x تبلیغات
mikimouse

ثبت برند مواد غذایی

 برندها در دنیای امروزی نقشی اساسی و مهم را در خود جای داده اند. مراحل ثبت شرکت به طوریکه اغلب مردم از محصولاتی که برند ندارند  استقبال نمی کنند و اصولاَ به دنبال محصولات بدون برچسب و آرم نمی روند و بیشتر به دنبال محصولات با کیفیت کارخانه ای آن هم از نوع مجوز دار و معروف با برندهای معتبر هستند. به همین دلیل، اغلب کارشناسان از برند به عنوان شناسنامه محصول یاد می کنند و داشتن آن بر روی محصول را اعتباری ویژه برای آن در نظر گرفته اند . این موضوع، علی الخصوص در رابطه با مواد غذایی که مستقیماَ با سلامت جامعه در ارتباط است ، بیشتر جلوه می کند. به طوریکه، ماده 5 تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت 1328 ثبت موارد ذیل را الزامی دانسته است :

1. داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره
3. آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه ... که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد
لذا به موجب این ماده، تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در آن آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بوده و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:
الف- اسم تجاری و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب- شماره ثبت علامت در ایران

 

چه اشخاصی می توانند نام و نشان تجاری(لوگو) ، به ثبت برسانند و مدارک مورد نیاز جهت ثبت چیست ؟
هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) مدارکی دال بر تولید- توزیع- بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا) و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام و لوگوی خود را بدهد.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند مواد غذایی عبارت است از :

1- مدارک مثبت هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
2- مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم(حداکثر 6 ماه)استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

شایان ذکر است، مدت اعتبار حمایت از علامت تجاری،10 سال از تاریخ ثبت اظهارنامه در اداره مالکیت های صنعتی می باشد که هر 10 سال قابل تمدید است و چنانچه ظرف 10 سال تمدید نگردد و 6 ماه از تاریخ اعتبار گذشته باشد صاحب گواهینامه می بایست جهت ثبت نام و علامت تجاری خود دوباره اقدام نماید.

تفاوت پالپوتومی با پالپکتومی

 

پالپوتومی و پالپکتومی چیست؟

پالپوتومی یک روش رایج است و می‌توان به آن درمان عصب کشی کودکان نیز گفت.بهترین متخصص ریشه دندان در رشت  پالپوتومی یا پالپکتومی روی دندان‌های شیری و اغلب روی دندان‌های آسیاب انجام می‌شود. پالپوتومی، دندان عفونی شده توسط یک حفره عمیق را ترمیم و نجات می‌دهد. برای جلوگیری از گسترش التهاب و عفونت که می‌تواند باعث آبسه دندان شود، حفره عمیق باید درمان شود. از طرف دیگر پالپکتومی شبیه عصب کشی است. دندانپزشک کودکان تمام پالپ را از دندان‌های آسیب دیده از تاج تا ریشه خارج می‌کند و شکل کانال را تغییر می‌دهد. پس از برداشتن پالپ آسیب دیده، محل را تمیز و ضدعفونی می‌کنند. سپس کانال را با فیلر تقویت‌شده جایگزین و مهر و موم می‌کنند.

پالپوتومی و پالپکتومی چگونه انجام می‌شود؟

پالپوتومی و پالپکتومی دو روش معالجه درد دندان در کودکان است که روش انجام دادن آنها با هم متفاوت است. در ادامه این دو روش را بررسی می‌کنیم. 

روش پالپوتومی

  • کرم یا بی حس کننده موضعی روی لثه‌ها اعمال می‌شود تا ناحیه را بی حس کند. پس از بی حس شدن لثه، بی حسی موضعی تجویز می‌شود.
  • سپس یک بند لاستیکی برای ایزوله کردن دندان و کاهش رطوبت بزاق در اطراف دندان مورد نظر می‌گذارند.
  • برای تمیز کردن حفره از یک هندپیس پرسرعت و کم سرعت کمک می‌گیرند.
  • پالپ تاج با حفاری و مته حذف می‌شود.
  • سپس از یک دارو برای جلوگیری از خونریزی استفاده می‌کنند.
  • محفظه را با مواد مخصوص پر می‌کنند.
  • سپس دندان با روکش پوشانده می‌شود.

روش پالپکتومی

  • از بی حس کننده موضعی برای کاهش درد و ناراحتی در ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود.
  • تاج را تا جایی سوراخ می‌کنند که به ریشه دندان و تمام پالپ دسترسی داشته باشند. 
  • سپس پالپ از ریشه جدا می‌کنند.
  • دندان تمیز، ضدعفونی و با مواد مخصوص شده پر می‌شود.
  • روکشی برای پوشاندن دندان گذاشته می‌شود.
  • دندانپزشک برای کاهش خطر عفونت آنتی بیوتیک تجویز می‌کند.

هر دو روش، پالپوتومی و پالپکتومی برای درمان پالپ دندان کودکان ضروری هستند. 

پالپ دندان چیست؟

پالپ دندان مهم‌ترین بخش دندان است و عملکردهایی مانند حس، تغذیه مواد مغذی و تشکیل عاج را انجام می‌دهد. در وسط دندان قرار دارد و توسط لایه اول (مینای دندان) و لایه دوم (عاج) محافظت می‌شود. پالپ به عنوان عصب نیز شناخته می‌شود و بخشی از دندان است که در زمان درد دندان تمام توجه را به سمت خود جلب می‌کند. 

پالپ از اعصاب و رگ‌های خونی تشکیل شده است که مواد مغذی را به دندان‌ها می‌رسانند تا سالم بماند. بنابراین سالم ماندن آن ضروری است. اگر دندان ترک خورده باشد یا اگر حفره آنقدر شدید شود که بتواند به دو لایه اول دندان نفوذ کند، پالپ دندان ممکن است آسیب ببیند. در صورت عدم درمان این مشکلات، می‌توانند آسیب‌های زیادی به ساختار دندان وارد کنند. از طرفی عفونت دندان به راحتی در سراسر صورت و بدن پخش می‌شوند.

تفاوت پالپوتومی و پالپکتومی در چیست؟

پالپوتومی و پالپکتومی بسیار شبیه به هم هستند، اما دقیقاً یکسان نیستند. در پالپوتومی، دندانپزشک فقط پالپ تاج دندان را برمی دارد و پالپ را در ریشه‌ها باقی می‌گذارد. در پالپکتومی، دندانپزشک تمام پالپ را برمی دارد و پالپ موجود در ریشه را با سیمان جایگزین می‌کند. در مواردی که فقط بالای دندان تحت تأثیر عفونت قرار می‌گیرد، پالپوتومی کافی است. در بسیاری از موارد، بهتر است پالپکتومی کامل انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ پالپ عفونی باقی نمانده است تا بعداً دچار پوسیدگی شود.

آیا فرزند من نیاز به پالپکتومی دارد؟

برخی از بیماران و والدین ممکن است تعجب کنند که چرا انجام پالپوتومی یا پالپکتومی روی دندان شیری ضروری است، در حالی که دندان شیری می‌افتد و دائمی نیست؟ درست است که بیمار دندان شیری را در نهایت از دست می‌دهد، اما مهم است که به مسائلی مانند عفونت در دندان‌های شیری رسیدگی شود. زیرا می‌توانند بسیار دردناک بوده و باعث آسیب ماندگار شوند. حتی می‌تواند به دندان دائمی در آینده نیز آسیب وارد کند. 

۵ علامت رایج پالپ آسیب دیده

هنگامی که پالپ عفونی می‌شود، یک یا چند مورد از علائم زیر ظاهر می‌شود:

  1. دندان درد مداوم
  2. ناراحتی دهانی که در طول شب رخ می‌دهد
  3. حساسیت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم
  4. لق شدن غیر طبیعی دندان‌ها
  5. لثه‌های متورم و حساس در اطراف دندان 

چگونه دندان‌های کودک را سالم نگه دارید؟

در حالی که عصب کشی ساده، ایمن و موثر است اما هدف حفظ سلامت و زیبایی دندان‌های کودک از همان ابتدای خردسالی است. با در نظر گرفتن این موضوع، کودکان برای داشتن دندان‌هایی سالم باید چند مورد را رعایت کنند:

  • دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنند. (ایده آل بعد از هر وعده غذایی)
  • نخ دندان کشیدن روزانه بین هر دو دندانی که تماس دارند را فراموش نکنند.
  • پس از بزرگ شدن با دهانشویه‌های مخصوص و بدون الکل، دهان خود را شستشو دهند.
  • مصرف قند در کودکی محدود شود.
  • عادات ناسالم مانند جویدن یخ را کنار بگذارند.
  • سالی دو بار به دندانپزشک خود برای معاینه و تمیز کردن دندان مراجعه کنند.

https://drshamsdentist.com/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

علیرغم انجام تمامی کار‌های مراقبتی، ممکن است یک (یا چند) حفره در دندان فرزند شما ایجاد شود. خوشبختانه، این بدان معنا نیست که ظاهر و عملکرد لبخند آنها باید آسیب ببیند. با پالپکتومی یا پالپوتومی، دندان آسیب دیده را می‌توان در کمترین زمان به طور یکپارچه ترمیم کرد.

ثبت شرکت پیمانکاری برق

 شرکت های پیمانکاری شرکتهای هستند که در زمینه طراحی ، نظارت ، محاسبه ، مراحل ثبت لوگو مشاوره و اجرای کلیه ی امور عمرانی و پیمانکاری نفت ، گاز و پتروشیمی ، ابنیه ، تاسیسات ، برق ، فضای سبز پارک و ... به فعالیت می پردازند.

از اقدامات اولیه جهت ثبت شرکت پیمانکاری برق، انتخاب قالب شرکت است . در واقع ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید شرکت سهامی خاص ثبت کنید یا شرکت با مسئولیت محدود .
لازم به توضیح است مناسب ترین گزینه برای شرکت های پیمانکاری،  شرکت با سهامی خاص است. چرا که مناقصه گذاران  اعتبار و ارزش بیشتری برای شرکتهای سهامی خاص قائل هستند این اعتبار و ارزش به این خاطر است که سهامداران شرکت های سهامی خاص موظف هستند 35% از سرمایه اولیه شرکت خود را در بانک به نام شرکت واریز نمایند در حقیقت سرمایه شرکت سهامی خاص اظهاری نمی باشد برعکس شرکت با مسئولیت محدود. علاوه بر این ، شرکت های سهامی از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا نیز مناسب ترند.

  • خصوصیات تاسیس شرکت سهامی خاص

1- اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر می  باشد.
2- سرمایه شرکت سهامی خاص به هنگام تاسیس نباید از 000/000/1 ریال کمتر باشد.
3- سرمایه شرکت منحصراَ توسط خود موسسین تامین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.
4- در نام شرکت باید کلمه " خاص " قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاَ " شرکت سهامی خاص البرز " یا " شرکت البرز، سهامی خاص " . عبارت شرکت سهامی باید در تمام نوشته ها و سربرگ های شرکت قید گردد.
5- شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد.
6- تمام قیود و شرایطی که برای تشکیل و ثبت شرکت های سهامی عام مقرر است، در مورد شرکت های سهامی خاص، لازم الرعایه نخواهد بود.

  • شرایط اختصاصی شرکت سهامی خاص

1- در شرکت های سهامی خاص تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست لیکن جلب نظر کارشناس مذکور در ماده 176 این قانون ضروری است و نمی توان آورده های غیرنقد را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود.
2- شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه و یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند مگر این که از مقررات مربوط به شرکت های سهامی عام به نحوی که در این قانون مذکور است تبعیت نمایند.
3- استفاده از وجوه تادیه شده به نام شرکت های سهامی در شرف تاسیس ممکن نیست مگر پس از به ثبت رسیدن شرکت و یا در مورد مذکور در ماده 19.

  • تشکیل شرکت سهامی خاص

مقررات مربوط به تشکیل شرکت سهامی خاص، ساده تر از شرکت سهامی عام می باشد. برای تاسیس و به ثبت رسیدن شرکت سهامی خاص، مقنن فقط تسلیم اظهارنامه به ضمیمه مدارک ذیل را به مرجع ثبت شرکت ها کافی می داند.
1- اساسنامه شرکت که می باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
2- اظهارنامه که مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهی بانک ، حاکی از تادیه قسمت نقدی سرمایه که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد. هر گاه قسمتی از سرمایه به صورت غیرنقدی باشد، باید تمام آن تادیه شود و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس گردد. همچنین اگر سهام موسس و یا ممتازی وجود داشته باشد، باید شرح امتیازات آن در اساسنامه قید شود. ضمناَ کلیه سهامداران مکلفند که اظهارنامه مذکور را امضاء نمایند.
3- صورتجلسه مجمع عمومی موسس ، مشتمل بر رسیدگی به سهام و انتخاب هیئت مدیره و بازرس و بازرسان و اعلام قبولی از جانب آنان. همچنین ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل مجمع عمومی عادی بعدی در آن منتشر خواهد شد.
4- گواهی بانک عامل، دایر بر واریزی حداقل وجه سرمایه شرکت طبق اساسنامه . همان طور که می دانیم مجمع عمومی موسس برای شرکت سهامی خاص الزامی نیست ، لیکن موسسین، اولین جلسه خود را به مجمع عمومی موسس اختصاص می دهند و در مورد تصویب اساسنامه شرکت ، انتخاب اعضای هیئت مدیره ، بازرس یا بازرسان شرکت و همچنین روزنامه کثیرالانتشار جهت آگهی های شرکت اتخاذ تصمیم می نمایند.
5- آورده های غیرنقدی که در شرکت سهامی خاص نیز باید طبق نظر کتبی کارشناس رسمی وزارت دادگستری ارزیابی شده باشد.
شایان ذکر است، رتبه بندی شرکت های پیمانکاری،بررسی میزان توانایی شرکت (بر اساس نفرات و سوابق آن ها،تجربه ی کاری و توان مالی) است که طبق ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می شود انجام می گیرد.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند  که در واقع 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه محسوب می شود.ولی شرکت های مشاور از 1 تا 3 رتبه بندی اخذ می کنند که 3 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه است.

ثبت شرکت معرق کاری

 • معرق چیست؟
معرق در معنای کلام « اصولاً هر چیز رگه دار را گویند » ثبت هیئت مذهبی  ولی مفهوم آن در این نوع به خصوص هنر، ایجاد نقش ها و طرح های زیبایی است که از دوربری و تلفیق چوب های رنگی روی زمینه ای از چوب یا پلی استر سیاه شکل می گیرد. در تعریف دیگری از معرق چوب آمده است : « هنر گرد آوردن تکه های کوچک رنگین چوب با داشتن طرح از پیش تعیین شده به منظور ایجاد نقش مورد نظر و زیبا جلوه دادن آن طرح با استفاده از رنگ های طبیعی چوب .
• تاریخچه معرق کاری :
تاریخ پیدایش این هنر به درستی مشخص نیست؛ ولی از تطبیق آن با هنر کاشی کاری بدون شک رابطه این دو هنر را می توان دریافت. برای آشنایی با ریشه این هنر، صحبت از تاریخ تکوین به میان می آید و به عنوان مقدمه می تواند از گنبد سرخ مراغه که در زمان ایلخانیان ساخته شده است یاد کرد. وجه تشابه کاشی کاری معرق با معرق کاری روی چوب در شیوه عمل است که در هر دو، نقش ها از ترکیب قطعات رنگی جنس مورد نظر شکل می گیرد.
سابقه معرق کاری و آموزش آن در اداره کل هنرهای سنتی به سال 1309 ه.ش بر می گردد.
این هنر در آغاز برای تزئین سطح میز، بوفه، در و تکیه گاه صندلی به کار برده می شد و تنها نقش های اسلیمی یا گره با پنج رنگ محدود چوب های آبنوس، فوفل، گلابی، سنجد و توت مورد استفاده قرار می گرفت و گاه برای تنوع از برش های خاتم برای اشباع نقش ها استفاده می کردند. رنگ خاتم ها به همان پنج رنگ فوق الذکر محدود بود و به خاتم چوبی شهرت داشت.
• انواع معرق کاری عبارتند از :
_ معرق زمینه رنگ
_ معرق زمینه چوب ساده
_ معرق تمام برجسته
_ معرق تفکیک رنگ
_ معرق منبت
_ معرق گره چینی
_ معرق خاتم
• مواد اولیه معرق کاری :
- چوب
- فلزات
- صدف
- استخوان
- عاج
- خاتم
- چسب
- مواد محافظ و جلا دهنده
• ابزارهای معرق کاری :
میخ، پیشکار، تیزک، سوهان تخت، سوهان چوب ساب، کمان اره، سنگ نفت، لیسه.
• مراحل ساخت معرق :
اینک مراحل ساخت معرق، این هنر زیبا را جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان مورد صحبت قرار می دهیم.
1- در ابتدا طرح نقشه توسط یک طراح کشیده شده و سپس با چسب روی تخته سه لایی به وسیله چسب فوری چسبانده می شود.
2- مدل را با میخ سایه روی چوب نصب می کنند و سپس با اراه مویی به قطعات مختلف می برند.
3- قطعات خرد شده را بر اساس نقشه روی تخته 18 میلیمتری چسبانده و به وسیله میخ سایه نصب می کنند.
4- هر یک از قطعات خرد شده را که شامل قسمتی از زمینه و نقشه است، با برداشتن میخ سایه از تخته جدا می کنند و روی پیش کار قرار می دهند و خطوط مربوط به نقش ها را دوربری می کنند.
5- سپس برای قطعات مختلف رنگ چوب، صدف، استخوان یا فلزات مورد نظر در نقش را انتخاب می کنند و با گذاشتن الگوی قطعات روی چوب مورد نظر ، آن را دوربری می نمایند
6- پس از آن قطعات دوربری شده را در جای خالی آن ها بر روی زمینه قرار می دهند.
7- در مرحله بعد از سریشم و حمرا ماده چسبنده غلیظی تهیه می کنند و با انگشت سبابه روی تمام شیارهای قطعات می کشند. بدین ترتیب نقش ها به هم وصل می شوند. اکنون میخ های سایه را بر می دارند و طرح را از پشت سمباده می کشند.
8- سپس طرح را پرس می کنند تا قطعات به خوبی در کنار هم بچسبند.
9- بعد از پرس اگر طرح ناصافی داشته باشد ناصافی ها را رنده می کنند.
10- سپس با استفاده از ماشین سمباده یا چوب ساب ، سطح کار را پرداخت می کنند تا قطعات همه در یک سطح قرار گیرند. بعد خرده های اضافی چوب را با لیسه جمع کرده و با یک سوهان کوچک دوباره کار را پرداخت می کنند، به طوری که انگشت روی کار بلغزد.
• ثبت شرکت معرق کاری :
ثبت شرکت معرق کاری نیازمند به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه) می باشد، متقاضیان می توانند پس از اخذ مجوز نسبت به ثبت شرکت معرق کاری که به دوصورت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امکان پذیر است اقدام نمایند. درادامه ضمن توضیحی راجع به شرکت های مسئولیت محدود وسهامی خاص ، به شرایط ومدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت معرق کاری می پردازیم :
• شرکت با مسئولیت محدود: شرکتی است که بین دویا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده وهریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض وتعهدات شرکت است، در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
• شرکت سهامی خاص: شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تأمین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام،محدود به مبلغ اسمی آنهاست. تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد وعنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد ازآن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن وخوانا قید شود.
• شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت معرق کاری با مسئولیت محدود :
- سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال
- وجود حداقل دو نفر عضو
- تعهد با پرداخت کل سرمایه
• مدارک لازم :
_ اقرارنامه امضاء شده
_ تصویر مدارک شناسایی (کارت ملی وشناسنامه) کلیه اعضاء
_ اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
_ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در2 برگ وتکمیل آن و امضاء ذیل تقاضانامه توسط سهامداران
_ اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس+10
_ شرکتنامه 2 برگ و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
_ اساسنامه 2جلد و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
• شرایط ثبت شرکت معرق کاری سهامی خاص :
- حداقل میزان سرمایه لازم صد هزارتومان
- حداقل 3 نفر عضو+2نفربازرس (بازرسین نباید ازاعضاء باشند.)
- پرداخت نقدی حداقل 35%سرمایه
• مدارک مورد نیاز :
_ تصویر شناسنامه وکارت ملی کلیه اعضاء

https://danasabt.ir/2023/05/10/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/

 
_ اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
_ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع (بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها)
_ امضاء اقرارنامه
_ در صورتی که امور ثبت شرکت (سهامی خاص) به وسیله وکیل انجام شود، تنظیم وکالت نامه به نام وکیل صورت پذیرد.

کارکرد و مزایای ثبت علامت تجاری/ برند چیست ؟

 علامت تجاری عبارت است از اسم ،مراحل ثبت شرکت  اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به منظور شناساندن کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آن ها از محصولات رقبا به کار می رود.

بطور کلی علامت تجاری برای شناساندن جنس از لحاظ کیفیت آنست و به عبارت دیگر وسیله ای ایست که در مقابل رقابت تجاری ، تجار با توسل به آن ، نوع جنس و متاع خود را به خریدار عرضه داشته و در حقیقت ضمانت مرغوبیت جنس را می نمایند و بالاخره علامت تجاری نشانه ایست که به کمک آن خریدار، سازنده جنس و کمیت و کیفیت کالا را درک می کند وبه این وسیله همواره همان کالایی را می خرد که علامت مورد نظر را دارد.
با توجه به اینکه امتیازهای مربوط به کیفیت محصول از رهگذر علامت و نام محصول قابل ثبت و ضبط می باشد و در نهایت شهرت علامت ( مارک ) تجاری که اصطلاحاَ برند نامیده می شود موجب کسب اعتبار مادی و معنوی برای تولیدات شرکت یا تجارتخانه می باشد ، از اینرو امروزه اسم و علامت تجاری از اهمیت خاصی برخوردار گشته و تجار حساسیت زیادی نسبت به حفاظت و صیانت از آن نشان می دهند.
ثبت قانونی یک نام تجاری ، برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و باعث حفاظت  از آن در برابر سوء استفاده کنندگان و متقلبان و تقلید کنندگان از برند می شود.
در ذیل ، به برخی از مهم ترین فواید ثبت برند می پردازیم.

  • حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد.به این معنی که اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند و به این  جهت کلیه تجار و موسسات تجاری، برای حفظ علامت خود از تقلید و تقلب ، علایم خود را به ثبت می رسانند.
  • ثبت برند، تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
  • شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  • شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
  • ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
  • ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
  • علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
  • می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
  • ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.
  • جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  • ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.

*مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری به قرار ذیل است :
1- تسلیم اظهارنامه از طریق اینترنتی
2- مدارک مثبت هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
7- استفاده از حق تقدم: چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم(حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
* نکته :
در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

دوره ی حمایت از علامت تجاری ده سال است که می توان آن را به دفعات نامحدود با پرداخت هزینه های پیش بینی شده در مقررات تمدید نمود. در ضمن برای ثبت چند علامت تجاری باید به تعداد آن ها اظهارنامه ی جداگانه داده شود.

هات پلیت مگنت چیست

 هات پلیت مگنت که به عنوان هات پلیت همزن مغناطیسی نیز شناخته می شود،قیمت هود لامینار یک دستگاه آزمایشگاهی است که برای گرم کردن و هم زدن مایعات یا محلول های دیگر استفاده می شود. این شامل یک صفحه حرارت مسطح و یک همزن مغناطیسی است که با هم کار می کنند تا محلول را همزمان گرم و مخلوط کنند.

صفحه گرمایش از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند سرامیک یا آلومینیوم ساخته شده است و مجهز به المنت گرمایی است که توسط یک تنظیم کننده دما کنترل می شود. صفحه گرمایش بسته به مدل خاص، قادر به رسیدن به دمای بالا، معمولاً تا 300 درجه سانتیگراد یا بیشتر است.

همزن مغناطیسی در زیر صفحه گرمایش قرار دارد و از یک نوار مغناطیسی کوچک تشکیل شده است که در محلول در حال گرم شدن قرار می گیرد. میله مغناطیسی توسط یک میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط یک آهنربای چرخان که در زیر صفحه گرمایش قرار دارد می چرخد. این چرخش یک گرداب در محلول ایجاد می کند که به مخلوط شدن و گردش مایع کمک می کند.

 

هات پلیت مگنت معمولاً در آزمایشگاه های شیمیایی و بیولوژیکی برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود، مانند:

1. حرارت دادن و مخلوط کردن محلول ها برای واکنش های شیمیایی و سنجش های بیولوژیکی.

2. ذوب و ریختن آگار برای سنجش های میکروبیولوژیکی.

3. حرارت دادن و استریل کردن ظروف شیشه ای و سایر تجهیزات آزمایشگاهی.

4. حل کردن پودرها و مواد جامد در مایع.

5. حفظ دمای ثابت برای محلول هایی که نیاز به کنترل دقیق دما دارند.

هات پلیت مگنت یک ابزار همه کاره و کارآمد برای کاربردهای گرمایش و هم زدن آزمایشگاهی است، زیرا امکان گرم کردن و هم زدن محلول ها را به طور همزمان فراهم می کند و در زمان و تلاش صرفه جویی می کند. این در اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای رفع نیازهای خاص برنامه های مختلف آزمایشگاهی موجود است.

مطمئنا، در اینجا برخی از جزئیات اضافی در مورد صفحات داغ مغناطیسی وجود دارد:

1. کنترل دما: صفحات داغ مغناطیسی معمولاً دارای ویژگی کنترل دما هستند که به کاربر اجازه می دهد دمای خاصی را برای محلول در حال گرم شدن تنظیم و حفظ کند. کنترل دما را می توان با استفاده از نمایشگر دیجیتال یا صفحه تنظیم کرد و ممکن است طیف وسیعی از تنظیمات دما را انتخاب کنید.

2. کنترل سرعت همزن: سرعت همزن مغناطیسی را می توان با استفاده از یک صفحه نمایش دیجیتال یا یک صفحه کنترل کرد و به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت نیاز، هم زدن محلول را تنظیم کند.

3. ویژگی های ایمنی: صفحات داغ مغناطیسی مجهز به ویژگی های ایمنی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و سایر خطرات هستند. برای مثال، ممکن است یک تایمر داخلی داشته باشند که اگر دستگاه برای مدت طولانی روشن بماند، المنت گرمایشی را خاموش می‌کند، یا یک ویژگی خاموش شدن خودکار که اگر دما از یک آستانه خاص فراتر رفت، فعال می‌شود.

4. اندازه و ظرفیت: صفحات داغ مغناطیسی در اندازه ها و ظرفیت های مختلف موجود هستند، از مدل های رومیزی کوچک که می توانند چند لوله آزمایش را در خود جای دهند تا مدل های بزرگتر که می توانند چندین فنجان یا فلاسک را در خود جای دهند.

5. لوازم جانبی: صفحات داغ مغناطیسی ممکن است با انواع لوازم جانبی مانند میله های همزن، گیره ها و نگهدارنده ها برای قرار دادن انواع مختلف ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی عرضه شوند.

6. تعمیر و نگهداری: صفحات داغ مغناطیسی برای اطمینان از عملکرد مناسب و جلوگیری از آلودگی نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارند. این ممکن است شامل تمیز کردن صفحه گرمایش، نوار همزن، و سایر اجزاء و همچنین تعویض قطعات فرسوده یا آسیب دیده باشد.

به طور کلی، صفحات داغ مغناطیسی ابزار ارزشمندی در محیط آزمایشگاهی هستند که امکان گرم کردن و هم زدن همزمان محلول ها را به شیوه ای ایمن و کارآمد فراهم می کنند. آنها معمولاً در کاربردهای مختلفی از جمله تحقیقات شیمیایی و بیولوژیکی، آزمایش کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های آموزشی استفاده می‌شوند.

هات پلیت مگنت چگونه کار می کند؟

یک هات پلیت مگنت با استفاده از میدان های مغناطیسی برای ایجاد یک حرکت چرخشی در یک نوار همزن مغناطیسی، که در یک مایع یا محلول روی هات پلیت قرار می گیرد، کار می کند. نوار همزن به طور مداوم می چرخد و یک گرداب ایجاد می کند که به مخلوط کردن و گردش مایع کمک می کند، در حالی که هات پلیت مایع را تا دمای دلخواه گرم می کند.

در اینجا توضیح گام به گام نحوه عملکرد هات پلیت مگنت آورده شده است:

1. هات پلیت مگنت به پریز برق وصل شده و روشن می شود.

2. کنترل دما روی دمای مورد نظر تنظیم می شود و عنصر گرمایش فعال می شود.

3. یک نوار همزن مغناطیسی در مایع یا محلولی که قرار است گرم شود و هم زده شود قرار داده می شود.

4. هات پلیت یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند که با نوار همزن مغناطیسی در تعامل است و باعث چرخش آن می شود.

5. نوار همزن چرخان یک گرداب در مایع ایجاد می کند که به مخلوط کردن و گردش آن کمک می کند.

6. همانطور که مایع توسط هات پلیت گرم می شود، دما توسط تنظیم کننده دما کنترل و کنترل می شود.

7. هنگامی که مایع به دمای مورد نظر رسید، المنت گرمایش ممکن است به طور خودکار خاموش شود یا به صورت دستی خاموش شود.

8. همزن مغناطیسی را می توان جدا از عنصر گرمایش خاموش کرد و به مایع اجازه می دهد تا بدون حرارت دادن به مخلوط شدن ادامه دهد.

به طور کلی، صفحه داغ مغناطیسی یک راه کارآمد و دقیق برای گرم کردن و هم زدن محلول های مایع در محیط آزمایشگاهی ارائه می دهد. استفاده از میله همزن مغناطیسی نیاز به هم زدن مکانیکی را که می تواند باعث ایجاد آلودگی شود و اغلب در اختلاط محلول ها موثر نیست را از بین می برد. توانایی کنترل دما و سرعت هم زدن، صفحه داغ مغناطیسی را به ابزاری همه کاره برای طیف وسیعی از کاربردهای آزمایشگاهی تبدیل می کند.

عملکرد هات پلیت مگنت چیست؟

هات پلیت وسیله ای آزمایشگاهی است که برای گرم کردن یا جوشاندن مایعات یا محلول های دیگر استفاده می شود. سطح گرمایش یک هات پلیت معمولاً از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند سرامیک ساخته شده است و بسته به مدل خاص می تواند به دمای بالا، معمولاً تا 350 درجه سانتیگراد یا بیشتر برسد.

عملکرد یک هات پلیت در محیط آزمایشگاهی ارائه یک منبع حرارتی کنترل شده و ثابت برای کاربردهای مختلف است، مانند:

1. حرارت دادن و جوشاندن محلول ها برای واکنش های شیمیایی و سنجش های بیولوژیکی.

2. ذوب و ریختن آگار برای سنجش های میکروبیولوژیکی.

3. حرارت دادن و استریل کردن ظروف شیشه ای و سایر تجهیزات آزمایشگاهی.

4. حل کردن پودرها و مواد جامد در مایع.

5. حفظ دمای ثابت برای محلول هایی که نیاز به کنترل دقیق دما دارند.

صفحات داغ معمولاً در آزمایشگاه های شیمیایی و بیولوژیکی برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای رفع نیازهای خاص کاربردهای آزمایشگاهی مختلف موجود هستند. برخی از صفحات داغ مجهز به همزن های مغناطیسی هستند که امکان گرم کردن و هم زدن محلول ها را به طور همزمان فراهم می کند.

صفحات داغ می توانند برقی باشند یا ممکن است از مشعل های گازی استفاده کنند و ممکن است دارای ویژگی های ایمنی مختلفی مانند ویژگی های خاموش شدن خودکار برای جلوگیری از گرمای بیش از حد یا آتش سوزی باشند.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/

 

به طور کلی، صفحات داغ ابزار مهمی در یک محیط آزمایشگاهی هستند که یک روش کنترل شده و کارآمد برای گرم کردن و جوشاندن مایعات و سایر محلول ها ارائه می دهند. آنها در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند و در اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای رفع نیازهای خاص تنظیمات و برنامه های مختلف آزمایشگاهی موجود هستند.

منظور از علائم غیر مادی چیست؟

 علامت تجاری وسیله ای است که به تاجر یا تولید کننده جنس اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد. مراحل ثبت شرکت ماده 1 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات مصوب 1 تیر ماه 1310 ، علامت تجاری را به شرح ذیل تعریف می کند :
" علامت تجاری عبارت است از هر قسم علامتی است اعم از نقش ، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعتی یا تجار و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود".
این تعریف جنبه تحدیدی ندارد زیرا مواردی که در قانون شمرده شده به عنوان مثال است مخصوصاَ که با اضافه کردن جمله ( و غیر آن ) قصد قانونگذاری روشن می شود. بنابراین موارد دیگری نیز ممکن است تصور نمود که در مثال های نامبرده در قانون ذکر نشده است. مثلاَ در ماده فوق حرف و عبارت ذکر شده ولی به کلمه اشاره نشده است در صورتی که اغلب علایم تجاری از کلمه تشکیل می شوند و علاوه بر آن برچسب و اتیکت فراموش شده . در حالی که بیشتر محصولات صنعتی و تجاری دارای علامت و نقش هستند که گاهی تواماَ و گاهی منفرداَ به عنوان برچسب بر روی کالا استعمال می شوند. بنابراین با استفاده از جمله ( و غیر آن ) کلمه و برچسب و امضاء و غیره باید به تعریف قانون اضافه شود. ضمناَ باید در نظر داشت که در سال های اخیر علامت تجاری برای خدمات نیز در اغلب کشورها معمول شده و تعریف قانون ایران شامل این نوع خدمات نیز می شود.
به طور کلی ، علایم تجارتی و صنعتی را می توان به انواع زیر تقسیم نمود:
1-علامت تجارتی
2-علامت صنعتی
3-علایم مربوط به محصولات
4-علایم مربوط به خدمات
5-علایم فردی
6-علایم عمومی یا جمعی
7-علایم ساده
8-علایم مرکب
9-علایم کتبی
10-علایم تصویری
11-علائم غیر مادی
ما در مقالات پیشین ، راجع به سایر انواع علائم تجاری و صنعتی به طور مفصل توضیح داده ایم ، در این نوشتار برآنیم تا به بررسی علائم غیر مادی بپردازیم . خاطر نشان می شویم در صورت مواجه شدن با هر گونه سوال در این رابطه ، می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید.

  • منظور از علائم غیر مادی چیست ؟

علائم غیر مادی عبارتند از علایمی که به چشم دیده نمی شوند و قابل لمس نمی باشند. مانند علایم سمعی نظیر آهنگ هایی که برای اعلام محصولات مخصوصی در رادیو یا تلویزیون پخش می شود یا آهنگ های مخصوص اخبار و تبلیغات موسسه معینی و همچنین علایمی که به وسیله بو یا طعم مخصوص محصولات معینی را مشخص می سازند.این علایم فقط از طرف بعضی از کشورها شناخته شده اند.
وفق بند الف و ب ماده 30 قانون جدید ثبت علائم مصوب 1386 ، ثبت علائم غیر مادی در ایران پذیرفته نیست.در این ماده آمده است:
ماده 30 – علامت ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:
الف- علامت یعنی هر نشان " قابل رویتی " که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب- علامت جمعی یعنی هر نشان " قابل رویتی " که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

ج- نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

نکات خرید دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی

 چه نکاتی در خرید دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاهی اهمیت دارد

خرید سانتریفیوژ آزمایشگاهی ، بدون شک یکی از پرکاربردترین دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی دستگاه سانتریفیوژ می باشد.سکوبندی ازمایشگاهی  جداسازی بخش مهمی از تحقیقات آزمایشگاهی را تشکیل میدهد و استفاده از دستگاههای با کیفیت اهمیت زیادی دارد. با توجه به کاربردی که از دستگاه سانتریفیوژ انتظار می رود شرکت های تولید کننده دستگاه نمونه های متفاوتی از آن را طراحی و در اختیار مخاطبان قرار داده اند.در ابتدا به معرفی نمونه های متفاوت آن می پردازیم.

انواع سانتریفیوژ آزمایشگاهی بر اساس محل استفاده و کاربرد شامل موارد زیر می باشد: 

  1. سانتریفیوژ بالینی یا کلینیکی : این نوع سانتریفیوژ مخصوص آزمایشگاههای جداسازی ترکیبات خون می باشد.
  2. میکرو سانتریفیوژ : برای نمونه های با حجم کم استفاده می شود ولی تعدا لوله هایی که در آن قرار می گیرد تا 96 عدد می رسد
  3. سانتریفیوژ  رومیزی
  4. سانتریفیوژ اولترا
  5. سانتریفیوژ ساده
  6. سانتریفیوژ یخچالدار
  7. سانتریفیوژ دیجیتال

دستگاه سانتریفیوژ بر اساس چند فاکتور مهم دسته بندی می شود:

  • سرعت دوران

الف) سانتریفیوژ با سرعت بالا

این نمونه از دستگاه  خود به دو نوع متفاوت دستگاه کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم بندی می شود. سرعت دوران این دستگاه بین 21000 تا 24000 دور در دقیقه است.

ب)سانتریفیوژ با سرعت کم

سرعت دوران در این نمونه بین 2000 تا 6000 دور در دقیقه می باشد، این دستگاه برای جداسازی سلول های خونی و ذرات بزرگتر  استفاده می شود.

ج) سانتریفیوژ اولترا

اولتراها تعداد دور در دقیقه بسیار کمی دارند و برای استفاده در مراکز تحقیقاتی و برای جداسازی بخش های از سلول ها استفاده می شود.

  • تقسیم بندی بر اساس زاویه چرخش و نوع شناوری که در دستگاه استفاده می شود

الف) سانتریفیوژ شناور

چرخش در این نوع دستگاه بر اساس وضعیت لوله ها نسبت به زمین  می باشد. در ابتدا حرکت لوله ها به صورت افقی و در آخر به شکل عمودی چرخش انجام می شود و رسوب جداسازی شده در ته ظرف جمع آوری می شود.

ب) سانتریفیوژ با زاویه ثابت

زاویه قرار گرفتن لوله ها در این دستگاه با یک زاویه ثابت نسبت به زمین  می باشد که این زاویه بین 20 تا 45 درجه می باشد. سرعت دوران و زاویه ای که برای حرکت لوله ها در دستگاه در نظر گرفته می شود باعث می شود تا رسوب بیشتری نسبت به حالت شناور در لوله ها جمع شود

ج) سانتریفیوژ  محوری

حرکت این نمونه از سانتریفیوژ در اطراف یک محور عمودی انجام می شود و جداسازی با سرعت و در زمان حدود 70 ثانیه  انجام می شود و در آزمایشگاههای تحقیقات بالینی کاربرد بسیاری دارد.

  • تقسیم بندی بر اساس امکانات

الف) سانتریفیوژ یخچالدار

از آنجا که در هنگام کار با سانتریفیوژ حرارت ایجاد می شود و بسیاری از نمونه ها به حرارت ایجاد شده حساسیت نشان می دهند از نمونه های یخچالدار برای کنترل شرایط استفاده می شود.

ب) سانتریفیوژ بدون یخچال

ج) سانتریفیوژ هیتردار

این نمونه از دستگاه برای افزایش حرارت در نمونه هایی که نیازمند تغییر دما برای جداسازی هستند استفاده می شود.

هنگام خرید سانتریفیوژ چه نکاتی اهمیت دارد :

  1. خرید بر اساس نوع کاربردی که از دستگاه سانتریفیوژ  در آزمایشگاه انتظار دارید.
  2. استفاده از دستگاهی که خدمات پس از فروش مناسب تری را ارائه می دهد.
  3. به کارگیری  تکنسین های آموزش دیده برای کار با دستگاه
  4. برگزاری دوره آموزشی منظم در زمینه کار با دستگاه
  5. کمک گرفتن از راهنمایی مشاورین آشنا به جزئیات کار با دستگاه
  6. خرید سانتریفیوژ با شرایط سازگار با محیط زیست

بخشی از قطعاتی که در دستگاه استفاده می شود از ترکیباتی است که با محیط زیست سازگار نیستند و باعث آلودگی آن می شوند.بهتر است از تجهیزاتی استفاده شود که این مشکلات را کمتر دارند.

  1. مجهز بودن به آلارم و هشدار در صورت باز بودن در سانتریفیوژ  و خاموش کردن آن
  2. قرار دادن علائم هشدار دهنده بر روی بخش های مهم دستگاه
  3. داشتن سیستم ترمز الکتریکی

10- مجهز بودن به زمان سنج و سرعت سنج قابل تنظیم

11- حداقل و حداکثر نیروی گریز از مرکز دستگاه در هنگام کار چقدر است

12-چه  تعداد لوله نمونه در دستگاه قرار می گیرد

13- از نمونه هایی باشد که بدون زغال و جرقه کار می کند و نیاز به تعمیر مداوم ندارد

14- دارای سیستم هوشمند باشد

 خرید سانتریفیوژ آزمایشگاهی به صورت آنلاین

یکی از روش های مفید برای خرید سانتریفیوژ آزمایشگاهی خرید دستگاه از فروشگاههای معتبر اینترنتی یا همان خرید آنلاین آن می باشد. خرید آنلاین چند مزیت بزرگ دارد که عبارتند از:

  1. خرید در سکوت و آرامش

شما به راحتی می توانید در مدت زمان طولانی تر و با دقت بیشتر  تمام جزئیات دستگاه را مشاهده و اقدام به خرید کنید

  1. کم استرس بودن خرید
  2. تنوع محصولات
  3. استفاده از نظر مشتریانی و مراکز تحقیقاتی که دستگاه را خریداری کرده و استفاده می کنند
  4.  قیمت های مناسب تر

ملاحظات پس از خرید سانتریفیوژ آزمایشگاهی 

برای افزایش طول عمر دستگاه توجه به چند نکته اصلی از اهمیت زیادی برخوردار است:

  1. تمیز کردن قطعات دستگاه و خود دستگاه با مواد شیمیائی مجاز
  2. کالیبراسیون و تنظیم دستگاه برای افزایش کارایی دستگاه
  3. عیب یابی و تعمیر به موقع دستگاه
  4. بازسازی کردن تجهیزات و قطعات معیوب دستگاه
  5. استفاده صحیح و درست از دستگاه
  6.  سرویس های دوره ای دستگاه سانتریفیوژ
  7. تنظیم سرعت دستگاه متناسب با نوع نمونه آزمایشگاهی
  8. استفاده از لوله های سالم و چک کردن لوله ها قبل از قرار دادن داخل سانتریفیوژ
  9. نظافت داخل دستگاه پس از هر بار استفاده از آن
  10. قرار دادن دستگاه در محلی که مسطح است و باعث به هم خوردن تعادل روتور دستگاه هنگام فعالیت نمی شود.

نکات ایمنی مهم در زمان کار با دستگاه

  1. استفاده از دستورالعمل های کار با دستگاه
  2. استفاده از لوازم حفاظت فردی در زمان استفاده از دستگاه
  3.  خودداری از استفاده از لوله های نمونه آسیب دیده
  4. خودداری از باز کردن دستگاه وقتی  لوله نمونه  داخل آن شکسته است تا ده دقیقه بعد

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/

به دلیل اینکه سرعت دستگاه زیاد است اگر لوله نمونه ای در داخل دستگاه بشکند تولید ذرات معلق می کند و اگر این نمونه ها آلوده باشند تمام سطح آزمایشگاه را پر می کنند که این می تواند برای سلامتی کارکنان بسیار خطرناک باشد.

کاربرد بن ماری در صنایع مختلف

 با اینکه اغلب شنیدن نام بن ماری ما را به یاد آشپزخانه و استفاده از این روش در فرایندهای آشپزی می اندازد.قیمت آون آزمایشگاهی  ولی از کاربرد بن ماری در صنایع و در آزمایشگاه ها نمی توانیم چشم پوشی کنیم.

دستگاه بن ماری صنعتی چیست و چگونه کار می کند؟

بن ماری به معنی دقیق، یعنی حمام آب!! در واقع انواع بن ماری صنعتی و بن ماری های آزمایشگاهی، دستگاه هایی هستند که برای گرم کردن انواع محلول ها در مدت زمان معین استفاده می شوند. که این گرم کردن در آن ها به صورت یکنواخت و تدریجی اتفاق می افتد.

محدوده دمایی انواع دستگاه بن ماری بین 25 تا 100 سانتیگراد است. و مخزنی از جنس استیل برای قرارگیری آب دارد. این دستگاه طوری ساخته شده که گرما را به صورت همرفتی و غیرمستقیم به موادی که داخل آن قرار داده شده است منتقل می کند.

تاریخچه دستگاه بن ماری صنعتی

دستگاه بن ماری که ابتدا بر پایه آب ساخته شده بود به مرور زمان تغییر کرد و جای خود را به دستگاه هایی پیشرفته تر و مجهزتر داد. در دستگاه های قدیمی، آب، گرمایی تا 100 درجه سانتیگراد تولید می کرد که برای گداختن موادی با ذوب بالا غیر مفید بود و از طرفی در داخل مخزن آن ها قارچ و باکتری ایجاد می شد که بسیار مضر بود. در نتیجه نیاز به تغییرات و رفع مشکلات منجر به ساخت دستگاه بن ماری جدید شد که در آن، از حمام مهره ای فلز به جای آب استفاده می شود. ‌در این نوع حمام دیگر احتمال رشد قارچ، باکتری و همچنین نفوذ آب به داخل نمونه ها وجود ندارد و می توان دما را تا 180 درجه سانتیگراد برای گداختن مواد بالا برد. همچنین دستگاه بن ماری با حمام جامد دما را با کمترین اختلاف یعنی 1 درجه سانتی گراد در تمام نقاط مخزن به طور کاملا یکنواخت پخش می کند که کیفیت آن بیشتر از بن ماری های مایع است.
و از دیگر فایده های بن ماری مهره فلزی این است که قابل بازگشت به طبیعت می باشد و علاوه بر آن در مصرف آب و برق نیز صرفه جویی خواهد شد. این دستگاه بسیار مفید برای استفاده در صنایع است. زیرا می تواند در صنعت در محدوده ی وسیع تر و با مواد بیشتر در بازه زمانی کمتر و با کیفیت بالاتر مورد استفاده قرار گیرد.

انواع دستگاه بن ماری صنعتی و آزمایشگاهی

دستگاه بن ماری با توجه به اندازه، ابعاد، جنس و کاربردش به صورت های مختلفی تقسیم می شود. به طور مثال تقسیم بندی می تواند بر مبنای نوع درب آن، که ممکن است شیبدار، حلقوی و یا ساده باشد و یا بر اساس نوع مواد گرم کننده، که آب یا مهره باشد، انجام شود.
و یا بر اساس نوع طراحی و تجهیزاتی که در آن به کار برده می شود تقسیم بندی شود.

  • بن ماری جوش
  • بن ماری ترموستاتیک: این نوع دستگاه بن ماری مجهز به ترموستات است که دما را خیلی دقیق برای نمونه ‏‌هایی که به دما حساس هستند کنترل می کند. مثل نمونه ‏‌های بیولوژیکی.
  • بن ماری سرولوژی:بن ماری سرولوژی می تواند دمای محیط را تا ۶۰ درجه سانتی‏گراد بالا ببرد که در نمونه‏‌های زیستی و آزمون‏‌ های سرم شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. البته از نوع مجهز به حسگر دما با حساسیت بالای این دستگاه، در نمونه های زیستی و آزمایشگاه های خاک شناسی نیز استفاده می شود و ساختار آن به مواردی مانند جنس بدنه (عمدتا از ورقه فولاد با پوشش رنگ الکترواستاتیک)، مواد داخل محفظه ( آب، مهره و…)، جنس محفظه (استنلس استیل)، سیستم پاور (روشن و خاموش)، تایمر، مجهز به ترموستات با دقت بالا تنظیم کننده دما، سیستم عایق بندی که از هدر رفت حرارت به بیرون جلوگیری می کند، بستگی دارد.

از جمله انواع دستگاه های بن ماری هستند که کاربرد زیادی در صنایع و آزمایشگاه ها دارند.

کاربرد بن ماری در صنایع

کاربرد بن ماری در صنایع به ویژه صنعت پزشکی و صنایع غذایی بسیار زیاد و حائز اهمیت است. چرا که این دستگاه وسیله بسیار مناسبی برای پختن و گرم نگه داشتن غذا است. البته خنک نگه داشتن غذاهای سرد یکی دیگر از کاربردهای بن ماری در صنایع غذایی است. زیرا به راحتی می توان آب گرم را با آب سرد جایگزین کرده و به جای حمام آب داغ، حمام آب سرد ایجاد کرد. از آن جایی که ایجاد یک دمای ثابت برای مدتی طولانی در کشت نمونه های پزشکی و آزمایشگاهی بسیار حیاتی و ضروری است، انتخاب دستگاه بن ماری می تواند برای این شرایط گزینه مناسبی باشد.

این دستگاه همچنین دستگاه بسیار مناسبی برای گرم کردن انواع معرف ها، کشت های سلولی و ذوب کردن بسترها می باشد. استفاده از بن ماری در صنایع تنها به موارد گفته شده محدود نمی شود و از دیگر موارد پر کاربرد بن ماری در صنایع می توان اشاره کرد به: استفاده در کلینیک ها، تست دارویی، صنعت کشاورزی، صنایع شیمیایی، تست سرولوژیک، بیوشیمی، آگلوتیناسیون و مراکز تحقیقاتی و آموزشی.

طرز کار با بن ماری صنعتی

نحوه استفاده از دستگاه بن ماری صنعتی به این صورت است که:

  • ابتدا دوشاخه دستگاه را به پریز برق وصل کرده
  • سپس با فشردن دکمه پاور، دستگاه را روشن نموده
  • دستگاه بن ماری دارای یک نمایشگر دیجیتال است که بعد از روشن شدن بصورت اتوماتیک فعال می شود
  • به طوری که چهار عدد صفر بر روی آن ظاهر می شود و به معنی این است که دستگاه آماده کار است.

نکات ایمنی هنگام استفاده از بن ماری صنعتی

هنگام استفاده از بن ماری صنعتی رعایت یک سری نکات برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به دستگاه و یا اپراتور ضروری است:

  • همیشه آب دستگاه باید تعویض و دستگاه هفته ای یکبار تمیز شود تا از رسوب گذاری در آن جلوگیری شود.
  • مایع داخل مخزن بن ماری صنعتی بهتر است آب مقطر باشد و هرگز نباید از سفید کننده ها یا مایعات اسیدی و یا آب یونیزه استفاده کرد. زیرا باعث اشتعال خواهد شد.
  • دستگاه بن ماری صنعتی هنگام راه اندازی باید نزدیک پریز برق و متصل به سیم زمین، قرار گیرد تا از بروز خطر برای مصرف کننده و دستگاه جلوگیری شود.
  • https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/
  • توجه به این نکته ضروری است که در هنگام روشن بودن دستگاه به هیچ عنوان نباید به رزیستورهای دستگاه دست زد، زیرا باعث آسیب دیدگی و سوختگی خواهد شد.

 

تاریخچه ی ثبت برند در ایران

 

  • مقدمه

به کارگیری علائم تجاری و صنعتی سابقه نسبتاَ طولانی دارد و می توان گفت از هنگامی که محصولات مشابه به بازار عرضه شده است صاحبان حرف و صنایع و تجار به منظور حفظ اصالت محصولات خود درصدد برآمده اند به وسیله مناسبی کالای خود را به مشتری بشناسانند و مانع فریب مشتریان خود ، در اثر ارائه کالای مشابه دیگران شوند.مراحل ثبت شرکت  از این زمان تجار و صاحبان صنایع به فکر علائم تجاری افتاده اند و هر یک بر حسب زمان و مکان برای کالای خود علامت خاصی را در نظر گرفته اند و مشتریان نیز با توجه به شناختی که از محصول مورد نظر خود داشته اند با دیدن علامت مخصوص جنس مطلوب خود را جستجو و خریداری می کرده اند.
می توان گفت ، حتی قبل از تعیین علائم تجاری مخصوص از طرف تجار خود مردم و مشتریان هر تاجر و صاحب صنعتی با توجه به کالاهای مورد نظر خود یک سلسله علائم محلی و شخصی را در نظر گرفته و به این وسایل در جستجوی کالای مطلوب خود گشته و دیگران را برای خرید کالای مرغوب هدایت می کردند. مثل اینکه می گفتند ، زعفران خراسان ، گز اصفهان ، چاقوی زنجان و از این قبیل به نحوی که حکایت از تشخیص و تمیز کالای مرغوب می کند.
توجه به یک کالای مرغوب همان طور که برای صاحب کالا از نظر تجاری و جلب مشتری مطلوب است همان طور هم افراد سودجو را به فکر سوء استفاده و شبیه سازی و استفاده از شهرت و مرغوبیت کالای دیگران می اندازد. به همین دلیل لزوم وضع مقررات خاصی برای حمایت از علائم تجاری و صنعتی احساس می شد.
اگر چه مساله حمایت قانونی از علائم تجاری و صنعتی سابقه زیادی ندارد ، با وجود این قبل از پیش بینی مقررات و قوانین مدون به منظور حفظ و حمایت از حقوق مربوط به علائم ، عرف و عادت معمول بین تجار و کسبه از علائم شناخته شده تجار حمایت می کرد و کسی عرفاَ حق به کار بردن و استفاده از علائم تجاری متعلق به دیگری را نداشته است و در صورت تخلف مورد سرزنش و اعتراض صاحب کالا قرار می گرفت. اما این ضمانت اجرایی بیشتر جنبه اخلاقی و اجتماعی داشت و قانوناَ مجوزی  برای تعقیب و مجازات متخلفین وجود نداشت.
استفاده از علامت تجاری دیگران صرفاَ جنبه اضرار مادی برای صاحب کالا ندارد ، بلکه شخصی که از آن سوء استفاده می کند معمولاَ یک کالای تقلبی و گاهی فاسد و مضر و خطرناک، ( در مورد مواد خوراکی و آشامیدنی و دارویی و از این قبیل ) را با استفاده از علامت کالای اصلی عرضه و به فروش می رساند و موجب فریب مشتریان نیز می شود ، ضمن اینکه با مارک تقلبی کالای اصلی را بدنام می کند.
با توجه به دلایل فوق و به خصوص توسعه تجارت و صنایع و کثرت کالاهای مشابه و استفاده زیاد از محصولات و گاهی دوری مسافت بین محل تولید و مصرف و تمایل مصرف کننده به شناخت محصولات و تمیز نوع آن ها لزوم وضع مقررات خاصی را ایجاب می کرد ، چه در داخل هر کشور و چه در صحنه بین المللی تا با حمایت از علائم تجاری و صنعتی حقوق تجار و صنعتگران از یک طرف و حقوق و خواسته مشتریان و حفظ مصالح جامعه از طرف دیگر تامین شود.

  • تاریخچه ی ثبت برند در ایران

در ایران برای اولین بار در سال 1304 قانونی برای ثبت علائم تجاری و صنعتی و حمایت آن تصویب شد ولی متعاقباَ در سال 1310 قانونی تحت عنوان " قانون ثبت علائم و اختراعات " به تصویب رسید که قانون سال 1304 را اصلاح و تکمیل کرد و آیین نامه قانون مزبور نیز که در همان سال به تصویب رسیده بود بعداَ در سال 1337 مورد اصلاح و تجدید نظر قرار گرفت. در سال 1338 نیز آیین نامه دیگری تحت عنوان " آیین نامه نصب و ثبت اجباری علائم صنعتی بر روی بعضی از اجناس دارویی و خوراکی و آرایشی " به تصویب رسید.
به منظور جلوگیری از به کار بردن علائم تجاری و صنعتی دیگران یک سلسله مقررات جزایی نیز در قانون مجازات عمومی قبلی پیش بینی شده بود که فعلاَ ملغی شده است و در حال حاضر مواد 525، 529 و 530 قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات ) مربوط به مجازات کسانی است که از علائم دیگران سوء استفاده می کنند.
موضوع حمایت از علائم تجاری و صنعتی نه تنها در داخل یک کشور مطرح است بلکه با توسعه روابط بین المللی و تجاری و انتقال کالاهای مختلف از یک کشور به کشورهای دیگر و لزوم حمایت محصولات هر کشور در کشورهای دیگر به منظور جلوگیری از مشابه سازی و سوء استفاده از هنر ، ابتکار و شهرت دیگران وضع مقررات بین المللی خاص در این زمینه ضروری به نظر می رسید. به همین دلیل در این مورد مقررات مختلفی در سطح بین المللی وضع شده است که ایران از بین مقررات مزبور به کنوانسیون پاریس معروف به " اتحادیه پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی " در اسفند ماه 1337 ملحق گردیده ، آن را امضا کرده و متعهد به اجرای مقررات آن شده است.
موضوع اتحادیه پاریس عبارت از حمایت مالکیت صنعتی در معنی عام کلمه است ؛ اعم از محصولات صنعتی ، کشاورزی ، مشروبات ، توتون ، مواد معدنی ، محصولات طبیعی یا مصنوعی و همچنین جلوگیری از رقابت نامشروع .
هر یک از کشورهای عضو مکلف اند از مالکیت صنعتی مربوط به اتباع کشورهای دیگر به همان میزان و به همان نحوه که از حقوق مربوط به مالکیت صنعتی اتباع خود حمایت می کنند، حمایت کنند. مشروط بر اینکه اتباع کشورهای دیگر که می خواهند از حمایت حقوق مالکیت صنعتی خود در کشور دیگر بهره مند شوند حقوق خود را طبق مقررات کشور مزبور به ثبت برسانند.

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

در صورتی که شخصی در یکی از کشورهای عضو حقوق خود را طبق مقررات به ثبت رسانده باشد با ارائه گواهی ثبت در سایر کشورها می تواند حقوق خود را نیز به ثبت برساند.

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد