قدرت بخش مالی یک شرکت می تواند منجر به شکوفایی جمعیت یک کشور نیز بشود. در واقع، با قوی بودن این بخش درآمد مصرف کنندگان بسیار افزایش می یابد که افزایش قدرت خرید و اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

علی رغم آنچه ذکر شد، اگر بخش مالی شرکتی شکست بخورد این شکست منجر به پایین کشیدن اقتصاد یک کشور و در نتیجه رکود اقتصادی نیز می شود‌. در واقع هنگام فروپاشی سیستم مالی اقتصاد آسیب می بیند. با از دست رفتن کنترل وام دهی توسط وام دهندگان سرمایه به تدریج نابود می شود. در نتیجه کاهش دستمزدها و افزایش بیکاری اتفاق می افتد.

معرفی تعدادی از شرکت های مالی و عملکردی و شرح وظایف آنها

همانطور که در بالا شرح آن گذشت امروزه شرکت های مالی و عملکردی مختلفی در سطح کشور فعالیت می کنند که برخی از آنها عبارتند از:

شرکت های بانکداری

از انواع بسیار رایج شرکت های خدمات مالی می توان به بانک ها اشاره کرد که قادر به ارائه خدمات و محصولات زیادی هستند و همگی ما با این شرکت ها آشنایی داریم. جالب توجه است که بانک های سرمایه گذاری علاوه بر ارائه خدمات مزبور به مدیریت دارایی های مشتریان خود در صندوق های سرمایه گذاری بزرگ نیز مشغولند.

علاوه بر آن، بانکداری ها وظایفی از قبیل تحویل سپرده به حساب های چک و پس انداز و وام دهی به مشتریان را نیز بر عهده دارند. آن ها موظفند حدود ۱۰ درصد از پول های سپرده شده به بانک را در دسترس بگیرند و ۹۰ درصد دیگر را برای دادن وام کنار بگذارند. در نهایت، سود این وام به مشتریانی تعلق دارد که پول خود را به بانک سپرده اند.

شرکت های مشاوره

شرکت های خدمات مالی دارای شاخه دیگری به نام مشاوره نیز هستند که به منظور کمک رسانی به افراد و سازمان ها برای انجام وظایف مختلف تشکیل می شوند. مشاوران این شرکت وظایفی از قبیل بررسی سرمایه گذاری ها، ارائه خدمات ارزیابی برای کسب و کارها، کمک به تلاش های املاک و نظایر آن را بر عهده دارند.

شرکت های مدیریت ثروت

خدمات مالی مدیریت ثروت برای راهنمایی افراد به منظور پس انداز هوشمندانه ثروت خود تشکیل می شوند تا به مشتریان کمک کنند در صورت امکان از سرمایه خود بازده دریافت کنند.

شرکت صندوق های سرمایه گذاری مشترک

این شرکت ها به ارائه نوعی سرمایه گذاری می پردازند که چند نفر در این سرمایه دارای سهام هستند. مدیریت این سرمایه گذاری ها نیز بر عهده یک متخصص قرار دارد نه خود سرمایه گذار. سود صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز بسیار بیشتر از سرمایه گذاری های سنتی در اوراق، بازار سهام یا موارد مشابه است. بنابراین، این شرکت ها برای افرادی که نسبت به امور مالی خود شک دارند بسیار مناسب هستند. توجه داشته باشید که نوع سرمایه گذاری در شرکت های مزبور متنوع است که این موضوع منجر به کاهش ریسک می شود.

شرکت های بیمه

از جمله رایج ترین خدمات مالی می توان بیمه را نام برد که امروزه بیشتر مردم درک درستی از آن ندارند. این شرکت ها نوعی شرکت هستند که مشتریان آن باید به صورت ماهانه یا سالانه مبلغی را به آن ها بسپارند. این شرکت ها عملکردی مشابه یک شبکه ایمنی دارند و در برخی مواقع هزینه بسیاری از مخارج بزرگ و غیر قابل پیش بینی را برای مشتریان تامین می کنند. شرکت های مورد نظر انواع متفاوتی دارند که عبارتند از: بیمه سلامت، خودرو، خانه، بیمه عمر و اجاره دهندگان.

بیمه را می توان یک خدمت مالی پنداشت. چرا که افراد را در برابر از دست دادن پول یا دارایی حفاظت می کند. این امر باعث می شود که شرکت های بیمه به شدت درگیر سرمایه گذاری های کلان باشند.

توجه داشته باشید که شرکت های بیمه تمامی حق بیمه های جمع آوری شده را به طور کامل بازپرداخت نمی کند. این شرکت پس از گذشت یک دوره زمانی حق بیمه ها را بیشتر می کند تا آن ها را به عنوان خسارت به مشتریان بپردازد. این وجه نقد اضافی نوعی پول شناور به شمار می رود.

گاهی اوقات برخی از شرکت های بیمه پول شناور خود را برای کسب بازده بیشتر سرمایه گذاری می کند. با این کار او در واقع شرکت را در برابر مشکلات احتمالی بیمه می کند.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

شرکت های ارز خارجی

این شرکت ها انواعی از خدمات مالی در مقیاس کوچک هستند که مشاغل کوچک آن ها را در فرودگاه ها یا شهرهای بندری پر رفت و آمد راه اندازی می کنند. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که بسیاری از بانک های تجاری به ارائه خدمات ارزی بپردازند. معاملات این شرکت ها به طور معمول به صورت معامله یک ارز برای ارز دیگر به ارزش بازار و منهای کمیسیون است. 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

 

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان طول عمر زیادی دارد و معمولا بین بیست تا سی سال دوام دارد.کامپوزیت در رشت این موضوع باعث می شود تا هزینه آن مقرون به صرفه باشد. استفاده از این روش در طی سال های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده، به همین دلیل در این مقاله به این سوال می پردازیم که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

پروسه ایمپلنت دندان، روشی تهاجمی است اما به لطف بی حس کننده ها، دردی حس نخواهید کرد. شاید روز بعد از انجام جراحی، احساس درد خفیفی در لثه خود داشته باشید. اما اکثر کسانی که ایمپلنت دندان انجام میدهند، با توجه به میزان تغییری که میبینند، از فرایند راضی هستند.

آشنایی با پروسه ایمپلنت دندان می تواند به شما جهت آماده سازی برای ایمپلنت دندان کمک کند. قبل از شروع مراحل، دندانپزشک معمولا تمام فضای دهان را عفونت زدایی میکند تا ریسک وجود هر گونه عفونت را از بین ببرد. این عفونت زدایی مشابه روش های عفونت زدایی در صورت بروز بیماری های لثه است. بنابراین احتمال بروز عفونت بعد از جراحی ایمپلنت بسیار کم است.

در مرحله اول دندانپزشک شما، بی حسی موضعی به لثه هایتان تزریق خواهد کرد. این بی حسی به دندانپزشک اجازه می دهد تا بتواند با خیال راحت لثه مکان مورد نظر را کنار بزند تا به سطح استخوان فک برسد. ممکن است این مرحله بسیار دردناک به نظر برسد اما خوشبختانه استخوان فک به تنهایی هیچ پایانه عصبی ندارد و شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد. بعد ایمپلنت را وارد فک شما می کند و آن را در جای خود ثابت می کند.

نوع بی حسی مورد استفاده می تواند تاثیر زیادی بر میزان دردی که احساس می کنید داشته باشد. استفاده از بی حسی های با کیفیت، ریسک احساس شدید درد را کم میکند. شما می توانید با مراجعه به مراکز تخصصی دندانپزشکی از کیفیت مواد اولیه و مصرفی که در پروسه جراحی ایمپلنت دندان شما استفاده می شود اطمینان کسب کنید. کلینیک دندانپزشکی مبین واقع در تهرانسر می تواند تضمین کننده تجربه ای بدون درد برای شما باشد.

مراقبت های بعد از جراحی

معمولا جلساتی برای بررسی و پیگیری ایمپلنت دندان دریافت شده برنامه ریزی می شود. این جلسات برای کنترل درد بیمار و همینطور کنترل های ثانویه محل جراحی برای جلوگیری از آلودگی و عفونت انجام می شود. ممکن است چند روز بعد از انجام جراحی ایمپلنت، دندانپزشک شما، پیشنهاد عفونت زدایی مجدد بدهد. حتی در صورتی که نشانه ای از وجود عفونت وجود ندارد، عفونت زدایی میتواند از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کند.

بعد از انجام ایمپلنت دندان، نکاتی هستند که میتواند به شما در بهبود سریع تر کمک کنند. شما میتوانید با استفاده از کمپرس سرد روی گونه ها، درد موجود را کنترل کنید. همچنین قرقره آب نمک ولرم، میتواند به کنترل عفونت هایی که ممکن است رخ دهند کمک کند. (قرقره آب نمک با زخم باز میتواند دردناک باشد) غذاهایی که در مدت استراحت مصرف می کنید، نباید بیش از حد داغ یا سفت باشند. بهترین گزینه سوپ خنک و پوره سیب زمینی و آب میوه است. داروهای مسکن، بعد از انجام جراحی توسط دندانپزشک تجویز می شود.

آیا در جراحی ایمپلنت امکان ایجاد عفونت وجود دارد

همانطور که گفته شد بعد از جراحی ایمپلنت امکان ایجاد عفونت وجود دارد. این عفونت می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. استعمال دخانیات بعد از انجام جراحی میتواند باعث ایجاد عفونت شود. این عفونت ها میتواند بدون ایجاد درد، یا در سایه درد طبیعی بعد از جراحی ایمپلنت دندان وجود داشته باشد.

برای درمان این عفونت، بسته به میزان تاثیر آن بر لثه و استخوان فک، روش هایی وجود دارد. در صورتی که عفونت خفیف باشد، با داروها قابل کنترل است و جایی برای نگرانی نیست. اما اگر مدت زیادی تشخیص داده نشود، می تواند آسیب زیادی به دهان و دندان وارد کند. در این صورت باید به روش های سرپایی و جراحی، عفونت موجود حذف شود.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

مدت زمان بهبود

مدت زمان بهبودی بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندان، به تعداد ایمپلنت هایی که دریافت میکنید و همچنین سلامت عمومی شما بستگی دارد. اکثر کسانی که جراحی ایمپلنت دندان را تجربه میکنند، ده روز بعد از انجام جراحی به بهبودی کامل میرسند. اگر بعد از هفت روز از جراحی ایمپلنت دندان همچنان احساس درد میکنید کاملا طبیعی است و می توانید با مصرف مسکن های تجویز شده، درد را آرام کنید. اما اگر، چهارده روز بعد از جراحی هنوز احساس درد دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید و احتمال وجود عفونت را بررسی کنید.

توضیحاتی در مورد کارت بازرگانی

 

  • تعریف کارت بازرگانی

مطابق قوانین گمرکی کشور،کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن،اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. ثبت شرکت در ایران تنها بازرگانانی می توانند در واردات و صادرات فعالیت نمایند که دارای کارت بازرگانی باشند.
این کارت توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا شهرستان ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط  باشند صادر می گردد.

  • کاربردهای کارت بازرگانی

_واردات از مناطق آزاد
_صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
_صدور ویزای تجاری
_صدور گواهی مبدا
_عضویت در اتاق بازرگانی
_ارتباط با تجار خارجی
_مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان
_شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
_مبادرت به امر صادرات و واردات کالا بصورت تجاری
_مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
_ثبت سفارش و ترخیص کالا

  • انواع کارت بازرگانی:

1-کارت بازرگانی تجاری:
بر اساس تعریف گمرک،کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخصی حقیقی باشد چه شخصی حقوقی،می تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد،حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بردارد.
2-کارت بازرگانی خدماتی:
کارت بازرگانی خدماتی،برای اشخاص حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت خدماتی دارند صادر می شود.پر واضح است دارندگان این کارت تنها در زمینه ی فعالیت خود می توانند کالا وارد نمایند.
3-کارت بازرگانی موردی:
این کارت،تنها برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برای یک بار خواهان ترخیص کالاهای خود باشند صادر می گردد.
4-کارت بازرگانی تولیدی/صنعتی:
این نوع کارت،برای اشخاص حقوقی که دارای مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی هستند صادر می شود.دارندگان این کارت می توانند فقط تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را وارد نموده و پس از تولید صادر نمایند.

  • صدور کارت بازرگانی

صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشند.بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابله است،یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد.

  • شرایط صدور کارت بازرگانی به شرح ذیل می باشد:

کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد.
به موجب آیین نامه ی مربوط به صدور کارت بازرگانی،شرایط دریافت کارت بازرگانی عبارتست از:
الف)اشخاص حقیقی:
1-داشتن حداقل 24 سال تمام
2-داشتن محل کسب
3-داشتن حداقل سه سال سابقه کار در امور بازرگانی یا داشتن مدارک تحصیلی در رشته تجارت با ارائه مدرک مثبته که به گواهی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران رسیده باشد.
4-آشنایی به ضوابط و مقررات گمرکی،پولی،مالی و اداری کشور و مقررات تجارت خارجی
5-داشتن صلاحیت مالی،اخلاقی و اجتماعی با تایید یکی از بانک های طرف معامله و ارائه برگ عدم سوء پیشینه
6-دارا بودن سرمایه مناسب با رشته فعالیت و یا داشتن سرمایه و اعتبار بانکی
7-داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه اظهارنامه ثبتی
8-سپردن تعهد در مورد تبعیت از سیاست کلی وزارت بازرگانی و رعایت کامل ضوابطی که در مواقع خاص از طرف دولت و یا وزارت بازرگانی از لحاظ تعیین خط مشی سیاست بازرگانی و ممنوعیت ورود و صدور کالا اعلام گردد.
9-سپردن تعهد مبنی بر استفاده سالم امور تجاری از کارت بازرگانی
شرایط اخذ کارت بازرگانی برای  اشخاص حقیقی غیر ایرانی عبارت است از:
1-داشتن کلیه شرایط مقرر فوق الذکر به استثنای برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت
2-داشتن پروانه کار و اقامت معتبر
3-عمل متقابل کشور متبوع آن ها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور(در موارد خاص که صدور کارت بازرگانی بدون توجه به عمل متقابل کشور متبوع متقاضی به تشخیص وزارت بازرگانی ضرورت داشته باشد،وزارت مذکور می تواند مجاز بودن صدور کارت بازرگانی برای این قبیل متقاضیان را بدون رعایت شرط عمل متقابل به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اعلام نماید).
*مطابق ماده 7 آیین نامه مذکور،اشخاص ذیل نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
الف-اشخاصی که به علت ارتکاب به جنحه جنایت به موجب حکم قطعی از مراجع قضایی از تمام و یا پاره ای از حقوق اجتماعی محروم گردیده اند.
ب-ورشکستان به تقصیر و تقلب و همچنین ورشکستگان در حال موقت که امور آن تصفیه نشده باشد.
ج-افرادی که مشهور به فساد اخلاق و سوءاستفاده باشد.
تذکر:در صورت تخلف هر یک از شرایط فوق و ارائه اسناد خلاف واقع،کارت بازرگانی دارنده آن ابطال و مراتب به سازمان های ذیربط اعلام خواهد شد.
ب)اشخاص حقوقی
اشخاص حقوقی و موسسات تولیدی که در ایران به ثبت رسیده اند،با رعایت شرایط ذیل می توانند تقاضای کارت بازرگانی از وزارت بازرگانی در تهران و ادارات کل بازرگانی در شهرستان ها بنمایند.
1-شرکت های متقاضی کارت بازرگانی باید شرایط ذکر شده در فوق را داشته باشند.
تبصره1-ارائه پروانه کار و اقامت معتبر از مراجع ذیصلاح برای اتباع خارجی
تبصره 2-تایید صلاحیت مدیران خارجی از طریق سفارتخانه کشور متبوعشان
تبصره 3-در صورتی برای مدیران عامل شرکت های خارجی که در ایران به ثبت رسیده اند کارت بازرگانی صادر می شود که متقابلاَ کشور متبوع آنان این حق را برای ایرانیان محفوظ بدارد.

  • مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی:

1-یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد(با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر،از اداره ثبت شرکت ها)
2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
3-دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده(تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)
4-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.
5-اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
6-سه قطعه عکس شش در چهار،جدید،تمام رخ ،ساده
7-ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
تبصره:دارندگان پروانه ی بهره برداری صنعتی،کشاورزی،معدنی،خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری،
اطلاعات و ارتباطات(ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه،از ارائه ی مدرک فوق معاف می باشند.
8-اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن.
-متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه ی کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1334 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1328 و قبل از آن با ارائه ی کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
9-داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
10-اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی فقط روی فرم الف قابل قبول است(با مهر امضای رئیس شعبه)ضمناَ حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتیکه روی فرم (الف)تایید شده باشد قابل قبول است.
-ارائه ی دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت روئت الزامی می باشد.
11-ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی ،به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ب-اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ج-اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)با امضای دوشاهد ذیل آن
12-ارائه ی اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست.(صنوف تولیدی دارای پروانه ی کسب مشمول این بند نمی گردند.)
13-ارائه کد اقتصادی جدید(اصل و کپی)و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.irو تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور

  • مدارک اولیه مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی حقوقی

1-اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از ادره ثبت شرکت ها
2-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی -با معرفی اتاق-
3-اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.-با معرفی اتاق-
4-خرید تمبر بمبلغ 100.000 ریال بحساب دارائی واحد صدور قبض که فرم توسط اتاق ارائه می شود.
5-کد اقتصادی
6-گواهی گمرک اعمال ماده 7 عدم مبادرت به قاچاق-با معرفی اتاق-
7-شرکت های سهامی خاص:ارائه کپی و اصل اظهارنامه ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام ؛شرکت های با مسئولیت محدود:ارائه کپی و اصل تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکتنامه رسمی
8-کپی و اصل اساسنامه شرکت
9-کپی و اصل روزنامه رسمی در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت که در موضوع شرکت صادرات و واردات قید شده باشد.
10-اصل و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه(حداقل سن 23 سال تمام)
11اصل و فتوکپی کارت ملی عکسدار
12-اصل و فتوکپی مدرک تحصیلی-حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می باشد-
13-شناسه ملی شرکت
14-شش قطعه عکس شش در چهار(جدید،تمام رخ،پشت نویسی شده)
15-اصل و فتوکپی سند مالکیت ششدانگ  و در صورت اجاره بودن محل،اجاره نامه کد دار بنام شرکت و در سربرگ شورای اصناف و پرینت کد رهگیری منطبق با بند 1-1-4دستورالعمل صدور و تمدید کارت بازرگانی متناسب با رشته فعالیت و کسب و کار تجاری باشد.
16-ارائه قبض فیش های پرداختی بنام اتاق های بازرگانی نزد بانک ملی
17-اصل وکالتنامه رسمی در صورت داشتن وکیل

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

  • مدت اعتبار کارت بازرگانی

مدت اعتبار کارت بازرگانی حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال بوده که در صورت تایید توسط وزارت بازرگانی معتبر می باشد.

چگونه می توانیم لبخندی زیبا داشته باشیم؟

 طرح لبخند یا اصلاح طرح لبخند، یکی از مهمترین اصول در زیبایی صورت است که امروزه مورد توجه اکثر مردم می باشد. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت لبخند زیبا و جذاب برای اکثر افراد موضوعی مهم است که به هماهنگی اجزا صورت، فک و شکل دندان ها بستگی دارد. داشتن دندان های منظم و ردیف و البته سالم، لبخند را زیباتر می­کند. برای داشتن لبخندی زیبا ممکن است تغییراتی در فرم لثه، فاصله و طول دندان ها ایجاد شود. امروزه با پیشرفت علم دندان­پزشکی  هر نوع مشکل دندان قابل حل می­باشد و همه افراد  میتوانند  طرح لبخند خود را اصلاح کنند، البته برای ماندگاری این ترمیم ها باید مراقبت های بعدی درست انجام شود. روش های اصلاح طرح لبخند در افراد متفاوت است. به عنوان مثال اگر فرد تعدادی از دندان هایش را از دست داده باشد، توسط ایمپلنت؛ اگر دندان ها تخریب شده باشند، توسط روکش زیرکونیا، ردیف نبودن و نامنظمی دندان ها بوسیله ارتودنسی و سفید کردن دندان ها با روش بلیچینگ قابل درمان است. با این روش ها میتوان رنگ، شکل، فرم و ردیف دندان ها را اصلاح کرد و لبخندی زیبا به افراد هدیه داد.

 

چگونه می توانیم لبخندی زیبا داشته باشیم؟

 

بلیچینگ یا سفید کردن دندان:

این روش یکی از متداول ترین روش­ها می­باشد که با صرف کوتاه ترین زمان، طرح لبخند را اصلاح می­کند. در این روش افراد میتوانند فرآیند بلیچینگ دندان را در مطب دندانپزشکی و سپس در منزل انجام دهند. هر دو روش برای اصلاح طرح لبخند، نتایج فوق العاده ای را در کمترین زمان خواهد داشت.

باندینگ دندان:

در صورتی که رنگ دندان تغییر کرده باشد، ترک خورده و یا خراشیده شده باشد، باندینگ دندان یک روش مطمئن و بی خطر است. هم­چنین برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها و یا تغییر شکل و اندازه می­توان از این روش استفاده کرد. این روش نیاز به زمان زیادی ندارد و در کمتر از یک ساعت انجام می­گیرد. در این روش برای تغییر رنگ دندان از بهترین رنگی که با  دندان فرد مطابقت داشته باشد، استفاده می­شود.

لمینت دندان(ونیر پرسلاین):

لمینت دندان روش راحتی برای رفع مشکلات و اصلاح طرح لبخند است که در طی دو جلسه درمان انجام می­شود. در این روش نوعی روکش روی دندان ها قرار میگیرد و مشکلات ظاهری مثل تغییر رنگ، خراشیدگی و کجی را پنهان می­کند.

روکش دندان:

در این روش برای دندان های آسیب دیده، از یک روکش بادوام که مطابق با رنگ دندان ها باشد، استفاده می­شود. روکش دندان که پروتز دندان ثابت هم گفته می­شود، اکثرا از جنس سرامیک و فلز یا PFM بوده که قسمت فلزی دور دندان را احاطه کرده و بخش سرامیکی ظاهر آن را شبیه دندان طبیعی خود فرد نشان می دهد.

پرکردگی به رنگ دندان:

برای پر کردن دندان ها از مواد کامپوزیت و آمالکام که دو ماده ترمیمی هستند، استفاده می­شود. کامپوزیت همرنگ دندان است و بیشتر برای دندان های جلو به کار میرود. ماده آمالکام به رنگ سیاه یا نقره ای است که برای پر کردن دندان های عقب استفاده می­شود. بسیاری از مراجعه کنندگان برای حفظ ظاهر زیبای دندان، خواستار آن هستند که دندان های عقب نیز با کامپوزیت پر شود.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

اصلاح لبخند لثه ای:

بعضی از افراد طول دندان هایشان کوتاه است به همین دلیل هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن، مقداری از لثه آنها نمایان می­شود. به این حالت لبخند لثه ای گفته می­شود. امروزه با پیشرفت های علم دندان­پزشکی این موضوع به راحتی قابل درمان است. در این روش لثه ها، با یک عمل جراحی بسیار راحت و بی حسی موضعی کمی بالا برده می­شوند و سپس از طریق لامینیت و یا ونیر کامپوزیت طرح لبخند اصلاح می­شود. البته در بعضی از افراد علت لبخند لثه ای بخاطر کوتاهی لب بالا و هایپر اکتیو بودن عضلات لب فرد می­باشد. در این حالت برای درمان و اصلاح طرح لبخند از تغییر موقعیت لب بالا و جراحی پلاستیک و یا تزریق بوتاکس، استفاده میکنند.

 

ثبت شرکت چند منظوره

 متقاضیان ثبت شرکت چندمنظوره با موضوع جامل و کامل می توانند در زمینه های بازرگانی،صادرات،واردات،توزیع،تامین و تولید فعالیت داشته باشند. ثبت شرکت لذا حوزه فعالیت این دسته از شرکت ها بسیار گسترده و وسیع است و مرزهای آن چه داخلی و چه خارجی مشخص نیست.به همین دلیل موضوعات فعالیت شرکت چند منظوره متفاوت و در عرصه های مختلف می باشد و ثبت آن دارای پیچیدگی ها و حساسیت بیشتری است.در این مقاله تلاش کرده ایم تا اطلاعات جامعی را درباره مدارک و مراحل ثبت آن در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت چند منظوره:

_تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت چندمنظوره
_پرداخت هزینه های ثبت که توسط قسمت حسابداری اداره ثبت شرکت ها محاسبه می شود و باید رسید آن به اداره تحویل داده شود.
_ برگ تقاضانامه چند منظوره و تکمیل آن که ذیل تمام صفحات آن به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.
_ نسخه اساسنامه شرکت چند منظوره ممهور به مهر شرکت که ذیل آن به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.
_ نسخه صورتجلسه مجمع عمومی هیات مدیره و موسسین که ذیل آن توسط مدیران منتخب مجمع،سهامداران و بازرسین امضا شده باشد.
_ نسخه شرکتنامه شرکت چند منظوره و تکمیل آن
_کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضاء هیات مدیره،بازرسین و تمامی سهامداران چنانچه مدیر عامل خارج از اعضاء هیات مدیره باشد.
_چنانچه سهامداران و اعضاء هیات مدیره از میان اشخاص حقوقی باشند،ارائه معرفی نامه نمایندگان الزامی است.
_تاییدیه هیات مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیردولتی بودن شرکت چند منظور
_ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
_در صورتی که قسمتی از سرمایه شرکت چند منظوره غیرنقدی باشد به این صورت که به شکل اموال منقول و غیرمنقول باشد،ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ضرورت می یابد و چنانچه اموال غیرمنقول جزء سرمایه شرکت باشد،ارائه مستندات مربوطه الزامی است.
_تاییدیه هیات مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیردولتی بودن شرکت چندمنظوره
_ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
_دریافت مجوز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
_گواهی عدم سوء پیشنه برای اعضاء هیات مدیره
نکته:لازم به توضیح است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن باید از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه شوند.

  • مراحل ثبت شرکت چند منظوره:

_کلیه مدارک ثبت شرکت چند منظوره را که در فوق به آن اشاره شد،داخل پوشه پانچ کرده و به اداره محترم ثبت شرکت ها تحویل دهید.
_متصدی ثبت،پس از دریافت مدارک به بررسی پرونده می پردازد و در صورت تکمیل مدارک ،آن را در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می دهد.
_کلیه اسناد و مدارک پرونده در قسمت کاربران کامپیوتر در سیستم وارد می شود و متقاضی می تواند در صورت نیاز وارد سیستم شود.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

_بررسی مدارک توسط کارشناس تاسیس شرکت
_صدور آگهی تاسیس شرکت
_مراجعه به اداره ثبت شرکت ها جهت امضاء ذیل دفتر ثبت
_درج در روزنامه رسمی

پرکردن دندان با کامپوزیت بهتر است یا آمالگام

 پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام دو شیوه رایج است که دندانپزشکان برای پر کردن دندان های پوسیده شما استفاده می کنند. کامپوزیت در رشت  وقتی که دندان شما پوسیده شد دندانپزشک بعد از تخلیه مواد عفونی به شما توصیه می کند که دندان های پوسیده خود را با مواد پر کننده ای مانند کامپوزیت یا آمالگام پر کنید. اگر تا به حال به دندان های پر شده افرادی که دندان های خود را با آمالگام یا کامپوزیت پر کرده اند دقت کرده باشید می بینید که در تعدادی از این دندان ها، مواد پر کننده به رنگ سفید و برخی از دندان ها مواد پر کننده به رنگ نقره ای است.

پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام بستگی به این دارد که کدام یک از دندان های خود را می خواهید پر کنید. اگر دندان های جلو و در معرض دید را بخواهید پر کنید از کامپوزیت که سفید رنگ است استفاده می شود و برای دندان های آسیاب و دندان هایی که در معرض دید نیستند از آمالگام که نقره ای رنگ است استفاده می شود. بنابراین پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام بستگی به محل قرارگیری دندان پوسیده شده دارد. البته شما می توانید دندان هایی که در معرض دید نیستند را نیز با کامپوزیت که سفید رنگ است پر کنید همه این ها به بودجه و خواست شما بستگی دارد .

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا فرق این دو ماده پر کننده یعنی آمالگام و کامپوزیت تنها در رنگ آن ها می باشد یا خیر؟ و این که پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام کدام بهتر است؟ در جواب باید خدمت شما عرض کنیم که باید ابتدا به بررسی ویژگی ها و مزایای این دو ماده پرکننده دندان بپردازیم.

مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام

برای پر کردن دندان های پوسیده و انتخاب ماده مناسب بهتر است ابتدا با مزایای پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام آشنا شوید. امروزه مواد ترمیمی که برای دندان ها استفاده می شود انواع و اقسام گوناگونی را شامل می شود. در این بین کامپوزیت و آمالگام به سبب ویژگی ها و مزایایی که دارند بیشتر کاربرد دارند. بسته به میزان، نوع و محل پوسیدگی دندان می توان برای پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام با نظر دندانپزشک استفاده کرد.

• مزایای پر کردن دندان با آمالگام

  • آمالگام از نظر استحکام به نسبت کامپوزیت دندان محکم تر است بنابراین بهترین گزینه برای پر کردن دندان های عقبی است زیرا در موقع جویدن غذا فشار زیادی به آن ها وارد می شود.
  • دندانپزشک با آمالگام راحت تر می تواند کار کند.
  • از نظر هزینه کامپوزیت بسیار گرانتر از آمالگام است و آمالگام هزینه مناسب تری دارد.
  • از نظر مقایسه سرعت پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام=، سرعت پر کردن با آمالگام بیشتر است.
  • آمالگام اگرچه در آن از جیوه که ماده سمی است استفاده شده است ولی کاملاً بی خطر است.
  • طول عمر و دوام آمالگام نسبت به کامپوزیت بیشتر است.

• مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت

  • از نظر زیبایی کامپوزیت به دلیل همرنگ بودن با دندان زیباتر است.
  • پرکردن با کامپوزیت نیاز به تراسیدن و دریل کردن زیاد ندارد.
  • این مواد می توانند به استحکام دندان نیز کمک کنند و در مقابل شکسته شدن از دندان ها محافظت نمایند.
  • دندانپزشک خیلی راحت تر از آمالگام می تواند کامپوزیت را شکل داده و شبیه دندان واقعی کند.
  • آمالگام ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت کند، اما کامپوزیت در هیچ فردی ایجاد حساسیت و آلرژی نمی کند.
  • از کامپوزیت می توان برای ترمیم کردن قسمت هایی که قبلا توسط کامپوزیت پر شده اند نیز استفاده کرد. زیرا چسبندگی این مواد هم به دندان و هم به کامپوزیتی که قبلاً برای پر کردن دندان استفاده می شود بسیار عالی است.
  • از نظر عایق حرارتی کامپوزیت عایق بسیار بهتری از آمالگام است. بنابراین اگر پر شدگی با آمالگام زیاد باشد، در نتیجه حساسیت دندان نسبت به سرما گرما بیشتر خواهد شد؛ زیرا آمالگام از نظر انتقال دما رسانای خوبی است.
  • پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام کدام بهتر است؟

    در جواب سوال پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام کدام بهتر است؟ باید بگوییم که آمالگام ماده ای است که در ترکیب آن از جیوه استفاده شده است. اگرچه جیوه ماده ای سمی است اما نزدیک دو قرن است که از آن برای پر کردن دندان استفاده می شود و مشکلی ایجاد نکرده است. کامپوزیت دارای ترکیباتی است که احتمال سرطان زا بودن آن وجود دارد. البته باید بگوییم که از نظر تئوری این معایب در آمالگام و کامپوزیت وجود دارد اما به گونه ای نیست که باعث شود ما بخواهیم استفاده از آمالگام یا کامپوزیت را در پر کردن دندان به کل کنار بگذاریم.

    اگرچه آمالگام نسبت به کامپوزیت از استحکام بیشتری برخوردار است اما به دلیل این که رنگ مناسبی ندارد زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد. کامپوزیت هم از لحاظ رنگ که شبیه به دندان است و هم از لحاظ راحتی در کارکردن با آن رایج تر است. انتخاب پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام بستگی به محل و نوع پوسیدگی دندان دارد. اگر در دندان های جلو و قابل دید شاهد پوسیدگی باشیم از کامپوزیت استفاده می شود.

    https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
  • از ویژگی های عالی کامپوزیت این است که می توان به کمک این ماده به ترمیم دندان هایی که با آمالگام پر شده اند نیز پرداخت. کامپوزیت در موقع استفاده توسط دندانپزشک، نیاز به کار بیشتری دارد و حساس تر از آمالگام است و باید با دقت بر روی آن کار کرد تا نتیجه بهتری از ترمیم کردن دندان عاید بیمار شود. اگر بخواهید از نظر طول عمر و ماندگاری بین پرکردن دندان با کامپوزیت یا آمالگام یکی را انتخاب کنید باید بگوییم که هر دوی این مواد از طول عمر خوبی برخوردار هستند به شرط این که پزشک متخصص در جای درست و به صورت دقیق و اصولی استفاده کند.

آموزش ثبت شرکت

 شرکت به عنوان یک الزام قانونی می بایست به ثبت برسد.چرا که هر شرکت تجاری زمانی معتبر است و از نظر قانونی رسمیت دارد  که به ثبت رسیده باشد.ثبت شرکت، به شرکت اعتبار خاصی می بخشد و موجب ایجاد تمایل بیشتری به همکاری می گردد وآثار مهمی دارد که از لحاظ شرکای شرکت و مراجعین آن دارای اهمیت بسیار است. ثبت افزایش سرمایه شرکت مضاف بر این موارد،الزامات قانونی و ضرورت مشروعیت بخشیدن به فعالیت های تجاری و اقتصادی ایجاب می کند فعالان این عرصه بمنظور صیانت از حقوق و اختیارات خویش اقدامات لازم اداری و حقوقی را در جهت تثبیت و استفاده از منافع متصور و مترتب بعمل آورند.

 

در این نوشتار ضمن توضیح کامل در رابطه با نحوه ی ثبت شرکت ها،به مدارک مورد نیاز جهت ثبت هر یک از انواع شرکت می پردازیم.خواهشمندیم ما را تا انتهای مقاله همراهی بفرمایید .شایان ذکر است ،شما سروران ارجمند، در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما با ارائه ی خدمات حرفه ای و کارآمد،شما را در تمامی مراحل ثبت شرکت یاری و مساعدت می نمایند.
شرکت های تجاری و انواع آن
شرکت تجاری،قراردادی است که به موجب آن دو یا چند نفر توافق می کنند سرمایه مستقلی را که از جمع آورده های آن ها تشکیل می شود ایجاد کنند و به موسسه ای که برای انجام مقصود خاصی تشکیل می گردد اختصاص دهند و در منافع و زیان های احتمالی حاصل از به کارگیری سرمایه سهیم شوند.
شرکت های تجاری در اشکال مختلف جلوه می کنند.مطابق ماده 20 قانون تجارت شرکت های تجارتی هفت قسم می باشند:
1-شرکت های سهامی(خاص و عام)؛2-شرکت با مسئولیت محدود3-شرکت تضامنی4-شرکت مختلط غیر سهامی5-شرکت مختلط سهامی6-شرکت نسبی7-شرکت تعاونی
نحوه ی ثبت شرکت:
1-فراهم نمودن مدارک مورد نیاز
اولین گام جهت ثبت شرکت،فراهم نمودن مدارک لازم است. قانونگذار برای تاسیس و ثبت هر یک از انواع شرکت مدارک جداگانه ای را پیش بینی نموده است که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص:

-دو برگ اظهارنامه شرکت     
-دو جلد اساسنامه شرکت    
-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین   
-دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب 
-کپی شناسنامه  ی برابر اصل شده توسط دفاتر اسناد رسمی-همه ی اعضای هیات مدیره  ،سهامداران و بازرسین
-کپی کارت ملی برابر اصل شده توسط دفاتر اسناد رسمی-همه ی اعضای هیات مدیره ،سهامداران و بازرسین
-ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
-ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری(اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیر منقول باشد)
-ارائه اصل سند مالکیت(اگر اموال غیر منقول جزء سرمایه شرکت باشد)
-گواهی عدم سوءپیشینه ی کیفری همه ی اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت
-ارائه ی اقرارنامه ی همه ی اعضا ی هیات مدیره مبنی بر اینکه کارمند رسمی دولت نیستند و مدیر عامل مبنی بر اینکه در شرکت دیگری سمت مدیریت عامل را دارا نیست.
-امضاء وکالتنامه
-ارائه ی اصل قیم نامه در صورتی که یکی از اعضا دارای اهلیت نباشد.
-در صورتیکه اعضا با سهامداران شخص حقوقی باشند،کپی آگهی تاًسیس،روزنامه ی رسمی،کپی روزنامه ی رسمی آخرین تغییرات + کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده ی نماینده ی شخص حقوقی
-در صورت حضور سهامدار خارجی در صورتیکه شخص حقیقی باشد کپی برابر اصل پاسپورت و ترجمه ی رسمی آن،در صورتیکه شخص حقوقی باشد ارائه ی گواهی ثبت شرکت در مرجع ثبت شده ی آن کشور که مبین آخرین وضعیت شرکت و ترجمه ی رسمی آن،همینطور اصل و ترجمه ی وکالتنامه
-ارائه ی مجوز مربوط به فعالیت از مرجع ذیربط در صورت نیاز
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی عام:
-دو نسخه اساسنامه ی شرکت
-دو نسخه اظهارنامه
-دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موًسسین
-دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره
-اگهی دعوت مجمع موًسسین در روزنامه ی تعیین شده
-فتوکپی شناسنامه ی مدیران(در مورد اشخاص حقوقی ارائه ی برگ نمایندگی الزامی است)
-گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل 35 % سرمایه ی شرکت
-ارائه ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

-دو برگ تقاضانامه ی ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود
-دو برگ شرکت نامه
-دو نسخه از اساسنامه
-دو نسخه صورت جلسه ی مجمع عمومی موًسسین و هیاًت مدیره
-فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران(اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
-اخذ و ارائه مجوز مربوطه(در صورت نیاز)
مدارک مورد نیاز برای شرکت تضامنی:
-دو برگ تقاضانامه
-دو برگ شرکت نامه
-دو نسخه اساسنامه
-فتوکپی شناسنامه ی شرکا
-مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تعاونی)هر کدام در 4 نسخه)
-صورتجلسه ی تشکیل مجمع موًسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضا و هیاًت مدیره ی منتخب و بازرسان و مدیر عامل شرکت
-اساسنامه ی مصوب مجمع عمومی
دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی
-درخواست کتبی ثبت
-طرح پیشنهادی و ارائه ی مجوز وزارت تعاون
-رسید پرداخت مقدار لازم التاًدیه ی سرمایه،طبق اساسنامه
-مدارک دعوت تشکیل اولین جلسه ی مجمع عمومی عادی(موضوع بند 2 ماده ی 32)
-موافقت نامه ی تشکیل شرکت یا اتحادیه(تبصره ی ماده ی 51)
-مجوز ثبت شرکت یا اتحادیه (بند 28 ماده ی 66 و بند 4 ماده ی 51)
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه تاسیس شرکت تعاونی:
الف)فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است.
ب)نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.
ج)تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان اداره تعاون نوشته شده است.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مختلط سهامی:
-یک نسخه مصدق از شرکت نامه
- یک نسخه مصدق از اساسنامه
-اسامی مدیر یا مدیران شرکت
-نوشته ای با امضای مدیر شرکت ،حاکی از تعهد پرداخت تمام سرمایه و پرداخت واقعی لااقل ثلث از آن سرمایه
-سوابق مصدق از تصمیمات مجمع عمومی در موارد مذکور در مواد 40،41،44
-نوشته ای با امضای مدیر شرکت،حاکی از پرداخت تمام سرمایه ی نقدی شرکای ضامن و تسلیم تمام سرمایه ی غیر نقدی با تعیین قیمت حصه های غیر نقدی
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مختلط  غیر سهامی:
-یک نسخه ی مصدق از شرکت نامه
-یک نسخه ی مصدق از اساسنامه(اگر باشد)
-اسامی شرکت یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت نسبی:
-یک نسخه ی مصدق از شرکت نامه
-یک نسخه ی مصدق از اساسنامه(اگر باشد)
برای تشکیل شرکت نسبی رعایت نکات ذیل ضروری است:
-شرکتنامه برابر قانون تنظیم شده باشد.
-تمام سرمایه نقدی شرکت پرداخت گردد.
-سهم الشرکه غیر نقدی شرکت با رضایت همه شرکاء ارزیابی و تسلیم گردیده باشد.
-منافع حاصله به نسبت سهم الشرکه هر شریک تقسیم می شود مگر اینکه بموجب شرکتنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.
-مسئولیت مدیر یا مدیران شرکت در مقابل شرکاء مانند مسئولیت وکیل در مقابل موکل است.
-شرکاء باید از بین خود و یا از خارج حداقل یک نفر را بعنوان مدیر شرکت معین نمایند.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های خارجی:
-اظهارنامه ی ثبت
-یک نسخه ی مصدق از اساسنامه ی شرکت
-یک نسخه ی مصدق از اختیار نامه ی عمده ی شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده ی مستقل در ایران داشته باشد یک نسخه ی مصدق از اختیارنامه ی هر یک از آن ها
-داشتن مجوز(قرارداد قانونی) با یکی از وزارتخانه ها یا سازمان های دولتی و یا چنانچه شرکت خارجی باشد شرایط عملیات آن باید به موجب امتیازات صحیح و منطقی مقرر گردیده باشد.
2- ثبت نام در سامانه ی اداره  محترم ثبت شرکت ها:
پس از فراهم نمودن مدارک فوق ،می بایست به سامانه ی اینترنتی اداره ی ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه نمایید و با ورود به قسمت(پذیرش درخواست ثبت شرکت)اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کنید.لذا،تکمیل اطلاعات متقاضی،اولین مرحله برای ثبت شرکت از طریق سامانه می باشد. مراحل مربوط به درج اطلاعات متقاضی عبارت است  از:

  • وارد نمودن شماره ملی شخص در صورت ایرانی بودن و شماره گذرنامه در صورت خارجی بودن. سپس مشخص نمودن نوع شرکت که آیا شعبه ی خارجی است یا نمایندگی یک شرکت خارجی.
  • وارد کردن اطلاعات مربوط به نام متقاضی(نام، نام خانوادگی،...)
  • وارد نمودن سمت متقاضی مبنی بر اینکه اصیل است یا وکیل.
  • درج اطلاعات مربوط به امضاکننده دفتر. (یعنی شخصی که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکتها تأیید می کند).
  • مشخص کردن سمت امضا کننده دفتر که آیا از مدیران است یا شرکاء یا سهامداران یا وکیل رسمی وسپس کلیک بر روی کلید گام بعدی.

مراحل ثبت نام در سامانه ثبت شرکتها بعد از اطلاعات متقاضی

  • وارد نمودن پنج اسم انتخابی برای نام شرکت به ترتیب اولویت.

با انتخاب نام شرکت یک کد رهگیری به شما داده می شود. بدین منظور، در قسمت اسامی درخواستی،پنج نام را به ترتیب اولویت وارد کنید.جهت انتخاب نام،نام هایی را انتخاب کنید که:
الف) قبلاَ به ثبت نرسیده باشد
ب)دارای معنا و مفهوم باشد
نام شرکت می بایست:
1)دارای ریشه ی فارسی باشد و لاتین و تکراری نباشد. فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است.
2)با شئونات انقلاب اسلامی ایران و اخلاق حسنه منافات نداشته باشد.نام های انتخابی نباید مخالف موازین و عرف جامعه باشد.
4)تمامی اسامی که برای شرکت انتخاب می شود باید دارای حداقل 3 سیلاب یا اسم خاص باشند.استفاده از نام محل برای اسم شرکت در صورتی قابلیت ثبت دارد که شرکت در همان مکان و حوزه جغرافیایی ثبت شود.
لازم به یادآوری است اسامی که به دولت اختصاص دارد نمی توانند برای نام شرکت استفاده شود، مگر اینکه از سوی مقام صلاحیت دار دولتی مجوز دریافت کرده باشند.برای برخی از اشخاص حقوقی،ثبت نام پیشنهادی آن ها منوط به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد که متقاضیان قبل از ارائه تقاضای ثبت تاسیس باید نسبت به اخذ مجوز اقدام و آن را به مدارک خود ضمیمه کند.اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد.به عنوان مثال اگر شرکتی به نام ماهان ثبت شده باشد دیگر کسی نمی تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند و باید اسم شرکت خود را به شکلی پیشنهاد دهد که تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد. لذا در صورتی که در محلی شرکت به نامی تاسیس شده است نمی توان همان نام یا نامی که شباهت خیلی زیادی به آن دارد برای شرکت دیگر انتخاب نمود که باعث اشتباه مراجعه کنندگان باشد. برای این منظور می توانید به سایت www.ilenc.ir مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو کنید.توجه داشته باشید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.در صورتی که نام های انتخابی از میان اسامی،عناوین و اصطلاحات باشد،نمی توان برای نام شرکت به کار برد.
مهلت اعتبار نام تایید ثبت شده برای اشخاص حقوقی نامحدود است.اگر نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر ثبت نشود تنها 3 ماه از تاریخ تایید نام اعتبار خواهد داشت.شرکت های سهامی عام تا مدت 6 ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس،اعتبار نام دارد.نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم،مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها ثبت شده باشد.در این صورت هیچ شرکت دیگری حق انتخاب این نام را نخواهد داشت.

  • وارد نمودن موضوع شرکت بر اساس نوع فعالیت و مدت آن. ابتدا انتخاب نوع فعالیت و سپس مدت فعالیت بر اساس اینکه محدود یا نامحدود باشد و در صورت محدود بودن تعیین حداکثر مدت فعالیت به ماه.

در این رابطه،لازم به توضیح است موضوع شرکت چیزی است که شرکت برای آن تاسیس شده باشد.موضوع شرکت باید مشروع و متضمن منافع عقلانی باشد و الا از موارد ابطال شرکت خواهد بود.مدیران نمی توانند در عمل از حد موضوع شرکت تجاوز نمایند و در صورت تجاوز ،عمل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت تفریط یا تعدی کلیه ی مدیران متضامناً مسئول خسارت صاحبان سهام می باشند.
مدت فعالیت بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب می شود. شرکت ممکن است برای مدت محدودی مثلاَ5 یا 20سال تشکیل شود و نیز ممکن است برای مدت نا محدودی باشد.در صورتی که برای مدت معین باشد باید آن مدت معلوم گردد و اثر آن این است که با رسیدن تاریخ و انقضا مدت  ، شرکت به خودی خود منحل و برچیده می شود.ماده ی 83 اصلاحی ، هر گونه تغییر در مواد اساسنامه را در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده قرار داده و مسلم است که مدت شرکت نیز یکی از موارد مذکور در اساسنامه است.از این جهت مجمع عمومی می تواند مدت را تمدید و یا این که به ملاحظاتی مدت شرکت را تقلیل دهد.

  • وارد کردن آدرس مرکز اصلی شرکت با کد پستی و یک تلفن ثابت.

نشانی و مرکز اصلی شرکت همان مرکز اداره ی آنست که معمولاً مجامع عمومی در آن جا تشکیل و مدیران و بازرسان در آن جا انجام وظیفه می نمایند.مرکز اصلی شرکت که در واقع اقامتگاه شرکت است از حیث ابلاغ اخطاریه ها و دادخواست ها و اوراق رسمی اهمیت دارد و اگر شرکت غیر از مرکز اصلی چند مرکز دیگر برای عملیات فنی یا ...داشته باشد ،  از نظر مقامات قانونی و اشخاص ثالث فقط مرکز اصلی مورد توجه بوده و سایر مراکز مربوط به مناسبات داخلی شرکت است.همین طور اگر شرکت شعبه یا شعباتی داشته باشد و در اساسنامه قید شود باید محل آن ها تعیین گردد.

  • مشخص نمودن سرمایه شرکت.

برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هر مقدار که بتوانند ممکن است سرمایه را افزایش دهند.به موجب ماده 5 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 "سرمایه شرکت های سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد"مطابق بخش اخیر همین ماده،مبلغ سرمایه هر یک از شرکت های سهامی پس از تاسیس نیز نبایستی از میزان مقرر در ماده یاد شده کمتر گردد.

  • مشخص کردن تعداد و ارزش سهم برای شرکت

توضیح آنکه،سرمایه ی هر شرکت سهامی به قطعاتی تقسیم شده که هر یک از آن ها را سهم گویند.بنابراین سهم عبارت از قطعاتی است که مجموعه ی آن سرمایه را تشکیل می دهد.در ماده ی 24 اصلاحی قانون ، سهم چنین تعریف شده (سهم قسمتی است از سرمایه ی شرکت سهامی  است که مشخص کننده ی  میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد).در فرم مربوطه می بایست اسامی سهام داران ذکر شود.با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص می شود که این فرد چه تعداد سهام را به خود اختصاص داده است.

  • انتخاب گزینه وجود یا عدم وجود مجوز برای فعالیتهایی که نیاز به مجوز از سازمان یا ارگانهای خاص دارند و وارد کردن شماره مجوزو تاریخ مجوز در صورت نیاز به وجود آن.
  • وارد نمودن مشخصات اعضای شرکت.

مشخصات اشخاص حقیقی چون نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و... و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی. کد پستی جهت افراد حقیقی و حقوقی و شماره ثبت جهت افراد حقوقی.(حداقل تعداد شرکا به شرح ذیل می باشد:در شرکت های تضامنی-نسبی-محدود-مختلط غیر سهامی حداقل 2 نفر شریک؛در شرکت های سهامی خاص-مختلط سهامی حداقل 3 نفر شریک؛ در شرکت های سهامی عام حداقل 5 نفر شریک؛در شرکت تعاونی حداقل 7 نفر شریک)

  • وارد کردن سمت اعضای شرکت و مشخص نمودن سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره.

در هنگام تاسیس،سمت هایی که برای افراد انتخاب می شوند شامل:مدیر عامل؛رئیس هیات مدیره؛نایب رییس هیات مدیره؛عضو هیات مدیره

  • پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و ... مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کلید ثبت سمت شخص.
  • پر کردن اطلاعات مربوط به نمایندگان قانونی.

(نماینده مورد نظر، نوع نمایندگی، مستند نمایندگی، شماره و تاریخ مستند نمایندگی. و تاریخ شروع و پایان نمایندگی در صورت وجود نماینده)

  • ثبت اطلاعات مربوط به تأسیس شعبه چنانچه شعبه ای وجود داشته باشد.

 ابتدا وارد کردن کد پستی شعبه، شماره تماس واحد ثبتی شعبه، نشانی شعبه و در نهایت ثبت شعبه. چنانچه هنوز از طرف سهامداران برای این موضوع تکلیفی مشخص نشده باشد  تا روشن شدن تکلیف شعب شرکت گزینه ی مربوط به نداشتن شعب را انتخاب نمایید.

  • تکمیل اطلاعات سال مالی شرکت و اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه شرکت.
  • تایپ اطلاعات متن اظهارنامه، اساسنامه و شرکتنامه.
  • انتخاب گزینه تأیید مدارک مورد نیاز، پذیرش نهایی و دریافت رسید پذیرش اینترنتی.
  • امضای مدارک تأییدشده و پرینت شده از طریق سامانه توسط اعضای شرکت.
  • بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود.

3-ارسال مدارک تقاضای تاسیس شرکت از طریق پست
پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را امضا و از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید. مدارکی که بعد از تکمیل مراحل ثبت می بایست ارسال  گردد عبارت است از: دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده است؛ کپی مدارک شناسایی افراد؛ گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری اعضا؛ یک برگه ازتأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی.
با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها اگر صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید و در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید. اما چنانچه درمدارک ارسالی نقص و ایرادی نبود،از متقاضیان دعوت بعمل می آید تا در اداره ثبت حضور یابند.
4-احراز هویت و اخذ امضاء از متقاضیان
بعد از پذیرش مدارک،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود.مسئول دفتر شروع به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید . کارت شناسایی متقاضیان را اخذ می کند وآن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه  تطبیق می دهد. احراز هویت متقاضیان ،اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است ، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه شرکت از سایر اقدامات مسئول دفتر می باشد.سپس تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضاء گواهی می نماید.
دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت،ضبط و نسخه دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می شود و این سند "سند ثبت شرکت" است.

https://danasabt.ir/

5-درج آگهی در روزنامه ی رسمی جمهوری اسلامی ایران
درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران آخرین مرحله ی ثبت است.دارندگان آگهی برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست پس از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت،تمامی مراحل را از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس http://www.rrk.ir انجام دهند و هزینه ی انتشار آگهی را نیز صرفاَ به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

همه چیز درباره ی سن کامپوزیت دندان

 سن کامپوزیت دندان، یکی از دغدغه هایی است که افراد با آن روبرو هستند. خلاصه هر کسی در هر سنی تمایل دارد که لبخندی زیبا و دلنشین داشته باشد. بهترین دندانپزشکان در رشت  مخصوصا اگر دندان ها در سن های کم دچار به هم ریختگی و بی نظمی باشند که این تمایل به ترمیم دندان ها بیشتر و بیشتر خواهد بود. کامپوزیت دندان یکی از رایج ترین روش هایی است که این روزها برای ترمیم دندان ها و اصلاح لبخند و غیره از آن استفاده می شود و اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. یکی از چیزهایی که برای انجام کامپوزیت خیلی اهمیت دارد سن کامپوزیت دندان است. یعنی اینکه نتیجه ی گذاشتن و استفاده از کامپوزیت در چه سنی می تواند نتیجه ی مطلوبی را حاصل کند. در ادامه برایتان از کامپوزیت در سن کم خواهیم گفت و اینکه آیا این کار در سنین پایین نتیجه ی رضایتبخشی دارد یا خیر! 

سن کامپوزیت دندان و مسائل مربوط به آن

کیفیت و نتیجه ی نهایی کامپوزیت، به رشد دندان ها و فک به شخص مورد نظر بستگی دارد. پروسه ی رشد استخوان معمولا در خانم ها تا سن بیست سالگی و در آقایان تا سن هفده سالگی ادامه پیدا می کند. موضوع بدیهی در این موضوع این است که اگر کامپوزیت در زیر این سنین انجام شود، رشد استخوان ها ممکن است که باعث شود که بین دندان ها و خود کامپوزیت فاصله ایجاد شود و همین موضوع می تواند کارایی کامپوزیت را صفر کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که معمولا کامپوزیت زمانی انجام شود که رشد استخوان به مرحله ی تکمیل خود رسیده است.

اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که پس تکلیف افرادی که به صورت مادرزادی با مشکلی بی نظمی و نا همگونی دندان ها مواجه هستند چه می شود. این افراد می توانند برای انجام کامپوزیت اقدام کنند اما باید بدانند که هر چند وقت یک بار باید تمامی کامپوزیت ها ترمیم و دوباره ساخته شوند که طبیعتا هزینه ی این کار به مراتب بالاتر خواهد بود. در کل انجام کامپوزیت هیچگونه محدودیت سنی ندارد. اما هزینه ی انجام این کار در هر سنی، متفاوت خواهد بود. به طور کلی فاکتورهایی که در انجام کامپوزیت برای دندان تاثیر دارند، نحوه ی اصلاح طرح لبخند، وضعیت قرار گیری دندان ها، وضعیت پرکردن یا ترمیم های قبلی، وضعیت بهداشت لثه و سلامت دندان ها می باشند.

مزیت ها و معایب کامپوزیت در سنین پایین

هزینه ی کامپوزیت ها به نسبت لمینت سرامیکی بسیار پایین تر می باشد. طبیعتا تعداد جلسات درمانی در سنین کم برای انجام کامپوزیت، کمتر است. کامپوزیت های به راحتی قابلیت ترمیم و درست شدن دارند و برای نصب به تراش احتیاج ندارند. از طرفی امکان جمع شدن جرم و پلاک برای کامپوزیت بیشتر است. همچنین ممکن است که بعد از مدتی به دلیل رشد استخوان ها، فرد مجبور به تعویض کامپوزیت می شود.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

طول عمر کامپوزیت دندان در سنین پایین

طول عمر کامپوزیت تا حد خیلی زیادی به نحوه ی مراقبت فرد از کامپوزیت بستگی دارد. رعایت بهداشت دهان به صورت تمام و کمال، اجتناب از خوردن غذاهایی که سفت هستند و ممکن است به ساختار کامپوزیت آسیب برسانند، اجتناب از مصرف نوشیدنی هایی که باعث رنگی شدن دندان ها می شوند. کشیدن سیگار و دخانیات برای دندان ها حکم سم را دارد پس بهتر است که حواستان به این موضوع نیز باشد. طبیعتا هیچ کامپوزیتی عمر طولانی نخواهد داشت اما عمر مفید برای هر کامپوزیت سه الی پنج سال است. البته این محدوده تحت شرایطی است که به خوبی از آن مراقبت شود. طبیعتا در سنین پایین، کامپوزیت ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

 

ثبت شرکت گازرسانی

 گاز طبیعی مخلوطی است از گاز متان و مقدار جزیی ترکیبات دیگر. ثبت شرکت در حال حاضر 20 درصد مصرف جهانی انرژی را گاز طبیعی تشکیل می دهد.بدین جهت امروزه نفت و گاز از اهمیت ویژه ای در مناسبات کشورها و روابط بین المللی برخوردارند.

در دوران کنونی،دولت ها و صاحبان صنایع،به دنبال آن دسته از حامل های انرژی هستند که آلاینده های کمتری تولید می کنند.گاز طبیعی منبع انرژی تقریباَ پاکیزه،فراوان و ارزان قیمتی است که هم اکنون به مقیاس وسیع برای مصارف صنعتی و خانگی به کار می رود.بدین جهت نقش شرکت های گاز،پر اهمیت جلوه می نماید.شرکت گاز مکلف است در اجرای لوله کشی داخلی،نصب تجهیزات مربوطه،بهره برداری و استفاده از گاز طبیعی استانداردها و ضوابط فنی و ایمنی مربوطه را رعایت نماید.
مراحل ثبت شرکت گازرسانی:
برای ثبت شرکت گاز رسانی،ارائه مدرک تحصیلی(مدرک لوله کشی گاز درجه یک) و مبحث 17 ساختمان و اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح الزامی است. همچنین در اساسنامه شرکت،می بایست به کار گاز صریحاَ اشاره شود.
شرکت گازرسانی را می توان در قالب های سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند.شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به شرح ذیل می باشد.
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص :
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 1000000ریال
مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص:
-کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
-امضای اقرارنامه
-اصل گواهی عدم سوپیشینه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
-(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)
شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود :
-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 10.0000 ریال
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
-اصل گواهی عدم سوء پیشینه
-امضای اقرارنامه
-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
مدارک مورد نیاز به منظور ثبت نام متقاضیان شرکت در دوره آموزشی مبحث

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

17 (بخش اجرایی لوله کشی) بشرح ذیل می باشد:
1-گواهینامه فنی و حرفه ای(رشته لوله کشی گاز خانگی و تجاری)
2-فیش واریزی به مبلغ پانصد هزار ریال به حساب شماره 08/ 62307888 (جام)نزد بانک ملت شعبه استقلال سازمان نظام مهندسی ساختمان.
(فیش واریزی جهت ثبت نام مجدد مجریانی که در دوره های قبل مردود شده اند مبلغ 250.000 ریال می باشد.)

کامپوزیت دندان چیست و چه مزایایی دارد؟

 

کامپوزیت دندان چه کاربردی دارد؟

کامپوزیت دندان یک ماده ترموپلاستیکی است که برای بازسازی و بهبود اندازه، شکل و رنگ دندان‌های طبیعی استفاده می شود. کامپوزیت در رشت از چندین جزء تشکیل شده است، شامل رزین (ماده چسبنده)، سیلیس (ماده پرکننده) و همچنین مواد پیشرفته دیگری که به کیفیت و خواص آن می افزایند. این ماده به دندان چسبانده می شود. سپس با استفاده از نور UV شدید تقویت می شود تا استحکام و سختی لازم را برای استفاده در طولانی مدت داشته باشد. کامپوزیت دندان به دلیل رنگ پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت ترمیم شکستگی‌های کوچک دندان، به عنوان یک روش محبوب و پرکاربرد برای ترمیم دندان‌ها استفاده می شود.

آشنایی با انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده و همچنین برای تغییر شکل، اصلاح رنگ و اندازه دندان‌ها به کار می رود. کامپوزیت‌های مختلفی در دندانپزشکی استفاده می شود، که با توجه به خواص و ویژگی‌هایشان مناسب برای کاربردهای خاصی هستند.

  • کامپوزیت نانو: این نوع کامپوزیت دندانی یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع کامپوزیت‌ها است. در این کامپوزیت از نانو ذرات سیلیس به عنوان پرکننده استفاده می شود. این کامپوزیت دارای پایداری رنگ و براقیت طبیعی دندان است.

 

  • کامپوزیت فلوراید دار: از این کامپوزیت در ترمیم دندان‌های دائمی و ترمیم دندان‌های شیری استفاده می شود. این نوع کامپوزیت دارای خاصیت ضد پوسیدگی است. به همین دلیل باعث جلوگیری از به وجود آمدن سایر تعمیرات در دندان می شود.

 

  • کامپوزیت بیس گلاس: این نوع کامپوزیت دندانی با استفاده از پرکننده‌های شیشه ای تولید می شود که عمر مفید و مقاومت بسیار بالایی دارند. این نوع کامپوزیت‌ها برای ترمیم دندان‌های پوستریور به کار می‌روند.

 

  • کامپوزیت میکروهیبرید: این نوع کامپوزیت دندان از هیبرید پرکننده‌های میکروسکوپی با حجم بالا و چگالی پایین ساخته شده است.
  • مزایای کامپوزیت کردن دندان ها

    استفاده از کامپوزیت دندان به عنوان جایگزین برای آمالگام‌ها و فلزات در ترمیم دندان، کاربردهای بسیاری دارد.

    • ظاهر طبیعی: کامپوزیت قابلیت تطابق با رنگ دندان‌های بیمار را دارد. به دلیل شباهت آن با ساختار دندان‌های طبیعی، این نوع از مصالح به عنوان یک جایگزین پرطرفدار برای آمالگام‌ها در حال استفاده است.

     

    • کاهش حساسیت پس از درمان: کامپوزیت دندان حساسیت پس از درمان را به حداقل می رساند. از این رو برای بیمارانی که به حساسیت در قسمت‌های مختلف دندان دچارند، مناسب است.

     

    • حفظ بافت سالم: در درمان‌هایی که با استفاده از کامپوزیت انجام می شوند، فرایند حفظ بافت سالم بسیار مهم است. در مقایسه با فلزات و آمالگام ها، استفاده از کامپوزیت کمتر به بافت دندان آسیب می زند.

     

    • قابلیت برطرف کردن خرابی‌های کوچک: کامپوزیت به دلیل قابلیت پر کنندگی بالا برای خرابی‌های کوچک، به عنوان یک راه حل مناسب در درمان‌های معمول، مثل شکستگی‌های کوچک دندان‌ها و لیزر کاری‌ها به کار می رود.

     

    • قابلیت اصلاح شکل دندان: از آنجایی که کامپوزیت به راحتی با بافت دندان تطابق پیدا می کند، این نوع مواد به عنوان یک راه حل مناسب برای اصلاح شکل دندان‌ها به کار می روند. به همین دلیل، استفاده از کامپوزیت در بسیاری از درمان‌های ترمیمی و زیبایی، مورد استفاده قرار می گیرد.
    • https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
    • چالش‌های کامپوزیت دندان

      دو دغدغه مهم استفاده از کامپوزیت دندان برای مراجعین این است که:

      1. آیا کامپوزیت کردن دندان درد دارد؟
      2. آیا کامپوزیت دندان دارای عوارض و آسیب است؟

      در پاسخ به این دو سوال باید گفت که، در اکثر موارد کامپوزیت دندان دردی ندارد. با این حال، بعضی از بیماران ممکن است احساس درد یا حساسیت بعد از درمان داشته باشند. در صورتی که درمان کار ساده و کوچکی باشد، مثل پر کردن پوسیدگی‌های کوچک، بدون درد و آسیب به بافت دندان انجام می شود. اما در صورتی که به عمل روی عصب دندان نیاز داشته باشد حساسیت ممکن است کمی بیشتر باشد. به علاوه اگر کامپوزیت به درستی نصب نشود، می تواند باعث ایجاد فشار روی دندان و بافت آن شود و سبب درد و حساسیت گردد. ضمنا، در برخی موارد به تشخیص پزشک، مثل درمان شکستگی دندان‌های پایینی، کامپوزیت ممکن است نتواند جایگزین مناسبی برای آمالگام باشد.

    •  
صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد