x تبلیغات
mikimouse

مدارک لازم برای نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

 مدارک لازم برای نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص:

چون در شرکت های سهامی، سرمایه ی شرکت وثیقه ی طلب طلبکاران است و شخصیت شرکا در آن اهمیت ندارد، بنابراین نقل و انتقال سهام در آن آزادانه است،پلمپ دفاتر  یعنی شریک می تواند در مواقع لزوم، با انتقال سهمش از شرکت خارج شود. در خصوص مقررات انتقال سهام، بین شرکت های سهامی عام و خاص تفاوت وجود دارد.
جهت نقل و انتقال در شرکت سهامی خاص تمامی افراد واگذار کننده ی سهامی و گیرنده باید همچون سهام های با نام عمل کنند و مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند.
مدارک انتقال سهام شرکت سهامی خاص عبارتند از:
1-کپی شناسنامه و کارت ملی همه ی سهامداران فعلی و جدید
2-کپی روزنامه ی رسمی تاسیس و آگهی تاسیس
3-کپی آگهی آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود

چند نکته:
-انتقال قهری عبارت است از انتقال اموال به دیگری بنا به سببی که ناشی از اراده و توافق طرفین نباشد، مانند فوت شخص که موجب انتقال قهری اموال متوفی به ورثه می گردد.بنابراین ورثه ی شخص سهامدار پس از فوت او به قائم مقامی از متوفی،جزو سهامداران شرکت می شوند و دارای همان حقوقی که متوفی در شرکت داشت،مانند حق دادن رای و حق دریافت سود می باشند.

-خرید سهام شرکت توسط خودش،به موجب ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 ممنوع است،چرا که خرید سهام شرکت از سوی خود شرکت ممکن است مشکلاتی را هم برای طلبکاران و هم برای سهامداران ایجاد کند.با این حال با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 این ممنوعیت کلی برداشته شده و در مواردی مجوز خرید سهام شرکت سهامی توسط همان شرکت مقرر شده است.

  1. به موجب بند(ب) ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 ،شرکت های پذیرفته شده در بورس و بازارهای خارج از بورس بر اساس میزان سهام شناور خود در هر یک از بازارهای مذکور و بر اساس مقرراتی که با پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار می رسد،می توانند تا سقف ده درصد از سهام خود را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند.مادامی که این سهام در اختیار شرکت است فاقد حق رای می باشد.

جهت اجرای بند(ب)ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور آیین نامه ی خرید،نگهداری و عرضه سهام خزانه نیز در تاریخ 15 تیر ماه 1394 به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسید.
به موجب ماده 2 این آیین نامه:
شرکت های پذیرفته شده در بورس یا بازارهای خارج از بورس با رعایت این آیین نامه و مقررات مربوطه مجازند حداکثر تا سقف ده درصد از سهام ثبت شده ی خود را خریداری و تحت عنوان سهام خزانه در شرکت نگهداری کنند.خرید سهام خزانه نباید سبب شود که سهام شناور آزاد شرکت(پس از اعمال سهام خزانه)بیش از 50 درصد کاهش یابد.
سهام شناور آزاد،بخشی از سهام ناشر است که دارندگان آن همواره آماده ی عرضه و فروش آن سهام می باشند و قصد ندارند با حفظ آن قسمت از سهام،در مدیریت ناشر مشارکت نمایند.برای محاسبه ی سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد.
بدین ترتیب به موارد مقرر قانونی سقوط حق سهام در مواد 37،49،77،129و 168 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 از این پس، بند(ب)ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 نیز باید اضافه گردد.
بدیهی است با اسقاط قانونی حق رای هر میزان سهام،این تعداد از سهام مزبور از حیث حد نصاب،جزء سرمایه ی شرکت منظور نخواهد شد و در احتساب حد نصاب تشکیل مجامع عمومی،تعداد این گونه سهام از تعداد کل سهام شرکت کسر خواهد شد و در احتساب حد نصاب رسمیت جلسه و اکثریت لازم جهت معتبر بودن تصمیمات مجمع عمومی این تعداد به حساب نخواهد آمد.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/

هم اکنون ممنوعیت باز خرید سهام مقرر در ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 در مورد شرکت های سهامی عام باقیمانده غیر بورسی کلیه شرکت های سهامی خاص و سایر انواع شرکت های تجاری در صورت قائل بودن به قابلیت تسری مفاد این ماده به سایر انواع شرکت های تجاری،همچنان معتبر خواهد بود،ولی در مورد شرکت های سهامی عام پذیرفته شده در بورس و شرکت سهامی عام پذیرفته شده در بازارهای خارج از بورس،ممنوعیت بازخرید سهام مقرر در ماده ی 198 لایحه ی قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 به موجب بند(ب)ماده ی 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت ماه 1394 و بر طبق شرایط مندرج در آیین نامه ی خرید،نگهداری و عرضه سهام خزانه مصوب 15 تیر ماه 1394 شورای عالی بورس و اوراق بهادار منتفی گردیده است.

ثبت اسناد اجباری

 طبق ماده ی 47 قانون ثبت (در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک دفاتر اسناد رسمی موجود بوده و وزارت عدلیه ی مقتضی بداند) ثبت اسناد ذیل اجباری است:

1) کلیه ی عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیر منقوله که در دفتر املاک ثبت نشده. ثبت شرکت سهامی خاص 2)صلحنامه و هبه نامه و شرکت نامه.

سندی که مطابق مواد فوق باید به ثبت برسد،اگر به ثبت نرسیده در هیچیک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد(ماده ی 48)

بنابراین بر اساس قانون،در هر محلی که اداره ثبت اسناد و یا دفتر اسناد رسمی موجود است شرکت های تجارتی که در محل تشکیل می شود، باید به موجب شرکت نامه ی رسمی تشکیل گردد.

همچنین ،کلیه ی شرکت هایی که مشمول قانون نظام صنفی می باشند موظفند ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به اخذ پروانه کسب، از اتحادیه ی مربوطه اقدام نمایند،در غیر این صورت ثبت آن ها در اداره کل ثبت شرکت ها غیر قانونی می باشد و همچنین از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ثبت شرکت های مشمول قانون نظام صنفی فاقد پروانه کسب ،ممنوع خواهد بود.

شرکت های تجارتی باید در دایره ی ثبت شرکت ها و در خارج تهران در اداره ی ثبت اسناد مرکزی اصلی شرکت به ثبت برسند. در نقاطی که اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد نباشد، ثبت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی هم نباشد، ثبت در دفتر محکمه ی ابتدایی یا صلحیه با رعایت ترتیب کافی بوده ولیکن شرکت باید ظرف سه ماه از تاریخ تاسیس اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد در آن محل، خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.

لازم به یادآوری است قانون تجارت ایران در مورد اینکه شرکت باید به موجب قرارداد کتبی باشد یا خیر سکوت کرده است،اما مسلم است که در حقوق ایران در صورتی شرکت می تواند ایجاد شود که قرارداد آن به صورت کتبی تنظیم گردد،حتی تنظیم کتبی شرکتنامه موثر نخواهد بود مگر آنکه با توجه به مواد 47 و 48قانون ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد.هیئت عمومی دیوان عالی کشور این نکته را هم در مورد شرکت مدنی و هم در مورد شرکت تجاری مورد تاکید قرار داده است.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

بر اساس قانون ثبت اسناد و املاک، سندی که مطابق قوانین به ثبت رسیده رسمی است و تمام محتویات و امضاهای مندرجه در آن معتبر خواهد بود مگر اینکه مجعولیت آن سند ثابت شود.

نحوه لمینت کردن دندان جلو

 در این بخش قصد داریم فرایند لمینت کردن دندان جلو را به طور مختصر شرح دهیم. نصب لمینت نیاز به آماده سازی دندان و در واقع تراشیدن مقداری از مینای آن دارد.دندانپزشک زن در رشت  سپس از دندان‌های ترشیده شده قالب گیری انجام می‌شود و قالب تهیه شده برای ساختن لمینت از روی آن، به لابراتوار ارسال می‌گردد. لمینت پس از ساخته شدن به مطب فرستاده می‌شود و با استفاده از چسب مخصوص و نور لیزر بر روی دندان بیمار نصب می‌گردد. در آخرین مرحله نحوه بایت بیمار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورت رضایت بیمار و دندانپزشک از نتیجه ترمیم، درمان به پایان می‌رسد.

مراقبت از لمینت دندان جلو


افزایش طول عمر لمینت بستگی بسیار زیادی به مراقبت از آن دارد. در ادامه نکات مراقبتی را به طور خلاصه بیان کرده‌ایم:

  1. روزانه دو بار مسواک بزنید، به طور مرتب نخ دندان بکشید و برای استفاده از دهان‌شویه حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید و نوع مناسب آن را تهیه نمایید.
  2. صرف سیگار و دخانیات همانطور که دشمن دندان‌های طبیعی است، دشمن لمینت نیز می‌باشد و باعث کاهش طول عمر آن می‌شود.
  3. گاز زدن مواد غذایی و خوراکی‌های سفت با دندان لمینت شده می‌تواند موجب شکستن و یا لب پر شدن آن شود. پس از انجام این کار پرهیز نمایید.
  4. مراجعه مرتب به کلینیک دندانپزشکی و انجام چکاپ‌های ۶ ماهه برای حفظ سلامتی دندان‌ها و همچنین لمینت‌های نصب شده بر روی آنها واجب است.
  5. استفاده از نایت گارد برای افرادی که دچار دندان قروچه هستند و لمینت دارند، ضروری است.
  6. مصرف برخی نوشیدنی‌ها و مواد غذایی که حاوی رنگدانه، مواد اسیدی، شیرینی و الکل هستند به سلامت دندان‌ها و لمینت آسیب می‌رساند، پس از مصرف آنها خودداری کرده و یا آن را به حداقل برسانید.

 

معایب لمینت کردن دندان جلو


در ادامه معایب لمینت دندان برای دندان های جلو را بیان کرده‌ایم:

  1. حساس شدن دندان‌ها

    در نصب لمینت به این دلیل که ساختار دندان دستکاری می‌شود، بیمار ممکن است تا چند روز (۳ تا ۴ روز) احساس درد و ناراحتی کمی در دندان‌های خود تجربه کند که این امر طبیعی است و پس از گذشت این مدت زمان از بهبود می‌یابد.

  2. منطبق نشدن رنگ لمینت با رنگ دندان‌های مجاور

    هنگامی که فرد تصمیم می‌گیرد تنها یک یا دو دندان خود را لمینت کند، منطبق کردن و انتخاب رنگ لمینت مشابه رنگ دندان‌های مجاور سخت می‌شود. اما راه حل این مشکل چیست؟ امکان پیشگیری از این اتفاق وجود دارد و به بیماران توصیه می‌شود که با رعایت نکاتی که پیش‌تر آنها را بیان کردیم به تطابق رنگ و شبیه شدن رنگ لمینت خود با رنگ دندان‌های مجاور کمک کنند.

  3. https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  4. تغییر رنگ دادن دندان‌های مجاور

    دندان‌های افراد با افزایش سن و به مرور زمان همانند تمام ارگان‌های بدن، فرسوده می‌شوند. فرسودگی دندان‌ها با تغییر رنگ آنها همراه است و به مرور کدر شده و شفافیت خود را از دست می‌دهند. این تغییرات باعث می‌شوند که رنگ دندان‌های طبیعی با رنگ لمینت متفاوت شود و تأثیر ناخوشایندی بر آنها بگذارد. البته این مشکل را می‌توان با مراجعه به دندانپزشک و انجام ترمیم‌های لازم برطرف کرد.

موضوعات غیر قابل ثبت و فعالیت

 موضوع شرکت متاثر از نوع فعالیتی است که شرکت برای آن منظور تشکیل گردیده و ناظر به امور انتفاعی اعم از تجاری و غیر تجاری است و از آن جهت حائز اهمیت است که  شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع شرکت تصریح شده باشد.ثبت لوگو  بنابراین موضوعات غیر قابل ثبت نیز وجود دارد که نمی توان شرکت را با آن به ثبت رساند.

موضوع شرکتی که قابل ثبت باشد باید صریح و منجز باشد. کلمه "صریح" در لغت به معنای آشکار، بی پرده و روشن و منجز (به تشدید جیم) به معنای روا شدن حاجت و وفا شدن وعده است. بر این مبنا، منظور لایحه اصلاح قانون تجارت از تاکید بر اینکه موضوع شرکت صریح و منجز باشد، این است که موضوع مزبور علاوه بر اینکه باید آشکار و روشن باشد، لازم است که امری باشد قابل انجام و روا شدنی، نه امری که دارای ابهام بوده و انجام آن غیر محتمل و غیر قطعی یا موکول به تحقق شرط یا شرایطی باشد. مطابق ماده 190 قانون مدنی موضوع شرکت باید مشروع باشد و معلوم و معین بوده و دارای منفعت عقلایی باشد.

تاکید اساسنامه نسبت به تعیین موضوع شرکت در جهت شفافیت و تبیین وظایف، اختیارات و تکالیف مسئولین شرکت تفسیر می شود. صریح و منجز بودن موضوع شرکت از لحاظ هیات مدیره در رابطه با وظایف و اختیارات و اداره و امور شرکت از این جهت مورد اهمیت است که اگر هیات مدیره یا مدیر عامل،سرمایه شرکت را در انجام عملیاتی خارج از موضوع شرکت مورد استفاده قرار دهند یا در تصمیمات و اقدامات خود از حدود موضوع شرکت تجاوز کنند، در صورت تجاوز محل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت افراط و تفریط کلیه مدیران متضامناَ مسئول می باشند. لذا بر این اساس هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت های غیر موضوعه بکار گیرند و یا  در اقدامات خود از حدود موضوع شرکت تجاوز نمایند.

به هر حال تعیین موضوع شرکت بسته به نظر شرکاء است و حدود عملیات شرکت را تعیین می کنند.مطلب قابل اشاره این است  که،هر گاه برای انجام موضوع شرکت تا یک سال پس از به ثبت رسیدن آن،هیچ اقدامی نشود هر ذی نفع می تواند انحلال شرکت را از دادگاه درخواست کند (در این رابطه رجوع شود به ماده 201 لایحه اصلاح قانون تجارت).

لازم به ذکر است تغییر موضوع شرکت،در صلاحیت مجمع عمومی صاحبان سهام است که متعاقب تصویب و اعلام مراتب به اداره ثبت شرکت ها و آگهی جهت اطلاع عموم انجام می شود. با توجه به آن چه گفته شد، تعدادی از موضوعات فعالیت بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند و برخی دیگر با توجه به تصریح قوانین و مقررات قبل از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها می بایست از مرجع مرتبط مجوز اخذ نمایند و برخی دیگر نیز موضوعاتی هستند که قابلیت ثبت را ندارند.

بنابراین در یک جمع بندی کلی می توان موضوعات را به سه دسته تقسیم نمود:

  1. موضوعاتی که قابل فعالیت و ثبت نمی باشند.
  2. موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز از سازمان و ارگانی ندارند.
  3. موضوعاتی که قبل از ثبت می بایستی از مرجع مربوطه مجوز اخذ نمایند.

از برخی از فعالیت هایی که به موجب تصریح در قوانین جاری کشور توسط اشخاص منع شده اند، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. خرید و فروش اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی و هنری
  2. ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای
  3. ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر
  4. ساخت و نگهداری سلاح و مهمات جنگی
  5. ترویج و آموزش علوم غیر اسلامی و غیر دینی
  6. https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

  7. شراکت و سرمایه گذاری در قمار و معاملات ربوی و غیر قانونی
  8. اخذ کمک وجوه برای زلزله زدگان و بلایای طبیعی و حوادث غیر متقرقبه توسط اشخاص حقوقی ممنوع می باشد.
  9. ساخت،خرید،فروش و حمل مشروبات الکلی
  10. و سایر موارد که منع قانونی و شرعی دارد.

تصفیه امور شرکت سهامی و اعلام آن به مرجع ثبت چیست؟

 پس از انحلال شرکت سهامی،ثبت شرکت سهامی خاص  امور آن باید تصفیه شود. تصفیه امور شرکت سهامی طبق مقررات لایحه اصلاح قانون تجارت (مواد 204 تا 231) انجام می گیرد مگر در مورد ورشکستگی که تابع مقررات مربوط به ورشکستگی می باشد.

تصفیه چیست:

تصفیه عبارت است از:
-خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت
-اجرای تعهدات شرکت
-وصول مطالات شرکت
-انجام معاملات جدید، هر گاه برای اجرای تعهدات شرکت لازم باشد.
-پرداخت بدهی های شرکت و تقسیم دارایی آن (برای عمل به این دو مورد، لازم است که دارایی شرکت نقد گردد)

 

شخصیت حقوقی شرکت در حال تصفیه:

شرکت سهامی به محض انحلال، در حال تصفیه محسوب می شود. تا خاتمه امر تصفیه، شخصیت حقوقی شرکت، جهت انجام امور مربوط به تصفیه باقی خواهد ماند. در دنبال نام شرکت، همه جا عبارت "در حال تصفیه" ذکر شود و نام مدیر یا مدیران تصفیه در کلیه اوراق و آگهی های مربوط به شرکت قید گردد.

مدیران تصفیه

امر تصفیه با مدیران شرکت است؛ مگر آنکه اساسنامه شرکت یا مجمع عمومی فوق العاده که رأی به انحلال شرکت می دهد، ترتیب دیگری مقرر داشته باشد. در مواردی که انحلال شرکت به موجب حکم دادگاه صورت می گیرد، مدیر یا مدیران تصفیه را دادگاه ضمن صدور حکم انحلال تعیین خواهد کرد. در صورتی که به هر علت مدیر تصفیه تعیین نشده باشد یا تعیین شده ولی به وظایف خود عمل نکند، هر ذی نفع حق دارد تعیین مدیر تصفیه را از دادگاه درخواست کند.

بدین ترتیب می توان گفت که مدیران تصفیه شرکت سهامی عبارت خواهند بود از:

  • هیات مدیره شرکت
  • شخص یا اشخاصی که اساسنامه تعیین کرده است
  • شخص یا اشخاصی که مجمع عمومی فوق العاده تعیین می کند
  • شخص یا اشخاصی که دادگاه تعیین می نماید

مدیران تصفیه مکلف هستند ظرف پنج روز، تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آن ها،به مرجع ثبت شرکت ها اعلام نمایند تا پس از ثبت برای اطلاع عموم در "روزنامه رسمی" و روزنامه کثیرالانتشار که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد، آگهی شود. لازم است اضافه شود که "انحلال شرکت مادام که به ثبت نرسیده و اعلام نشده است، نسبت به اشخاص ثالث بلا اثر است".

چند نکته قابل ذکر:
-نشانی مدیر یا مدیران تصفیه همان نشانی مرکز اصلی شرکت خواهد بود مگر آنکه به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده یا حکم دادگاه نشانی دیگری تعیین شده باشد.
-در مورد تصفیه،اطلاعیه ها و آگهی های شرکت در حال تصفیه،در همان روزنامه کثیرالانتشاری انتشار می یابد که توسط آخرین مجمع عمومی عادی قبل از انحلال تعیین شده است.
-مدیر یا مدیران تصفیه هر شرکت سهامی که عالماَ ظرف یک ماه پس از انتخاب تصمیم راجع به انحلال شرکت و نام و نشانی خود را به مرجع ثبت شرکت ها اعلام نکنند به حبس یا جزای نقدی یا به هر دو مجازات خواهند شد.

مدت تصفیه امور شرکت سهامی

مدت تصفیه مدیر یا مدیران تصفیه نباید از دو سال تجاوز کند. اگر تا پایان ماموریت مدیران تصفیه، امر تصفیه خاتمه نیافته باشد، مدیر یا مدیران تصفیه باید با ذکر علل و جهات خاتمه نیافتن تصفیه امور شرکت، مهلت اضافی را که برای خاتمه دادن به امر تصفیه لازم می دانند و تدابیری که جهت پایان دادن به امر تصفیه در نظر گرفته اند، به اطلاع مجمع عمومی صاحبان سهام رسانیده و تمدید مدت ماموریت خود را خواستار شوند.

تقسیم دارایی شرکت قبل از تحصیل مفاصا حساب مالیاتی یا بدون سپرده تامین معادل میزان مالیات مجاز نیست. مدیر یا مدیران تصفیه،مکلف هستند ظرف شش ماه از تاریخ ثبت انحلال شرکت در مجمع ثبت شرکت، اظهارنامه مالیاتی هستند ظرف شش ماه از تاریخ ثبت انحلال شرکت در مجمع ثبت شرکت، اظهارنامه مالیاتی مربوط به آخرین دوره عملیات شرکت را تنظیم و به حوزه مالیاتی مربوط به تسلیم و مالیات متعلق را طبق نرخ مربوط پرداخت نمایند.

اعلام ختم تصفیه به مرجع ثبت و تودیع وجوه به بانک

مدیران تصفیه مکلف هستند ظرف یک ماه پس از ختم تصفیه، مراتب را به مرجع ثبت شرکت اعلام دارند تا به ثبت رسیده و در "روزنامه رسمی" و روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های مربوط به شرکت در آن درج می گردد آگهی شود و نام شرکت از دفتر ثبت شرکت ها و دفتر ثبت تجارتی حذف گردد. پس از اعلام ختم تصفیه، مدیر یا مدیران تصفیه باید وجوهی را که باقی مانده است در حساب مخصوصی در یکی از بانک های ایرانی تودیع و صورت اسامی بستانکاران و سهامدارانی که حقوق خود را استیفا نکرده اند نیز به آن بانک تسلیم و مراتب را طی آگهی مذکور در فوق، به اطلاع اشخاص ذی نفع برسانند تا برای گرفتن طلب خود به بانک مراجعه کنند. مدیر یا مدیران تصفیه ای که عالما به ترتیب های فوق عمل نکنند به حبس یا جزای نقدی یا به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

لازم است ذکر شود که پس از انقضای ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه هر مبلغ از وجوه که در بانک باقی مانده است در حکم مال بلاصاحب بوده و از طرف بانک، با اطلاع "رییس دادگستری شهرستان" مربوطه به خزانه دولت منتقل خواهد شد.

https://danasabt.ir/

به تصریح قانون دفاتر و سایر اسناد و مدارک شرکت تصفیه شده باید تا ده سال محفوظ بماند (ماده 13 ق.ت) به این منظور مدیران تصفیه باید مقارن اعلام ختم تصفیه به مرجع ثبت شرکت ها، دفاتر و اسناد و مدارک مذکور را نیز به مرجع ثبت شرکت ها تحویل دهند تا نگهداری و برای مراجعه اشخاص ذی نفع آماده باشد.

 

بوی بد دهان.چرا؟

 

آیا بعد از کامپوزیت دهان بو می‌گیرد؟


ونیر کامپوزیت دندان به خودی خود سبب بد بو شدن دهان شما نمی‌شود.بهترین متخصص ریشه دندان در رشت  بروز چنین مشکلی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد.

 

دلایل بوی بد دهان بعد از ونیر کامپوزیت

 

 

هر یک از موارد زیر می‌توانند علت بوی بد دهان بعد از ونیر کامپوزیت باشند:

  1. رعایت نکردن بهداشت دهان

    کامپوزیت ونیر برای پوشاندن سطح ظاهری دندان‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و کل دندان‌ را نمی‌پوشاند.
    بخش‌های کوچکی از دندان طبیعی شما در خط لثه و همچنین پشت دندان در معرض محتویات دهان از جمله باکتری‌ها قرار می‌گیرند.
    باکتری‌های دهانی که می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند، روی ونیر کامپوزیت تأثیری نمی‌گذارند؛ اما همچنان می‌توانند روی دندان طبیعی و بافت لثه شما اثر گذار باشند. هنگامی که باکتری‌ها بین دندان‌ها و در امتداد و زیر خط لثه شما جمع می‌شوند، می‌توانند با فعالیت خود و تولید ترکیبات حاوی گوگرد بوی بد دهان را ایجاد کنند.

  2. درست قرار نگرفتن ونیر کامپوزیت‌ها در کنار هم

    یکی از دلایلی که می‌تواند منجر به بوی بد دهان شما بعد از انجام این روش شود، درست قرار نگرفتن ونیرها در کنار هم است. در این شرایط بین کامپوزیت و دندان فاصله‌ای اضافی ایجاد می‌شود. تجمع باقی‌مانده‌های ذرات غذایی و باکتری‌ها در این محدوده منجر به بروز بوی بد دهان می‌شود. توجه داشته باشید که تجمع باکتری‌ها ابتدا سبب پوسیدگی یا تشکیل جرم شده و سپس بوی بد دهان ایجاد می‌شود.

  3. خشکی دهان

    بزاق دهان نقش بسیار مهمی در تأمین رطوبت دهان به منظور کمک به تجزیه و شستن بقایای غذا و همچنین خنثی کردن اسیدهای موجود در دهان دارد.
    هر چیزی که این روند را مختل کند منجر به افزایش تشکیل پلاک می‌شود.
    خشکی دهان می‌تواند بر اثر موارد متعددی از جمله مصرف برخی داروهای خاص و یا تضعیف سیستم ایمنی بدن ایجاد شود. در صورت کاهش میزان بزاق فرد، احتمال تشکیل جرم و پلاک و بوی بد دهان افزایش پیدا می‌کند.

  4. پوسیدگی دندان

    اگر بیمار نتواند به طور منظم مسواک بزند و از نخ دندان نیز استفاده نکند، پلاک روی کامپوزیت و اطراف دندان‌ها ایجاد می‌شود. این موضوع در نهایت منجر به پوسیدگی آنها می‌شود.
    این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های موجود در پلاک، قندها و کربوهیدرات‌ها را به اسید تبدیل می‌کنند که موجب از بین رفتن مینای دندان می‌گردد.
    ممکن است در مراحل اولیه هیچ علائمی مشاهده نکنید، اما با پیشرفت پوسیدگی، ممکن است درد، حساسیت به دمای گرم و سرد و بوی بد دهان را تجربه کنید.

  5. بیماری لثه

    بیماری لثه از دیگر مواردی است که می‌تواند بوی بد دهان را به دنبال داشته باشد. این عارضه ناشی از تجمع پلاک و جرم بر روی دندان‌های شما است که می‌تواند منجر به التهاب لثه و ابتلا به بیماری‌های مربوط به آن شود. هریک از مشکلات مربوط به لثه می‌توانند بوی بد هان را ایجاد کنند.
    اگر بعد از گذاشتن ونیر کامپوزیت دچار چنین مشکلی شده‌اید، این احتمال وجود دارد که این ترمیم باعث گیر کردن مواد غذایی شده باشد.

  6. داشتن برخی بیماری‌های دیگر

    گاهی ممکن است بیماری‌هایی مانند دیابت، مشکلات کلیوی یا کبدی، عفونت‌های تنفسی و عفونت‌های قارچی در بد بو شدن دهان تأثیر داشته باشند.
    بنابراین، مهم است که به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید این شرایط را مدیریت کنید.

  7. سیگار کشیدن

    سیگار کشیدن می‌تواند دهان شما را خشک کند و در بروز بوی بد دهان مؤثر باشد. همچنین، این ماده می‌تواند سبب تجمع بیشتر جرم و در نتیجه بد بو شدن دهان شود.

  8. مصرف برخی داروهای خاص

    نیترات‌ها، فنوتیازین‌ها، دیازپام، آلبوترول، فلوکستین و بسیاری دیگر از جمله داروهایی هستند که در ایجاد بوی بد دهان موثر هستند

 

چگونه بوی بد دهان بعد از نصب کامپوزیت را رفع کنم؟

 

 

با کمک اقدامات زیر می‌توانید به رفع بوی بد دهان پس از ونیر کامپوزیت کمک کنید:

  1. مقدار زیادی آب بنوشید.

    تحریک تولید بزاق یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به درمان بوی بد دهان بعد از کامپوزیت کمک کند؛ زیرا باکتری‌هایی که در طول روز در دهان ایجاد می‌شوند را شست و شو می‌دهد.
    جویدن سیب یا هویج در بین وعده‌های غذایی می‌تواند به تحریک تولید بزاق کمک کند و نوشیدن آب فراوان نیز می‌تواند برای شستشوی دهان مؤثر باشد.
    به خاطر داشته باشید که بسیاری از داروهای تجویزی و بدون نسخه می‌توانند باعث خشکی بیش از حد دهان شما شوند.
    اگر دارو مصرف می‌کنید، ممکن است لازم باشد دهان خود را بیشتر بشویید و تمیز کنید. با این کار از بوی بد دهان و سایر مشکلات ناشی از فعالیت باکتری‌ها جلوگیری می‌کنید.

  2. رعایت بهداشت دهان

    از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن بوی بد دهان، رعایت بهداشت مربوط به آن است. با انجام اقدامات ساده‌ای مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال روزانه می‌توان این کار را انجام داد.

  3. جرم گیری دندان

    جرم گیری دندان یکی از مؤثرترین راهکارها برای رفع بوی بد دهان است. همان‌طور که پیش‌تر مطرح کردیم، از مهم‌ترین دلایلی که منجر به بوی بد دهان می‌شوند، فعالیت باکتری‌های موجود در جرم و پلاک بین دندان‌ها است. درمان جرم گیری با از بین بردن آنها می‌تواند وضعیت دهان را بهبود بخشد.
    نگران نباشید، دستگاه‌های جرمگیری هیچ آسیبی به ونیر کامپوزیت شما وارد نمی‌کنند.

  4. درمان پوسیدگی دندان

    اگر پوسیده شدن دندان‌ها دلیل بروز این مشکل باشد، پس باید برای درمان آنها اقدام گردد. در این شرایط معمولاً نیاز به برداشتن ونیز کامپوزیت و ترمیم پوسیدگی دندان و سپس نصب مجدد است. البته ممکن است پوسیدگی دندان در قسمت زبانی دندان به وجود آمده باشد و نیازی به برداشت کامپوزیت نباشد.

  5. استفاده از کامپوزیت جدید

    اگر دندانپزشک تشخیص دهد که بوی بد دهان ناشی از فرم نامناسب ونیر است، ونیر قبلی را با کامپوزیت جدید تعویض خواهد کرد تا به درستی روی دندان شما قرار بگیرد.

  6. مراجعه منظم به کلینیک دندانپزشکی

    مراجعه منظم به مطب دندانپزشکی نیز بسیار مهم است. این کار می‌تواند به شناسایی مشکلات دندانی در زمان مناسب و پیشگیری از عوارض آنها که بوی بد دهان می‌تواند یکی از این عوارض باشد، کمک کند.

  7. https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

  8. پرهیز از استعمال دخانیات

    مصرف سیگار و هر نوع دخانیات دیگر می‌تواند در ایجاد این عارضه نقش داشته باشد. بنابراین با ترک استعمال آنها می‌توان به برطرف کردن بوی بد دهان کمک کرد.

اتاق بازرگانی ایران و سوئیس

 بررسی تاریخ تشکیل وپیشینه ی اتاقهای بازرگانی در تمامی نقاط جهان نشان می دهد که هدف اصلی این اتاق ها برقراری بهترروابط تجاری با تجار دیگرکشورها وبرطرف کردن مشکلات پیش روی تجار وتسهیل روند معاملات آنهابوده است.

اخذ کارت بازرگانی امروزه بیشتراتاق های بازرگانی پا را فراترنهاده باحفظ هدف اصلی به انجام مأموریتهایی در راستای پی گزاری واصلاح  حلقه های اولیه تولید تا صادرات پرداخته اند. طوری که با انجام دادن این وظایف، خود به خود به هدف اصلی که گسترش صادرات و واردات وتسهیل آن است رسیده اند.
اتاق بازرگانی ایران وسوئیس
اتاق بازرگانی ایران وسوئیس از تاریخ 15/11/92 شروع به فعالیت کرده است. از مهمترین اهداف این اتاق تسهیل در روابط تجاری و ارایه شبکه ی گسترده ای از ارتباطات در بخش تجاری و فرهنگی بین دو کشور است. تمامی شرکتهایی که عضو این اتاق هستند و در زمینه های مختلف تجاری مشغول فعالیتند می توانند از کلیه خدمات اتاق بهره مند گردند.
در حال حاضر 120 نفر عضو اتاق بازرگانی ایران و سوئیس هستند. سوئیس از جمله کشورهایی است که روابط بسیار خوبی در مباحث تجاری و بازرگانی با ایران داشته و از این حیث دارای اهمیت ویژه ای است. سوئیس دروازه ورود به بازارهای کشورهای اروپایی بوده و در نتیجه با گسترش تبادلات تجاری با این کشور می توان دسترسی تولیدکنندگان و تجار ایرانی به بازارهای اروپایی چون ایتالیا و فرانسه که تمایل همکاری با ایران دارند را افزایش داد.
این کشور از جمله کشورهایی است که همواره طی سال های گذشته از نظر روابط سیاسی رویکرد ثابتی را با جمهوری اسلامی ایران داشته است و در حوزه ی گردشگری، صنعت شکلات و ساعت سازی در کنار سایر فن آوری های تک صنعتی در دنیا بسیار مطرح است.
اتاق بازرگانی ایران و سوئیس با ارایه ابزارهای لازم، موفقیت اعضای خود را در انجام کسب وکار فراهم می نماید. پاره ای از این ابزارها ی عبارتند از:
_ هماهنگی با سفارت ایران و سوئیس جهت اخذ ویزای کاری.
_ ارایه آخرین اطلاعات اقتصادی.
_ برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی.
_ هماهمگی با مقامات دولتی در سوئیس جهت پیشبرد اهداف شرکتهای ایرانی.
_ اعزام نمودن هیأتهای تجاری از ایران و هماهنگی هیأتهای  تجاری مهمان سوئیسی.
_ شناسایی شرکتهای سوئیسی و ارایه راهکار جهت پیش برد فعالیت خود در ایران و بر عکس.
_ ارایه دوره های کوتاه مدت آموزشی.
_ ارتباط با بانکهای فعال در توافق 1 به علاوه 5 برای پیش برد مناسبات بازرگانی.
مراحل عضویت در اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و پر کردن فرم عضویت:
_ وارد کردن نام شرکت متقاضی.
_ نوشتن آدرس محل کار شرکت و کد پستی.
_ نوشتن شماره تماس و هم چنین پست الکترونیکی.
_ نام فرد اصلی جهت تماس با اتاق بازرگانی ایران و سوئیس.
_ نام فرد دوم جهت تماس با اتاق بازرگانی.
_ عنوان کردن نوع فعالیت.
_ امضا و مشخص نمودن دارنده امضاء.
_ پرداخت حق ورود به اتاق بازرگانی.
_ پرداخت حق عضویت سالیانه به اتاق.
_ پیوست نمودن بروشور شرکت، کارت ویزیت و حق عضویت به فرم درخواست.
_ ارسال درخواست به نام دبیر کل اتاق.

انواع کش‌های ارتودنسی

 کش‌های ارتودنسی در انواع متفاوتی وجود دارند که  دندانپزشک زن در رشت در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. کش ارتودنسی کلاس ۱

    کارایی این نوع کش‌ها برای کاهش فاصله بین دندان‌ها است.

  2. کش ارتودنسی کلاس ۲

    زمانی که لازم باشد تا دندان‌های بالایی به عقب کشیده شوند و یا دندان‌های پایینی به سمت جلو کشیده شوند، از این نوع کش ارتودنسی استفاده می‌شود.

  3. کش ارتودنسی کلاس ۳

    با کمک این کش‌ها، با سرعت بیشتری دندان‌های بالایی به سمت جلو و دندان‌های پایینی به عقب، حرکت می‌کنند. نصب این کش‌ها از دندان نیش پایین به آسیای بالا است.

  4. کش ارتودنسی O-Ring

    O-Ring با قرار گرفتن دور هر براکت، به حفظ سیم در شیار براکت کمک می‌کند. این نوع کش در رنگبندی‌های بسیار زیبا و متنوعی در دسترس است.

  5. کش ارتودنسی رابرند

    این نوع کش ارتودنسی برای اصلاح بایت و ایجاد فشار به فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. رابرند اندازه‌ای بزرگ‌تر نسبت به O-Ring داشته و در رنگ‌های متنوعی وجود دارد.

  6. کش ارتودنسی مثلثی

    یکی دیگر از انواع کش‌های ارتودنسی که برای جابه‌جایی دندان‌ها به سمت جلو و عقب کاربرد دارند، کش‌های ارتودنسی مثلثی هستند که نصب آنها از دندان نیش بالایی به دندان آسیا همان فک و نیش پایینی است، در این صورت حالت مثلثی شکلی ایجاد می‌شود.

  7. کش ارتودنسی جعبه‌ای

    برای روی هم قرار گرفتن دندان‌ها، کش ارتودنسی جعبه‌ای می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. نصب آن به این صورت است که به دو دندان در ردیف بالا و پایین وصل می‌شود.

 

مشخصات مختلف کش ارتودنسی


کش های ارتودنسی دارای مشخصات متفاوتی هستند. به طور کلی سه ویژگی مهم آنها عبارت‌اند از:

  1. استحکام نشان دهنده قدرت کش‌ها از طریق واحد اونس است که بر همین اساس، کش‌ها دارای قدرت متفاوتی هستند .
  2. قطر کش‌های ارتودنسی دارای قطر‌های متنوعی هستند که کوچکترین آن، ۸/۱ اینچ و بزرگ‌ترین آن، ۱۶/۵ اینچ است.
  3. نام کش ارتودنسی هر کدام از کش‌های ارتودنسی نام و نشانه مخصوص خود را دارند و انتخاب مناسب آنها نقش بسیار مهمی ‌در روند درمان دارد.

 

معایب کش ارتودنسی


وجود کش ارتودنسی در زمان غذا خوردن به خصوص غذا‌هایی که به جویدن نیاز دارند، می‌تواند مشکلاتی را برایتان ایجاد نماید. در ادامه به برخی از معایب آنها اشاره شده است:

  1. ایجاد ناراحتی برای بیمار با توجه به اینکه بیمار به وجود چنین کش‌هایی در دهان عادت ندارد، ممکن است در روزهای ابتدایی کمی آزرده باشد. این نکته را هم مد نظر قرار دهید که کش‌های ارتودنسی، نیروی بیشتری نسبت به بریس‌ها به فک و دندان وارد می‌کنند. این یعنی احتمالا بیمار کمی احساس درد در حین انجام حرکات مختلف دهان داشته باشد.
  2. احتمال پاره شدن کش گاهی ممکن است به دلیل اعمال نیروی زیاد به کش و یا استفاده بیش از اندازه از آن، کش پاره شود.
  3. آلرژی برخی از بیماران ممکن است به ترکیبات به کار گرفته شده در ساختار این کش‌ها حساسیت داشته باشند.

 

مراقبت و نگهداری از کش ارتودنسی


بعد از نصب کش‌های ارتودنسی لازم است تا برخی نکات را رعایت نمایید که در زیر آنها را برای شما شرح می‌دهیم:

  1. در ابتدا که از کش‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است درد و ناراحتی آزار دهنده‌ای را احساس کنید. اما نگران آن نباشید، زیرا در صورتی که از کش‌ها به شکل مستمر استفاده کنید، بعد از چند روز به وجود آنها در دهان خود عادت می‌کنید.
  2. بعد از چند ساعت پس از نصب کش‌ها در دهان، قدرت اولیه و خاصیت ارتجاعی آنها کاهش می‌یابد، بنابراین لازم است تا در طی روز، ۳ و یا ۴ بار کش‌ها را تعویض نمایید.
  3. بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کرده و سعی کنید پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید.
  4. برای نصب کش‌ها سهل انگاری نکنید و در تمام مدت زمانی که دندانپزشک استفاده از کش‌ها را به شما توصیه کرده است، به دستورالعمل‌ها عمل کنید.
  5. https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/
  6. زمانی که کش پاره و یا حتی شل شد، حتما آن را تعویض نمایید.

رفراکتومتر چیست؟

 رفراکتومتر یا رفرکتومتر به معنای شکست سنج، نوعی دستگاه آزمایشگاهی است که جهت شناسایی و تشخیص درجه خالص بودن مواد آزمایشگاهی به کار برده می شود. قیمت آون آزمایشگاهی در واقع این دستگاه عملیات رفراکتومتری را با اندازه گیری ضریب شکست مواد (مایعات، جامدات و گازها) انجام می دهد.

کاربرد رفراکتومتر

در حال حاضر متخصصان از این دستگاه در مصارف گوناگونی همچون آزمایشگاه ها و مراکز پزشکی جهت تشخیص و اندازه گیری چربی خون، قند خون، میزان اوره، میزان غلظت مایعات، پروتئین خون و تعیین غلظت Urine استفاده می کنند.

همچنین رفرکتومتر ضمن استفاده در مصارف پزشکی در حوزه صنعت، دامپزشکی، داروسازی، فارماکولوژی، صنایع غذایی، صنعت رنگ و… مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای دستگاه رفرکتومتر

دستگاه رفرکتومتر شامل دو بخش نوری و خوانش می باشد که هر کدام از این بخش ها نیز از قسمت های زیر تشکیل می شود.

  • منشورها (متقارن و بازتاب دهنده، چهارگوش)
  • منشورهای انتشار دهنده (طیف ساز)
  • عدسی ها (چشمی، شیئی و عدسی خوانش)
  • کندانسور
  • آینه بازتاب دهنده نور
  • آینه نوسانی
  • کراتیکول
  • صفحه مدرج

البته باید توجه شود که بخش خوانش از اجزای رفراکتومتر چشمی و دستی محسوب می شود و در رفرکتومترهای اتوماتیک این بخش در صفحه دیجیتال قرار می گیرد.

نحوه کار رفراکتومتر آزمایشگاهی

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با عبور نور از یک مایع، میزان زاویه شکست نور (میزان تغییر مسیر نور هنگام عبور از مایع) را محاسبه کرده و سپس بعد از مرتبط سازی با شاخص های انکساری (ND)، ضریب شکست مواد و غلظت محلول ها را اندازه گیری می کند.

برای کار با این دستگاه لازم است که ۱ الی ۲ قطره از یک مایعی که ماده حل شده در آن موجود می باشد را برای اندازه گیری در ابتدا بر روی صفحه شیشه ای دستگاه بریزید و سپس پس از بستن درپوش، آن را در مقابل نور (مصنوعی یا طبیعی) قرار دهید. نحوه خواندن رفراکتومتر به این صورت است که با نمایان شدن عدد بر روی دستگاه می توانید با کمک جداول بریکس و یا جداول حرارتی، عدد به دست آمده را تفسیر نمایید.

انواع رفراکتومتر

امروزه دستگاه رفراکتومتر در انواع متنوع و مختلفی طراحی و به فروش می رسد.

  • رفراکتومترر رومیزی
  • رفراکتومتر دستی آنالوگ
  • رفراکتومتر دستی دیجیتال
  • رفراکتومتر آنلاین

نحوه نگهداری از دستگاه رفراکتومتر

در صورت استفاده از رفرکتومتر لازم است تا به نکات زیر توجه نمایید:

  • جهت نگهداری از این دستگاه لازم است برای جلوگیری از کپک زدن عدسی ها، آن را در محیطی خشک و دارای تهویه استفاده نمایید.
  • در صورت استفاده از مواد و محلول های خوردنده برای جلوگیری از صدمه به بخش های مکانیکال و اپتیکی، لازم است تا بلافاصله دستگاه را پاک و تمیز نمایید.
  • برای تمیز کردن بخش های نوری یا اپتیکالی دستگاه از پارچه های کتان و محلول اتر و یا گزیلول، استفاده نمایید. ( لازم به ذکر است که هرگز این بخش را با دست لمس نکنید.)

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

  • برای جلوگیری از بهم ریختن تنظیمات دستگاه، از تکان دادن رفراکتومتر خودداری نمایید. چرا که این دستگاه از تعداد زیادی آینه و منشور تشکیل شده است.

مزایای انواع ارتودنسی دندان

 در زیر به بررسی مزایای انواع ارتودنسی دندان به صورت کامپوزیت در رشت  جداگانه می پردازیم:

  1. فواید ارتودنسی ثابت

    1. این نوع ارتودنسی در مدت زمانی مناسب قادر به اصلاح ناهنجاری های شدید دندانی می باشد.
    2. ارتودنسی ثابت برای تمام سنین کارایی دارد.
    3. براکت های ارتودنسی ثابت تنوع رنگ بسیاری دارند.
    4. در این روش ارتودنسی، افراد می توانند اطمینان بالایی از نتیجه کار داشته باشند.
    5. ارتودنسی ثابت، نیازی به همکاری خاصی از جانب بیمار ندارد، تنها بیمار باید مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشد.
    6. این روش، با هدایت کنترل شده دندان ها، خطر آسیب به دندان ها را کاهش می دهد.
  2. فواید ارتودنسی متحرک

    1. در ارتودنسی متحرک، بیمار می تواند در هنگام غذا خوردن و مسواک زدن، پلاک را از دهان خود خارج کند.
    2. در مراسم های خاص امکان در آوردن پلاک از دهان وجود دارد.
    3. این روش ارتودنسی به وضوح قابل مشاهده نمی باشد.
    4. زمان درمان ارتودنسی متحرک از ارتودنسی ثابت کوتاه تر است.
    5. به دلیل راحت تر بودن بهداشت دهان و دندان، احتمال بروز بیماری های لثه کمتر است.
    6. ارتودنسی متحرک به عنوان محرک رشد برای کودکان قابل استفاده می باشد.
  3. فواید ارتودنسی دیمون

    1. این روش ارتودنسی به دلیل داشتن سیستم پیشرفته، نیاز به مراجعه کمتری به کلینیک دندانپزشکی دارد.
    2. به دلیل اصطکاک کمتر، امکان سایش و فرسودگی دندان ها وجود ندارد.
    3. دوره درمان ارتودنسی دیمون کوتاه است.
    4. ارتودنسی دیمون با تکنولوژی پیشرفته، نتایج بسیار فوق العاده ای به دنبال دارد.
  4. فواید ارتودنسی لینگوال

    1. از بارز ترین مزایای این روش، مخفی بودن آن است و برای افرادی که دوست ندارند تا اطرافیان از درمان ارتودنسی آن ها آگاه شوند، مناسب است.
    2. ارتودنسی لینگوال می تواند به درمان مال اکلوژن، بایت و ناهماهنگی دندان ها بپردازد.
  5. فواید ارتودنسی فانکشنال

    1. این روش ارتودنسی می تواند به درمان اختلالات مفصل گیجگاهی فکی بپردازد.
    2. ابزار های مورد استفاده در این روش، راحت تر تمیز می شوند و نگهداری ساده تری دارند.
  6. فواید ارتودنسی با الاینر شفاف

    1. بزرگترین مزیت این روش، نامرئی بودن آن است که به صورت واضح روی دندان ها مشخص نیست.
    2. این قابلیت را دارد تا فرد بتواند در مواقع خاص آن را از دهان خارج کند.
    3. محدودیت در غذا خوردن ایجاد نمی کند و فرد می تواند در زمان غذا خوردن و مسواک زدن آن را از دهان خارج کند.
    4. ارتودنسی با الاینر های شفاف، مدت زمان کمتری دارد.
  7. فواید ارتودنسی سرامیکی

    1. مهمترین مزیت آن، ظرافت و همرنگ بودن آن ها با دندان های طبیعی فرد است و به همین علت برای افرادی که دوست دارند تا اطرافیان متوجه ارتودنسی آن ها نشوند، بسیار مناسب است.
    2. براکت های سرامیکی فشار کمتری بر روی دندان ها وارد می کنند، به همین جهت درد کمتری برای بیمار دارند.
    3. این براکت ها مشکلی در تصویر برداری ایجاد نمی کنند.
    4. بریس های سرامیکی کمترین آسیب را به لثه وارد می کنند.

 

سوالات متداول

 

  1. آیا امکان انجام ارتودنسی برای یک فک وجود دارد؟

    گاهی اوقات دندانپزشک با توجه به شدت ناهنجاری و شرایط بیمار، ارتودنسی را برای یک فک انجام می دهد. البته در اکثر مواقع برای رفع ناهنجاری و مشکل باید از براکت ها برای هر دو فک استفاده شود. به طور کل در این خصوص، متخصص ارتودنسی بررسی های لازم را انجام می دهد.

  2. آیا ارتودنسی در درمان دندان قروچه کاربرد دارد؟

    درمان ارتودنسی می تواند با از بین بردن موقعیت قبلی تماس های دندانی، مسیر های عصبی ایجاد دندان قروچه را از بین برده و نقش موثری در کاهش دندان قروچه ایفا می کند.

  3. آیا ارتودنسی در افزایش طول عمر دندان موثر است؟

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

زمانی که دندان ها به کمک ارتودنسی صاف و مرتب می شوند، یعنی در موقعیت صحیح قرار گرفته اند که این موضوع باعث فشار نیرو به صورت متوازن بر روی دندان ها می شود. همچنین مرتب شدن دندان ها سبب رعایت بهداشت دهان و دندان به شکل راحت تر می شود. بنابراین تاثیر به سزایی در افزایش طول عمر دندان ها دارد.

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 صفحه بعد