x تبلیغات
mikimouse

انواع آون آزمایشگاهی

 

  1. آون آزمایشگاهی سنگین (Heavy Duty Ovens)
  2. آون آزمایشگاهی استاندارد دیجیتال (Standard Digital Ovens)
  3. آون آزمایشگاهی همرفت جاذبه (Gravity Convection)
  4. آون آزمایشگاهی همرفت مکانیکی (Mechanical Convection)
  5. آون آزمایشگاهی ایجاد همرفت (Forced Convection Ovens)

آون آزمایشگاهی فن دار

آون آزمایشگاهی فن دار (Fan laboratory oven) دارای یک واحد مقرون به صرفه و بسیار کارآمد و مناسب برای اکثر موارد خشک کردن ،کوره دیجیتالی   گرم شدن و کاربردهای آزمایشگاهی عمومی PCB هستند.

نمای خارجی آون آزمایشگاهی فن دار  عمومی از ورق فولادی ساخته شده با رنگ روکش شده و پودر ساخته شده است. محفظه داخلی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و دارای قفسه های ثابت و قفسه هایی از سیم کروم که  قابل جابجایی است. دریچه فوقانی دارای یک گیره برای نگهداری دماسنج جیوه ای در شیشه است. گردش هوای فعال به طور استاندارد در تمام آون آزمایشگاهی نصب شده است.
آون آزمایشگاهی با اهداف عمومی را می توان با کنترل های موجود در پایین یا کنار واحد تهیه کرد. این واحدهای سبک افقی دارای کنترل هایی هستند که در کنار آن نصب شده اند و از 50 لیتر به بالا در دسترس هستند.

آون آزمایشگاهی فن دار   توسط عناصر غلاف شده Incoloy که برای همرفت طبیعی در زیر کف محفظه قرار گرفته اند ، گرم می شوند و برای جابجایی مکانیکی در اطراف فن در قسمت پشت یا دیواره محفظه قرار می گیرند. سیستم کنترل شامل یک ترموستات قرائت مستقیم و ترموستات بیش از حد گرم با مقیاس های کالیبره شده و قفل ضد دستکاری ، یک سوئیچ خاموش / روشن شبکه با کنترل کننده PID میکروپروسسور با نمایشگرهای دیجیتالی دوتایی از نقطه تنظیم و دمای واقعی است که برای هر فرد به طور خودکار تنظیم می شود آون فوق برای بهینه سازی گرم شدن ، ازدیاد بیش از حد و کنترل دما می باشد.

دامنه دمای تمام آون فن دار آزمایشگاهی 40 تا 250 درجه سانتیگراد است ، با نوسان 75/0+ درجه سانتیگراد

آون آزمایشگاهی هوشمند

آون آزمایشگاهی هوشمند صنعتی ما دارای یک محفظه پردازش بین 60 تا 200 لیتر هستند و مخصوصاً برای کاربردهای سنگین در محیط های صنعتی طراحی شده اند و نیاز به ساختارهای مقاوم دارند. برای کاربردهایی که نیاز به کنترل دما با دقت بالا در محدوده بین +50 تا +300 درجه سانتیگراد دارند ، ایده آل هستند و نتایج قابل تکرار و قابل اطمینان را تضمین می کنند. در حالی که فضای داخلی مشابه واحدهای قدیمی را ارائه می دهند.

• تعویض آسان
از آنجا که ابعاد داخلی آنها یکسان است ،آون  آزمایشگاهی هوشمند صنعتی جایگزینی ایده آل برای واحدهای قدیمی شناخته شده هستند. نیازی به سازگاری با تجهیزات بارگیری و آزمایش موجود و حامل های دسته ای نیست.

• کیفیت سازش ناپذیر
کلیه محفظه های داخلی آون آزمایشگاهی هوشمند صنعتی ما از فولاد ضد زنگ ، نوع 1.4301 (ANSI 316) ساخته شده اند و بنابراین حداکثر حفاظت در برابر خوردگی را دارند.

درها با دسته های گرمانرم پلاستیکی باز می شوند. آون ها دارای ساختار دو جداره فولادی سنگین هستند. فضای کار با یک اینچ پشم معدنی با چگالی بالا از کابینت خارجی عایق بندی شده و فضای داخلی آن از فولاد آلومینیوم مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است.

کنترل ها کنترل دیجیتال ترکیبی از ویژگی های مدل آنالوگ است اما سهولت تنظیم دما و پایداری یک ریزپردازنده کامل PID را فراهم می کند که تنظیمات را در داخل +/- 0.5 درجه سانتیگراد (1 درجه فارنهایت) حتی در شرایط مختلف محیط یا منبع تغذیه حفظ می کند. این ویژگی به تأیید پایداری یا نشان دادن هرگونه عملکرد نامناسب کنترل یا افت برق در طی یک دوره فرآیند کمک می کند.

این کنترل کننده دیجیتال دارای LED های بزرگ است که به طور مداوم درجه حرارت تنظیم شده و دمای فرآیند را نشان می دهد ، همچنین دارای حالت قفل تنظیماتی است که در برابر تنظیمات تصادفی یا سهوی محافظت می کند.

عناصر گرمایش
عناصر غلاف خورده با انرژي کم ، با تراکم کم وات ، در یک طراحی جمع و جور برای سرعت بالا بردن زمان و زمان بازیابی ساخته شده اند. یکنواختی دما توسط یک محافظ گرمایی سوراخ دار که گرمای تابشی را جذب می کند و به طور مساوی تری در محفظه محصول توزیع می شود ، بسیار بهبود می یابد.

مدل های GCE و AFE آون آزمایشگاهی هوشمند

آزمایشگاه کوینسی فقط از اجزای شناخته شده با کیفیت UL و CSA در همه کوره ها استفاده می کند. اجاق های همرفت گرانشی سری ‘GCE’ برای پاسخگویی به نیازهای آزمایشگاهی صنعت ، سازمان های تحقیقاتی و مدارس طراحی شده اند.

خوش ساخت و همه کاره ، آنها برای خشک کردن بخشی  ، پخت ، استریل کردن ، تبخیر ، عملیات حرارتی ، بازپخت و آزمایش استفاده می شود. مدل های “AFE” گردش هوای اجباری را برای توزیع یکنواخت گرما در محفظه فراهم می کند ، که همچنین کمبود آب و تبخیر را تسهیل می کند.

آون های سری GCE و AFE دارای دامنه دمایی: محیط + 25 درجه فارنهایت حداقل ، تا 450 درجه فارنهایت / 232 درجه سانتیگراد هستند و دارای قیمت رقابتی هستند و ارزش و اطمینان فوق العاده ای را ارائه می دهند.

امکانات آون آزمایشگاهی هوشمند

• کنترل ریزپردازنده دیجیتال
• همرفت نیروی جاذبه هوا
• ساخت دو جداره با دوام
• پایان چکش مقاوم در برابر خراش
• داخلی آلومینیوم مقاوم در برابر خوردگی
• ضمانت کامل 18 ماهه کارخانه
• قابلیت اطمینان اثبات شده

آون آزمایشگاهی خلاء

از آون آزمایشگاهی خلاء (Vacuum laboratory oven) می توان برای خشک کردن فرآیند در شرایط خلاuum یا استاندارد جوی استفاده کرد. آنها برای کار با فشارهای کاهش یافته و / یا جوهای بی اثر طراحی شده اند. این دستگاه همه کاره مجهز به یک ترموستات هیدرولیکی با قابلیت اطمینان بالا برای کنترل دما تا ± 1.5 درجه سانتی گراد با یکنواختی ± 5 درجه سانتیگراد (در دمای 100 درجه سانتیگراد ؛ 25 اینچ) و سیستم محافظت در برابر درجه حرارت داخلی هستند. دریچه های سوزن خلا vac و تصفیه مستقل. این دستگاه ها دارای عایق پشم شیشه 3 اینچی ، واشر درب سیلیکونی و محافظ ایمنی پلی کربنات هستند. سطح سنج خلا vac 0 تا 30 “Hg را نشان می دهد.

ویژگی های استاندارد آون خلاء

  • دما تا 220 درجه سانتیگراد (428 درجه فارنهایت)
  • گرمایش تابشی دیوار دمای یکنواخت و استفاده کامل از فضای کار را فراهم می کند
  • سوپاپ های کنترل کننده و خلا V خلاac
  • پنجره شیشه ای ایمنی با دید کامل
  • داخلی فولاد ضد زنگ 304
  • پوشش بیرونی فولاد سنج سنگین
  • دو (2) قفسه متحرک و جامد آلومینیومی
  • مهره ایمن و واشر درب لاستیکی سیلیکون مهر و موم محکم را ارائه می دهد
  • اتصالات خلا diameter قطر 0.25 اینچ (6 میلی متر)
  • عایق پشم شیشه 3 اینچ حداقل اتلاف حرارت را تضمین می کند
  • سیم 3 سیم
  • 2 سال ضمانت محدود

کم مصرف ، ساخت و ساز عایق دو جداره وات کم ؛ عایق فایبرگلاس آغشته ، کنترل ترموستات اتوماتیک دو فلزی و هیدرولیکی ، محکم ، سبک. 

همراه با دماسنج و نگهدارنده. دو قفسه فلزی اندود برداشته شده با نیکل گنجانده شده است. نمای بیرونی فولاد و  محفظه داخلی آهن آلومینیوم ساخته شده است. محفظه داخلی با فایبرگلاس آغشته به 2.5 سانتی متر (1 “) از محفظه خارجی عایق بندی شده است .

برای یکنواختی درجه حرارت مداوم طراحی شده ، گردش یکنواخت هوا حداکثر دما را در عرض نیم ساعت از زمان راه اندازی فراهم می کند. دریچه های ورودی / خروجی ، درب قفل و دسته خنک ترموستات دو فلزی ، چراغ  نئون و کلید خاموش و روشن.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

 

لمینت چیست و چگونه باعث زیبایی دندان‌های شما می‌شود؟

لمینت دندان یک روش دندانپزشکی برای پوشاندن مینای دندان با مواد مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد شکل و رنگ آن را تغییر دهید.متخصص لمینت دندان رشت  لمینت در واقع پوسته نازکی از مواد رزین کامپوزیت است که برای بهبود ظاهر دندان‌ها به سطح جلویی دندان چسبانده می‌شود. این نوع پروتز را می‌توان در هر سنی روی دندان‌ها نصب کرد و زیبایی لبخند را به شما بازگرداند.

لازم به ذکر است که این روکش دارای یک صفحه نازک از جنس سرامیک بوده که با استفاده از ترکیبی خاص در قسمت جلویی دندان که از قبل آماده شده است، متصل می‌شود. لمینت‌ها در لابراتور دندانپزشکی ساخته می‌شوند. حال سوال اینجاست که از نظر کیفیت و انعکاس نور با بیشترین شباهت نسبت به مینای دندان لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

ویژگی‌های مواد لمینت و تناسب دقیق با ویژگی‌های چهره هر فرد در ناحیه لبخند، باعث گردیده لمینت‌هایی با کیفیت بالا ایجاد شوند که از مینای طبیعی، غیر قابل تشخیص باشند. کاربرد لمینت‌ها بسیار فراوان است و علاوه بر مواردی که گفته شد، اغلب برای عمل جراحی میکروپروتز، زمانی که مینای دندان دچار آسیب دیدگی شدید شده باشد، استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌های قابل توجهی هم دارند.

کامپوزیت چیست و مهم‌ترین مزایای استفاده از آن کدامند؟

اگر بخواهیم تخصصی‌تر این نوع روکش دندانی رایج را تعریف کنیم، کامپوزیت در واقع معروف‌ترین ماده پرکننده در دندانپزشکی است که با استفاده از فناوری‌های بهینه نانو ساخته شده است. کامپوزیت ماده‌ای است که شامل اجزایی مانند بازدارنده پلیمر، پرکننده معدنی، کاتالیزورها، برخی ترکیبات آلی و رنگ‌های مختلف است. تناسب صحیح این اجزاء در کنار هم یکی از بادوام‌ترین و مؤثرترین مواد دندانی همان‌طور که در کامپوزیت‌ها مشاهده می‌شود، فراهم می‌آورد.

از کامپوزیت برای ترمیم مستقیم دندان استفاده می‌گردد. آن‌ها پرکننده‌هایی با اندازه ذرات ۳.۵ میکرون هستند که دارای ماندگاری بالا، مقاوم در برابر سایش و ضربه و همچنین برای کار بر روی حفره‌های کوچک و بزرگ دندان که دسترسی به آن‌ها محدود است، عملکرد بسیار خوبی دارند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از لمینت دندان

در مواردی که میزان آسیب دیدگی به دندان‌ها بسیار شدید و فرد درد فراوانی را تحمل می‌کند و همچنین ممکن است دچار عفونت در نواحی ریشه دندان شود، استفاده از لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ لمینت به دلیل داشتن روکشی از جنس سرامیک و عملکرد فوق‌العاده‌ای که در ترمیم دندان دارد، بهتر است. در زیر، به مهم‌ترین مزایای استفاده از لمینت دندان اشاره شده است:

  • از لمینت‌ها می‌توان برای تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها و همچنین ترمیم شکاف‌ها استفاده کرد.
  • لمینت اگر به طور صحیح مراقبت شود می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.
  • لمینت‌ها می‌توانند دندان‌ها را متقارن‌تر و یکدست‌تر کنند.
  • جایگزینی مناسب برای درمان ارتودنسی سنتی در برخی از بیماران است.
  • آن‌ها از مقاومت خوبی در برابر ضربه، سایش و تغییر رنگ برخورداراند.
  • این نوع روکش فضاهای بیش از حد بین دندان‌ها را می‌بندد و تا حد زیادی لکه‌ها را پنهان می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که لمینت برای همه افراد مناسب نیست، بنابراین باید همه جوانب را در نظر گرفت که لمینت گذاری نباید آسیبی به دندان‌های شما وارد کند. داشتن یک برنامه تشخیص و درمان مناسب قبل از دریافت لمینت بسیار مهم است. لمینت اگر به درستی قرار نگیرد یا خیلی ضخیم باشد می‌تواند وضعیت دندان‌های طبیعی شما را به مرور زمان بدتر کند.

به طور کلی، لمینت زمانی توسط یک دندانپزشک انجام می‌شود که شرایط لازم را داشته باشید، اما مانند هر روش جراحی دندان، مهم است که قبل از تصمیم گیری، خطرات و مزایای احتمالی آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

از نظر سرعت درمان لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

برای اینکه بخواهید ترمیم دندان در کمترین زمان ممکن انجام شود لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ باید گفت که از نظر طول درمان، استفاده از کامپوزیت بسیار سریع‌تر از لمینت است و معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود. از طرفی، لمینت گذاری ممکن است مدت زمان بیشتری حدوداً یک ماه طول بکشد. چون دندانپزشک پس از معاینه و تشخیص در جلسات مختلف، باید ابتدا در آزمایشگاه روکش شما را تا زمان عمل جراحی آماده کند. در این مدت دندانی که قرار است لمینت شود باید توسط دندانپزشک آماده سازی گردد و این کار زمان می‌برد.

بنابراین کامپوزیت سریع‌تر انجام می‌شود و محبوبیت بیشتری در میان افراد با توجه به زمان و سهولت استفاده دارد.

از نظر ماندگاری لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

قبل از هر چیز، ماندگاری روکش‌های دندانی به نحوه مراقبت شما و بهداشت دهان و دندان بستگی دارند. اینکه از نظر طول عمر لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ باید به این نکته اشاره کنیم که طول عمر لمینت‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ سال است که اگر به دستورالعمل‌های پزشک توجه شود، می‌توانند مدت زمان بیشتری دوام بیاورند.

روکش‌های کامپوزیتی دارای طول عمر کمتری هستند و به طور معمول بین ۵ تا ۷ سال دوام می‌آورند. علت آن به خاطر جنس روکش‌ها است که کامپوزیت‌ها مقاومت کمتری دارند، البته باید توجه داشت که در استفاده از لمینت باید هزینه و زمان بیشتری صرف کرد. از طرفی با گذشت زمان، این روکش‌ها درخشندگی خود را از دست می‌دهند و رنگ آن تغییر می‌کند که باید به طور دوره‌ای بررسی و تعویض گردند.

مهم‌ترین تفاوت‌های کامپوزیت و لمینت

در درون روکش‌های دندان نوعی ماده رزینی وجود دارند که به صورت لایه‌ای بر روی دندان‌ها گذاشته می‌شوند و زیبایی دندان‌های شما را دو چندان می‌کنند. در موارد زیر به مهم‌ترین تفاوت‌های استفاده از کامپوزیت و لمینت پرداخته‌ایم:

  • کامپوزیت‌ها نسبت به لمینت‌های سرامیکی مقرون به‌صرفه‌تر هستند.
  • لمینت‌ها از نظر زیبایی بسیار طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسند.
  • مراحل قالب‌گیری و نصب در کامپوزیت دندان بسیار سریع‌تر از لمینت‌ها است.
  • روکش‌های کامپوزیت نسبت به لمینت‌ها از رنگ‌پذیری بیشتری برخوردار است.
  • جنس لمینت‌ها از سرامیک است و از نظر ظاهری زیباتر و دوام بالاتری نسبت به روکش‌های کامپوزیت نازک دارد.
  • نفوذ رزین‌های لیمینت در قسمت خرابی دندان نسبت به کامپوزیت‌ها بیشتر است.
  • لمینت‌ها در ترمیم شکستگی بهتر عمل می‌کنند و مینای بیش از حد فرسوده را تقویت می‌نمایند.
  • در روش کامپوزیت نیازی به انجام آزمایشات و معاینات زیادی قبل از عمل نیست.
  • کامپوزیت جزو روش‌هایی است که با درد کمتری همراه بوده و موارد منع مصرف کمتری نسبت به لمینت دندان دارد.

معایب لمینت دندان

  • برای درمان هزینه زیادی را در بر می‌گیرد.
  • قابل ترمیم نیستند و در صورت آسیب دیدن باید تعویض گردند.
  • مدت زمان تکمیل درمان زیاد است و معمولاً تا ۴ جلسه طول می‌کشد.

معایب کامپوزیت دندان

  • کامپوزیت‌ها نمی‌توانند به خوبی فضاها را پر کنند و لکه‌ها بعد از مدتی کوتاه مشاهده می‌شوند.
  • مقاومت کمتری نسبت به لمینت‌ها دارد و در اثر ضربه شدید ممکن است جدا شود.
  • انعکاس نور در آن‌ها بیشتر است و از نظر ظاهری شباهت کمتری به مینای طبیعی دندان دارد.

نکاتی برای مراقبت از دندان بعد از اصلاح طرح لبخند

برای اطمینان از ماندگاری اثر روکش‌های دندانی و برای اینکه که دندان‌های شما سفید باقی بمانند، باید به توصیه‌های زیر توجه کرد:

  • فشار زیادی روی دندان‌های خود وارد نکنید.
  • تمیز کردن زیاد قسمت روکش شده دندان با ابزارهای سخت پس از لمینت توصیه نمی‌شود.
  • در صورت امکان، مصرف محصولات دارای رنگ زیاد را محدود کنید.
  • اگر آلرژی خاصی نسبت به مواد کامپوزیت دارید، بهتر است از آن استفاده نکنید و روش‌های دیگری برای ترمیم دندان نیز وجود دارد.
  • فراموش نکنید که برای معاینات پیشگیرانه و مراقبت‌های احتمالی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

بررسی بهترین مواد استفاده شده در انواع مختلف لمینت‌های سرامیکی دندان

برای داشتن دندان‌های سفید دائمی، قرار دادن لمینت‌های سرامیکی دندان یک انتخاب مؤثر برای رسیدن به نتایج زیبایی بی‌نظیر است. مواد سرامیکی به دلیل زیست سازگاری و مقاومت و پایداری چندین سال است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر نوع سرامیک خواص متفاوتی دارد که باید با انتظارات و شرایط دندانی بیمار سازگار باشد.

انتخاب نوع سرامیک برای استفاده به عنوان لمینت دندان نشان دهنده سازش مناسب بین عملکرد و زیبایی مواد است. این بدان معنا نیست که عوامل دیگری مانند وضعیت بالینی بیمار یا موقعیت دندان در پروسه نیز تأثیرگذار نباشد.

لمینت‌های دندانی سرامیکی را می‌توان از زیرکونیا، لیتیوم دی سیلیکات و سرامیک فلدسپات ساخت. این مواد در واقع مواد کاملاً بدون فلز هستند و بدون هیچ گونه جزء فلزی، می‌توانند نتیجه‌ای بسیار نزدیک به دندان‌های طبیعی داشته باشند. در ادامه نحوه عملکرد انواع لمینت‌های سرامیکی را بررسی می کنیم.

لمینت دندان زیرکونیا

از جمله مزایای اصلی استفاده از لمینت‌های زیرکونیا، این است که این ماده بسیار زیست سازگار و مقاوم بوده و در عین حال بسیار نازک است. علاوه بر این، لمینت‌های زیرکونیا دندان‌هایی بادوام‌تر و محکم‌تری را ایجاد می‌کنند و قرار دادن آن‌ها به زمان کوتاه‌تری برای تکمیل شدن نیاز دارد. به دلیل وجود سطوح مختلف شفافیت، کاملاً با دندان طبیعی سازگار است.

لمینت‌های لیتیوم دی سیلیکات دندان

لیتیوم دی سیلیکات ماده‌ای است که از یک شیشه سرامیک تقویت شده با نمک‌های لیتیوم ساخته شده است. به دلیل مقاومت و دوام بالای آن، برای ایجاد لیمنت و روکش استفاده می گردد. در مقایسه با سایر مواد سرامیکی، تقریباً ۳ برابر مقاومت بیشتری دارد. دی سیلیکات لیتیوم به دلیل مات بودنش می‌تواند ارزش زیبایی شناسی بی‌نظیری را به ارمغان بیاورد و به راحتی نور را بدون رنگ منعکس کند تا جلوه رنگی مطلوبی داشته باشد.

لمینت‌های دندانی سرامیکی فلدسپات

سرامیک فلدسپات ماده‌ای است که به شما امکان می‌دهد جلوه‌ای بسیار طبیعی نزدیک به ساختار دندان به دست آورید. لمینت‌های دندانی سرامیکی فلدسپات حدود ۳۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها به دلیل داشتن ورق‌هایی با ضخامت بسیار کم (حدود ۰.۳ میلی متر) پرمصرف‌ترین مواد سرامیکی برای ایجاد لمینت‌هایی زیبا هستند.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

آن‌ها همچنین به دلیل وجود کریستال‌های کوارتز، لوسیت و آلبیت در ترکیب خود، بهترین نتیجه زیبایی را به همراه دارند که قادر به بازتاب نور عالی هستند. با این حال، درصد بالای شیشه موجود در سرامیک فلدسپات نیز آن را به شکننده‌ترین ماده تبدیل کرده است.

منظور از لفاف، مهر، نقش و ... در تعریف علامت تجاری چیست ؟

 علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر یا تولید کننده جنس اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد. مراحل ثبت شرکت ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب 1 تیرماه 1310 ، علامت تجاری را به شرح ذیل تعریف می کند :
" علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعتی یا تجار و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود".
علامت تجاری به طور عموم شامل هر نوع علامتی است که برای امتیاز یک محصول صنعتی یا تجاری یا کشاورزی از سایر محصولات مشابه آن در بازار به کار می رود. این علامت ممکن است به صورت های ذیل باشد :
1. نقش . منظور از نقش هر نوع شکلی است که حاصل تخیل و ابتکار نقاش بوده و حکایت از معنی خاصی می کند که به نحوی از انحاء ممکن است با نوع محصول نیز ارتباط داشته باشد و یا نداشته باشد مثل نقش " خورشید " برای همین نوع کالاها که ظاهراَ ارتباطی با نوع آن ندارد.

2. تصویر . منظور از تصویر نوعاَ صورت انسان ، حیوان و اشیاء است که به عنوان علامت کالایی انتخاب می شود. مثل تصویر دو آدم برای چاقو . فرق نقش و تصویر بیشتر از این جهت است که نقش ممکن است مرجع معین و مشخصی نداشته باشد اما تصویر معمولاَ صورت موجودی است که نوع آن وجود خارجی دارد.
3. رقم . منظور از رقم اعدادی است که در مورد بعضی محصولات به عنوان علامت به کار می رود مثل اعدادی که در بعضی از انواع عطرها و پودرهای آرایشی مشاهده می شود.
4. حرف. در بعضی محصولات به جای انتخاب تصویر ، حروف معینی به جای علامت انتخاب می شود که این حروف نوعاَ حروف اول نام تجاری کالا نیز می باشد مثل B.M.V برای اتومبیل و از این قبیل.
5. عبارت . عبارت مرکب از چند کلمه است و گاهی ممکن است به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
6. کلمه . اگر چه در قانون از حرف و عبارت به عنوان علامت یاد شده ولی از کلمه اسمی برده نشده است با این حال با توجه به اینکه اولاَ خصوصیتی در کلمه وجود ندارد تا بتوان گفت که به علت آن خصوصیت کلمه نمی تواند به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار گیرد و ثانیاَ با توجه به عبارت " و غیر آن " در خاتمه شمارش نمونه علائم در ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات دلیل بر غیرحصری بودن مثال ها در ماده می باشد و بنابراین علائم تجاری منحصر به مثال های مذکور در ماده نیست و به قاعده قیاس " کلمه " را نیز می توان به عنوان علامت تجاری شناخت. بنابراین می توان کلمه " زیبا " را با املای خاص برای یک محصول یا " خوشپوش " را مثلاَ برای لباس به عنوان علامت تجاری انتخاب کرد.
7- مهر . مهر عبارت است از یک وسیله کوچک، فلزی، چوبی یا پلاستیکی که امضا یا علامت و نوشته مخصوصی به طور برجسته روی آن تعبیه شده و با فشار آن روی ظرف مخصوصی که دارای جوهر می باشد ( استامپ ) و قرار دادن آن با فشار روی کاغذ یا پارچه و غیره عین علامت یا کلمات روی آن بر روی کاغذ یا پارچه نقش می بندد.
اصولاَ مهر زمانی به کار می رفت که تجار بی سواد و فاقد امضا بودند و آن را به جای امضا به کار می بردند.
در هر حال مهر مثل هر نقش دیگری ممکن است به عنوان علامت تجاری به کار رود، مانند اینکه مهر نویسنده بعضی تقویم های قدیمی، به منظور اثبات انتساب تقویم به نویسنده یا مهر مخصوص صاحب بعضی محصولات خوراکی روی جعبه آن ها مثل گز، ممکن است به عنوان علامت تجاری شناخته شود.
8- لفاف. منظور از لفاف عبارت است از پوشش مخصوصی از مواد مختلف که روی بعضی کالاها می کشند مثل پوشش گونی مانند یا از جنس پلاستیکی که به صورت حصیر بافته شده روی بعضی از شیشه های عطر و ادکلن کشیده می شود.
این نوع پوشش ها یک نوع علامت تجاری است و قابل استفاده برای کالاهای مشابه به وسیله دیگران نیست.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

همان طور که قبلاَ نیز ذکر شد، با توجه به عبارت " و غیرآن " در ماده یک مثال ها حصری نیست و هرچیزی که از نظر قانونی منعی نداشته باشد می تواند به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای ثبت شرکت در کرج

 شرکت تجاری از طریق همکاری دو یا چند نفر با هدف بردن سود و شرکت در زیان ایجاد می شود ( نه اینکه مالی به صورت مشاع درآید. بلکه مال مشاع شده جهت کارهای تجاری به کار گرفته شده و سودی از آن حاصل شود) .ثبت لوگو شریک باید با گذاشتن سرمایه، در اداره شرکت و سود و زیان سهیم باشد.

قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1.شرکت های سهامی ( با توجه به ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
از میان شرکت های هفت گانه تجاری، شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود از رایج ترین و متداول ترین انواع شرکت ها به حساب می آیند. جهت روشن شدن مطلب، ضمن توضیح کامل راجع به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود، به نحوه ی ثبت انواع شرکت ها در کرج می پردازیم. خاطر نشان می شویم، علاوه بر مطالعه ی نوشتار ذیل در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این رابطه می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید. همچنین لازم به یادآوری است ، خصوصیات سایر شرکت ها در مقالات پیشین به طور مفصل شرح داده شده است. خوانندگان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این مقالات در سایت مراجعه فرمایند.

  • شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی به دلیل کثرت سرمایه ، تعدد شرکاء و تنوع و گستره فعالیت ، مهم ترین ، بزرگ ترین و فعال ترین نوع شرکت در میان شرکت های موجود به حساب می آیند. در اینجا به شرح و بسط شرکت سهامی خاص و شرایط ثبت آن می پردازیم.
شرکت سهامی خاص یک شرکت تجاری است که سرمایه آن در هنگام تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود و به قطعات سهام تبدیل می شود. مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است. تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد. (  ماده 4 ل. ا. ق. ت) و تعداد شرکای آن نباید کمتر از 3 نفر باشد.
شرکت های سهامی خاص به طور کلی محدودیتی برای فعالیت ندارند و قانونگذار شرکت سهامی را هر چند ، فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید. این نوع از شرکت ، جهت اخذ نمایندگی ها و یا شرکت در مناقصات و مزایده های دولتی و نمایشگاه ها و همچنین اخذ تسهیلات بانکی از اعتبار نسبتاَ خوبی برخوردار است. از آن جایی که صاحبان شرکت سهامی خاص می توانند تا 10 برابر سرمایه ثبت شده خود از سیستم بانکی وام بگیرند ، بنابراین در هنگام اخذ تسهیلات معمولاَ می بایست افزایش سرمایه داشته باشند.
با ثبت شرکت سهامی خاص، می توان با جمع آوری سرمایه های کوچک  در محیطی دوستانه ، به انجام فعالیت تجاری پرداخت. البته ،سرمایه شرکت های سهامی خاص قابل معامله در بازار بورس نیست اما توسط مردم به راحتی قابل داد و ستد می باشد.

  • شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص به قرار ذیل است :

1-حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. ( 18 سال تمام )
2- حداقل سرمایه شرکت 1.000.000 ریال باشد.
3- در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
4- در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
5- سرمایه شرکت صرفاَ توسط موسسین تامین می شود.موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند، مسوولیت تضامنی دارند.تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده است،صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است.در صورت تخلف امضاء کنندگان آن ها،مسوول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود.
6- اعضاء هیات مدیره باید حداقل از 2 نفر تشکیل گردد و اعضا و هیات مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیات مدیره نباید دارای سوء پیشینه کیفری باشند.

  • برای تاسیس شرکت سهامی خاص،مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد:

1- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.
2- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.
3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
5- کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت
6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی
7- در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برار اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)
8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت (مراکز پلیس +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.
10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.
نمونه متن اقرارنامه: بازرس(بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
13- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت
از آن جا که طرح و تصویب اساسنامه و انتخاب مدیران و بازرسان و تعیین روزنامه و تنظیم اظهارنامه و....لزوماَ باید توسط کلیه موسسین انجام گیرد چنین استنباط می شود که در شرکت های سهامی خاص کلیه تصمیمات در بدو تاسیس باید به اتفاق آراء اتخاذ گردد.

  • شرکت با مسئولیت محدود

همان طور که گفته شد، شرکت با مسئولیت محدود ، یکی از رایج ترین شرکت های بازرگانی در کشور ما می باشد . این شرکت، عمدتاَ بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان تشکیل می گردد. به موجب ماده 94 قانون تجارت ، این شرکت شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسوول قروض و تعهدات شرکت می باشد.از این تعریف بر می آید که سرمایه به سهم الشرکه تقسیم شده نه سهام و مسوولیت هر شریک در مقابل دیون و قروض شرکت در حدود سهم الشرکه اوست و سهم الشرکه آزادانه قابل نقل و انتقال نیست.

  • شرایط لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود داشتن شرایط زیر لازم می باشد:
این شرکت با حداقل دو نفر شریک دارای سن قانونی (18 سال تمام) قابل ثبت می باشد.
هر دو عضو شرکت باید سهامدار باشند،حتی یک درصد
سرمایه ی اولیه ی این شرکت صد هزار تومان می باشد.(این سرمایه پرداخت نمی شود و اسمی می باشد)

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

1.  دو نسخه شرکتنامه ی تکمیل شده
2.  دو نسخه تقاضانامه ی تکمیل شده
3. دو نسخه اساسنامه ی تکمیل شده
4.  تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
5.  اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
6.  تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشد)
7. اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8.  دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس
9.  دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره
10. اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

  • نحوه ثبت شرکت

جهت ثبت شرکت ، می بایست به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه کنید. ( قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت )
فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری نمایید. اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم ها باید درج شود. ( شامل نام متقاضی ،نام خانوادگی متقاضی ، تابعیت متقاضی ، سمت متقاضی ، شماره ملی متقاضی ، شماره همراه متقاضی )
مراحل ثبت نام در سامانه ثبت شرکتها بعد از اطلاعات متقاضی :
_ وارد نمودن پنج اسم انتخابی برای نام شرکت به ترتیب اولولیت. ( نام های انتخاب شده می بایست بیگانه نبوده ، فاقد سابقه ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشند).
_ وارد نمودن موضوع شرکت بر اساس نوع فعالیت و مدت آن. ابتدا انتخاب نوع فعالیت بالاترو سپس مدت فعالیت بر اساس اینکه محدود یا نامحدود باشد و در صورت محدود بودن تعیین حداکثر مدت فعالیت به ماه.
_ وارد کردن آدرس مرکز اصلی شرکت با کد پستی و یک تلفن ثابت.
_ مشخص نمودن سرمایه شرکت. انتخاب گزینه سرمایه نقدی شرکت در مسولیت محدود( حداقل صد هزار تومان) و مشخص کردن تعداد و ارزش سهم برای شرکت سهامی خاص.
_ مشخص نمودن اطلاعات مربوط به سهام و میزان سرمایه هر کدام از شرکا و تعدادسهم یا نقدی و غیر نقدی بودن سرمایه.
_ انتخاب گزینه وجود یا عدم وجود مجوز برای فعالیتهایی که نیاز به مجوز از سازمان یا ارگانهای خاص دارند و وارد کردن شماره مجوزو تاریخ مجوز در صورت نیاز به وجود آن.
_وارد نمودن مشخصات اعضای شرکت. مشخصات اشخاص حقیقی چون نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و... و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی. کد پستی جهت افراد حقیقی و حقوقی و شماره ثبت جهت افراد حقوقی.
_ وارد کردن سمت اعضای شرکت. معلوم نمودن سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره. پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و ... مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کلید ثبت سمت شخص.
_پر کردن اطلاعات مربوط به نمایندگان قانونی. نماینده مورد نظر، نوع نمایندگی، مستند نمایندگی، شماره و تاریخ مستند نمایندگی. و تاریخ شروع و پایان نمایندگی در صورت وجود نماینده.
_ ثبت اطلاعات مربوط به تأسیس شعبه چنانچه شعبه ای وجود داشته باشد. ابتدا وارد کردن کد پستی شعبه، شماره تماس واحد ثبتی شعبه، نشانی شعبه و در نهایت ثبت شعبه.
_ تکمیل اطلاعات سال مالی شرکت و اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه شرکت.
_ تایپ اطلاعات متن اظهارنامه، اساسنامه و شرکتنامه.
_ انتخاب گزینه تأیید مدارک مورد نیاز، پذیرش نهایی و دریافت رسید پذیرش اینترنتی.
_ امضای مدارک تأییدشده و پرینت شده از طریق سامانه توسط اعضای شرکت.
بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود.
پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه ، چنانچه اطلاعات را به درستی وارد نموده باشید ، در مرحله بعد می بایست مدارک مورد نیاز را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید.
مدارکی که بعد از تکمیل مراحل ثبت از طریق پست ارسال می گردد:
_ دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده.
_ کپی مدارک شناسایی افراد.
_ گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری اعضا.
_ یک برگه ازتأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی.
در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی ، کارشناس اداره ثبت شرکت ها در کرج اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهد.لازم به ذکر است چنانچه کارشناس اداره ، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مراجع خاصی بداند از مرجع مزبور ، استعلام می کند.سپس امضای دال بر " ثبت با سند برابر است " از شرکا یا وکیل رسمی شرکت اخذ می گردد.سپس دو نسخه آگهی به امضای رییس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت ، ضبط و نسخه دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می شود و این سند " سند ثبت شرکت " است.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

مراتب پس از انجام تشریفات ثبت در روزنامه رسمی کشور منتشر می گردد.
در انتها لازم به ذکر است، پس از تشکیل شرکت می بایست نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.

انواع بن ماری آزمایشگاهی و روش استفاده آن

 دستگاه بن ماری آزمایشگاهی وسیله ای بوده که از آن با عنوان حمام آب نیز یاد می شود،قیمت سکوبندی ازمایشگاهی  طرز کار بن ماری آزمایشگاهی به این صورت است که با گرم کردن آب به صورت ملایم و یکنواخت، امکان انجام واکنش های شیمیایی مختلف در بستری بسیار مناسبی را فراهم می کند.

دستگاه بن ماری آزمایشگاهی چیست؟

بن ماری برگرفته از واژه ی فرانسوی bain-marie به معنای حمام آب بوده، که معادل آن در انگلیسی(water bath) است. برای انجام گرفتن بیش تر واکنش های بیوشیمیایی،ایمونولوژیکی و ایمونوهماتولوژی بایستی دمای انجام واکنش در محدوده ی دمایی خاصی قرار بگیرد.
به طور مثال اکثر آنزیم ها برای انجام فعالیت خود، به دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد نیاز دارند و یا برای غیر فعال کردن سیستم کمپلمان به دمای ۵۶ درجه سانتی‌گراد نیاز داریم، که بهترین روش برای رساندن آن ها به این دما، استفاده از دستگاه بن ماری است.

دستگاه بن ماری آزمایشگاهی دستگاهی است که گستره و محدوده ی دمایی آن عموما در محدوده دمای اتاق تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دارد. اگرچه بن ماری هایی مجهز به پوششی با مشخصات خاص هستند که قابلیت ایجاد دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را نیز دارند و جهت مصارف خاصی به کار می روند. شماتیکی از این محصول را می توان در شکل زیر نشان داد که نوع خاصی از بن ماری هست که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع بن ماری آزمایشگاهی

بن ماری آزمایشگاهی دارای انواع متنوعی است که بنا به نیاز آزمایشگاه و شرایط آزمایش باید آن را تهیه نماییم. انواع بن ماری ها عبارتند از:

  • بن ماری آزمایشگاهی سیرکوله دار
  • بن ماری آزمایشگاهی یخچال دار
  • بن ماری آزمایشگاهی شیکر دار
  • بن ماری آزمایشگاهی سیرکوله یخچال دار
  • بن ماری آزمایشگاهی سرولوژی با درب شیب ‌دار
  • بن ماری آزمایشگاهی جوش و سرولوژی با درب شیب ‌دار
  • بن ماری آزمایشگاهی میکرو کنترلر با درب شیب ‌دار

تفاوت بن ماری جوش و سرولوژی

دستگاه بن ماری آزمایشگاهی با توجه به ویژگی تنظیم درجه حرارت و گرمای داخلی به دو نوع دسته بندی می شود:

  • نوع اول که دستگاه های  بن ماری سرولوژی نام دارند و توانایی این را دارند که دما را تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد برای کاربر فراهم کنند.
  • نوع دوم مدل هایی هستند که سرولوژی و دستگاه جوش نام دارند. و امکان فراهم سازی دما تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را برای کاربر دارند. عمدتاً دستگاه های بن ماری آزمایشگاهی به صورت سرولوژی و جوش هستند.

روش استفاده از دستگاه بن ماری آزمایشگاهی

قبل از استفاده از بن ماری، باید توجه داشته باشیم که دستگاه کاملا تمیز و لوازم جانبی آن به خوبی راه اندازی شده باشند.
سپس برای استفاده از انواع دستگاه بن ماری باید مراحل زیر را طی کنیم:

  • جهت ثابت ماندن دمای درون دستگاه بن ماری، این دستگاه را با مایع پر نموده و بررسی می کنیم تا از قرار گرفتن محفظه گرم کننده ی بن ماری در جای اصلی خود اطمینان حاصل نماییم. همچنین می بایست سطح مایع بین ۴ تا ۵ سانتی متر، از سطح بالای تانک فاصله گرفته باشد.
  • در صورتی که بخواهیم از آب برای برای گرم کردن مایع استفاده کنیم، توجه کنیم که آب تمیز باشد. این روش تا حدودی از تشکیل قارچ و خزه در مخزن دستگاه جلوگیری می کند.
  •  کلید اصلی را در حالت روشن قرار می دهیم. امروزه سازندگان دستگاه بن ماری، این کلید را طوری طراحی می کنند که به صورت اتوماتیک روشن شود و فعالیت بن ماری صورت گیرد.
  • از روی فهرست دمایی دستگاه و با استفاده از کلیدهای تنظیم و کنترل دمای دستگاه، عملکرد دما را انتخاب می کنیم.
  •  کلید قطع دما را در دستگاه های بن ماری که دارای این کلید هستند، انتخاب می کنیم.
  • کلید اصلی به عنوان یک کنترل کننده ی امنیتی هنگامی که مایع به دمای مورد نظرمان رسیده است از وارد شدن جریان برق به این دستگاه ممانعت به عمل می آورد و بدیت ترتیب از دستگاه و مایع مورد نظر حفاظت می کند.

موارد ایمنی استفاده از دستگاه بن ماری

  • هنگام استفاده از بن ماری از مواد اشتعال پذیر و همچنین موادی از قبیل سفید کننده ها، نمک غلیظ و اسید و یا آب دیونیزه نباید در آن استفاده نمود.
  • جهت حفاظت از دستگاه بن ماری باید آن را به یک پریز برق وصل نموده که مجهز به سیستم تخلیه برق در زمین بوده تا در مواقع ضروری از اتصال و سایر پیامدهای مخرب برای دستگاه جلوگیری کند.
  •  حتما باید از آب تمیز برای پر کردن حوضچه ی دستگاه استفاده کنیم و از ریختن آب کثیف خودداری کنیم.
  •  به هنگام برداشتن و گذاشتن نمونه، باید توجه داشته باشیم که بر روی محفظه بخار قرار نگیرد، چون باعث سوختگی دستگاه می شود.
  •  در زمان روشن بودن دستگاه بن ماری در دمای بالا، درب دستگاه را کاملا ببندیم تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.
  •  و همین طور از مایعاتی که دارای مقدار زیادی کلر هستند، برای دستگاه بن ماری پرهیز کنیم و دستگاه بن ماری را در جریان هوا قرار ندهیم.
  •  باید در نظر داشته باشیم که دستگاه های بن ماری را در زمان خالی بودن آن ها نباید روشن کنیم.
  •  سطح و میزان آب مقطر در دستگاه بن ماری آزمایشگاهی بسیار حائز اهمیت بوده و باید به اندازه کافی آب مقطر بوده، در غیر این صورتف کم بودن مقدار آب، باعث آتش سوزی و آسیب دیدن دستگاه می گردد.
  •  دستگاه بن ماری را هیچ گاه نباید در مسیر جریان های سریع هوا مانند جریان باد تند و کولر قرار داده شود.
  •  تنها باید از آب مقطر برای پر کردن دستگاه بن ماری استفاده کنیم.
  •  برای جلوگیری از خراب شدن و عمر کوتاه دستگاه، المنت های حمام آب را باید به صورت مرتب و در صورت ممکن بودن، به صورت هفتگی تمیز کنیم.

کاربرد دستگاه بن ماری آزمایشگاهی

کاربرد دستگاه بن ماری بسیار گسترده بوده و آزمایشگاه های مختلفی از جمله آزمایشگاه های فعال در حوزه ی کلینیکی، همچنین آموزشی، صنایع غذایی و تحقیقاتی را در بر می گیرد. به دلیل حوزه ی وسیع کاربرد دستگاه بن ماری به تعدادی از آنها می توان اشاره نمود که برجسته ترین آنها جهت انجام دادن تست ترکیب مواد آکلوتیناسیون، بسیار پرمصرف در آزمایش های سرولوژیک و سرُم شناسی، نقش بسزایی در تست های دارویی و بیوشیمی و همچنین آزمایش های انکوباسیون صنعتی دارد.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%87/

همین طور انواع دستگاه بن ماری دارای مخزنی هستند که قادر به ذوب فرآورده هایی از جمله فرآورده های خونی منجمد هستند. از آنجایی که شعله ی مستقیم باعث انفجار یکسری از مواد می گردد بنابراین برای موادی که نباید در معرض شعله ی مستقیم باشند از دستگاه بن ماری استفاده می کنیم و ظروف مختلف آزمایشگاهی را می توانیم در آن قرار دهیم. حرکت گرما در دستگاه بن ماری به صورت همرفتی صورت می گیرد که همین موضوع باعث ایجاد شدن حرارت و گرمای یکنواخت به صورت کاملا قابل کنترل می شود.

مدارک مورد نیاز برای صدور اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی در اداره ثبت شرکت ها

 برای صدور اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی در اداره ثبت شرکت ها مدارک و مراحل ذیل مورد نیاز است :

1. سه برگ اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی. دریافت نشان استاندارد این برگ ها را می توان از دایره فروش اوراق بهادار مستقر در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهیه و تکمیل و امضاء کرد.
2. پلمپ دفاتر تجاری ( روزنامه و کل ) در سال جاری و ارائه گواهی پلمپ دفاتر تجاری.
هر شخص ( اعم از حقیقی یا حقوقی ) که تاجر محسوب شود می بایستی دارای دفاتر قانونی باشد. این دفاتر طبق قانون تجارت عبارت از دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر دارایی و دفتر کپیه می باشد. امروزه با وجود دستگاه هایی از قبیل زیراکس ، فتوکپی ، فاکس ( نمابر ) و امثال آن ها وجود دفتر کپیه ضروری به نظر نمی رسد و دیگر دفاتر در اداره ثبت شرکت ها پلمپ می شود و تاجر وفق مقررات نسبت به درج صورت حساب های خود در آن ها اقدام می کند. این دفاتر وقتی دارای سندیت خواهد بود که در اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت و پلمپ آن ها اقدام شود.
برای اخذ کارت بازرگانی ، اشخاص حقوقی و حقیقی بایستی دارای دفاتر قانونی باشند. بنابراین ، با توجه به میزان معاملات خود نسبت به اخذ دفتر با تعداد صفحات لازم ( 50 برگی – 100 برگی و یا بالاتر ) تهیه و در دایره پلمپ دفاتر ثبت شرکت ها اقدام و یک برگ گواهی پلمپ دفاتر تجاری از واحد فروش اوراق بهادار تهیه و پس از پلمپ دفاتر نسبت به تکمیل آن اقدام و مسئول مربوطه نسبت به امضاء و مهر آن اقدام خواهد نمود.
3. یک برگ فتوکپی شناسنامه ( در صورتی که متقاضی ، شخص حقیقی باشد).
4. فتوکپی آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات آن ( در صورتی که متقاضی ، شخص حقوقی باشد).
در صورتی که متقاضی کارت بازرگانی شخص حقوقی باشد ، ارائه روزنامه رسمی تاسیس شرکت همراه با آخرین تغییرات در شرکت ضروری می باشد.
5. فیش پرداختی حق الثبت نام در دفاتر بازرگانی
حق الثبت نام در دفاتر بازرگانی با عنایت به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب سال 1373 ، مبلغ چهار هزار ریال می باشد. که پس از اخذ فیش نسبت به واریز مبلغ مذکور در شعب بانک ملی معین ، اقدام و رسید پرداخت به واحد مربوطه به همراه سایر مدارک ارائه گردد.
6. ارائه اصل یا فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت ( چنانچه امور توسط وکیل رسمی شرکت یا شخص انجام می شود).
در صورتی که امور توسط وکیل انجام می پذیرد، ارائه وکالت نامه رسمی نیز ضروری می باشد.
پس از تهیه مدارک یاد شده ، متقاضی بایستی به واحد ثبت دفاتر بازرگانی مراجعه کند. مسئول مربوطه نسبت به ثبت نام تجاری اقدام کرده و شماره دفتر را در روی سه نسخه اظهارنامه درج و سپس نسبت به امضاء و مهر نمودن اظهارنامه ها اقدام می نماید.
النهایه ، یک نسخه از اظهارنامه را جهت بایگانی در سوابق ضبط کرده و سایر نسخ را تحویل متقاضی می دهد.

  • نمونه فرم اظهارنامه ثبت در دفتر بازرگانی

1. نام و نام خانوادگی بازرگانان و اسم تجارتخانه ............................................................
الف) نام و نام خانوادگی رئیس بنگاه و نام بنگاه ..............................................................
ب) نام و نام خانوادگی مدیر یا مدیران و نوع شرکت و نام آن ..............................................
2. تاریخ و محل تولد و شناسنامه و محل صدور آن .........................................................
3. تابعیت اصلی ................ و تابعیت فعلی و طرز تحصیل آن ............................................
4. تاریخ ورود به ایران و شماره و محل صدور پروانه اقامت .................................................
5. محل اقامت – نشانی تجارتخانه – یا بنگاه – یا شرکت و شعب آن .........................................
6. سرمایه : ..........................................................................................................
7. شماره ثبت پلمپ دفاتر تجاری :................................................................................
8. شماره تلفن : .......................عنوان تلگرافی :.............................. رمز : ....................
9. رشته تجارت ( تجارت داخلی ، خارجی یا هر دو ) ..........................................................
10. شماره ثبت علائم تجاری : ....................................................................................
11. نوع تجارت داخلی ( صادرات – واردات – حق العمل کاری ) و ارقام کالاهای عمده آن : ...............................................................................................................................
12. نوع معاملات تجارت داخلی و ارقام کالاهای عمده آن ................................. به تاریخ .................... ماه ...................... 13         محل امضاء
خلاصه مندرجات اظهارنامه بالا در تاریخ ........................ به شماره ......................... دفتر ثبت  تجاری در اداره ثبت .......................... به ثبت رسیده است.
اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی رئیس اداره ثبت شرکت ها
ملاحظات

https://danasabt.ir/2022/08/10/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA-%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C/ 

.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
تذکر : هیچ یک از شرکت های بازرگانی وابسته به دولت از پرداخت هزینه دادرسی معاف نمی باشند.

وظایف هیات نظار در ثبت و اداره شرکت با مسئولیت محدود

 ماده 94 قانون تجارت ،مراحل ثبت شرکت  در تعریف شرکت با مسئولیت محدود مقرر می دارد  :

" شرکت با مسئولیت  محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است".
شرکت با مسئولیت محدود به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است و بیشتر بین افرادی که با هم دوستی و روابط مالی دارند تشکیل می گردد. لذا از آن جا که تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، عموماَ بر پایه شناخت شرکا از یکدیگر و اعتماد و اطمینانی که آنان به یکدیگر دارند صورت می گیرد از این رو، مادامی که تعداد شرکا از 12 نفر تجاوز نکرده است قانوناَ خود آن ها در شرکت نظارت دارند، در عین حالی که از تعیین ناظر و بازرس ممنوع نشده اند. ولی هر گاه عده شرکا بیش از 12 نفر باشد ، تعیین هیات نظارت – که به جای بازرس شرکت سهامی است – ضروری است.

  • وظایف هیات نظار :

الف – تحقیق نماید که سرمایه نقدی شرکت پرداخت شده و سهم الشرکه غیر نقدی تقویم و تسلیم شده باشد.
ب – در شرکت نامه تقویم سهم الشرکه غیر نقدی به صراحت ذکر شده باشد.
ج- دعوت شرکاء برای مجمع عمومی فوق العاده در مواد لازم و فوری . توضیح آنکه هیئت نظار لااقل سالی یک مرتبه می بایست مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهند و اگر مواردی لازم و فوری ایجاب نمود می توانند شرکاء را برای انعقاد مجمع عمومی فوق العاده دعوت نمایند.
د- اعضای هیات نظار از جهت اعمال اداری و نتایج حاصله از آن هیچ مسئولیتی ندارد لیکن هر یک از آن ها در انجام ماموریت خود بر طبق قوانین معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند . ( م 167 ق. ت )
ه- اعضای هیات نظار دفاتر و صندوق و کلیه اسناد شرکت را تحت تدقیق درآورده ، همه ساله گزارش به مجمع عمومی می دهند و هرگاه در تنظیم صورت دارایی بی ترتیبی و خطایی مشاهده نمایند ، موضوع را در گزارش مذکور ذکر نموده و اگر مخالفتی با پیشنهاد مدیر شرکت در تقسیم منافع داشته باشند ، دلایل خود را بیان می کنند. ( م 168 ق. ت )
و- تا 15 روز قبل ار انعقاد مجمع عمومی هر صاحب سهمی می تواند ( خود یا نماینده او ) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده، از صورت بیلان و صورت دارایی و گزارش هیات نظار اطلاع حاصل کند. ( م 170 ق. ت )
لازم به ذکر است :
-  شرکای شرکت نمی توانند تابعیت شرکت را تغییر دهند ، مگر به اتفاق آراء ( م 110 ق. ت )
-  اتخاذ تصمیم راجع به تغییرات اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع (4/ 3) سرمایه را نیز دارا باشند، به عمل آیند. اساسنامه شرکت می تواند حد نصاب دیگری را مقرر دارد . ( م 111 ق. ت )
-  در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمی توانند شریکی را مجبور به افزایش سهم الشرکه خود نمایند.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

هر چند در قانون تجارت برای هیئت نظار اعمال اداری و نتایج حاصله از آن مسئولیتی تصریح نشده ولی باید در انجام وظیفه خود دقت نموده هیچ موردی را در ابهام باقی نگذارند، والا قصور در انجام وظیفه تقصیر خواهد بود و هر یک از آن ها در انجام ماموریت خود بر طبق قوانین معموله مملکتی مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند و در صورتی که از این تقصیر خسارتی متوجه صاحبان سهام با اشخاص خارج شود مسئول جبران آن هستند.

نحوه ی عملکرد اتوکلاو بیمارستانی

 اتوکلاو بیمارستانی و به طور کلی دستگاه اتوکلاو یکی از بهترین دستگاه هایی است که برای استریل کردن مواد، ابزار و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.خرید اتوکلاو ازمایشگاهی  استریل کردن یعنی از بین بردن کامل تمام میکروارگانیسم ها مانند قارچ ها، باکتری‌ها و درصد بالایی از ویروس ها در تمامی اشکال زنده، فعال، غیر فعال و یا مرده می‌باشد.

فرآیند استریل یکی از کارهای بسیار پر اهمیت برای انجام خدمات بهداشتی و درمانی آزمایشگاهی می‌باشد و همچنین لازمه تمام مراکزی است که به هر نحو نیاز به پاکیزگی کامل برای حفظ سلامت و یا انجام کار های تحقیقاتی، سر و کار دارند.

از اتوکلاو به طور گسترده در صنایع دارویی، مواد غذایی، آزمایشگاه ها و کارخانه های سازنده مواد و وسایل استریل استفاده می شود که اهداف عمده زیر را به دنبال می‌کنند:

  • استریل کردن ابزار معاینه و جراحی
  • تهیه وسایل مورد استفاده در نمونه گیری مانند سوزن ها، لوله ها و ظروف که همه باید استریل شده باشند‌.
  • تهیه وسایل استریل مورد استفاده جهت کشت های میکروبی مانند لوله های آزمایش، محیط کشت و ظروف مورد استفاده در کشت.
  • -استریل کردن گان و البسه مورد استفاده در اتاق های عمل مانند گان جراحی توسط اتوکلاو بیمارستانی انجام می شود.

مطابق تعریف سازمان نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA)، اتوکلاو طبق حذف مطمئن یک شئ و بر اساس مطالعات آماری طبقه بندی خواهد شد. یک شئ در مقایسه با اشیای دیگر که مراحل استریلیزاسیون یکسان را طی کند، زمانی استریل در نظر گرفته می شود که احتمال استریل نبودن آن کمتر از یک در میلیون در نظر گرفته شود. این اندیس، سطح اطمینان استریل بودن (Sterility Assurance Level) نامگذاری می‌کند و غیر فعال شدن میکروب ها در مراحل استریلیزاسیون را بیان می کند.

 

اتوکلاو بیمارستانی

اتوکلاو بیمارستانی یکی از محصولات پرفروش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی می باشد. در بیمارستان ها اتوکلاو بسیار کاربرد فراوانی دارد . همان طور که می دانید بیمارستان یه مکان عمومی که روزانه صد ها نفر با بیماری های مختلف به آنجا مراجعه می کنند اگر استریلاسیون بیمارستان در حد مطلوب نباشد انتقال بیماری به سرعت در بیمارستان اتفاق می افتد. اتوکلاو بیمارستانی کار را بسیار راحت کرده است با استفاده از اتوکلاو بیمارستانی خواهید توانست بصورت بسیار راحت به کار استریل کردن لوازم بیمارستان بپردازید .

تجهیزات کاربردی در بیمارستان ها بعد از استفاده آلوده به خون، سرم و پلاسما می‌شوند که نیاز به ضدعفونی و استریل کردن دارند، چرا که عدم پاکسازی سبب بروز بیماری های فراوانی از جمله هپاتیت و ایدز می گردد که بسیار وحشتناک است، بدین ترتیب می توان گفت اتوکلاو بیمارستانی بهترین وسیله جهت استریلیزاسیون این تجهیزات می‌باشد که با تحت فشار قرار دادن بخار این کار را انجام میدهد.

از اتوکلاو بیمارستانی در سایر مراکز مرتبط از قبیل ، اورژانس ها، اتاق های عمل، دندانپزشکی، آزمایشگاه ها و  بخش های درمانی و پزشکی که نیاز به ضدعفونی و استریل سازی تجهیزات می‌باشد بهره برداری می کنند، این دستگاه مخصوص ضدعفونی کردن تجهیزات جراحی، مواد و ظروف پلاستیکی و سلولزی می‌باشد و از آن جهت استریل سازی لوازم پارچه ای نیز استفاده می شود.

 

مشخصات کلی اتوکلاو بیمارستانی

مخزن، درب و بدنه استفاده شده در اتوکلاو بیمارستانی از جنس استیل ۳۱۶ می‌باشد، استیل از سطح مقاومت بالایی در برابر خوردگی و حرارت برخوردار می‌باشد و دچار زنگ زدگی نمی‌شود، همچنین این فلز طول عمر زیادی دارد.

اتوکلاو بیمارستانی مجهز به سیستم PLC می‌باشد، پی ال سی سبب می‌شود تمامی عملیات دستگاه بصورت کاملاً اتوماتیک انجام شود، از دیگر ویژگی های این سیستم ها می توان به قابلیت ثبت سیکل های استریل اشاره کرد.

در طراحی اتوکلاو بیمارستانی از دو درب استفاده شده و استفاده از کنترلر اتوماتیک سبب شده دما و فشار بصورت خودکار تنظیم و کنترل گردد، در نتیجه نیازی به دخالت کردن دست نیست.

اتوکلاو های بیمارستانی بصورت چرخدار بوده که به راحتی بتوان آن را جابجا نمود. در کل اتوکلاو بیمارستانی در مدل ها و ظرفیت های متنوع اعم از خانگی و صنعتی ساخته می‌شود، اتوکلاو استوانه ای از متداول ترین نوع بوده که به صورت درب دار ساخته می‌شود.

ویژگی های دستگاه اتوکلاو

  • به منظور ایجاد خلا در مخازن از پمپ وکیوم استفاده شده است.
  • نمایشگر LCD جهت اتوکلاو های بیمارستانی در نظر گرفته شده تا خطا ها را نمایش دهد و میزان خرابی ها را کم کند.

عملکرد اتوکلاو بیمارستانی

عملیات استریل سازی در اتوکلاو بیمارستانی با فشار دادن دکمه استارت آغاز می‌گردد و نیازی به تنظیم نیست، چرا که پارامترهای مربوطه از قبل بطور پیش فرض بر روی دستگاه تنظیم شده است.

  • ورود بخار به قسمت چمبر سبب تماس بخار با لایه سرد خارجی که از نوع پک پیچیده و متراکمی است می شود و نفوذ بخار به پک ها سبب گرم شده آنها به میزان مشخص شده می‌شود.
  • https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a2%d9%88%d9%86/
  • پس از اتمام دوره استریل سازی از طریق خلاء نسبی، بخار از دستگاه خارج شده تا تجهیزات را ضدعفونی کند.
  • بعد از شروع عملیات استریل، هوای داخلی مخزن با مکیده شدن تخلیه شده و بخار اشباع به وجود می‌آید.

نکاتی جهت خرید انواع انکوباتور آزمایشگاهی

 برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی راه و روش های زیادی وجود دارد،قیمت آون آزمایشگاهی که تولید کننده ها و همچنین فروشنده های آن برای دسترسی راحت متقاضیان مهیا کرده اند.

با مطالعه ی مواردی که در ادامه ی مطلب بیان شده است، با برخی از متداول ترین روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی آشنا خواهید شد که جزء بهترین پیشنهاد های ما برای متقاضیان خرید این دستگاه می باشد.

انجام خرید انکوباتورهای آزمایشگاهی از کارخانجات تولید کننده به صورت مستقیم، که نیازمند حضور متقاضی در محل تولید می باشد. جالب است بدانید در سطح کشور ما برند های گوناگونی یافت می شوند که دارای کارخانجات تولید انکوباتور آزمایشگاهی می باشند و امکان خرید انکوباتور آزمایشگاهی ایرانی را برای متقاضیان ایجاد می کند.از روش های دیگر خرید انکوباتور آزمایشگاهی که به حضور خریدار نیاز است، خرید انکوباتور آزمایشگاهی از نمایندگی های فروشی خواهد بود که به طور اختصاصی انواع برند های خارجی و نیز داخلی را ارائه می دهند.
تهیه و خرید انکوباتور آزمایشگاهی از شرکت های پخشی که برخی از آن ها توسط برند های تولید کننده ی ایرانی و نیز بعضی دیگر توسط وارد کننده های برند های خارجی ایجاد شده اند از دیگر روش های خرید انکوباتور آزمایشگاهی به صورت مستقیم یا بدون واسطه می باشد.
برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی می توان از طریق ایجاد ارتباط تلفنی با کارخانه های تولید کننده نیز اقدام کنید که باعث می گردد بسیاری از واسطه های سود جو را از بین بردارد و بهای به مراتب کمتری برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی مد نظر خود بپردازید.
یکی از روش های نوین و جدید برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی اقدام از طریق درگاه های فروش اینترنتی می باشد که امروزه جزء پر طرفدار ترین روش های خرید به حساب می آید نکته جالب این است که بدانید اگر برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی از طریق رجوع به درگاه های اینترنتی اقدام نمایید.

 مزایای متعددی شامل حال تان خواهد شد که بعضی از این موارد شامل صرفه جویی در زمان، مقایسه انواع مختلف قیمت ها و همچنین مدل های برند های مختلف در مدت زمان کوتاه ، قیمت تمام شده معادل با بهای درب کارخانه، از میان رفتن هزینه های جانبی و همچنین موارد بسیار زیاد دیگری از این قبیل خواهند شد.

گفتنی می باشد که تمام روش هایی که برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی وجود دارد، می توانند معتبر و نامعتبر نیز باشند. از این رو دقت داشته باشید هر روشی که از آن برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی استفاده می کنید از اعتبار مطلوبی در میان جامعه نیز برخوردار باشد.

نیاز است بیان کنیم برای خرید انکوباتور آزمایشگاهی باید قبل از انجام هر کاری در مرحله ی اول در مورد آن اطلاعات مناسبی کسب کنید تا بتوانید آگاهانه ترین اقدام را در این راستا انجام دهید. بنابراین خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم، زیرا نکات مفیدی پیرامون خرید انکوباتور آزمایشگاهی در آن مطرح شده است.

بیان وظیفه ی انکوباتور آزمایشگاهی

انکوباتور آزمایشگاهی جزء مهم ترین دستگاه هایی می باشد که وظایف مهمی را در انجام بسیاری از فرآیند های آزمایشگاهی خواهد داشت، در واقع مجموعه ای از وظایف بر عهده این دستگاه کاربردی است که از جمله مهم ترین مورد ها مواردی همچون کنترل شرایط هوای محیط در درون محفظه از نظر دمایی، برقراری دی اکسید کربن، اکسیژن و همچنین رطوبت کافی برای مواردی که لازم می باشد.

در بسیاری از آزمایشگاه ها و همچنین فرآیندهای آزمایشی که کاربردهای مهمی دارند، وجود انکوباتور آزمایشگاهی الزامی می باشد. چرا که عمده فعالیت های آزمایشگاهی در جهت کشت سلولی در فضایی کنترل شده و همچنین ایزوله انجام می پذیرد که چنین محیطی برای کشت سلول فقط در صورت وجود دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی فراهم خواهد شد.

انواع مختلفی از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی در بازار یافت می شود که هر کدام از وظیفه هایی مجزا برخوردار می باشد و در فرآیند هایی متفاوت نیز کاربرد خواهند داشت. در ادامه ی مطلب به برخی از انواع دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی و بیان وظایفشان اشاره خواهیم کرد که توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای خرید در مورد آن ها بیشتر بدانید.

  • دستگاه انکوباتور از نوع معمولی: ساده ترین نوع دستگاه های انکوباتور این مدل می باشد که به تنهای می تواند دما را بیشتر از دمای محیط کند. اگر جهت خرید انکوباتور آزمایشگاهی معمولی به بازار مراجعه می کنید، دو مدل از آن را پیدا می کنید که شامل مدل هایی تحت عنوان آنالوگ و دیجیتالی می باشند.
  • دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی از نوع CO2 : این مدل از دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی توانایی این را دارند که با انتشار  CO2 داخل انکوباتور شرایط مناسبی را برای رشد باکتریهای بی هوازی ایجاد کند.
  • دستگاه انکوباتور از نوع شیکر دار: این مدل نیز علاوه بر این که میزان دمای درون محفظه را کنترل خواهد کرد می تواند، در زمان نیاز شرایطی را جهت به هم خوردن محلول به صورت دورانی ایجاد کند.
  • دستگاه انکوباتور مدل یخچال دار: مدل یخچال دار نیز بر خلاف دستگاه انکوباتور معمولی می تواند دما را کمتر از دمای محیط ایجاد کند. البته برخی از این مدل ها امکان کاهش و نیز افزایش دما را به طور همزمان با هم خواهند داشت.
  • دستگاه انکوباتور از نوع مرطوب: با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر این که توانایی این را دارند که دمای داخل محفظه ی دستگاه را به درجه ی مورد نظر برسانید، می توانید میزان رطوبت محیط درون محفظه را نیز تنظیم نمایند.

انواع دیگری از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی وجود دارند که از قبیل هیبریدیزاسیون، ارتعاشی، واکنشی، استریل کننده و … می باشند.

هر یک از دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی که در مورد برخی از آن ها در بالا اشاره شد در فرآیند های مجزایی استفاده خواهند شد، زیرا هر آزمایشی نیازمند مدلی با کاربرد ها و نیز ویژگی های متفاوتی می باشد.

 

شیوه ی نگهداری و نیز استفاده از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی

فرآیند نگهداری و نیز استفاده از انکوباتور آزمایشگاهی مسئله ی بسیار مهم و همچنین حائز اهمیتی می باشد، به عبارتی برای نگهداری و استفاده ی صحیح از این دستگاه لازم می باشد به نکات و عواملی توجه نمایید که نتیجه ی توجه به آن ها باعث می شود طول عمر دستگاه تان به مراتب بیشتر و نیز طولانی تر از حالت معمول شود.

در ادامه به چند مورد از مواردی که باید در شیوه ی استفاده و نیز نگهداری از این دستگاه کاربردی رعایت نمایید اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • قرار دادن مواد قابل اشتعال و فرار در محفظه ی دستگاه به دلیل خطر زا بودنش ممنوع می باشد.
  • می بایست سطحی که دستگاه روی آن جای می گیرد کاملاً صاف و بدون نا همواری در نظر گرفته شود.
  • نیاز است دستگاه در محلی قرار گرفته شود که با درهای اصلی، هوا کش ها و همچنین مکان هایی که هوا همواره در حال رفت و آمد می باشد، فاصله ی نسبتا زیادی داشته باشد.
  • سعی کنید دیواره ها و همچنین قفسه های دستگاه را همیشه خشک نگهداری نمایید و از خیس شدن آن ها جلوگیری کنید.
  • دقت کنید در صورت لزوم منبع آب دستگاه باید تعویض گردد، لذا تعویض به موقع آب تاثیر مهمی در میزان بازدهی دستگاه خواهد داشت.
  • فراموش نفرمایید که انواع دستگاه های انکوباتور آزمایشگاهی را حتما باید در فواصل زمانی ماهانه با آب و صابون شستشو بدهید و کاملاً ضد عفونی نمایید.
  • نیاز است قسمت هایی نظیر منبع برق دستگاه، پریز برق و همچنین کلید های روش و خاموش دستگاه در فواصل زمانی مشخصی چک گردد.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/

  • در صورتی که دستگاه وظایف خود را به خوبی انجام ندهد نیاز است به افراد متخصصی که در این حوزه فعالیت خواهند کرد، اطلاع دهید.
  • بهتر است همه ی فرآیند های نگهداری از دستگاه همانند تمیز کاری، سرویس دهی، تعویض قطعات و … را با تاریخ انجام هر کدام ثبت نمایید.

نکات مهم در ثبت شرکت های خارجی در ایران

 مطابق ماده 1 قانون راجع به ثبت شرکت ها مصوب 1310 هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب می شود. دریافت نشان استاندارد بالعکس هر شرکتی که در ایران تشکیل نشود و یا مرکز اصلی آن در ایران نباشد یا هر دو آن ها ، شرکت خارجی محسوب می گردد . قانونگذار در سال 1310 اجازه ثبت نماینده یا شعبه یک شرکت خارجی را در ایران به رسمیت شناخته است. ثبت نمایندگی یا نام یک شعبه از شرکت خارجی یا شرکت مادر را حقوقدانان اصطلاحاَ ثبت شرکت فرعی هم می نامند.
برای درک دقیق این شرکت ، در این مقاله به مهم ترین نکات ثبت شرکت های خارجی در ایران می پردازیم.
_ هر شرکت خارجی برای این که بتواند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجاری یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.
_ شرکت های خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می شوند مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع، می توانند در زمینه هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود در چهارچوب قوانین و مقررات کشور به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام کنند."
_ ممکن است یک شرکت خارجی برای فروش محصولات خود یا خدمات پس از فروش با شرکت هایی در داخل یک کشور اقدام به انعقاد قرارداد نماید و بنابراین قرارداد به آن شرکت مجور عرضه محصولاتش و خدمات پس از فروش را بدهد در چنین حالتی نمایندگی یک شرکت خارجی محقق می گردد.
_ شعبه یک شرکت خارجی تابعیت ایرانی ندارد بلکه فقط در مرجع ثبت شرکت ها به عنوان شعبه ای از یک شرکت خارجی به ثبت می رسد.
_ تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یا مدیران یا شعب آن باید به اداره ثبت اسناد کتباَ اطلاع داده شود. تا وقتی که این اطلاع داده نشده عملیاتی که نماینده و یا مدیران سابق به نام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است، مگر اینکه شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده ادعای حقی می کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت برساند .
_ اداره ثبت شرکت ها نمونه های چاپی برای تصدیق ثبت شرکت های خارجی تهیه نموده که بعد از ثبت شرکت در مقابل قسمت های چاپی اطلاعات مربوط به شرکت را که ثبت شده است، می نویسد.
_ چنانچه شعبه شرکت در محلی غیر از تهران باشد، رونوشت مصدق تصدیق ثبت باید طبق ماده 19 آیین نامه توسط اداره کل ثبت اسناد به ثبت اسناد محلی که شعبه در آن جا دایر بوده یا می شود ارسال گردد و اگر در آن محل ثبت اسناد نباشد رونوشت مزبور به دفتر دادگاه شهرستان آن محل فرستاده می شود.
_ حق الثبت شرکت های خارجی به همان میزانی است که برای شرکت های داخلی مقرر شده و به نسبت اصل سرمایه تعهد شده شرکت خارجی احتساب می گردد.
برای ثبت شرکت خارجی تسلیم مدارک ذیل به اداره ثبت شرکت ها لازم است :
1- اظهارنامه ثبت شرکت در 3 نسخه باید طبق ماده 6 آیین نامه اجرای قانون ثبت شرکت ها به فارسی نوشته شده و دارای نکات ذیل باشد :
1- نام کامل شرکت ؛
2- نوع شرکت از سهامی و ضمانتی و مختلط و غیره ؛
3- مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن ؛
4- تابعیت شرکت ؛
5- مقدار سرمایه شرکت و آدرس صحیح آن ؛
6- آخرین بیلان شرکت مشروط بر اینکه قوانین جاریه و یا عرف تجاری مملکن اصلی شرکت و یا اساسنامه خود شرکت انتشار بیلان شرکت را مقرر کرده باشد ؛
7- در چه محل و در چه تاریخ و در نزد کدام مقام صلاحیتدار شرکت تقاضاکننده مطابق قوانین مملکت اصلی خود ثبت شده است ؛
8- شرکت به چه نوع امر صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران مبادرت می کند ؛
9- شعب آن در کدامیک از نقاط ایران موجود است ؛
10- نماینده عمده شرکت در ایران کیست و اگر شرکت چند نماینده مستقل دارد نمایندگان مستقل شرکت در ایران چه اشخاصی هستند ؛
11- اسم و آدرس صحیح شخص یا اشخاصی که مقیم در ایران بوده و برای دریافت کلیه ابلاغات مربوط به شرکت صلاحیت دارند ؛
12- تعهد به اینکه همه ساله یک نسخه از آخرین بیلان شرکت را در صورتی که بیلان شرکت را در صورتی که بیلان مزبور مطابق فقره ششم این ماده قابل انتشار باشد، به دایره ثبت شرکت ها بدهد.
پس از ثبت شرکت و هریک از شعب آن اداره ثبت باید تصدیقی مشعر بر ثبت شرکت یا شعبه آن به تقاضاکننده بدهد تصدیق مزبور باید حاوی مراتب ذیل باشد :
1- نام شرکت ؛
2- نوع شرکت از سهامی و ضمانتی و مختلط و غیره ؛
3- مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن ؛
4- تابعیت شرکت ؛
5- مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا ؛
6- در چه محل و در چه تاریخ و در نزد کدام مقام صلاحیتدار شرکت تقاضاکننده مطابق قوانین مملکت اصلی خود به ثبت رسیده است ؛
7- شرکت به چه نوع امر صنعتی یا تجاری یا مالی در ایران مبادرت می کند ؛
8- تاریخ ثبت ؛
9- امضای مدیر کل ثبت اسناد ؛

https://danasabt.ir/2022/08/10/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA-%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C/ 
10- هرگاه تصدیق راجع به ثبت شعبه باشد ، باید علاوه بر مراتب فوق در تصدیق نامه محل شعبه نیز قید شود.

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد