x تبلیغات
mikimouse

چرا شرکت های سهامی در ردیف مطلوب ترین شرکت های تجاری قرار دارند ؟

 از جمله شرکت هایی که در ماده 20 قانون تجارت به آن اشاره شده است، پلمپ دفاتر 1403 شرکت سهامی است.شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.

ماده 4 لایحه اصلاح قانون تجارت می گوید :
شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود : شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص
شرکت های سهامی از جمله مهم ترین شرکت های تجاری به حساب می آیند و اهمیت آن ها به چند دلیل است :
اول – تعداد شرکا در این نوع شرکت ها معمولاَ زیاد است و در نتیجه در حالی که سرمایه هر یک از شرکا ممکن است به تنهایی قابل ملاحظه نباشد ، با این حال کل سرمایه شرکت ممکن است به میزان خیلی زیاد و قابل توجه باشد.
دوم – مسئولیت شرکا محدود به سهامی است که در شرکت دارند و در مقابل طلبکاران بیشتر از آن مسئولیتی ندارد.
سوم – تمام اعمال و معاملاتی که شرکت انجام می دهد تجاری محسوب می شود.
این خصوصیات موجب ایجاد امتیازاتی برای شرکت های سهامی به شرح ذیل شده است :
" کثرت سرمایه " و " کمی خطر " برای شریک . این دو امتیاز موجب شده است که شرکت های سهامی در ردیف شایع ترین و مطلوب ترین شرکت های تجاری درآیند ، زیرا با کثرت سرمایه امکان دست زدن به هر پروژه ای را برای این شرکت ها ممکن ساخته و امکان شریک شدن را با هر سرمایه ای ممکن می سازد و به فرض ورشکستگی شریک ، خطر آن برای شرکا قابل ملاحظه نیست.

  •  خصوصیات انحصاری شرکت های سهامی

برخی از خصوصیات شرکت های سهامی که منحصراَ در مورد شرکت های سهامی صدق می کند به قرار ذیل هستند :
1. تجاری بودن عملیات شرکت های سهامی
اگر چه در تعریف شرکت سهامی به تجاری بودن عملیات شرکت و تشکیل شرکت به منظور عملیات تجاری اشاره ای نشده است ( در حالی که در تعریف سایر شرکت ها این اشاره به عمل آمده است ) با این حال این امر از بدیهیات است.
از طرف دیگر با توجه به اینکه طبق بند اول ماده 2 قانون تجارت که " خرید یا تحصیل هر نوع مال منقول " را تجاری محسوب می دارد و همچنین ماده 4 قانون تجارت که صراحتاَ اعلام می دارد " معاملات غیر منقول به هیچ وجه تجاری محسوب نمی شود " شرکت ها به طور کلی نمی توانند موضوع فعالیت خود را معاملات غیر منقول قرار دهند ، ولی با توجه به ملاحظات فوق و به منظور توسعه عمران و آبادی ، لایحه اصلاحی در ماده 2 در قسمت شرکت های سهامی مقرر داشته است : " شرکت سهامی ، شرکت بازرگانی محسوب می شود ، ولو اینکه موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد " .
بنابراین شرکت های سهامی اگر موضوع فعالیت خود را عملیاتی قرار دهند که تجارتی نباشد مثل اینکه موضوع عملیات آن ها معاملات اموال غیر منقول باشد از قبیل خانه سازی ، سد ساری ، احداث اتوبان ، مع ذلک این شرکت ها بازرگانی محسوب می شوند. این خصوصیت منحصر به شرکت های سهامی است و سایر شرکت ها از این امتیاز برخوردار نیستند.
2. میزان سرمایه
سرمایه طبیعتاَ رکن اصلی و اساسی هر شرکت است و هیچ شرکتی بدون سرمایه اساساَ تشکیل نمی شود. مقنن برای هیچ شرکتی ، جز در مورد شرکت های سهامی ، حداقلی قائل نشده است و میزان سرمایه به عهده شرکا گذارده شده است. ولی در مورد شرکت های سهامی قانون حداقلی را در نظر گرفته است. ماده 5 لایحه اصلاحی مقرر می دارد : " در موقع تاسیس ، سرمایه شرکت های سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کم تر باشد. در صورتی که سرمایه شرکت بعد از تاسیس به هر علت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر تقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند  انحلال آن را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند. هر گاه قبل از صدور رای قطعی موجب درخواست انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف خواهد نمود " .
رعایت حداقل سرمایه در شرکت های سهامی آن اندازه اهمیت داشته است که قانون برای تخلف از آن ضمانت اجرایی تعیین کرده و ادامه آن را حتی موجب انحلال نیز دانسته است.
لازم به یادآوری است که از نظر حداکثر سرمایه ، هیچگونه محدودیتی برای هیچ یک از شرکت های هفت گانه وجود ندارد.
3. عده شرکا
عده شرکا اصولاَ بسته به نظر موسسین هر شرکت است و قاعدتاَ مقنن در این زمینه نباید دخالت کند ولی در مورد شرکت های سهامی به لحاظ حساسیت وضع این شرکت ها مقنن تقریباَ در همه مسائل دخالت کرده و مقررات محدود کننده ای به منظور حفظ حقوق شرکا و افراد ثالث خارج از شرکت وضع کرده است.
در مورد تعداد شرکا نیز لایحه اصلاحی در ماده 3 مقرر می دارد : " در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد " این حکم قاعدتاَ باید مربوط به شرکت های سهامی خاص باشد زیرا ماده 107 لایحه اصلاحی مقرر می دارد : " شرکت سهامی به وسیله هیات مدیره ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده و کلاَ یا بعضاَ قابل عزل می باشند اداره خواهد شد. عده اعضای هیئت مدیره در شرکت های سهامی عمومی نباید از پنج نفر کمتر باشد " .

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

اگر اعضای هیئت مدیره که از میان صاحبان سهام انتخاب می شوند از پنج نفر نباید کمتر باشد طبیعتاَ شرکای شرکت هم نمی توانند از پنج نفر کمتر باشند. بنابراین باید نتیجه گرفت که تعداد شرکای شرکت سهامی عام نباید از پنج نفر و شرکت های سهامی خاص از سه نفر کمتر باشد.

تعیین موضوع فعالیت شرکت هنگام ثبت شرکت

 برای تشکیل شرکت که معمولاَ مبتنی بر تهیه و تدوین شرکتنامه است شرایط و ضوابطی چند باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر تحقق موارد قانونی، جهت و اهداف راه اندازی شرکت نیز تبیین شود .پلمپ دفاتر  بنابراین متقاضیان تشکیل شرکت می بایست آن ها را مورد مداقه قرار دهند.

از اقدامات اولیه برای راه اندازی و تاسیس شرکت تصمیم گیری برای تعیین موضوع شرکت می باشد. تعیین موضوع فعالیت شرکت بسته به نظر شرکاء است و حدود عملیات شرکت را تعیین می کنند.
موضوع فعالیت هر شرکت که در بند ۲ اساسنامه آن قید می گردد، نشان دهنده هویت و اهدافی است که آن شرکت برای آن منظور تشکیل شده است. شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع شرکت تصریح شده باشد . به این جهت اصولاَ کلیه شرکت ها موضوع شرکت را وسیع تعریف می کنند تا بتوانند کلیه اموری را که لازم باشد انجام دهند
تاکید اساسنامه نسبت به تعیین موضوع شرکت در جهت شفافیت و تبیین وظایف، اختیارات و تکالیف مسئولین شرکت تفسیر می شود. بر این اساس هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت های غیر موضوعه به کار گیرند.
انواع شرکت های تجاری از جهت موضوع و نوع فعالیت شرکت به دو دسته تقسیم می شوند :
1. شرکت های شکلاَ تجاری
شرکت هایی هستند که صرف نظر از نوع فعالیت آن ها به صرف این که در قالب معین شده در قانون تجارت تشکیل شوند تجاری تلقی می شوند حال چه موضوع آن ها تجاری باشد چه نباشد مانند شرکت سهامی که شکلاَ تجاری محسوب می شوند. اگر چه دارای فعالیت تجاری نباشند.
2. شرکت های موضوعاَ تجاری
شرکت هایی هستند که برای تجاری تلقی شدن نیاز به انجام امور تجاری دارند یعنی موضوع شرکت باید تجاری باشد تا تجاری محسوب گردد والا تجاری نمی باشد. برای مثال شرکت های تعاونی مسکن که با فرض غیرتجاری بودن تشکیل می شوند تا نیاز اعضا را در دارا شدن مسکن رفع نمایند ممکن است با ساخت و ساز بسیار و مازاد بر نیاز اعضا واحدهای مسکونی را به غیر اعضا در معرض فروش بگذارند که این اقدام معامله تجاری محسوب می گردد زیرا با خرید زمین و ایجتد تغییرات و دخل و تصرف در آن مصداق بند 1 ماده 2 قانون تجارت می باشد چرا که از ماموریت اصلی خود که رفع نیاز مسکن اعضا می باشد خارج گردیده است.
در رابطه با انتخاب موضوع شرکت توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است :

  • معین بودن موضوع شرکت

معین و مشخص بودن موضوع معامله یا قرارداد از شرایط لازم جهت اثبات صحت معامله است. بنابراین عقد قرارداد برای موضوعات نامشخص و مبهم، مبطل است.

  • قانونی بودن موضوع و هدف قرارداد

موضوع و هدف قرارداد باید مشروع و قانونی باشد. بنابراین از نظر قانون نمی توان برای یک امر غیرقانونی یا نامشروع قرارداد وضع نمود.
آنچه در موضوع فعالیت شرکت، ( بند 2 اساسنامه ) اهمیت دارد ، فعالیت واقعی شرکت ملاک صحت یا بطلان آن است؛ مانند موردی که شرکت برای انجام دادن فعالیتی منعقد می شود که اخلاق حسنه آن را منع نمی کند ( تولید آب انگور ) ، ولی در عمل به فعالیتی مبادرت می کند که غیرمشروع است ( ساختن مشروبات الکلی) و یا زمانی که فعالیتی در انحصار دولت است و شرکای شرکتی، موضوع آن را همین فعالیت قرار می دهند. ( استخراج نفت و امثال آن ).
از برخی از فعالیت هایی که به موجب تصریح در قوانین جاری کشور توسط اشخاص منع شده اند ،می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
ترویج و آموزش علوم غیر اسلامی و غیر دینی ؛ خرید و فروش اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی و هنری ؛ ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای ؛  ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر ؛  ساخت و نگهداری سلاح و مهمات جنگی ؛ ساخت، خرید، فروش و حمل مشروبات الکلی

  • موضوعات نیازمند به اخذ مجوز

تعدادی از موضوعات فعالیت بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند . چنانچه موضوع تعیین شده مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد، لازم است که قبل از اقدام به ثبت ، مجوزهای لازم اخذ گردد.این موضوعات شامل 23 مورد کلی می باشند که هریک از این 23 مورد خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می باشد. تعدادی از موضوعات فعالیت نیز بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند.

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

لازم به ذکر است تغییر موضوع شرکت، در صلاحیت مجمع عمومی صاحبان سهام است که متعاقب تصویب و اعلام مراتب به اداره ثبت شرکت ها و آگهی جهت اطلاع عموم انجام می شود.

کاربرد تانک ازت

 

نیتروژن مایع

نیتروژن مایع بی اثر ، بی رنگ ، بدون بو ، خورنده ، غیر قابل اشتعال و بسیار سرد است.هود شیمیایی  نیتروژن قسمت عمده ای از جو را تشکیل می دهد (از نظر حجم 78 درصد). نیتروژن بی اثر است و از احتراق پشتیبانی نمی کند. وقتی نیتروژن به شکل مایع تبدیل می شود ، به مایع برودتی تبدیل می شود.


مایعات برودتی گازهای مایع هستند که دارای نقطه جوش نرمال زیر 150- درجه سانتی گراد (238- درجه فارنهایت) هستند. نیتروژن مایع دارای نقطه جوش 195.8- درجه سانتی گراد (320.5- درجه فارنهایت) است. تمام مایعات برودتی هنگام بخار شدن مقدار زیادی گاز تولید می کنند.

کاربرد های نیتروژن مایع

نیتروژن بزرگترین حجم مواد شیمیایی غیر آلی در جهان است که از بسیاری از کاربردهای تجاری و فنی پشتیبانی می کند. در حالت مایع ، ازت برای انجماد مواد غذایی ، خنک کننده و آسیاب پلاستیک و لاستیک ، فلزکاری ، حفظ نمونه بیولوژیکی ، پودر شدن و سایر کاربردهای مربوط به دما استفاده می شود.


موارد استفاده از نیتروژن مایع

نیتروژن مایع به دلیل دمای بسیار پایین و واکنش پذیری کم در بسیاری از صنایع استفاده می شود. برخی از کاربرد های رایج آن عبارتند از:

  • در سرما درمانی برای از بین بردن ناهنجاری های پوستی استفاده می شود.
  • انجماد و حمل و نقل محصولات غذایی
  • خنک سازی ابررساناها مانند پمپ های خلا و سایر تجهیزات
  • انجماد نمونه های آزمایشگاهی
  • انجماد نمونه های بیولوژیکی مانند تخمک ، اسپرم و نمونه های ژنتیکی حیوانات.
  • انجماد سریع آب یا لوله ها برای اینکه کارگران در صورت عدم وجود شیرآلات بتوانند روی آن ها کار کنند.
  • از مواد در برابر اکسیداسیون محافظت می کند.
  • محافظت از مواد در معرض اکسیژن.

برای نگهداری نیتروژن به صورت مایع و حفاظت از آن باید از محفظه های خاصی که برای این منظور از متریال مشخصی تهیه شده اند، استفاده شود. به این دلیل که ازت ماده بسیار ناپایداری است که در دمای بسیار پایین می تواند به جوش بیاید و کاملا تبخیر شود.  این محفظه ها به تانک ازت یا نیتروژن معروف هستند که در این مقاله به صورت اجمالی در مورد ساختار تانک ازت، نحوه کار با آن و مسائل محافظت شخصی مطرح می شود. این تانک ها با توجه با نوع و محل مصرف نیتروژن مایع می توانند در حجم، اندازه قطر دهانه و شکل ظاهری تفاوت هایی داشته باشند.

تانک ازت از چه ساخته شده است ؟

مخازن از دو لایه آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند که بین آن ها خلا وجود دارد. همین خلا است که مخزن را عایق بندی می کند و میزان اتلاف انرژی رسانا را کاهش می دهد و باعث می شود نیتروژن مایع بیش از حالت دیگر دوام بیاورد.

تجهیزات محافت شخصی هنگام کار با تانک ازت

محافظت از چشم / صورت :در هنگام انتقال و کار با تانک باید از روبند یا محافظ صورت استفاده شود تا از برخورد آن با چشم یا صورت جلوگیری شود.

محافظت از پوست : هنگام دست زدن به نیتروژن مایع باید از دستکش های عایق حرارتی یا چرمی ، گشاد ، پیراهن های آستین بلند و بدون دکمه سر دست استفاده شود. کفش ایمنی در هنگام دست زدن به ظروف نیز توصیه می شود. دستکش ها باید گشاد باشند تا در صورت پخش شدن مایع بر روی آن ها ، بتوان دستکش را سریع از دست در آورد. آن ها فقط در کوتاه مدت از تماس تصادفی با مایع محافظت می کنند.

اجزای تشکیل دهنده تانک ازت

  • محفظه داخلی
  • بدنه چند لایه و ایزوله
  • درب یونولیتی
  • درب اولیه
  • دسته
  • کنیستر

عوارض عصب کشی نکردن دندان

 

چه زمانی دندان نیاز به عصب کشی دارد؟

دندان‌ها معمولاً زمانی نیاز به عصب کشی دارند که داخل دندان که حاوی رگ‌های خونی و اعصاب است، عفونی شده یا آسیب ببیند.لمینت دندان در رشت  برخی از علائم رایجی که نشان می‌دهد دندان ممکن است به عصب کشی نیاز داشته باشد عبارتند از درد شدید دندان، حساسیت به دمای گرم یا سرد، تورم یا حساسیت در لثه‌ها، یا تیره شدن دندان. اگر مشکوک هستید که ممکن است نیاز به عصب کشی دندان داشته باشید، مهم است که در اسرع وقت برای معاینه دقیق به دندانپزشک مراجعه کنید.

علل آسیب پالپ و نیاز به عصب کشی

دلایل متعددی وجود دارد که چرا پالپ داخل دندان ممکن است آسیب ببیند یا عفونی شده و نیاز به عصب کشی دندان داشته باشد. از علل شایع نیاز دندان به عصب کشی می‌توان به پوسیدگی یا حفره‌های عمیق، ضربه یا آسیب به دندان، ترک یا شکستگی در دندان، اقدامات تکراری دندانپزشکی روی یک دندان و بیماری لثه اشاره کرد. هنگامی که پالپ آسیب دیده یا عفونی شود، می‌تواند باعث درد شدید، حساسیت و تورم گردد. در برخی موارد، فرد حتی ممکن است دچار آبسه یا عفونت شود که در صورت عدم درمان، این عفونت می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند. عصب کشی دندان اغلب برای برداشتن پالپ آسیب دیده و بازگرداندن دندان به عملکرد طبیعی خود ضروری است.

چرا نباید عصب کشی دندان را به تعویق انداخت؟

به تعویق انداختن عصب کشی دندان می‌تواند منجر به مشکلات متعددی گردد. یک دندان عفونی یا آسیب دیده می‌تواند باعث درد و ناراحتی شدید شده و همچنین می‌تواند بر توانایی فرد برای خوردن، خوابیدن و انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر بگذارد. علاوه بر این، به تاخیر انداختن عصب کشی دندان می‌تواند باعث گسترش عفونت به سایر دندان‌ها و لثه‌ها شود. اگر سایر دندان‌ها نیز درگیر شوند به کار دندانپزشکی گسترده‌تر و درمان بالقوه پرهزینه‌تری نیاز است. در برخی موارد، عفونت ریشه درمان نشده حتی می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن نیز سرایت کند و عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. اگر حس می‌کنید که ممکن است به عصب کشی دندان نیاز داشته باشید، مهم است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا در مورد گزینه‌های درمانی خود صحبت کرده و از عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

علائم دندانی، که نیاز به عصب کشی دارد چیست؟

علائم دندانی که نیاز به عصب کشی دندان دارد ممکن است متفاوت باشد، اما در این بخش به تشریح علائم رایج خواهیم پرداخت. برخی از این علائم عبارتند از:

  • درد شدید دندان، به ویژه هنگام جویدن یا فشار آوردن به دندان یکی از مهم‌ترین نشانه‌هاست.
  • حساسیت به دماهای گرم یا سرد که حتی پس از رفع گرما یا سرما نیز باقی می‌ماند.
  • تورم یا حساسیت در لثه در نزدیکی دندان آسیب دیده نباید نادیده گرفته شود.
  • تغییر رنگ دندان که ممکن است خاکستری یا تیره‌تر از دندان‌های اطراف به نظر برسد.
  • یک برآمدگی یا جوش کوچک روی لثه نزدیک دندان آسیب دیده که ممکن است نشان دهنده آبسه یا عفونت باشد.
  • مزه یا بوی بد در دهان که ممکن است ناشی از عفونت باشد.

اگر هر یک از این علائم را تجربه می‌کنید، مهم است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشخص شود که آیا عصب کشی دندان مورد نیاز است یا خیر.

مراحل عصب کشی دندان

عصب کشی دندان یک روش دندانپزشکی است که شامل برداشتن پالپ آسیب دیده یا عفونی از داخل دندان و جایگزینی آن با مواد پر کردنی است. در این قسمت از مقاله، یک نمای کلی از مراحل مربوط به عمل عصب کشی دندان آورده شده است:

بی حسی موضعی

دندانپزشک یک بی حس‌کننده موضعی برای بی حس کردن دندان و ناحیه اطراف آن تزریق می‌کند.

دسترسی به پالپ

سپس یک سوراخ کوچک در بالای دندان ایجاد می‌کند تا به محفظه پالپ دسترسی پیدا کرده و پالپ آسیب دیده یا عفونی را خارج نماید.

تمیز کردن محفظه پالپ

دندانپزشک از ابزارهای تخصصی مختلفی برای تمیز کردن محفظه پالپ و کانال‌های ریشه دندان استفاده می‌کند و باکتری‌ها یا آلودگی‌های باقی مانده را از بین می‌برد.

پر کردن دندان

در انتهای درمان، فضایی که از پالپ برداشته شده است با ماده‌ای لاستیک مانند به نام گوتاپرکا پر می‌شود. سپس دندان با مواد پر کردنی یا روکش مهر و موم می‌شود تا از آسیب یا عفونت بیشتر جلوگیری گردد.

مراقبت‌های بعدی

دندانپزشک یک ویزیت بعدی را برای نظارت بر پیشرفت سلامت دندان و اطمینان از بهبود صحیح آن تعیین می‌کند.

مدت زمان عصب کشی دندان ممکن است بسته به پیچیدگی دندان و شدت عفونت، متفاوت باشد. در برخی موارد، این روش ممکن است به چندین قرار ملاقات نیاز داشته باشد. با این حال، با مراقبت مناسب، عصب کشی دندان می‌تواند دندان آسیب دیده یا عفونی را نجات داده و آن را ترمیم کند.

مراقبت بعد از عصب کشی دندان

پس از تمام شدن عصب کشی دندان، مراقبت از آن برای بهبود و جلوگیری از آسیب بیشتر یا بروز عفونت بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای مراقبت از دندان بعد از عصب کشی وجود دارد:

  • داروهای مسکن و آنتی بیوتیک‌های تجویز شده را طبق دستور دندانپزشک مصرف کنید.
  • از جویدن با دندان درمان شده تا زمانی که دندانپزشک شما یک پرکردگی یا روکش دائمی قرار نداده است اکیدا خودداری کنید.
  • با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت یا سخت که احتمال دارد به دندان یا پرکردگی آن آسیب برساند، خودداری کنید.
  • برای نظارت بر روند بهبودی در هر قرار ملاقات بعدی با دندانپزشک خود حتما شرکت کنید.
  • برای محافظت از دندان در برابر آسیب بیشتر، روکش یا ترمیم دیگری باید انجام شود.
  • اگر بعد از عصب کشی دندان، هرگونه درد یا تورم را تجربه کردید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

پیروی از این نکاتی که بیان شد، می‌تواند به اطمینان از بهبود موفقیت آمیز پس از عصب کشی دندان کمک کرده و سلامت دهان و دندان را در دراز مدت بهبود بخشد.

درمان‌های جایگزین عصب کشی دندان

در حالی‌که روش سنتی عصب کشی دندان به طور کلی به عنوان یک استاندارد طلایی برای درمان دندان‌های آسیب دیده یا عفونی در نظر گرفته می‌شود، اما چندین روش درمانی جایگزین وجود دارد که ممکن است برای برخی از بیماران مناسب‌تر باشد. در اینجا چند نمونه از این روش‌های جایگزین برای عصب کشی دندان را برشمردیم:

  • پوشش پالپ: پوشش پالپ یک روش درمانی کم تهاجمی است که شامل قرار دادن یک پوشش محافظ روی پالپ آسیب دیده به جای برداشتن کامل آن است. پوشش پالپ معمولا فقط برای مناطق کوچک آسیب یا پوسیدگی که هنوز به کانال ریشه نرسیده اند، توصیه می‌شود.
  • اندودنتیکس ترمیمی: این درمان یک تکنیک جدیدتر است که شامل استفاده از سلول‌های بنیادی و سایر عوامل رشد برای بازسازی پالپ آسیب دیده به جای برداشتن آن است. اندودنتیکس ترمیمی هنوز یک درمان تجربی محسوب می‌شود و به طور گسترده در دسترس همه نیست.
  • اپیکو کتومی: اپیکو کتومی یک روش جراحی است که شامل برداشتن نوک ریشه دندان و بافت عفونی اطراف آن می‌شود. اپیکو کتومی به طور معمول تنها زمانی توصیه می‌شود که عصب کشی دندان به روش سنتی شکست خورده و دندان همچنان عفونی باقی مانده باشد.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه درمان‌های جایگزین عصب کشی دندان ممکن است برای برخی بیماران مناسب باشند، اما برای همه مناسب نیستند. ضروری است که همه گزینه‌های درمانی خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا بهترین اقدام را برای نیازهای فردی خود تعیین کنید.

قواعد فسخ پیش از ثبت و پس از ثبت شرکت های تجاری

 شرکت های تجاری که پس از تشکیل با ثبت، حیات پیدا کرده اند وگرفتن کارت بازرگانی فوری  در قالب شخصیت حقوقی مبادرت تجاری نموده اند به روش های ذیل پایان می یابند :

1- فسخ شرکت های تجاری
2- بطلان شرکت تجاری
در این مقاله به تشریح فسخ شرکت های تجاری می پردازیم.

  • فسخ شرکت های تجاری

فسخ در لغت به معنای باطل کردن، نقض کردن ، برهم زدن معامله ، باطل کردن پیمان یا بیع است. فسخ در اصطلاح حقوقی از معنای لغوی خود فاصله زیادی ندارد و حقوقدانان آن را برهم زدن معاملات و عقود می دانند. قانون مدنی اگرچه مبحث پنجم خود را در باب عقود معینه به خیارات اختصاص داده و مبنای فسخ را خیارات دانسته است ولی در سایر مواد خود حتی در عقود عهدی هم از کلمه فسخ استفاده نموده و صاحب حق را مجاز به استفاده از حق فسخ دانسته است. این سوال مطرح است که آیا موضوع فسخ در مورد شرکت های تجاری قابل فرض است یا خیر ؟ چنانچه گفته شد مبنای حیات شرکت بر دو پایه اصلی و اساسی مورد بحث است و به همین تناسب پایان پیش بینی شده است.

  • حالت اول : فسخ بر مبنای نظریه قراردادی شرکت ( پیش از ثبت )

مبنای اول تشکیل شرکت، قراردادی بود که موسسین و شرکاء پیش از به ثبت رساندن شرکت به آن متعهد و پایبند می گردیدند. در این قرارداد شرکاء متعهد می گردیدند تا با حاضر نمودن سرمایه های خود نسبت به تشکیل و ثبت یکی از انواع شرکت های تجاری مبادرت نمایند. این گونه قرارداد ها از جمله عقود عهدی هستند که دارای آثار و تبعات مختص به خود می باشند. مطابق ماده 239 قانون مدنی هرگاه اجبار مشروط علیه برای انجام فعل مشروط ممکن نباشد و فعل مشروط هم از جمله اعمالی نباشد که دیگری بتواند از جانب او واقع سازد طرف مقابل حق فسخ معامله را خواهد داشت. بنابراین اگر برخی افراد توافق نمایند که آورده های خود را بر اساس مقررات شرکت مورد نظر خود حاضر نمایند و پس از انجام تشریفات شرکتی را تشکیل یا ثبت نمایند به یک عقد واقعی رسیده اند یا به عبارتی شرکاء تجاری محسوب می گردند اگرچه هنوز به معاملات تجاری نپرداخته اند . از آثار این عقد لازم الاجرا بودن برای طرفین عقد است یعنی طرفین عقد باید تعهداتی که بر آن ها تحمیل شده است را اجرا کنند حال اگر برخی از طرفین عقد از توافقی که نموده اند پشیمان شوند سایر طرفین می توانند الزام آن ها را از طریق حاکم شرع یا محاکم قضایی مطالبه کنند و در حقوقی که الزام آن ها در انجام تعهد به وسیله ایشان یا دیگری میسر نباشد برای آن ها حق فسخ ایجاد می شود که این دو حالت دارد. حالت اول : اگر عدم انجام تعهد پیش از حاضر کردن آورده یا به عبارتی قبل از تشکیل شرکت باشد فسخ آن ها تابع قواعد عمومی قراردادها است. حالت دوم : اگر عدم انجام تعهدات پس از تشکیل شرکت و پیش از به ثبت رساندن شرکت باشد تابع قانون تجارت است.

  • حالت دوم : فسخ بر مبنای نظریه سازمانی بودن شرکت ( بعد از ثبت شرکت )

نظریه دیگر در مبانی ایجاد شرکت نظریه سازمانی بودن شرکت است یعنی ایجاد شخصیت حقوقی بین شرکاء که نظریه اکثریت بر اقلیت تحمیل می شود و این نظریه با ثبت شرکت تحقق پیدا می کند. با توجه به بحث قبل که پیش از ثبت شرکت تجاری، فسخ شرکت میسر بود آیا پس از ثبت شرکت که قوانین جاری بر آن حاکم گردیده می توان قواعد عمومی فسخ را در مورد شرکت ثبت شده هم جاری نمود ؟ پاسخ این است که به طور کلی نمی توان قواعد عمومی فسخ را در مورد همه شرکت های ثبت شده اعمال نمود مگر در قانون تجارت که مقررات آن بر شرکت های ثبت شده حاکمیت دارد، فسخ را مجاز دانسته باشد.
به طور کلی از جهت قابل فسخ بودن یا نبودن، شرکت ها به دو دسته می باشند :
1) شرکت هایی که از جانب هر یک از شرکاء قابل فسخ اند. البته می توان در اساسنامه شرکت این حق را از شرکاء سلب کرد مانند شرکت های تضامنی، تسبی و مختلط سهامی .
2) شرکت هایی که هیچ مقرره ای برای امکان فسخ شرکت از جانب یکی از شرکاء برای آن ها پیش بینی نشده است مانند شرکت های سهامی ، تعاونی ، بامسئولیت محدود و مختلط سهامی.
چنانچه ماده 137 قانون تجارت درباره شرکت های شخص به موضوع فسخ اشاره نموده است :
" فسخ شرکت در صورتی ممکن است که در اساسنامه این حق از شرکاء سلب نشده و ناشی از قصد اضرار نباشد.

https://danasabt.ir/

تقاضای فسخ باید شش ماه قبل از فسخ کتباَ به شرکاء اعلام شود. اگر موافق باشد اساسنامه باید سال به سال به حساب شرکت رسیدگی شود فسخ در موقع ختم محاسبه ی سالیانه به عمل می آید ".

بهترین دستگاه هات پلیت برای تجهیزات آزمایشگاهی

 

بهترین دستگاه هات پلیت برای تجهیزات آزمایشگاهی

در این محتوا نکاتی در مورد یکی از تجهیزات آزمایشگاهی به نام هات پلیت ارائه خواهیم کرد.سکوبندی ازمایشگاهی  در ابتدا به معرفی کلی و بررسی کاربرد آن در آزمایشگاه های شیمیایی می پردازیم و در ادامه انواع مختلف آن را معرفی کرده و روش های استفاده از آن را نیز بیان خواهیم کرد. سپس به بیان ویژگی های لازم برای انتخاب بهترین نوع این تجهیزات آزمایشگاهی می پردازیم تا بتوانید مناسب ترین نمونه را برای آزمایشگاه خود انتخاب کنید.

دستگاه هات پلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه هات پلیت یکی از تجهیزات مورد نیاز در آزمایشگاه ها محسوب می شود. اگر بخواهیم از لحاظ لغوی به این ترکیب نگاه کنیم، این ترکیب از دو واژه هات و پلیت تشکیل شده است. همانطور که می دانید هات به معنای داغ و پلیت نیز به معنای صفحه یا بشقاب می باشد. بنابراین دستگاه هات پلیت، صفحه ای حرارتی است که وظیفه انتقال حرارت و گرما را برعهده دارد. در آزمایشگاه های شیمیایی، جهت ترکیب بعضی از محلول ها، نیاز به وجود گرما احساس می شود. در واقع گرما می تواند سرعت حل شدن مواد در محلول ها و سیالات را افزایش دهد. صفحه های حرارتی، وظیفه انتقال این گرما به محلول ها را برعهده دارند. این گرما از طریق اشعه های مادون قرمز و المنت های حرارتی ایجاد خواهد شد.

در صفحه های حرارتی امکانی وجود دارد که می توان درجه مورد نیاز برای انجام یک واکنش شیمیایی را طی دستورالعملی به دستگاه داد و صفحه مطابق همان دمای پیشنهادی عملیات محلول سازی یا انجام واکنش را پیش خواهد برد. همانطور که می دانید، افزایش یا کاهش دمای مورد نیاز برای انجام واکنش های شیمیایی ممکن است با احتراق یا انفجار روبرو شود. صفحه های حرارتی با ثابت نگه داشتن میزان دمای مورد نظر، ایمنی کار در آزمایشگاه را افزایش می دهند. در این محتوا قصد داریم، ضمن توضیح کلی در مورد عملکرد این صفحه های حرارتی، انواع مختلف آنها را نیز مورد بررسی قرار داده و ویژگی های بهترین نوع آنها را برای شما بیان کنیم. پس ما را همراهی کنید.

معرفی انواع صفحه حرارتی و بررسی نحوه عملکرد آنها

هات پلیت ها، انواع مختلفی دارند. اما از جمله مهمترین انواع آنها در نمونه های آزمایشگاهی می توان به صفحه های حرارتی استیرر و صفحه های حرارتی مگنت اشاره کرد. این دو نوع صفحه گرمایی، نقش عمده ای در انجام واکنش ها و فعالیت های آزمایشگاهی دارند. در این بخش از محتوا به معرفی این انواع صفحه گرمایی پرداخته و نحوه عملکرد آنها را بررسی خواهیم کرد.

صفحه حرارتی استیرر: این انواع صفحه حرارتی، به یک آهن ربای موتور دار مجهز هستند که که وظیفه این آهن ربا، به حرکت درآوردن همزن فلزی موجود در دستگاه است. در واقع حرکت مداوم همزن به حل شدن مواد در محلول یا سیالات کمک می کند. از طرفی دستگاه های حرارتی استیرر، دارای نمایشگر دما می باشند و شما به راحتی می توانید، دمای مورد نیاز برای انجام تمامی واکنش های شیمیایی را کنترل کنید. تا حادثه ای رخ ندهد و ایمنی آزمایشگاه و افراد شاغل در آن افزایش یابد. این دستگاه، به دلیل داشتن نمایشگر کنترل دما، مورد کاربرد و استفاده ویژه ای در آزمایشگاه ها قرار می گیرد.

 

صفحه حرارتی مگنت: این صفحه ها نیاز با تجهیز به یک آهنربای مغناطیسی، همزن را به حرکت در می آورند. در واقع محلول حین گرم شدن، میکس نیز خواهد شد و بدین ترتیب عملیات حل شدن یا انجام واکنش شیمیایی با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت. این مدل صفحه های حرارتی در انواع گوناگونی تولید می شوند. از انواع مختلف این صفحه های حرارتی می توان به انواع، تک صفحه ای، چند صفحه ای، آنالوگ و دیجیتال اشاره کرد. دستگاه های مگنت تک صفحه ای تنها دارای یک پلیت برای گرم کردن محلول می باشند اما دستگاه های چند صفحه ای، می توانند به طور همزمان چند محلول را گرم کنند. دستگاه های آنالوگ این محصول نیز، انواع بسیار ساده ای هستند که در سالهای اخیر و با تولید انواع دیجیتال، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های دیجیتال مگنت، همانند نمونه های استیرر، دارای نمایشگر حرارتی هستند و می توانید با استفاده از آنها دمای مورد نیاز برای محلول سازی یا انجام واکنش های شیمیایی را تحت کنترل داشته باشید.

همانطور که گفته شد، انواع دیگری از صفحه های حرارتی نیز در بازار تجهیزات آزمایشگاهی یافت می شوند. اما بیشترین فروش و استفاده در این زمینه را این دو نوع صفحه حرارتی، به خود اختصاص داده اند. 

 

بررسی انواع روش گرم کردن مواد با صفحه های حرارتی

همانطور که بررسی شد، مهمترین وظیفه یک هات پلیت، ایجاد گرمای مورد نیاز برای انجام یک فرآیند شیمیایی یا محلول سازی می باشد. لازم است بدانید، صفحه های حرارتی به دو روش عمده این حرارت را به مواد مورد استفاده در آزمایش های شیمیایی، انتقال می دهند. روش اول روش تعلیق است، در این روش ماده موجود در ظرف های آزمایشگاهی به صورت مستقیم روی حرارت این صفحه ها قرار نمی گیرد. بلکه با استفاده از تجهیزاتی، آن را با اندکی فاصله نسبت به صفحه حرارتی قرار می دهیم. این روش بیشتر برای واکنش هایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازمند گرمایی اندک برای شروع واکنش می باشند. در این روش ظرف محلول کم کم گرم می شود و واکنش صورت خواهد گرفت.


روش دوم برای واکنش هایی که به دمای بالا نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش سطح ظرف محلول و بخشی از صفحه حرارتی توسط قلع پوشانده می شوند. همانطور که می دانید، قلع به عنوان یک رسانای خوب گرمایی عمل می کند و می تواند گرما را به صورت یکنواخت در تمامی قسمت های ظرف پخش کند و باعث انجام واکنش در دمای بالا شود. 
 

ویژگی های بهترین هات پلیت های مورد استفاده در آزمایشگاه ها

با وجود بیان نکاتی کلی در مورد انواع صفحه حرارتی، ممکن است در انتخاب بهترین نوع آن دچار سردرگمی شوید. در این بخش از محتوا با بیان ویژگی های مورد نیاز در یک صفحه حرارتی مناسب، شما را برای خرید بهترین نوع آن یاری خواهیم کرد.

1.داشتن نمایشگر دیجیتال: یکی از مهمترین شاخصه ها و ویژگی های بهترین صفحه حرارتی، داشتن یک نمایشگر دیجیتال می باشد. البته خوشبختانه در سالهای اخیر، بیشتر انواع و نمونه های این صفحه های حرارتی به نمایشگر مجهز شده اند. وجود نمایشگر در این صفحه ها به شما امکان کنترل شرایط وقوع واکنش را می دهد و می توانید ایمنی آزمایشگاه خود را تا حد زیادی تضمین نمایید.

2.داشتن چند صفحه حرارتی: از دیگر ویژگی های مهم در انتخاب نوع مناسب هات پلیت برای آزمایشگاه، می توان به تعداد صفحات گرم کننده موجود در آن اشاره کرد. دو یا چند صفحه ای بودن این دستگاه های حرارتی به شما این امکان را می دهد که بتوانید در آن واحد، چند فرآیند را انجام دهید و راندمان کار خود را بالا ببرید. از طرفی با انتخاب یک صفحه حرارتی چند کفه ای نیاز به خرج اضافه برای خرید چند دستگاه حرارتی مختلف نخواهید داشت. بنابراین با صرف هزینه ای متوسط، می توانید کارایی چند دستگاه حرارتی را از یک دستگاه واحد دریافت نمایید.

3.تعداد بیشتر المنت های حرارتی: منبع گرما و حرارت ایجاد شده در صفحه های حرارتی، المنت های حرارتی می باشند. هر صفحه حرارتی حداقل دارای  المنت گرمایی می باشد. دستگاه هایی که المنت های گرم کننده بیشتری را تحت پوشش خود قرار می دهند، می توانند سرعت انجام واکنش ها و راندمان کار در آزمایشگاه های شیمیایی را افزایش دهند. بنابراین این دستگاه ها نمونه هایی مناسب تر به شمار می روند.

با استفاده از نکات مطرح شده و در نظر گرفتن ویژگی های لازم برای یک صفحه حرارتی مناسب، می توانید بهترین نوع این دستگاه ها را برای آزمایشگاه خود انتخاب نمایید. امیدواریم مطالب ذکر شده، زمینه ای مناسب برای آشنایی شما با انواع مختلف صفحه های حرارتی و نحوه عملکرد آنها را برای شما فراهم نماید.

معرفی و بررسی انواع کوره صنعتی و آزمایشگاهی

 در دو دهه اخیر، پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه تکنولوژی باعث شده تا طراحی و تولید لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی به یک سطح بالاتر از تنوع و کیفیت برسد.هود لامینار  این مسئله بیشتر به دلیل نیازهای روزافزون مشاغل و پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و متنوع است. در این زمینه، کوره آزمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در انجام آزمایشات عمومی و تخصصی برای تست و ارزیابی کیفیت محصولات و همچنین تکمیل فرآیند تولید آنها به کار می‌رود.

کوره آزمایشگاهی در فرآیندهای مختلفی از جمله بازپخت، انعطاف‌پذیری و شکل‌دهی فلزی، سرامیکی و سفالی، حذف حلال‌ها، استریلیزاسیون، تبخیر و دیگر کاربردهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت این تجهیزات در زمینه‌های مختلف، معرفی و آشنایی با انواع کوره‌های صنعتی و آزمایشگاهی امری ضروری است. هنگام انتخاب و خرید این محصولات، مواردی مانند ابعاد، اندازه و مدل آنها بسیار حائز اهمیت است تا بتوانید به بهترین شکل از این تجهیزات در زمینه‌های مختلف استفاده کنید.

 

معرفی کوره آزمایشگاهی


کوره‌های آزمایشگاهی، به خصوص کوره مافل  با قدرت تقریبی 3.5 کیلووات، به عنوان یکی از تجهیزات حیاتی در زمینه‌های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات به دلیل کارکرد در دماهای بسیار بالا، مصرف انرژی زیادی دارند. از این رو، خدمات و نگهداری منظم کوره آزمایشگاهی، به منظور افزایش کیفیت، کارایی، و طول عمر این تجهیزات اهمیت زیادی دارد.

در عین حال، برنامه‌های انتقال حرارتی با ظرفیت بالا برای کوره‌های آزمایشگاهی و صنعتی به منظور پاسخگویی به نیازهای مجموعه‌های صنعتی طراحی شده‌اند. این کوره‌ها در تمامی صنایع برای انجام آزمایشات مختلف و تکمیل فرآیند تولید محصولات مختلف به کار می‌روند. 
برای مثال، کوره‌های صنعتی با دقت گرمایی بین 200 تا 1600 درجه سانتیگراد به عنوان کوره‌های سفال و سرامیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کوره‌ها می‌توانند وظایفی چون پخت سرامیک و سفال، همچنین آزمون کیفیت آن در دماهای بالا را به خوبی انجام دهند، که تنها از طریق استفاده از کوره‌های آزمایشگاهی و صنعتی ممکن است.

 

کاربرد کوره آزمایشگاهی


همانطور که بیان شد، کوره‌های آزمایشگاهی به دلیل تنوع در ابعاد، اندازه، توان تولید حرارت، و مقاومت دمایی بالا، در انواع مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، و کارخانجات صنعتی به کار می‌روند. این کوره‌ها با تولید و اعمال دماهای بالا برای انجام آزمایشات شیمیایی، آنالیزهای ترکیبی، و گرمادادن مواد مختلف مانند فرآورده‌های سرامیکی، آهنی، و فولادی استفاده می‌شوند.


اگر بخواهیم کاربردهای این دستگاه‌ها را بر اساس نحوه عملکرد و کاربرد تقسیم بندی کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    کوره‌های آزمایشگاهی و صنعتی الکتریکی: با توان تولید 1100 درجه سانتیگراد برای خاکسترگیری مواد در آزمایشگاه و استفاده در کوره‌های سفال و سرامیک برای تولید محصولات ساختمانی.
•    کوره‌های صنعتی و آزمایشگاهی الکتریکی: با توان تولید 1500 درجه سانتیگراد برای ذوب کردن مواد در آزمایشگاه.
•    کوره‌های آزمایشگاهی هوای گرم: با استفاده از سوخت‌های فسیلی برای ذوب کردن فلزات، شکل‌دهی، و انعطاف‌پذیری آنها. این کوره‌ها با استفاده از گاز و گازوئیل کار می‌کنند و گرما را در قالب کوره‌های استیل تولید می‌کنند.

 

بررسی شیوه عملکرد کوره های صنعتی و آزمایشگاه


برای بهره‌مندی از کوره‌های صنعتی و آزمایشگاهی، نیاز است که با اصول نگهداری و عملکرد آنها آشنا شوید. در ابتدا، کوره را در یک مکان مسطح و بدون شیب قرار دهید تا تراز دقیق دستگاه حفظ شود و کیفیت و کارایی آن در طول زمان ذوب فلزات حفظ گردد. هنگام اتصال به انرژی الکتریکی، اطمینان حاصل کنید که سوکت به‌طور دقیق و محکم وصل شده باشد تا از جرقه زدن، ذوب شدن کابل برق، و حتی آتش‌سوزی جلوگیری شود.
پس از قرارگیری دستگاه در مکان مناسب، نمونه یا محصول موردنظر را در سینی کوره قرار داده و درب را ببندید. سپس دما و زمان موردنظر را تنظیم کنید. هنگام عملکرد، چراغ دما روشن شده و حرارت تولید می‌شود. با تنظیم ترموستات، دما قطع می‌شود و دستگاه توقف می‌یابد. توجه داشته باشید که پس از اتمام فرآیند، باید باز کردن درب را به تعویق انداخته و صبر کرد تا دستگاه خنک شود. این اقدام برای جلوگیری از سوختگی احتمالی دست و سایر اعضای بدن است.

 

انواع کوره


کوره‌ها به عنوان تجهیزات حرارتی اساسی در مختلف صنایع و آزمایشگاه‌ها به کار می‌روند و انواع مختلفی دارند. در زیر چهار نوع اصلی کوره و کاربردهای آنها توضیح داده شده است:
1.    کوره‌های گاز طبیعی، روغن، برق و پروپان: این گونه کوره‌ها بر اساس منبع انرژی‌ای که از آن استفاده می‌کنند، متفاوت هستند. کوره‌های برقی معمولاً با عناصر گرمایی خود هوا را گرم می‌کنند، در حالی که کوره‌های گازی، روغنی به مبدل حرارتی یا محفظه‌ای نیاز دارند تا هوای اطراف را گرم کنند.
2.    کوره‌های صدا خفه‌کن (Muffle Furnace) : این نوع کوره برای استفاده در دماهای بالا، مانند تست احتراق، آنالیز گرانشی، و تصفیه گرما استفاده می‌شود. این کوره‌ها با داشتن یک محفظه محدود که از تاثیر صدا جلوگیری می‌کند، مناسب برای آزمایش‌های حساس هستند.
3.    کوره‌های خاکستر (Ashing Furnace) : کوره‌های خاکستر برای تعیین میزان خاکستر در سوختها، آنالیز گرانشی، و تصفیه فرآورده‌های نفتی، مانند سوختهای تقطیر شده، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4.    کوره‌های تیوبی یا لوله‌ای (Tube Furnace)  : این نوع کوره‌ها برای سنتز و خالص‌سازی ترکیبات غیرآلی، مخصوصاً در آزمایشگاه‌ها و صنایع، مفید هستند. این کوره‌ها دارای حفره استوانه‌ای هستند که از طریق یک یا چند عنصر گرمایشی در خارج از محفظه گرم می‌شوند. دما و مدت زمان اعمال شده می‌تواند برای ایجاد واکنش‌های مختلف و تولید محصولات خاص تنظیم شود.

آیا نوع شرکت در میزان مالیات موثر است ؟

 کلیه ی شرکت ها و موسسات تجاری و انتفاعی که مراحل قانونی  در اداره ی ثبت شرکت ها را طی نموده و اخذ کارت بازرگانی فوری  به ثبت رسیده اند و دارای شماره ی ثبت می باشند مشمول مالیات بر درآمد  بوده و موظف به پرداخت مالیات تعیین شده هستند، در غیر این صورت از تسهیلات و مزایا و معافیت های قانونی که برای آن ها در نظر گرفته شده محروم خواهند شد وضمانت های اجرایی و مجازات مربوطه نیزاعمال می گردد . لذا پس از ثبت شرکت و موسسه ، شرکت ها می بایست بلافاصله نسبت به تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نمایند و گرنه مسئول جرائم قانونی خواهند شد.

حال ، سوال این است آیا نوع شرکت در میزان مالیات موثر است ؟
خیر- میزان مالیات بر اساس نوع شرکت تعیین نمی شود .آنچه که در مالیات شرکت موثر است عملکرد مالی شرکت ها به طور سالیانه و سود خالص آن ها پس از بررسی دفاتر شرکت است.
دفاتر تجاری، مهم ترین وسیله برای تعیین مالیات موسسات تجاری است. قوانین مالیاتی ایران درآمد بازرگانان و شرکت ها را بر اساس ترازنامه و حساب سود و زیان آنان که از روی دفاتر قانونی تنظیم می شود قرار می دهد. بنابراین برای احتساب مالیات نیز به موجب قوانین مالیاتی تنظیم و نگاهداری دفاتر اجباری است.در دفاتر تجاری عملیات موسسه به صورت ارقام وارد شده و حساب ها از روی ارقام مزبور تعیین می شود.
برای نگهداری و تنظیم دفاتر تجاری هم در قانون تجارت و هم در قانون مالیات های مستقیم مقرراتی پیش بینی شده که به شرح ذیل می باشد :

  • ثبت دفاتر تجاری

دفتر روزنامه ، دارایی ، کل و هر دفتری که داشتن آن را وزارت دادگستری لازم بداند باید قبل از آنکه چیزی در آن نوشته شود مهر و پلمپ گردد. این امر در تهران به وسیله اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و در شهرستان ها به وسیله اداره ثبت شرکت ها انجام می پذیرد.
دفتری که برای امضا به متصدی امضا تسلیم می شود باید دارای شماره ترتیبی و قیطان کشیده باشد و متصدی امضا مکلف است صفحات دفتر را شمرده در صفحه اول و آخر هر دفتر مجموع عدد صفحات آن را با تصریح به اسم و رسم صاحب دفتر نوشته با قید تاریخ امضاء و دو طرف قیطان را با مهر سربی که وزارت عدلیه برای این مقصود تهیه می نماید منگنه کند. لازم است کلیه اعداد حتی تاریخ با تمام حروف نوشته شود.( ماده 12 ق.ت )

https://danasabt.ir/%D9%BE%D9%84%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%AA%D8%B1/

مطابق ماده 13 ق. ت باید کلیه معاملات و صادرات و واردات به ترتیب تاریخ و صفحات مخصوصه نوشته شود ، تراشیدن و حک کردن و جای سفید گذاشتن بیش از آنچه که دفتر نویسی معمول است و در حاشیه یا بین سطور نوشتن ممنوع است .این امر بدان علت است که تا زمانیکه اختلافی پیش نیامده اگر تاجر سوء نیت نداشته باشد معاملات را همان طور که هستند وارد می کند اما در زمان ایجاد اختلاف ممکن است بخواهد با دست بردن در دفتر مشخصات معامله را تغییر دهد.
هر یک از دفاتر قانونی باید تا ده سال در محل شرکت و جزء اسناد شرکت نگهداری گردد و دفاتر هر شرکتی که منحل شده باشد با نظر مدیر ثبت اسناد در محل معینی از تاریخ ختم تصفیه تا ده سال محفوظ بماند.

فلورایدتراپی در دندانپزشکی

 

فلورایدتراپی چیست؟

فلورایدتراپی در دندانپزشکی به استفاده از فلوراید به شیوه‌های مختلف دندانپزشکی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و ارتقای سلامت دهان و دندان اشاره دارد.ایمپلنت اقساطی در رشت  فلورایدتراپی با تقویت مینای دندان، آنها را در برابر حملات اسیدی ناشی از باکتری‌ها و قندها مقاوم‌تر می‌کند. همچنین این قابلیت را دارد بخش‌هایی از مینای دندان که به دلیل پوسیدگی اولیه شروع به دمینرالیزاسیون کرده‌اند را دوباره معدنی کند. فلوراید می‌تواند از پیشرفت سوراخ‌ها و پوسیدگی‌ها در مراحل اولیه جلوگیری کرده و حتی ممکن است روند را معکوس کند.

در حالی‌که فلوراید تراپی در دندانپزشکی بیشتر برای کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود، اما برای سایر افراد در هر سنی مفید است. زیرا به حفظ سلامت دهان و دندان در طول زندگی کمک می‌کند. با این‌حال، توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش از حد فلوراید ممکن است منجر به بیماری به نام فلوئوروزیس شود. از این رو، رعایت دوز توصیه شده و مشورت با متخصص برای فلوراید تراپی در دندانپزشکی مناسب بسیار مهم است.

انواع روش های فلوراید تراپی در دندانپزشکی

فلورایدتراپی در دندانپزشکی را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند موضعی یا سیستمیک انجام داد: 

فلورایدتراپی موضعی و انواع آن

فلورایدتراپی موضعی به کاربرد یا استفاده مستقیم از فلوراید روی دندان برای جلوگیری از پوسیدگی آن اشاره دارد. این روش به تقویت مینای دندان کمک کرده و آن را در برابر آسیب‌های اسیدی ناشی از باکتری‌های پلاک و غذاهای شیرین مقاوم می‌کند.

دو نوع اصلی فلوراید تراپی موضعی وجود دارد:

فلوراید تراپی موضعی حرفه ای

این روش فقط توسط یک متخصص دندانپزشکی و در مطب انجام می‌شود. در این روش از محصولات فلوراید با غلظت بالا استفاده شده که برای یک دوره زمانی خاص روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. رایج‌ترین فرم‌های مورد استفاده در درمان‌های فلوراید‌تراپی موضعی حرفه‌ای، استفاده از ژل‌های فلوراید، فوم‌ها و وارنیش‌ها هستند. 

یکی از رایج‌ترین روش‌های فلورایدتراپی موضعی استفاده از وارنیش فلوراید است. وارنیش روی دندان‌ها قرار گرفته و برای چند ساعت باقی می‌ماند تا دندان‌ها فلوراید را جذب کنند. فلوراید همچنین می‌تواند از طریق ژل، فوم، شستشوی دهان یا به عنوان یک ماده در خمیر دندان استفاده شود. در این حالت به دو صورت دندانپزشک دندان‌ها را به فلوراید آغشته می‌کند. ممکن است قالب کوچک  مخصوصی حاوی این مواد را در دهان بیمار قرار دهد یا اینکه مواد را مستقیما با یک برس روی دندان بمالد.

فلورایدتراپی موضعی خانگی

در این حالت از محصولات حاوی فلوراید استفاده می‌شود. برخی از محصولات شامل خمیر دندان حاوی فلوراید، دهان شویه‌ها و ژل‌ها یا کرم‌های فلوراید هستند. این محصولات برای استفاده منظم در خانه در دسترس همه قرار دارند. آنها معمولا غلظت فلوراید کمتری نسبت به درمان‌های حرفه‌ای دارند. بنابراین می‌توان به از آنها عنوان بخشی از روال روزانه بهداشت دهان و دندان برای محافظت مداوم در برابر پوسیدگی دندان استفاده کرد.

انواع مختلف فلوراید تراپی موضعی ممکن است بر اساس سن فرد، وضعیت سلامت دهان و دندان و خطر پوسیدگی دندان توصیه شود. تعداد دفعات و مدت زمان درمان براساس توصیه دندانپزشک متغیر است.

پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده و اجتناب از مصرف بیش از حد فراورده‌های حاوی فلوراید، به ویژه در کودکان خردسال برای جلوگیری از بروز آسیب احتمالی، بسیار مهم است. 

فلورایدتراپی سیستمیک و انواع آن

فلورایدتراپی سیستمیک به تجویز فلوراید از طریق روش‌هایی اشاره دارد که باعث جذب فلوراید در جریان خون شده و در سراسر بدن توزیع شود. این روش با افزایش غلظت سیستمیک فلوراید به پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان کمک می‌کند.

سه نوع اصلی فلورایدتراپی سیستمیک وجود دارد:

فلوریداسیون آب

این روش شامل تنظیم غلظت فلوراید در آب آشامیدنی به میزان استاندارد است که سلامت دندان‌ها را بهبود می‌بخشد. منابع آب شرب شهری معمولا با غلظت حدود ۰.۷ قسمت در میلیون (ppm) فلورایده می‌شوند. فلورایداسیون آب به عنوان یکی از موثرترین و مقرون به صرفه‌ترین اقدامات در پیشگیری از پوسیدگی دندان و به نفع سلامت دهان و دندان جامعه شناخته شده است.

مکمل های فلوراید

این مکمل‌ها توسط دندانپزشک یا متخصص اطفال، به ویژه برای افرادی که در مناطق غیر فلوردار زندگی می‌کنند، تجویز می‌شود. مکمل‌ها در اشکال مختلف مانند قرص، قطره یا پاستیل در دسترس هستند. این مکمل‌ها معمولا برای کودکان بین ۶ ماه تا ۱۶ سال تجویز می‌شوند. زیرا این گروه سنی در معرض خطر بیشتری برای پوسیدگی دندان هستند.

نمک فلورایده

در برخی موارد، زمانی‌که تنظیم غلظت فلوراید در آب ممکن نیست، از نمک فلورایده به عنوان جایگزینی برای فلوراید آب استفاده می‌شود. این کار به افراد این امکان را می‌دهد که فلوراید را از منابع غذایی حاوی نمک دریافت کنند. این روش در مناطقی استفاده می‌شود که فلورایداسیون آب شرب شهری در دسترس نیست و هنوز نیازمند به استراتژی‌های پیشگیرانه برای پوسیدگی دندان وجود دارد.

توجه به این نکته مهم ضروری است که فلوراید‌تراپی سیستمیک تنها یکی از جنبه‌های مراقبت از سلامت دهان است. معاینات منظم دندانپزشکی، اقدامات بهداشتی مناسب دهان و درمان‌های فلوراید موضعی مانند خمیر دندان فلوراید و دهان شویه‌ها نیز نقش مهمی ‌در حفظ سلامت دندان دارند. مشاوره با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا دندانپزشک برای تعیین نوع و مقدار مناسب فلوراید تراپی سیستمیک برای نیازهای خاص هر فرد، توصیه می‌شود.

فلورایدتراپی در دندانپزشکی برای کودکان

فلورایدتراپی یک درمان رایج دندانپزشکی است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان استفاده می‌شود. این کار شامل اعمال فلوراید روی دندان به منظور تقویت مینای آن و محافظت در برابر تشکیل حفره یا پوسیدگی است.

فلورایدتراپی معمولا در سنین پایین و به محض رویش اولین دندان کودک شروع می‌شود. این بخش مهمی از روتین مراقبت از دندان کودک است و می‌تواند توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان در طی معاینات منظم استفاده شود. این درمان را می‌توان در خانه با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید نیز انجام داد.

با استفاده از فلوراید، یک سد محافظ برای دندان ایجاد می‌شود که از آنها در برابر حملات اسیدی باکتری‌ها و قندهای موجود در دهان محافظت می‌کند. مولکول‌های فلوراید در مینای دندان جای شده و ساختار آن را تقویت می‌کنند. همچنین از دمینرالیزه شدن سطح دندان جلوگیری خواهند کرد. این کار خطر پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد.

فلورایدتراپی به ویژه برای کودکانی که ممکن است هنوز عادات بهداشت دهان و دندان به خوبی بلد نباشند، یا به دلیل عواملی مانند رژیم غذایی سرشار از قند یا عدم دسترسی به مراقبت‌های دندانی در معرض خطر بیشتری برای پوسیدگی دندان هستند، بسیار مفید است. فلورایدتراپی در دندانپزشکی برای کودکان می‌تواند به تقویت و محافظت از دندان‌های آنها کمک و سلامت دهان و دندان را برای آینده تضمین کند.

استفاده از دوز مناسبی از فلوراید، ویزیت منظم دندانپزشکی، همراه با اقدامات مناسب بهداشت دهان و دندان و یک رژیم غذایی متعادل، همه اجزای کلیدی در حفظ سلامت مطلوب دهان و دندان برای کودکان هستند.

فلورایدتراپی در دندانپزشکی برای بزرگسالان

با اینکه درمان‌های فلوراید معمولا با دندانپزشکی کودکان مرتبط است، اما بزرگسالان نیز می‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند. یکی از دلایل اصلی که بزرگسالان ممکن است به فلوراید‌تراپی نیاز داشته باشند، افزایش خطر پوسیدگی دندان است. این اتفاق می‌تواند به دلیل عواملی مانند سابقه پوسیدگی، بیماری لثه، خشکی دهان یا وجود ترمیم‌های دندانی مانند تاج یا بریج باشد. فلورایدتراپی در دندانپزشکی می‌تواند با جبران مواد معدنی از دست رفته و افزایش مقاومت مینای دندان در برابر حملات اسیدی، به محافظت از نواحی آسیب‌پذیر دندان کمک کند.

علاوه بر این، بزرگسالانی که تحت برخی از روش‌های درمانی دندانپزشکی قرار گرفته‌اند نیز ممکن است از فلورایدتراپی بهره‌مند شوند. به عنوان مثال، افرادی که بریس یا درمان ارتودنسی انجام داده‌اند، اغلب در تمیز کردن صحیح دندان‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند و آنها را مستعد پوسیدگی می‌کند. درمان‌های فلوراید به جلوگیری از ایجاد لکه‌های سفید یا کلسیفیکاسیون که در اطراف براکت‌های ارتودنسی ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند.

علاوه بر مسواک زدن و استفاده منظم از نخ دندان، فلورایدتراپی می‌تواند سطح محافظت بیشتری را برای بزرگسالان در حفظ سلامت دهان و دندان فراهم کند. به طور معمول توصیه می‌شود که هر سه، شش یا دوازده ماه یکبار، بسته به نیازهای بهداشت دهان و دندان فرد و توصیه دندانپزشک، فلوراید‌تراپی را انجام دهید. همچنین ممکن است دندانپزشک استفاده از محصولات حاوی فلوراید قوی مانند خمیر دندان یا دهانشویه را برای استفاده در خانه به عنوان بخشی از مراقبت روزانه از دندان‌ها پیشنهاد دهد.

به طور کلی، فلوراید تراپی در دندانپزشکی برای بزرگسالان یک اقدام پیشگیرانه و بسیار مفید است که می‌تواند خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد، از ترمیم‌های دندانی محافظت کند و سلامت دهان و دندان را در درازمدت ارتقا دهد. این یک درمان موثر و ایمن است که می‌تواند با توجه به نیازهای خاص هر بیمار سفارشی شود. مشاوره با دندانپزشک برای تعیین مناسب‌ترین برنامه فلورایدتراپی برای هر فرد ضروری است.

فواید فلوراید تراپی در دندانپزشکی چیست؟

فلورایدتراپی در دندانپزشکی مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان: فلوراید به تقویت مینای دندان کمک کرده و آن را در برابر حملات اسیدی باکتری‌های موجود در دهان مقاوم می‌کند. نواحی آسیب دیده مینای دندان را دوباره معدنی می‌کند و می‌تواند علائم اولیه پوسیدگی دندان را معکوس کند.
  • کاهش حساسیت دندان: درمان فلوراید می‌تواند با تقویت مینای دندان به کاهش حساسیت آن کمک کند.
  • محافظت در برابر سوراخ شدن دندان: فلورایدتراپی منظم، مانند خمیر دندان، دهانشویه یا درمان‌های حرفه‌ای فلوراید، می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ایجاد سوراخ در دندان را کاهش دهد.
  • بازگرداندن مواد معدنی به دندان: فلوراید‌تراپی می‌تواند جایگزین مواد معدنی از دست رفته از دندان‌ها به دلیل دمینرالیزاسیون شود، که فرآیندی است که منجر به پوسیدگی دندان خواهد شد.
  • ارتقای سلامت کلی دهان: با جلوگیری از پوسیدگی دندان، فلوراید تراپی به سلامت دهان و دندان بهتر کمک می‌کند. این کار می‌تواند منجر به کمتر شدن درمان‌های دندانپزشکی، کاهش خطر از دست دادن دندان، بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های دندانپزشکی شود.
  • سودمندی برای همه گروه‌های سنی: فلورایدتراپی برای افراد در هر سنی، از جمله کودکان دارای دندان‌های در حال رشد و بزرگسالانی که مستعد پوسیدگی دندان هستند یا ترمیم‌های دندانی دارند، مفید است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که فلوراید تراپی باید در مقادیر مناسب و تحت راهنمایی حرفه‌ای استفاده شود تا از مصرف بیش از حد فلوراید جلوگیری گردد. میزان استفاده از فلوراید باید براساس نیازهای بهداشت دهان و دندان هر فرد تعیین شود.

مضرات فلوراید تراپی در دندانپزشکی

در حالی‌که فلورایدتراپی می‌تواند فواید زیادی برای سلامت دندان داشته باشد، برخی از معایب بالقوه نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  • فلوئوروزیس: قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید در طول رشد مینای دندان در کودکان می‌تواند منجر به فلوئوروزیس دندانی شود. وضعیتی که باعث ایجاد رگه‌ها یا لکه‌های سفید روی دندان‌ها می‌شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به تغییر رنگ به قهوه‌ای و سوراخ شدن مینای دندان شود.
  • مشکلات گوارشی: مصرف مقادیر زیاد فلوراید می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی مانند معده درد، تهوع و استفراغ شود.
  • واکنش‌های آلرژیک: برخی از افراد ممکن است به فلوراید واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات پوستی، کهیر یا مشکل در تنفس داشته باشند.
  • اثرات عصبی: برخی از مطالعات ارتباط بالقوه بین سطوح بالای قرار گرفتن در معرض فلوراید و اثرات نامطلوب عصبی را نشان می‌دهند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ایجاد ارتباط واضح مورد نیاز است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که این مضرات معمولا به دلیل استفاده زیاد یا طولانی مدت با فلوراید، بدون تجویز و تایید دندانپزشک است.

مراقبت های بعد از فلوراید تراپی در دندانپزشکی

پس از فلورایدتراپی، رعایت این اقدامات مراقبتی ضروری است:

۳۰ دقیقه طلایی

حداقل ۳۰ دقیقه پس از فلوراید‌تراپی از مصرف هرگونه غذا یا نوشیدنی خودداری کنید. این زمان اجازه می‌دهد تا فلوراید به درستی به دندان‌ها بچسبد و بیشترین تاثیر را داشته باشد.

دهان را آبکشی نکنید یا تف نکنید

پس از فلوراید‌تراپی از شستشوی دهان یا تف کردن خودداری کنید. اجازه دهید محلول فلوراید روی دندان‌ها بماند تا از حداکثر اثربخشی اطمینان حاصل شود.

از خوردن غذاهای گرم یا سفت خودداری کنید

در چند ساعت اول پس از فلورایدتراپی، سعی کنید از خوردن غذاهای گرم یا سفت خودداری کنید. اینها می‌توانند در توانایی چسبیدن فلوراید به دندان‌ها اختلال ایجاد کنند.

بلافاصله مسواک نزنید

بلافاصله پس از فلوراید‌تراپی از مسواک زدن دندان خودداری کنید. حداقل ۴ تا ۶ ساعت قبل از مسواک زدن صبر کنید تا فلوراید به درستی به دندان‌ها نفوذ کند و از دندان‌ها محافظت کند.

بهداشت دهان و دندان را خوب حفظ کنید

پس از دوره انتظار، روال معمول بهداشت دهان و دندان خود را از سر بگیرید. دندان‌های خود را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید، روزانه نخ دندان بکشید و در صورت توصیه دندانپزشک از دهانشویه استفاده کنید.

پیگیری با ویزیت دندانپزشکی

به طور مرتب به دندانپزشک خود برای معاینات و تمیز کردن معمول دندان‌ها مراجعه کنید. فلورایدتراپی ممکن است در صورت لزوم یا طبق توصیه دندانپزشک تکرار شود.

به خاطر داشته باشید که برای دستورالعمل‌های خاص پس از فلوراید‌تراپی با دندانپزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است بسته به شرایط فردی، این روش‌ها تغییر کند.

خرید و فروش برند تجاری

 به موجب قانون، علامت تجاری یا برند قابل نقل و انتقال است.ثبت شرکت امکان خرید برند باعث می گردد که دیگر برندهایی که از سوی مالکانشان بدون استفاده باقی مانده است ، تا زمان اتمام مهلت راکد نمانند و با انتقال به شخص دیگر شرایط استفاده مجدد از آن ها فراهم گردد. از سویی دیگر ، بسیاری از شرکت ها بر نام های برندهای ایجاد شده تاکید دارند. چرا که ، با توجه به دو بعد "آگاهی از برند" و بعضاَ "شهرت برند" خرید برندهای ایجاد شده از لحاظ هزینه و زمان، مقرون به صرفه تر به نظر می رسد.

انتقال برند یا اجازه استفاده از برند به دیگری در صورتی در ایران اعتبار دارد که انتقال برند یا حق استفاده از آن در ایران به ثبت برسد. تقاضای انتقال به موجب اظهارنامه ای به عمل خواهد آمد که در آن شماره ثبت علامت در ایران و نام و اقامتگاه و تابعیت مالک جدید و نام و نشانی نماینده قانونی او در ایران ذکر می شود و علاوه بر آن مدارک قانونی انتقال و وکالت نامه و تصدیق ثبت علامت در ایران باید ضمیمه اظهارنامه گردد. اداره ثبت بعد از ثبت، انتقال را در ظهر تصدیق ثبت درج نموده و تصدیق ثبت را به صاحب جدید علامت مسترد می دارد.

مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال برند

1.تمامی مدارک ثبت برند شامل روزنامه آگهی تقاضا، گواهینامه ثبت برند، آگهی رسمی
2.کارت ملی و شناسنامه مالک قدیم
3.کارت ملی و شناسنامه مالک جدید
4.مدارک دال بر رشته فعالیت برای مالکیت جدید برند
5.صلح نامه تنظیم شده در دفتر خانه اسناد رسمی بعد از اخذ نامه های مربوط به استعلام نقل و انتقال برند
6.شماره اظهارنامه، شماره ثبت برند و رمز ورود به سامانه
7. انتقال قهری علامت با رعایت مقررات توسط ورثه و با ارائه رونوشت مصدق گواهی انحصار وراثت با تعیین سهم الارث به ثبت می رسد.
8.مدارک نمایندگی قانونی، (در صورت وجود)
9.رسید مربوط به پرداخت هزینه ها

مراحل خرید برند تجاری

1-انتخاب برند مورد نظر
2-استعلام برند از اداره مالکیت صنعتی (در هنگام انتقال برند، می بایست به مدت اعتبار گواهی ثبت توجه شود که منقضی نشده باشد)
3- حضور فروشنده و خریدار در دفتر خانه جهت تنظیم سند صلح
4-تنظیم سند و انتقال کامل برند به خریدار
5- انتشار آگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور

مراحل فروش برند تجاری

1.مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند صلح علامت تجاری و امضاء صلحنامه انتقال قطعی نام تجاری در دفتر خانه اسناد رسمی
2.استعلام دفتر خانه از اداره مالکیت صنعتی جهت احراز سابقه ثبت و صحت نام تجاری مورد نظر
3.انتشار آگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور
وفق ماده 139 آیین نامه ثبت علایم و اختراعات ، در درخواست کتبی برای ثبت انتقال باید نکات ذیل صریحاَ قید شود.
1- شماره و تاریخ ثبت علامت در ایران
2- اسم و نشانی و تابعیت منتقل الیه (مالک جدید) یا نماینده قانونی وی در صورت وجود
3-  در صورت انتقال جزیی، بیان کالاها و خدماتی که علامت نسبت به آن ها منتقل شده است.

https://danasabt.ir/%D9%BE%D9%84%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%AA%D8%B1/

قیمت فروش برند

برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش آنها اقدام می گردد بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش گذاری می گردند.اما برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند، جهت فروش برند نیاز به قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری دارند.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد